Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:12

hahaha niet alleen mooie koppies hier dus gelukkig,

Mijne loopt ook zonder zweep en spoor, maar vooral in stap slaat hij nog wel wat af en dan schopt ze er behoorlijk tegenaan, dus misschien klein spoortje ook nog wel een idee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:36

Wat een leuke berichten allemaal, Al wedstrijden gereden enzo ook! :D Super!

Wij hebben ons eerste lesje gehad. :) Lesgeefster was tevreden! Galant was super flink ondanks dat mijn veulen (enfin, ze is anderhalf nu) flink haar best deed om hem af te leiden. := Galant is nogal een meeloper dus ik dacht dat ie ook zou gaan rennen maar hij bleef super braaf bij de les!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:48

Hier is het terugkomen spanning. Maar moet zeggen dat het nu er een heel eind uit lijkt te zijn! Gisteren balkje in de bak gegooid. Bij mak maken deed hij moeilijk op de bodem. Dus maar meteen mee aan de gang. Duurde even om hem te overtuigen maar eenmaal een paar keer erover was het prima kreeg hij schik in en ging het gas nog wat verder open.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:44

Wat een positieve verhalen weer :) super dat het zo lekker gaat met de puppy's .

Mallootje , de rem werkt prima bij Hudson hahaha vooral als hij denkt dat ie klaar is .. Dan staat hij zo in 1 keer stil met de gedacht " hop eraf we zijn klaar " hahahaha , morgen weer rijden ( als het weer het toe laat ) dan pak ik even een zweepje .. Kijken of het helpt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:49

De noodrem staat hier ook goed geinstalleerd, ongeacht wat ie aan het doen is, draven, galopperen, geschrokken rengalopje... "ho" en hij staat stil.... := Dat was van tijd echt effe steunen op zijn hals om te voorkomen dat ik voor hem op mijn kont zou zitten... (inmiddels ben ik het gewend. :') )
Hij gooit echt gewoon álles dicht en gaat stilstaan met zo'n trotse kop van "doe'k goed he baas?" _O-

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:26

Hier ook juist meer moeite met de rem. Ben weer volop aan het oefenen op het terugrijden op zit :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:42

De rem gaat tegenwoordig hier meestal goed :)
Gister werd ze met springen erg enthousiast dus dan is de rem soms iets lastiger, maar ze doet het goed! Morgen mag ze weer mee op springwedstrijd, ben benieuwd!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:13

Spannend loveslimpie!

Terugrijden op zit lukt hier nog niet goed, moet echt nog wel 'duidelijk' remmen. Gisteren weer op verplaatsing geweest, ging heel goed. Ik krijg overal complimenten over hoe makkelijk hij is, haha. Al wordt het geen topper, het wordt in elk geval wel een paard voor iedereen en da's ook wat waard.
Van 60m lange zijde werd hij in het begin wel nog behoorlijk enthousiast, dan ging het gaspedaal weer ingedrukt :D Maar eens de eerste energie eruit was ging dat ook over. Heel blij met mijn kleuter!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:57

Dat is alles waard Mallootje , mijn vorige was ook geen topper maar die heeft puur op z'n karakter ( de wil om te werken ) toch maar mooi de inter 1 gehaald toen ie 10 was ..
Wat heerlijk he als ze zo makkelijk zijn , even de eerste spanning eraf en hoppa rijden maar .

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:41

Werkwilligheid doet veel hoor!

Hier werkt de handrem moeilijk :') dus ik rij terug op zit en stem. Valt wel mee. Blijven lopen doen ze toch nooit. Ik ben ook niet graag zo bruut met die hand. Ze is al zo gevoelig in de mond. Heb er ook maar een zacht buigzaam stangetje in zitten. Morgen of straks mijn Rambo micklem eens aanpassen en testen :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:29

Zo even een tijdje niet gereageerd, wel meegelezen natuurlijk. En ik lees een hoop positieve verhalen. Goed bezig allemaal (y)

Sjef gaat ook heel fijn. Hij heeft de laatste tijd wat meer vrij omdat ik het nog al druk heb gehad. Maar als ik hem rij is hij zo fijn. En het maakt niet uit of hij een week stil heeft gestaan. Het is opstappen en wegrijden. Heerlijk zo'n ongecompliceerd dier.

Ik rij Sjef met zweepje, maar zonder sporen. Hier reageert hij heel fijn op en ik kan mooi met het zweepje het achterbeen stimuleren. Looplust heeft hij gelukkig zat. Dus dat hoef ik niet te onderhouden. Behalve op vreemd terrein. Dan komt hij nogal terug in tempo. Dus dat wordt nog even oefenen voor 5 december

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:02

Vandaag gelesd ( ik hoop dat het je het zo schrijft ;) )
Hij was heel fijn , we zijn bezig met kleine beetjes het achterbeen aan te spreken in draf .. Stap en galop zijn super maar in draf mist hij nog veel kracht ( niet heel gek natuurlijk ) hij breekt snel af om het zo maar te zeggen .. Hij heeft het fijn opgepakt en bleef er fijn aan trekken aan de voorkant , voorheen wilde hij zich graag opkrullen en had ik niks meer aan de voorkant .. We zijn dus lekker bezig ;)
Volgende week gaan we kijken bij een andere trailer , een bockman master .. Heeft iemand hier ervaring mee ?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:48

Blijft echt leuk om te volgen waar iedereen me bezig is. En heerlijk al die positieve stapjes voorwaarts of oplossinkje voor kleine probleempjes.

Ik heb mijn springzadel eens opnieuw op mijn gupje gelegd en volgens mij begint het aardig te passen. Nu begint het natuurlijk een beetje te kriebelen om ook eens een sprongetje te maken.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:01

Wat een leuke updates allemaal van de jonkies! Fijn dat ze allemaal zo goed gaan!

Rico gaat ook goed, vrijdag en zaterdag voor het eerst in de grote (60m x 80m) buitenbak gereden, hij was topbraaf. :j Lekker blijven lopen en niet gelijk een gek er doorheen racen.
Overgangen gaan ook al goed, komt mooi terug op zit, ik hoef niet aan de voorkant te komen. Enkel bij halthouden wil hij nogal aan het bit gaan trekken en mij dus mee naar beneden trekken. Nu laat ik de teugel gewoon los als ik halthou, dan "valt ie een paar keer op zen neus" en zo leert hij het hopelijk af :)
Hier begonnen met een dressuurzweepje, nu een kort zweepje en dat gaat prima. Hij reageert er goed op en wordt er niet schieterig van.
Zaterdag heb ik een 2e wolfstandje laten trekken, dus hij mag nu donderdag pas terug aan het werk. Gelukkig verteert hij die dagen rust goed, hij wordt er niet heviger van. Vrijdag weer een half uurtje les en een sprongetje maken :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:49

Leuk om te lezen dat het bij allemaal zo goed gaat. Ik heb verder weinig te melden, behalve dat het met History ook goed gaat. Stuur en rem zitten er goed op, dus het slofje kan eraf nu. Voorwaarts hoefde hij zowiezo niet te leren :D
Is in het begin nog wat wakker en houdt zich dan nog wat strak, maar doet verder niks in de zin van wegspringen, aan de hol of bokken oid. Gaandeweg ontspant hij dan en kan er al wat voorwaarts neerwaarts worden gereden. We longeren nu nog maar heel kort van tevoren (alleen voor de frissigheid) en rijden nu een minuutje of 20 en dat 3 x per week. Opstappen doen we nog even aan de longe, maar kan hem nu vrij los vasthouden. Afstappen kan al alleen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:07

Wat leuk om al jullie positieve en enthousiaste verhalen te horen.

Heb ook een paar heel leuke en mooie paarden voorbij zien komen op de foto's.

Krijg er kriebels van, wil ook weer lekker aan de slag met Elmo.
Maar die staat nog steeds op heel rustig aan doen.
Ik vond hem al erg tam de afgelopen week, kon er niet goed de vinger opleggen wat hem mankeert, maar ergens zitie nog niet goed in zijn vel.
De koker geneest wel mooi en als ik hem ging longeren konie aardig uit zn pannetje gaan, en eten (vreten!) doetie ook goed en de mest is prima.
Maar toch... en zaterdag bleek mijn gevoel juist want toen stond hij wéér met 39,0 op stal.
Nog steeds verder geen echte verschijnselen, maar toch...
Nu dus toch weer een nieuwe kuur antibiotica en een bloedje om even een aantal dingen uit te sluiten.
Maar ergens ook wel 'blij' dat mn gevoel goed zat datie er nog niet was. Stalgenoten verklaarden me voor gek, want als ik er niet was dan stond hij wel heel alert aandacht te trekken etc.
En omdat hij dus ook met fikse koorts gewoon blijft vreten als een malle (tsja, haflinger he, vermoed dat hij pas stopt met eten alsie klinisch dood is) is het heel lastig beoordelen.
Vooral ook omdat ik hem pas heb sinds 2 augustus, dus wat nou precies 'normaal' is voor hem is nog een beetje aftasten.

Heb wel van de week een lesje werken aan de hand afgesproken met hem.
Hij mag nl wel bewegen, alleen niet teveel inspanning leveren. Ik wandel dus veel en wil dmv het lesje werken aan de hand toch íets mentaals van hem (en mezelf!) gaan vragen.
Hij gaat ook lekker hele dagen naar buiten.

Maar zou er stiekem wel weer eenw op willen klimmen.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:05

Ah rot Marije_jiplover dat hij nog steeds niet helemaal hersteld is... Maar jullie tijd komt nog wel, nog even geduld! Beterschap iig weer!

Mijne is helemaal stuk, hij ging zo goed maar nu weer helemaal terug bij af -O- ;(

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:08

Hoe bedoel je stuk Swift?

Wat jammer Marije

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:39

XUlyssesX schreef:
Hoe bedoel je stuk Swift?

Hij loopt weer heel erg moeilijk/niet. Ik hoopte dat dit gedoe na 3 jaar drama voorbij was maar helaas; als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het kennelijk ook -O-

https://www.youtube.com/watch?v=EiO6Z8a ... e=youtu.be
(Beetje een lang filmpje; hij loopt weer ongeveer zo als op 1.01)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:47

Jeetje wat vervelend. Heb je hem al eens na laten kijken door en chiropractor?

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:26

oef! Dat ziet er beroerd uit switt!
Wat me vooral opvalt in draf en galop is dat hij juist dan zn benen enorm stijf houdt..

Met daminka ging het gister wel goed! Foutloos in de B! *\o/* *\o/*

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:30

loveslimpie schreef:
oef! Dat ziet er beroerd uit switt!
Wat me vooral opvalt in draf en galop is dat hij juist dan zn benen enorm stijf houdt..

Met daminka ging het gister wel goed! Foutloos in de B! *\o/* *\o/*

Wat goed! :D :D

In draf en galop juist heel stijf?? Zijn stap is juist zijn slechtste gang, daarin zie je het probleem het beste (al kan ik niet ontkennen dat hij stijf is in draf en galop...)

XUlyssesX schreef:
Jeetje wat vervelend. Heb je hem al eens na laten kijken door en chiropractor?

Alles wat je mogelijk kunt bedenken heb ik al geprobeerd.... Daarom houdt het nu wel een beetje op denk ik ;(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:31

Jeetje wat een domper Switt. Heb je hem trouwens al eens laten testen op de neurologische variant van Rhino. Als hij drager is, zou het kunnen dat in deze tijd van het jaar nu alle virussen weer lekker rondvliegen hij daar dan weer een tik van mee krijgt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:32

Jeetje, switt, dat ziet er idd moeilijk uit zeg!

Aan het einde van het filmpje zie je er niets meer van, wat balen dat hij weer terug bij af is...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:14

Switt, heel vervelend zeg, wat ook vooral ( denk te zien ) opvalt is z'n rug lijkt of hij daar ook alles vast zet en van daar uit niet " durft " of " kan " lopen ... Kan er helemaal naast zitten hoor maar dat is wat mijn eerste gevoel zegt ... ( ook omdat net als wat Marije zegt , aan het einde zie je er niks mee van )