Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:31

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:56

steinstein schreef:
Gaaf kop heeft deze, maar trek de beurs maar ver open

http://link.marktplaats.nl/596011836

Nou bij een PSG paard zou je toch een boel mooie foto's onder t zadel moeten kunnen tonen...

Pops, t is dat de mijne wat vol beenwerk heeft en voor zijn leeftijd vrij groen is, anders had je hem moeten zien..

Mboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:08

Ik lees ook al een tijdje hier mee, maar de meeste links die voorbij komen met leuke paarden zijn voor mij veel te klein. Weet toevallig iemand nog een paard te koop staan dat voldoet aan de volgende eisen ongeveer:
- Grote ong 173+ en bredere bouw (ivm eigen lengte en erg lange benen)
- Leeftijd ongeveer 7-10 jaar. Ivm ervaring, we willen van het paard kunnen leren.
- Braaf, lief paard, geschikt voor beginners, wel met mogelijkheden tot l/m dressuur, maar ook recreatief, bosritjes, klein sprongetje.
- Eigenlijk gewoon een Grote Vriendelijke Reus.
Normale prijsklasse en beetje zuidelijk in het land om het bereisbaar te houden om te gaan kijken.
Mijn vrouw en ik rijden allebei nog niet zolang en zoeken ons eerste eigen paard. Het paard moet vriendelijk zijn tegen onze kinderen met poetsen of uit de stal halen.
We hebben al een paar paarden bekeken, maar of ze waren te klein, of net zadelmak ( te weinig wedstijdervaring, trailer gewend, etc) of er zat te veel emotionele waarde aan.

Als iemand tips of mee wil kijken, heel graag. Zelf eigenlijk te weinig ervaring om fotos of bloedlijnen te kunnen beoordelen. Wat me aanspreekt is deze, http://link.marktplaats.nl/591376458
echter wel dik 250km rijden vanuit limburg. graag jullie mening.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:31

Peelie schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... GBrWLIaP-U

Goh, wie kent deze nog. Die heeft ruim een jaar (met de zelfde foto's) eerder te koop gestaan toch?

Ik ken 'm, de eigenaar ken ik. hij heeft afgelopen jaar ook te koop gestaan maar weinig serieuze reactie's en ze heeft 'm ondertussen verder doorgereden... Naar ik weet krijgt ze nu meer reactie's dan voorheen.

Leuk paard hoor. Maar niet mijn type en ik heb een merrie voorkeur.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:34

Ze zou wel nieuwe foto's mogen gebruiken. Deze sieren het paard niet echt...

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:36

Ja, dat ben ik met je eens

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:39

Seven: Bedankt voor de link! Ik toon hem aan vriendje! Ik vind het een héél leuk paard. Vriendje is normaal niet zo voor het Gottwald bloed :+ (zoals velen hier in de buurt) Ik heb vroeger ook een vrij lastige gottwald merrie gehad ;)

Schipper1: Bedankt voor de info! Mijne is ook kijkerig maar doet wel alles, zal niet stoppen door het kijken. Maar die heeft wel genoeg bloed ;) Da's toch 1 van de verreisten, dat genoeg bloed hebben. Hij wil met een nieuw paard toch weer 2ster gaan rijden op termijn.

Ultimoo: Die had ik al zien langskomen! Echt een knap paard! :D Helaas te klein voor vriendje... Hij heeft nu eentje van 173 en onder hem lijkt dat al klein.. Dusja. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 17:42

Ik vond hem ook wel wat en gottwald ja heb dr meer over gehoord maar deze lijkt goed te bewerken :j

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:44

Peelie schreef:

Goh, wie kent deze nog. Die heeft ruim een jaar (met de zelfde foto's) eerder te koop gestaan toch?

Ik herken hem niet, maar volgens mij is hij nogal aan de prijs voor een paard dat alleen zadelmak is en verder nog niet veel kan.

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:45

Iemand ervaring met deze eigenaar? Heb tijdje geleden contact met heb gehad omdat hij geinteresseerd was in mijn pony en toen wilde ruilen tegen een paard van hem. Toen ik een afspraak wilde maken nooit meer een reactie gekregen. Omdat hij momentee we 2 gave paarden tekoop heeft ben ik benieuwd!!

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... royal.aspx

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:46

Seven schreef:
Ik vond hem ook wel wat en gottwald ja heb dr meer over gehoord maar deze lijkt goed te bewerken :j

Ja hé! Viel me ook al op.
Tis geen typische Gottwald vind ik.
Idd, vaak zijn gottwalds moeilijk te rijden en ze verdragen heel weinig druk (gaan ook graag op de achterbeentjes O:)), maar deze ziet er toch anders uit.
Ik ben benieuwd wat vriendje ervan vindt!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:51

Daannn schreef:
Iemand ervaring met deze eigenaar? Heb tijdje geleden contact met heb gehad omdat hij geinteresseerd was in mijn pony en toen wilde ruilen tegen een paard van hem. Toen ik een afspraak wilde maken nooit meer een reactie gekregen. Omdat hij momentee we 2 gave paarden tekoop heeft ben ik benieuwd!!

Geen ervaring mee, maar ik vind het een beetje raar dat hij geen foto's bij zijn advertenties plaatst, of ligt dat aan mijn computer?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:52

wow die zwarte hengst, die moet toch wel black beauty heten :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 17:52

Ja vond hem makkelijk en veel drive vertonen op de sprong heb je ook wel nodig in de eventing, hij is misschien niet de bloederigste maar heeft maat en body en lijkt makkelijk zijn sprongen te nemen lijkt hem geen moeite te kosten.

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:54

annnepannne schreef:
Daannn schreef:

Geen ervaring mee, maar ik vind het een beetje raar dat hij geen foto's bij zijn advertenties plaatst, of ligt dat aan mijn computer?

Nee bij mij staan er ook geen foto's bij, maar als je de afstameling intypt op google krijg je we filmpjes. Ga zo nog maar eens een mail sturen.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:56

annnepannne schreef:
Peelie schreef:

Ik herken hem niet, maar volgens mij is hij nogal aan de prijs voor een paard dat alleen zadelmak is en verder nog niet veel kan.

Ja, ik vind 'm ook aan de prijs, maar ja hij hoeft volgens mij niet verkocht, dus dan is 't wat de gek er voor geeft.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:59

Mboots schreef:
Ik lees ook al een tijdje hier mee, maar de meeste links die voorbij komen met leuke paarden zijn voor mij veel te klein. Weet toevallig iemand nog een paard te koop staan dat voldoet aan de volgende eisen ongeveer:
- Grote ong 173+ en bredere bouw (ivm eigen lengte en erg lange benen)
- Leeftijd ongeveer 7-10 jaar. Ivm ervaring, we willen van het paard kunnen leren.
- Braaf, lief paard, geschikt voor beginners, wel met mogelijkheden tot l/m dressuur, maar ook recreatief, bosritjes, klein sprongetje.
- Eigenlijk gewoon een Grote Vriendelijke Reus.
Normale prijsklasse en beetje zuidelijk in het land om het bereisbaar te houden om te gaan kijken.
Mijn vrouw en ik rijden allebei nog niet zolang en zoeken ons eerste eigen paard. Het paard moet vriendelijk zijn tegen onze kinderen met poetsen of uit de stal halen.
We hebben al een paar paarden bekeken, maar of ze waren te klein, of net zadelmak ( te weinig wedstijdervaring, trailer gewend, etc) of er zat te veel emotionele waarde aan.

Als iemand tips of mee wil kijken, heel graag. Zelf eigenlijk te weinig ervaring om fotos of bloedlijnen te kunnen beoordelen. Wat me aanspreekt is deze, http://link.marktplaats.nl/591376458
echter wel dik 250km rijden vanuit limburg. graag jullie mening.

even wat linkjes:
http://www.paardentekoop.net/advertenti ... -koop.html
http://www.paardentekoop.net/advertenti ... bruin.html
http://www.paardentekoop.net/advertenti ... ruin!.html (deze heeft alleen niet zo'n mooi hoofd vind ik)

kom dr net achter dat mijn eigen paard nog 'te koop' staat volgens die site.. :')

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:01

Marjoleine89 schreef:
annnepannne schreef:

Ja, ik vind 'm ook aan de prijs, maar ja hij hoeft volgens mij niet verkocht, dus dan is 't wat de gek er voor geeft.

dat snap ik niet he, zelfs ik weet een beetje wat je uit moet geven aan een dier en wat gewoon echt te veel is, en ik ben een kind van 16.
en sommige volwassenen van 40 snappen dan niet als ze veel te veel voor een paard ofzo uitgeven.
ik kan dat gewoon niet begrijpen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:03

Dat is toch persoon afhankelijk wat iemand wil uitgeven aan een bepaald dier?
Heeft niets met leeftijd te maken of niet snappen wat waarde is.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:04

Wat een ontzettend domme foto bij die eerste link..
2de is wel een beetje een onduidelijke foto
3de zal wel iets sterk zijn aan het bit te zien..
Snap niet dat sommige mensen zulke foto's erop zetten..

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:04

Daannn schreef:
annnepannne schreef:

Nee bij mij staan er ook geen foto's bij, maar als je de afstameling intypt op google krijg je we filmpjes. Ga zo nog maar eens een mail sturen.

kan ik niet vinden, maar zou voor de zekerheid toch maar om wat foto's / filmpjes vragen, want op google weet je niet hoe oud ze zijn.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:06

romygic schreef:
Wat een ontzettend domme foto bij die eerste link..
2de is wel een beetje een onduidelijke foto
3de zal wel iets sterk zijn aan het bit te zien..
Snap niet dat sommige mensen zulke foto's erop zetten..

ik heb alleen gezocht op de grootte en leeftijd he, en een beetje naar de prijs gekeken.
en het gaat om het dier, niet om de foto's, je kan altijd duidelijkere foto's vragen toch?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:08

Vind alle drie nou niet echt dieren waar ik achter aan zou gaan, wat een slechte fotos en omschrijvingen.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:10

Inderdaad, denk dat je er ook op moet vallen, of dat het dier aan je eisen voldoet.

Voor mij moet een paard echt bomproef zijn omdat ik een leiding/koppaard nodig heb met buitenritten met kinderen, maar het moet ook wedstrijdmentaliteit hebben. Dan ben ik ook wel bereid er voor te betalen, als het echt aan mijn eisen voldoet.

Nu heb ik er zo een staan, maar die is dan eigenlijk net weer een beetje te groot voor mij. :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:12

een advertentie zegt niet altijd alles.
kijk deze advertentie bijvoorbeeld van toen mijn paard te koop stond: http://www.paardentekoop.net/advertenti ... -ruin.html
de meeste mensen nemen de moeite niet om er op te reageren omdat de foto's (vooral foto 2) echt niet mooi zijn en de beschrijving ontbreekt eigenlijk gewoon.
maar toch hebben wij hem gekocht, en totaal geen spijt ervan.