tita schreef:Is prok ook predikaat?
Hoe lopen die predikaten nou precies.. prok-ster-keur-??? en dan
Tita Prok is puur een rontgen predikaat en zegt niets over de exterieur en beweging van het paard (paard kan PROK goed zijn maar bv maar heel kort lopen en weinig ruimte in de passen).
Kwa exterieur/beweging: Ster-Keur-Elite (bij het laatste predikaat dan moet als ik mij niet vergis de merrie ook PROK goed zijn anders kan ze nooit Elite worden)
en als je kunt nog SPORT halen als ze merrie Z2+1 is
en je kunt ook nog IBOP /EPTM (dit zijn beide aanleg testen voor merrie's..dus bv voor fokkers waarbij de paarden niet de sport in gaan om zo toch een beeld te kunnen geven van de kwaliteiten van de merrie)
Voor meer info kun je beter de site van de KWPN nakijken..ik weet er namelijk ook maar weinig vanaf
Maar voor een voorkopig keur merrie die krijg je echt niet voor een spotprijsje mee hoor
@Adin merrie's met predikaten (uitgezonderd misschien PROK) krijg je echt niet voor en "duppie" mee hoor. Want als je merrie IBOP is dan kun je meteen naar het exterieur laten kijken en is dat goed genoeg dan is ze meteen ster en dan ben je dus al in het bezit van een STER-IBOP (is de ze exterieur matig nog beter dan heb je meteen een KEUR merrie).

En een zo'n halsblessure wat hij nu heeft en wat er op de foto te zien is, kan nooit in 3 weken ontstaan zijn.
Hoop dat jullie snel allemaal een topper op stal hebben staan.. 
ikke dat klopt al moet ik eerlijk zeggen ligt er wel aan voor hoeveel romanoff het paard gekocht heeft.