Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 00:19

Jeetje wat kunnen jullie kletsen!

Studiemiep: Rubberen laarzen? ammenooitniet! Dan voel ik de buik van mn paard niet meer! Ik ga ze deze week laten aanmeten, kan niet wachten, word echt mooi op wedstrijd! Overmorgen weer naar [***], foto's volgen!

Lioony: Gave foto's hoor! Maar wat issie grootttt!! :P

Slaap lekker allemaal!

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:23

@Lioony , prachtig paard en mooie foto's ervan.

vraagje waar zijn jullie allemaal voor verzekerd precies?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:53

ik denk dat ik mijn paard alleen voor dood/ongeschiktheid en evt ziekte kosten.. maar daar ben ik nog niet over uit :).
Ene verzekering is duurder dan de ander dus zou wel even geod rondbellen wat er precies verzekerd word en wanneer niet ;)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:11

mijn paarden zijn niet verzekerd!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:14

ik had hem bij Hippozorg verzekerd

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:34

@Lioony, leuke foto's (die van mij heeft ook de neiging wat te diep te lopen/in de krul.....)

die van mij is niet verzekerd, misschien doe ik het misschien niet moet ik nog eens even rustig gaan bekijken.

@Kaitlin ik vind fatsoenlijke leren laarzen (A merk dan he) ook erg mooi maar heb nu gewoon even "geen geld". In de toekomst kopen ik wel een paar, maar eerst sparen voor nieuw zadel :).

Bijna iedereen is wel redelijk verwend als ik het zo allemaal lees!!! haha ik voel mij bijna arm :Y)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:39

Studiemiep: Goede beslissing! Zadel is veel belangrijker! Ik ben wel verwend maar we zijn echt niet rijk thuis.. alles voor t paard zeg maar.. Mijn laarzen heb ik een half jaar voor gespaard (werk 5uur per week bij de appie) en mijn zadel word een verjaardagscadeau. Maar heb inderdaad nog een goed zadel, zou ik nog lang mee door kunnen, daar heb je gelijk in. Maar mijn laarzen heb ik al 5 jaar, maar ben er heel zuinig op maar nu beginnen ze toch echt te verslijten! :P

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:51

Zadel is ind belangrijker dan je laarzen ;)!

WHOOEE mijn proefpaardje is net gebracht! Dus daar zal ik vanavond even heen!! (moet werken tot 19.00)
Ben erg benieuwd hoe hij zich gaat gedragen!
Zal hem even longeren en dan even aan de hand naar buiten, kijken hoe hij daar is :)
En natuurlijk even een kiekje maken voor jullie! *-:)

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:22

Ben benieuwd Romanoff!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 14:36

Ik ben ook benieuwd hoor!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:46

@Safire: ik verzeker mijn paard ook niet..
@Romanof: wat spannend zeg! Hoe lang blijft hij op proef staan? Heb je je paard via een handelstal gekocht?

Ik mag weer een paardje van het lijstje strepen (niet felix!). Gister nog bij een 4-jarige koffievos van flemmingh geweest. Prachtig dier, maar veel te groen, zeker voor een jaar onder het zadel. Felix met zijn 4 weken was onder het zadel al veel beter, bijzonder. Die van gister werd voorgereden, de ruiter stapte er op en hij vloog er al bokkend van door. Niet gemeen, maar gewoon jong en groen met heel veel pit en karakter. Dat is niet aan mij besteedt.
Ben er dus ook niet eens opgegaan ;).

Felix staat echt boven aan mijn lijstje, vrijdag eerst met instructrice naar een 8-jarige en daarna voor de derde keer langs Felix. Duuuuurt laaang!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:06

En ik ook!

@Kaitlin haha ja, 1.73, maar ik vrees ondertussen groter :=

@studiemiep
Ik vind het te diep komen echt meevallen bij hem. Opkrullen doet hij niet, want hij blijft wel op lengte met zn hals. Heb echt zin in mn les donderdag :D Ga hem morgen weer even rijden en dan donderdag weer.

Laarzen zal ik ook wel deel zelf van betalen hoor. Maar ik koop liever 1 keer duurdere die langer meegaan (moet ik er natuurlijk geen stallen mee gaan mesten :D )

Courage was vanochtend echt grappig haha.. Had een deken/kleedje meegenomen naar de bak die had ik op een plank gelegd en was daar op gaan zitten toen hij aan het rommelen in de bak was. "Kom maar" zat er vanochtend goed in dus ik riep hem en hij kwam aangelopen, dekentje was interessant dus snuffelen etc, pakt ie t op heeft ie m zo vast en trok zó'n droge kop _O- Dus ik kwam later met een pion aangelopen, komt ie meteen naar me toe want dat was ook wel interessant, even gesnuffeld, maar het was toen toch maar niet zo boeiend haha.. Gek beest :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:09

Volgens mij ben jij al om jotoma!

Courage zit momenteel in de voorlopige dekking, maar wordt verzekerd voor de dood iig, ongeschiktheid weten we nog niet zeker.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:19

Volgens mij ook! Ik begin nu wel erg benieuwd te worden Nasr Felix. Klinkt aks een heel leuk paard. En ach, leeftijd zegt zeker niet alles. De een leert nu eenmaal sneller dan de ander. Wel fijn dat je dat andere paard liet voorrijden. Straks had jij jouw eerste rodeoles gehad.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:20

en ziektekosten Lioony?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:28

Nee dat niet, dat wordt dan echt veel te veel premie. Geslaagde koliekoperaties en eerste hulp bij open wonde en acute botfacturen zitten wel bij de doodverzekering in. Maar omdat wij een best hoge verzekerde waarde nemen, is het anders echt niet meer te betalen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:28

MIjn ouders worden wel steeds enthousiaster.... :D kwa paarden gebeuren. (Hebben jullie ouders een achtergrond in de paarden?? de mijn namelijk 0.0.... misschien scheelt dat).

@Kaithlin bofkont :D ik wil ook een zadel voor mijn verjaardag (ben in september jarig... :Y) )

@Lioony wat voor een zadel heb jij op je nieuwe paard liggen??

@Jotoma jij bent al verliefd :Y) (had ik ook!) had niet eerder de tijd (straks wordt ie onder je kont vandaag gekocht...). Goed dat je niet bent opgestapt!! (hoe reageerden die mensen daarop???)

@Romanoff, picture please :P

Trouwens mijn peerd deed gister een beetje maf, ik zat op haar (na 2 min tegeleden te zijn opgestapt..was met mensen aan het praten), sterkte ze haar beide voor benen naar voren en ging met haar kont naar achter hangen...(ik dacht bijna zodirect gaat ze liggen...schrok mij al dood, maar nee mevrouw moest zich even uitrekken......pffffffffffffffff).

Voor de rest is ze zo dapper!!! niets is te eng voor haar (wel voor baasje haha..)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:33

Lioony schreef:
Nee dat niet, dat wordt dan echt veel te veel premie. Geslaagde koliekoperaties en eerste hulp bij open wonde en acute botfacturen zitten wel bij de doodverzekering in. Maar omdat wij een best hoge verzekerde waarde nemen, is het anders echt niet meer te betalen.

ok.. ja ik zou nooit meer zonder nemen.. dierenartsenrekeningen kunnen behoorlijk oplopen...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:12

Klopt, maar anders zitten we op 800-1000 aan premies per jaar denk ik, dat vind ik toch een beetje teveel van het goeie!

@studiemiep
Een Mac Rider. :) Heeft een ruime kamer en brede boom en ik vind het wel lekker zitten.
Dat deed een paard bij ons op stal ook vaak haha, ziet er heel vaag uit. :') Courage was vanochtend z'n achterbeen aant uitrekken met een kreun, ik liep voor m uit en opeens staat ie stil en hoor ik een kreun :') Ik ga zo wat balkjes in de bak leggen denk ik en kijken wat hij daar mee doet.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 16:25

Zo das wel duur Lioony! Ik had de mijne voor ziektekosten verzekerd bij Hippozorg, voor een bedrag van 6000 euro, en moest 550 aan premie betalen..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:14

Jaa ik ben een echte bofkont... maar ben wel heel bewust van wat ik heb en hoe bevoorrecht ik ben! (net zoals iedereen hier trouwens!! }> )

Ga woensdag of vrijdag naar Drunen voor mn laarzen, can't wait! En morgen weer naar [***].. YES!

Zo ga even vlees halen voor de BBQ! :P tot zo!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:15

Wel foto's maken morgen bij Che he! :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:17

Lioony schreef:
Klopt, maar anders zitten we op 800-1000 aan premies per jaar denk ik, dat vind ik toch een beetje teveel van het goeie!

Het meest grofstoffelijke wat ik op Bokt tegen kom is 18% van de verzekerde waarde bij volledige dekking. Kun je voor jezelf uittellen waar je ongeveer uitkomt.........

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:18

Oké ik kan écht niet meer wachten op een paard. :+
Onze zoektocht is vandaag 3 weken geleden begonnen, dus dat valt nog wel weer mee.
Maar toch, als ik al jullie verhalen zo lees, ik verlang er echt naar!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:21

Lauste: 3 weken is nog niet zo lang toch! Maar ik snap precies hoe je je voelt! Ik heb op zolder een soort van 'kinderkamer' ingericht, haha! Alle spullen liggen schoon en nieuw klaar, nu nog wachten tot hij naar huis komt! En vriendlief gaat mee, die mag mooi foto's maken! :D