Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:44

Lioony schreef:
Haha :=
Ik zou dan gewoon gaan kijken, als 't niets is, dan kun je weer verder kijken, maar dan is ie niet weg straks :P

Ja nou, die hebben we dus gezien, maar t is net niet helemaal wat we willen tegen ene prijs die iets te hoog ligt naar mijn mening.. dus we zoeken verder :P

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:10

Nou dan houdt het op toch? Ik had ook een paardje gezien. Wat echt eigenlijk aan al mijn eisen voldeed. Maar vond echt dat ze er teveel geld voor vroegen. Dus toen ben ik afgehaakt. Ik heb laatst nog weer even navraag gedaan, maar hij wil nog steeds niet zakken. Dus het houdt nu echt op!
Dott, ik zou dus ook echt niet meer willen uitgeven dan een paard naar mijn idee waard is.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:14

Ik zou nu inderdaad niet overal maar gaan kijken en overhaaste beslissingen nemen omdat je een paar keer ''te laat'' bent geweest. Gewoon rustig kijken en het alleen doen als je het op alle punten zeker weet.

Ik moet zeggen dat ik wel héél blij ben dat ik nu via mijn instructeur en instructrice heb kunnen kopen, zij hebben toch veel meer connecties enzo en ik zou dit paard nooit gevonden hebben zelf (uit Duitsland en stond niet op internet). Vind het zeker een aanrader om via nog iemand te zoeken, die wat meer connecties in het wereldje heeft.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:18

Superlise, nu het paardje ook gekocht? ( ik heb wat gemist denk ik :S )

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:05

superlise schreef:
Ik zou nu inderdaad niet overal maar gaan kijken en overhaaste beslissingen nemen omdat je een paar keer ''te laat'' bent geweest. Gewoon rustig kijken en het alleen doen als je het op alle punten zeker weet.

Ik moet zeggen dat ik wel héél blij ben dat ik nu via mijn instructeur en instructrice heb kunnen kopen, zij hebben toch veel meer connecties enzo en ik zou dit paard nooit gevonden hebben zelf (uit Duitsland en stond niet op internet). Vind het zeker een aanrader om via nog iemand te zoeken, die wat meer connecties in het wereldje heeft.

Ooh nee, zo zit het ook niet hoor :)
We gingen bij een stal kijken, en die eigenaar had toevallig ene kennis die 2 tinkers te koop had staan.
Daar zijn we gewoon ff gaan kijken zo van: nu we er toch zijn, was ook helemaal niet gepland.
Overhaast doen we zeker niks, het moet bij ons beiden passen :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:00

Er staan inderdaad veel meer paarden te koop dan het lijkt zo vanaf internet.
Die waar wij mee bezig zijn stond/staat ook niet op internet, die zou er wel op gaan dan, maar niet op sporthorses/marktplaats dan.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:49

Het paard waar ik vanavond naar ga kijken staat ook helemaal niet op internet.. Ben ook erg blij dat ik via mijn instructrice kan zoeken, zij heeft gewoon veel meer connecties en kent de mensen waar het paard bij vandaan komt, dat vind ik ook wel een fijn idee. Het kriebelt overigens wel heel erg voor vanavond, ben zooo benieuwd : )

jeann19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:57

Hallo ik kom me ook maar even melden :) ben een tijdje uit de running geweest maar nu een vriendin van me een paard heeft gekocht, begint het toch weer te kriebelen.. ik vind het heel moeilijk te bepalen wat ik er aan uit wil geven, ik zit te denken aan een rustige pony tussen de 1.30 tot1.45 meter. en de prijs zo rond de 850 euro.. wat denken jullie is dit redelijk?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:02

jeann19 schreef:
Hallo ik kom me ook maar even melden :) ben een tijdje uit de running geweest maar nu een vriendin van me een paard heeft gekocht, begint het toch weer te kriebelen.. ik vind het heel moeilijk te bepalen wat ik er aan uit wil geven, ik zit te denken aan een rustige pony tussen de 1.30 tot1.45 meter. en de prijs zo rond de 850 euro.. wat denken jullie is dit redelijk?

Ik denk dat je voor dat bedrag een heel leuk ponytje kan kopen! Wat had je zelf ingedachten, nog een bepaald ras/type. En had je nog wensen?

jeann19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:04

nee geen bepaald ras eigenlijk.. wel liefst een merrie en voskleur of donker bruin;)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:58

hoi wat vinden jullie een redelijke prijs voor een paardje van 15/16 jaar l of m dressuur?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:59

Wj gaan binnekort voor een heeeeele leuke fjord kijken!!! :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:51

hobbyboerin schreef:
hoi wat vinden jullie een redelijke prijs voor een paardje van 15/16 jaar l of m dressuur?

Ergens rond de duizend euro? Ligt er een beetje aan, of ze op dit moment nog steeds in de sport loopt, of heeft gelopen!
Oh en afstamming heeft ook nog altijd een belangrijke rol. Als het een merrie is heeft ze namelijk nog steeds fok waarde.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:38

Hihi, nou dat was niets. Heb met het opstijgen 3x achter elkaar de grond gekust haha, paardje was iets te fijn gevoelig voor me, dus dat word 'm gewoon niet. Wel nog een andere ruin gezien, 8 jaar oud, hoog in de dressuur gelopen maar nu alleen nog geschikt als leerpaard/recreatiepaard, maar wel voor de 'serieuze' recreatie. Nou heb ik geen wedstrijdambities en was ik meteen verliefd op dat koppie, dus daar gaan we zaterdag nog eens extra naar kijken. Ook een veel mooiere prijs, dus dat is ook fijn : )

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:17

Leuk :)

Wij gaan woensdagmiddag bij een haflinger kijken die verkocht word omdat ze te pittig is voor de 9 en 10 jarige kindjes, dus dat klinkt als iets voor mij/ons :)
Heb er wel zin in.
Ze weten niet of ze kan springen, maar daar komen we wel achter, als er pit in zit denk ik haast van wel :)

Edit: oe, ook die bonte waar we weg van waren is nog niet verkocht. Morgen horen die mensen hoe of wat, dus misschien dat we daar ook nog gaan kijken :) zou fijn zijn.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 00:43

Dott schreef:
Leuk :)

Wij gaan woensdagmiddag bij een haflinger kijken die verkocht word omdat ze te pittig is voor de 9 en 10 jarige kindjes, dus dat klinkt als iets voor mij/ons :)
Heb er wel zin in.
Ze weten niet of ze kan springen, maar daar komen we wel achter, als er pit in zit denk ik haast van wel :)

Edit: oe, ook die bonte waar we weg van waren is nog niet verkocht. Morgen horen die mensen hoe of wat, dus misschien dat we daar ook nog gaan kijken :) zou fijn zijn.

Wat spannend :) ik ben benieuwd die bonte was wel erg leuk :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:02

Wat een leuke pony Tal! Kijken mag best toch?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:04

Oh ik kijk altijd! Nu het voor het eggie is is het wel veel minder spannend ofzo! hahaha, maar als je dan weer ergens gaat kijken wordt je mega zenuwachtig (zoals ik nu!)
Ik vind die pony wel echt super cool!

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:05

Ja he?? (Verlekkeren heet dat :D)
Eigenlijk is hij ook iets te klein voor mijn dochter... Maar wat een plaatje!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:06

Oh dan, gauw verder kijken!! hahaha, ja ooh zeker verlekkeren is het! En je zelf helemaal verliefd maken op iets wat nog ongrijpbaar is:S hahaha

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:14

Precies! Ik zal hem maar niet aan dochter laten zien. Die wil hem meteen ophalen! Zeker weten!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:15

Ooh dat heb ik ook vaak met shetlAndrs of minipaardjes. Ik wil er wel 1 kopen maar volgend jaar. Dus moet ik me echt inhouden om er nu al niet 1 te kopen

Amigoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:24

Hoi! Ik ben nieuw op dit forum, maar heb me aangemeld omdat ik een paard op het oog heb dat ik overweeg te kopen. Dan zit ik in dit topic wel goed, denk ik :)
Het lijkt me gezellig om hier met jullie mee te kletsen!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:26

Welkom!