Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hiltje1973 schreef:Tuurlijk moet je wel onwijs veel talent hebben om op Olympisch niveau dressuur te rijden.... Er zijn zat meiden die met 4 al op een poonie zaten, onwijs veel hebben gereden en de ambitie hebben en zelfs een goed paard onder de bibs en er ondanks alles niet komen.
En de enige verklaring daarvoor is dat ze gewoon minder talent hebben dan de toppers.
Tuurlijk moet het paard ook top zijn....
Maar Leontien van Moorsel had de tour de france (en tig medailles) ook niet op een oude opoefiets gewonnen.....
Arabesk schreef:Talent bestaat sowieso niet, toewijding en tijdsinvestering wel.
Arabesk schreef:Talent bestaat sowieso niet, toewijding en tijdsinvestering wel.
En het scheelt ook als je veel geld hebt. Of je nou gitaar speelt of paardrijdt.
In een artikel laatst over virtuose muzikanten bleek dat als je de 10.000 uur norm maar haalt, je vanzelf wordt aangemerkt als virtuoos. Hoe eerder je begint als kind hoe eerder je die 10.000 uur norm haalt.
JoviBan schreef:Niet alleen talent.
Wat denk je van geld.
En mensen (vaak ouders) die in je willen investeren, zowel qua financiën als tijd.
Zonder geld kom je er niet.
hiltje1973 schreef:\
Maar toch vind ik een sporter die met zijn eigen fysiek tot het uiterste gaat...... van een andere orde........
Juist die sporter die lichamelijk helemaal tot het uiterste gaan... spreken mij meer aan op de OS
Redrumfox schreef:laat maar ik drukte per ongeluk op ''versturen''. even opnieuw beginnen in nieuwe post voordat mensen hierop reageren terwijl ik nog niet klaar ben.