Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree"]
[quote="Llewella schreef:Overigens wordt er ook bij mij in de les, notabene een gewone manegeles, hetzij een wat gevorderde les ook aan rechtrichten gewerkt.
Dan rij ik blijkelijk bij een hele bijzondere manege
Desiree schreef:maar lewella, vraag dan eens aan jouw instructrice wat zij verstaat onder rechtrichten? want zelfs daar is niet iedereen het over eens.
Desiree"]
maar lewella, vraag dan eens aan jouw instructrice wat zij verstaat onder rechtrichten? want zelfs daar is niet iedereen het over eens.
[/quote]
quote="Lovely schreef:Je kunt het ook aan meneer de bodt vragen, die kan het ook erg goed uitleggen.
Lovely"]
[quote="Desiree schreef:maar lewella, vraag dan eens aan jouw instructrice wat zij verstaat onder rechtrichten? want zelfs daar is niet iedereen het over eens.
Roos"]
[quote="Lovely"][quote="Desiree schreef:maar lewella, vraag dan eens aan jouw instructrice wat zij verstaat onder rechtrichten? want zelfs daar is niet iedereen het over eens.
Lovely"]
[quote="Desiree schreef:maar lewella, vraag dan eens aan jouw instructrice wat zij verstaat onder rechtrichten? want zelfs daar is niet iedereen het over eens.
Llewella schreef:Rechtrichten is een basis waar je vanuit moet rijden.
Het is idd geen oefening, maar de basis waar je vanuit begint.
Je kan wel zonder rechtrichten veel kunstjes uitvoeren met je paard, maar op den duur breekt dat op en in het ergste geval rijdt je idd je paard kapot.
dr_jacksel schreef:Volgens hem was Ozep niet goed rechtgericht...
dr_jacksel schreef:Volgens hem was Ozep niet goed rechtgericht...
Llewella schreef:Daarom ben ik benieuwd wat zijn verklaring is aan de hand van Ozep, hoe de theorie staat in vergelijking met paarden die bijv wel rechtgericht zijn en zelf al prima lopen.
Mijn mening is dat als de methode geheel correct is en geheel uitgewerkt is een paard er dus niet slechter van kan gaan lopen, wellicht anders maar niet slechter.
Roos schreef:Zou je kort door de bocht kunnen stellen dat een paard wat goed loopt en goed gereden wordt, slechter wordt van AdB's methode? En dat alleen matig gereden paarden baat hebben bij hem? (paarden die met matige of geen instructie worden 'getraind')