Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:27

Mijn ergste was Toen ik les had en mijn pony ineens het knopje in zijn hoofd omzette. Hij kwam iets op zijn achterbenen en sprong toen zo hard naar voren dat ik uit evenwicht kwam, hierna kop tussen de voorbenen en al springend verder rennen, in de hoek lag ik er uit eindelijk naast en had mijn nek zwaargekneusd en een zware hersenschdding.

De grappigste, ik had een verzorg fjord en die struikelde nagal vaak wanneer er nieuw schors in de bak was gedaan. Nou dat was dus het geval, ze struikelde en ik maakte een sierlijke koprol van haar hals af op de grond Haha! ik kreeg hoge cijfers van de mensen langs de bakrand. En ik heb nog 1 keer gehad dat ik op mijn shetlandertje reed ( was toen nog wel heel klein hoor ) en ik galoppeerde door het weiland, maar hij wou een hapje gras hebben dus deed steeds zijn hoofd heel diep naar beneden en omdat ik zonder zadel reed schoof ik steeds iets verder naar voren en lande uiteindelijk op de grond. En de shet rende snel weer terug naar huis Haha!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:08

uhm in december, zonder zadel, paard werd gek --> rugwervel gebroken Rolleyes
grappigste dat mijn pony het wijken niet helemaal begreep en ik zonder zadel aan het proberen was, totdat ze een sprong naar de hoefslag nam en ik er aan de andere kant naast lag....

dirkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:27

Ik ben jaren geleden van een manegepaard gevallen dat door de bak stapte, omdat ik zo ontzettend de slappe lach had dat ik er gewoon niet meer op kon blijven zitten.... Het was het allerbraafste paard van stal, waar volgens mij nog nooit eerder iemand van afgevallen was. Hij keek in ieder geval vreselijk verbaasd naar me toen ik er naast lag, en daarna naar de instructeur met een blik van 'ik deed echt niks hoor'!

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:31

Mijn ergste: zo hard op m'n hoofd dat de (leen)cap in tweeën lag. Daarna nog 2 dagen hoofdpijn gehad....
Grappigste: toen ik nog jong was reed ik op de shetten van mijn oom en tante. Ik galoppeerde op en grasveld en toen dacht pony-lief: 'jammieieieie gras!' Hij stopte, deed z'n hoofd naar beneden en ik landde op m'n voeten ervoor met het hoofdstel in m'n hand.... Bloos
En die ene keer dat ik meedeed met een onderling wedstrijdje en de haf waar ik op reed onder x struikelde tijdens het groeten... Ik lag ernaast en moest zo hard lachen dat het even heeft geduurd voordat ik mijn proef kon beginnen...

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:33

Mijn ergste; ik viel en het paard trapte bjina bovenop me, maar sprong erover heen.
Mijn grappigste: ik landde heel mooi met een koprol over de nek van het paard op de grond Huilen van het lachen

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:20

Mijn ergste : Met springen, paard stopt en ik val met ribben op de balk en kon effe niet meer ademhalen.
(Gelukkig is dat het ergste dat ik momenteel heb voorgehad in een dikke 8tal jaren *houdt hout vast*).

Mijn grappigste : ook met springen. Pony van de manege sprong niet graag en we reden zonder zadel. Het was zo een zalige helemaal ronde pony, lekker zacht en colfortabel zonder zadel. Ik sprong dus over een rechte van 20cm ofzo en na de sprong moest je naar rechts draaien, lukt was de kort. Natuurlijk draait pony met landing meteen naar links. LAg er dus af. Dat was wel lachen. Had enkel schaafwondje op mijn elleboog.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:21

ik ben nog maar één keer gevallen en toen heb ik me eigenlijk laten vallen.
Heel dom maar toen was ik nog best jong. De haflinger van de manege begon weereens
te bokken ( gewoon in stap ) en ik vond dat toen nog heel eng. Dus heb me eraf laten
glijden Bloos

_suna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:23

grappige val ;
tijdens springen viel in een bak water ROFL
ergste ;
zware hersenschudding & rug zwaar gekneusd.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:26

Gister!

Reden met hele groep vanaf de pont.
Reedt voorop met 2 vriendinnen, toen er een irritant kind riep of we niet sneller konden fietsen.
Dus wij zeiden dat hij nu ookweer niet zo dik was, en dat hij er makkelijk langs kon.
Stoot een vriendin van me net per ongeluk met haar fiets tegen de mijne.
Waardoor ik voor de hele groep op mn smoel ging.
Wat het vooral afmaakte was de opmerking van dat kind ''Bedankt voor de ruimte!''

Gestoord

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:27

xPassion schreef:
Gister! ( niet op een paard Tong uitsteken ik doe even origineel Haha! )

Reden met hele groep vanaf de pont.
Reedt voorop met 2 vriendinnen, toen er een irritant kind riep of we niet sneller konden fietsen.
Dus wij zeiden dat hij nu ookweer niet zo dik was, en dat hij er makkelijk langs kon.
Stoot een vriendin van me net per ongeluk met haar fiets tegen de mijne.
Waardoor ik voor de hele groep op mn smoel ging.
Wat het vooral afmaakte was de opmerking van dat kind ''Bedankt voor de ruimte!''

Gestoord

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:15

.
Laatst bijgewerkt door 000 op 25-03-22 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:18

als je paard op hol is geslagen en een paar rondjes in volle rengalop zitten en daarna een noodstop maken en dat je er dan hard vanaf valt.. ik had me wel heel veel pijn gedaan maar moest supper hard laggen.. of als je paard langs de hindernis wil en dan tog erover heen wil springen.. maar gaat er tog doorheen.. heel de hindernis omver en je hangt in zijn nek.. haha

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:35

Whaha, de Mijne was echt grappig!

Ik had les op de stoutste pony van allemaal; TARZAN! Tarzan is ernstig eigenwijs en bokkerig, maar, normaal gesproken zijn wij een echt team. We deden voor de lol wedstrijdjes. Ik moest tegen m'n beste vriendin, die op Bonnie zat, een super slome. Ik dacht, dit ga ik wel winnen! Niet minder waar dus, uiteindelijk stonden we 3-3, en de beslissende ronde was aangebroken. Toen we nog maar één rondje hoefde, merkte ik dat ik voor lag, ik kon dus winnen! Ik dacht; " Weetje, ik gooi er nog een schepje bovenop, om het spectaculair te beeindigen." Ik gaf Tarzan de sporen en we gingen KEIHARD! Maaaar, opeens ging hij in een scherpe (Geloof me, niet normaal) bocht naar links, op topsnelheid. Ik viel er direct van af, en ik viel op m'n knieen. Ik stond dus op en rende achter Tarzan aan, die uiteindelijk achter de andere pony's aan rende. En toen ik daar mee bezig was, haalde mijn vriendin op Bonnie de eindstreep..

Mijn ergste!

Ik was dressuur aan het rijden. Ik wendde de pony van de hoefslag af, waardoor ze viel. Ik viel er precies voor. Ik lag onder de benen van de pony. Ik heb 2 weken last van m'n nek gehad, maar verder eigenlijk niet. Huilen van het lachen

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:19

leukste val was van een kleine pony die opeens links ging en toen verloor ik gewoon heel stom me evenwicht..
en toen lag ik ernaast en 5 meter verderop zat ik er alweer op want had die pony nog gewoon aan de teugels vast en voordat de lerares bij me stond was ik alweer verder gereden Tong uitsteken

Me ergste val ik heb er 2 1 naast en 1 erop.
erop ; er was een pony die er nog maar even was en die ging er opeens in galop van door ging over de B -E lijn en ging ipv links naar rechts geheel onverwachts en ik knalde bijne over de rand heen met volle vaart en daar hield ik een hersenschudding aan over.

en me ergste val ernaaast;
ik hield een fjord vast, waar ik 's ochtends vanaf was gevallen maar had niets Tong uitsteken en ik ging dus meerennen in de beginnersles we gingen galloperen paardje reed achteraan geeft een bok schiet er vandoor sleurt mij mee en ik kan door de kracht niet loslaten en val over de mestbak op de grond.. lig opp de grond en krijg nog een trap na met een hoef, dus ik had een bloedneus blauw gezicht en over pijn..

Maar die fjord is wel super uber lief. (L) Haha! Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:48

*Mijn grappigste val:
Ik stond een aantal jaren terug op een stal, waar we altijd op een kalender aankruiste als er iemand van z´n paard was gevallen of als er een andere stommiteit was gebeurd Clown . Bij de jaarlijkse kerstviering werden de kruisjes geteld en degene met de meeste kruisje kreeg dan een "poedelprijs" van de boer waar we stonden Zij zijn groot en ik is klein! .
Nu was de dochter van een stalgenootje van onze haflinger "gevallen" op een manier waar we vreselijk om moesten lachen. Zij en d´r moeder wilden een buitenrit maken en stonden aan het einde van de wei te wachten, totdat ze de weg over konden steken. Nu was onze haf een vreselijk braaf dier, die zich nooit op liet fokken, dus dan zat je er eigenlijk automatisch al erg relaxed op Knipoog . Op het moment dat T. er even met de gedachte niet bij was, deed Beer z´n koppie naar beneden om een hap gras te nemen en hevelde met swung T. uit het zadel Haha! . Die anekdote kwam tijdens de "prijsuitreiking" natuurlijk weer ter sprake en mijn vriendin en ik gniffelde nog hoe het in godsnaam mogelijk was om van Beer te vliegen.
Tijdens de kerstviering begon het heftig te sneeuwen. Dat was voorspeld en mijn stalgenoten hadden me beloofd, dat als er echt veel sneeuw lag, ze met mij een nachtrit door het besneeuwde bos zouden maken.
Wij de paarden gezadeld, belletjes aan het zadel gehangen, kerstmutsen opgezet Knipoog en het bos in. Het was echt prachtig in het bos en omdat er al de nodige bekers Glühwein waren gedronken, waren we best vrolijk Tong uitsteken . Mijn vriendin en ik liepen naast elkaar en op een gegeven moment kwam een andere stalgenoot tussen ons in rijden. Beer deed een stapje naar links, stapte in een fikse hoop sneeuw, verliest een beetje z´n evenwicht en en zakte half door z´n achterbeen. Tja, wie zat er uiteindelijk in de sneeuw .... moi Haha! . Ik gleed er echt zo af!
Ik heb de rest van de avond natuurlijk wel moeten aanhoren "hoe het in godsnaam mogelijk was om van Beer af te knikkeren!" Schijnheilig Knipoog
Deze rit was trouwens ook een van de mooiste die ik ooit gemaakt heb, want de hoeveelheid sneeuw die we toen hadden is ook voor hier (Dld) niet normaal.

*Mijn ergste val:
3 Jaar geleden deed ik met mijn ruin + mijn bijrijdster met mijn merrie, met een ralleyrit mee (puzzeltocht te paard). Bij een van de eerste opdrachten, moesten we met een opgeblazen strandbal op het paard stappen. Ik had bedacht, dat ik als ik de bal met mijn tanden aan dat opblaasdingetje vasthield, ik beide handen vrij had om op te stappen Pling !
Dikke was het hier duidelijk niet mee eens; op het moment dat ik met mijn linkerbeen in de beugel stond en mijn rechterbeen boven z´n kont hing, kwam de bal tegen z´n manenkam en ging hij er als de sodemieter vandoor (ik snap het nog steeds niet, want hij is eigenlijk een bomproof paard die je echt moeilijk aan het schrikken krijgt Verward ...). Net toen ik dacht dat ik het redde om mijn rechterbeen over z´n kont te krijgen, maakte hij een scherpe hoek naar links, terwijl ik rechts 5 cm van een grote houtstapel terecht kwam Scheve mond . Er waren meteen mensen die Dikke vingen en die zich om mij bekommerden. Nadat ik na een minuut van de ergste schrik was bekomen heb ik eerst gecontroleerd of ik mijn voeten nog kon bewegen Vork en na een minuut of 15 ben ik weer opgestapt en heb de hele rit mee uitgereden, maar kon niet alle spelletjes mee doen Clown .
Tegen het einde van de rit (3 uur) begon ik steeds meer pijn te krijgen. Na de rit heb ik mijn paard naar huis gebracht, heb een paar pijnstillers genomen en ben daarna naar de prijsuitreiking gegaan. Gelukkig ging mijn dochter mee, want al na een min. of 10 daar, hield ik het niet meer uit van de pijn en ben weer naar huis gereden. Ik kon me niet meer bewegen en ik ben alleen door de aanwijzingen van mijn dochter thuis gekomen ("rechts is vrij mam, voorzichtig... links komt een auto!") Bloos .
Thuis aangekomen heb ik mijn dochter mijn man laten halen, want ik kreeg haast lucht meer en kon me niet meer bewegen. Mijn man was pislink dat ik naar de prijsuitreiking was gegaan (terecht natuurlijk, ik had hem niet verteld dat ik letterlijk van Dikke gevlogen was Clown ). Hij en dochterlief hebben me uit de auto gezeuld, me weer aan de andere kant in de auto gepropt en daarna meteen naar het ziekenhuis gereden.
Tijdens het röntgen kwam ik erachter dat ik aan de hele rechterkant (voor en achter) en mijn borstbeen, helemaal blauw was Bloos! ! (ik heb echt zo goed als nooit blauwe plekken!!). Ik had de rechter kant van mijn ribben en bekken flink gekneusd, maar er stak god-zei-dank geen rib in m´n longen (daar was de arts in het ziekenhuis eerst bang voor). De eerste week was een ramp, ik kon niet eens zonder hulp naar de wc Rolleyes , de drie weken daarop waren "alleen maar" pijnlijk Clown . Daarna werd het beter Ja . Achteraf gezien had ik de rit natuurlijk gewoon nooit verder moeten rijden Schijnheilig .
Oja, we zijn uiteindelijk 7de geworden (van de 30 paren die meereden) Pling Cool !!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:08

Ik heb nog maar 1 val gehad en die had ik vandaag. Ik sprong op een pony die op een manier sprong die heel moeilijk uit te zitten was. Ik ZAT na de sprong op haar hals en toen wist ik niet hoe ik er af moest komen want ik ben niet zo groot. Toen heb ik me maar laten vallen ,ik heb er geen last meer van maar toen wel even in mijn rug. Dat was na een half uurtje al weer verdwenen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:12

Grappigste val (naja, was niet echt een val): Ooit (ongeveer 7 jaar geleden!) reed ik op een pony die dacht dat ze in de rodeo thuis hoorde. Ze maakte in draf een hele scherpe bocht naar rechts, dus ik gleed een beetje erg naar links. Zo erg, dat mijn linker been op de grond was en mijn andere been nog over het zadel hing. Gelukkig kon ik er op de één of andere manier weer op terug komen, dus ik zat uiteindelijk wel weer recht.. Weet niet hoe:P

Met die pony heb ik ook wel eens mijn ergste val gehad. Maar viel er zo vaak vanaf dat ik niet meer weet welke de ergste is Clown

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:13

De ergste was.. nouja zijn er eigenlijk 2... De 1e: Tegen een bultje op galloperen. Paard struikeld en rolt over mij heen. Ik bewusteloos en mn bril als een racefiets. Was gelukkig iemand mee. Paard weggelopen. Ik bij diegene achterop naar huis. Zware hersenschudding en een paar ribben gekneusd. Paard was gelukkig alweer thuis. Helaas zonder zadel. Die hebben we later weer gevonden kapot helaas.
De 2e was in een manege. Ik op een manegepony met een paar van die trutjes aan de kant die wisten dat de pony schrok van hard geluid. Dus hun liete de pony schrikken. Pony dr vandoor en ik tegen de muur aangelanceerd. Beide kanten ribben gekneust en weer een hersenschudding..

En de grappigste ( als ik er nu aan terug denk dan.. ) zovaak over de hindernis worden gelanceerd... en in dameszit gaan zitten en tijdens de draf zo achterover dr af glijden..

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:18

ik had een super domme. ROFL

Was zo aant galoperen met een pony, (met 2 vriendinnen in de bak) en die paarden van mn vriendinnen verschoten oppeens, dus die pony stopt inneens. Huilen van het lachen Ik hing daar zo, en ik glee dr super langzaam af. Huilen van het lachen Echt zo dom. Vork

shalana11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:30

ike ben een keertje grappig gevallen toen mijn pony bokte en toen zat ik op zijn hals en toen glee ik via zijn has er af Haha!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:35

ik had egt een hele domme, ik zat op mn paard en hing voorover over haar hals om haar te knuffelen , doet ze haar hoofd naar beneden!!!je raad het al ik gleed er lkkr voorover af:P zeer deed t niet , ik moest heel hard lachen:P

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:38

Ergste val was dat ik door een manege paard na 10 minuten al bokkend de bak door te zijn gegaan over de bakrand werg gegooid op een houte stellage en daardoor mijn bekken brak! het was in eerste instantie een opervlakkige breuk maar doordat ik weer op het paard was geklomen om mij niet te laten kisten werd de breuk wat gecompliceerde en kon ik niet meer lopen toen ik er af wou! (resultaat 1,5 jaar niet paardenrijden)

mijn grappigste is toch wel in slom van mijn paardje glijden omdat hij een rare spring maakte! haha zag er heel erg raar uit volgens zeggen!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:46

Mijn knapste val is toch echt wel die met een salto... Met een salto je paard af, haha. Alleen niet op de voetjes geland.

@Sterre, klinkt inderdaad erg mooi en gaaf! Lachen

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:51

Ergste maar tegelijker tijd ook grappigste was toen ik een keer aan het galoperen was en mijn paard ineens stopte en stokstijf stil stond en ineens zijn kont de lucht in gooide was er totaal niet op voorbereid enzo dus vloog er kei hard voorover af. Had erg veel pijn aan mijn rug enzo maar moest er eigenlijk wel om lachen wat niet ging door de pijn Knipoog
Ik weet dat je er meteen weer op moet maar dat ging niet dus papa is er op gaan zitten Knipoog die krijg je er niet zo makkelijk af gegooit Knipoog
T moet we een heel grappig gezicht geweest zijn ! eerst kei hard remmen en dan kont de lucht in zoals het Bokt logo Knipoog
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 09-11-08 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:56

grappigste:
ik reed op een hengst van de manege, hij ging bokken en ik zat opzijn nek. ondertussen was hij gaan stappen en deed heel langzaam zijn hoofd naar beneden Tong uitsteken en toenstond ik op de grond Tong uitsteken
en nog 1 eigelijk Tong uitsteken er was een nieuwe pony opd e manege. zo'n simpel beestje. in galop ging hij bokken, en ik gleed op zijn nek. en hij bleef vrolijk doordraven (vond galop niet leuk, verder alles) dus daar zat ik, in draf op de nek van die pony en niemand die me kon helpen omdat ze allemaal op de grond lagen van het lachen Tong uitsteken

ergste: ging een pony inrijden van een jaar of 7. nadat ik er 2 keer af was gegooid klom ik er weer op, werd ike r weer af gegooid en stond niet meer op. verbrijzelde elleboog (+infectie)