Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pinuts schreef:hmm.. dan vraag ik me wel wat af wat jullie "doel" is as vega.. gewoon omdat je er zelf beter bij voelt, of omdat je dan alle dieren wilt redden.. Zeg maar, een wereld zonder vlees. ( stel dat dat kon, is dat dan jullie streven?)
Eowyn3003 schreef:Nou, ik ga niet voor ik naar de paardjes ga een paardenbiefstuk eten ofzo. Voor mij zijn het huisdieren, net als schapen en die eet ik dus ook niet. Iedereen heeft dat recht, ik bedoel, als jij geen komkommer wil eten gaan ze toch ook niet zeggen: Nou je eet wel andere groenten dus komkommer ook.Je hebt er toch geen last van als mensen geen paardenvlees eten?
Ninx schreef:pinuts schreef:hmm.. dan vraag ik me wel wat af wat jullie "doel" is as vega.. gewoon omdat je er zelf beter bij voelt, of omdat je dan alle dieren wilt redden.. Zeg maar, een wereld zonder vlees. ( stel dat dat kon, is dat dan jullie streven?)
Mmm, dat zal per persoon wel een beetje verschillen vermoedt ik....
Voor mij is het zo dat ik niet wil meewerken aan de massa-productie van vlees waardoor dieren als 'voorwerp' behandelt worden en een leven lang (of dat nu lang of kort duurt) in een te kleine, donkere ruimte leven.
Wie ben ik om me superieur te voelen en te beslissen dat ik een dier mag eten? Dat voelt voor mij heel gek...
Kan goed zijn dat het voor anderen heel anders voelt hoor... dat is heel persoonlijk.
Los daarvan vind ik vlees niet/ niet meer lekker, en zit er teveel troep in en wordt er teveel mee gesjoemeld.... ik leef graag nog lange tijd gezond.
pinuts schreef:hmm.. dan vraag ik me wel wat af wat jullie "doel" is as vega.. gewoon omdat je er zelf beter bij voelt, of omdat je dan alle dieren wilt redden.. Zeg maar, een wereld zonder vlees. ( stel dat dat kon, is dat dan jullie streven?)
pinuts schreef:jah dat was wat ik vroeg:) Wat wil je ermee bereiken ( en dat mag ook een droom zijn) Ik voel erg veel voor jullie reacties, zelf ben ik te "zwak" om vegatarier te worden, iedereen eet vlees in mijn omgeving, en het lijkt me zo lastig. Wel denk ik dat ik er meer over na zal gaan denken, en omdat er nu van die goede vervangers zijn.. kan ik wel vaker iets eten wat lekker is, en een goede vleesvervanger.. ik houd alleen absoluut niet van groenteburgers.. en hou heel veel van vlees..
Citaat:mijn persoonlijk doel?
simpel, de wet van vraag en aanbod...
reken eens uit wat een 'vleeseter', eet aan vis en vlees op 1 jaar... dit is dan de vraag van de 'vleeseter' naar de vleesindustrie. om hieraan te voldoen, moet het aanbod aan vlees en vis ook evenredig zijn.
neem dit gebruik weg, dus de vraag daalt. dan moet het aanbod ook evenredig dalen (of toch al iets)
vervang die 1 jaar, nu eens door een mensenleven... dat zijn hopen dieren die gespaard zijn he...
sarah_m schreef:Dan vind ik ook dat de TS gewoon mensenvlees moet gaan eten.
vlees is vlees toch? (volgens haar dus)
Ik hoop dat jullie mijn punt begrijpen en niet denken dat ik een kannibaal ben.
RedPassion schreef:Ik heb het idee dat ik vaak moet verdedigen waarom ik geen vlees en vis eet, maar waarom ik wel een leren zadel heb.
shanytj schreef:zijn kroketten dan zo erg??
heb daar echt nog nooit op gelet
Jibbel schreef:Ach, zo'n lekker kroketje smaakt er niet minder om hor!
Je moet er alleen niet over nadenken!