heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gollempje

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:58

nee, ik heb nog nooit overwogen om te stoppen !

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:37

Als ik enkele jaren geleden even een hele zware dip had tijdens het rijden en het echt niet meer ging, heb ik ooit eens overwogen, maar uiteindelijk heb ik mezelf erdoor geknokt en ben ik blijven rijden. En daar ben ik blij om !

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:39

Ik moet er niet aan denken om te stoppen met paardrijden.
Ik vindt het zo leuk.
en al die liefde die je terug krijgt van je pony's en hun werkwilligheid.
nee ik moet er niet aan denken.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:47

Ja, ik heb weleens overwogen om te stoppen. Ik heb een flinke tijd een dip gehad, zo'n jaar lang. Zodra ik op het paard zat was het okay, maar de weg die ik moest "afleggen" om daadwerkelijk op het paard te zitten... Ik voerde ze braaf iedere dag en mestte uit... En dan voelde ik me heel schuldig en stond ze te aaien en ze te beloven dat het echt de laatste keer was en dat ik morgen weer met ze bezig zou gaan, maar het lukte gewoon voor geen meter... Maar ja, het gaat nu weer beter. Ik ben weer iedere dag met mijn paarden bezig, ik wissel ze af. De ene dag de ene en de andere dag de ander.. En het gaat goed.. Het lukt weer ^^

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:29

ik heb op dit moment zo'n dip omdat alles héél onzeker is. Ben vorig jaar in september van m'n paard gevallen en in de beugel blijven hangen. Daardoor was m'n enkel gewricht in 3 gebroken, mijn kuitbeen gebroken en ligamenten en gewrichtsbanden afgescheurd in mijn linkervoet/been.

Nu, bijna een jaar later luidt de conclusie uit de foto's: opnieuw opereren omdat de breuk niet dicht gegroeid is. Heb hiervoor al twee operaties gehad. De eerste om alles weer aan elkaar te maken, een plaatje te zetten tegen het kuitbeen zodat die losse delen niet kunnen bewegen, de tweede om botgreffen uit m'n bekken te nemen en tussen de breuk te plaatsen in de hoop dat de breuk dicht zou groeien.
Nu blijkt dat de breuk weer niet dicht is en dat ze opnieuw botgreffen moeten nemen... Vermits de vorige niet gepakt hebben is ook nu weer de kans vrij groot dat ze niet zullen pakken en opnieuw zullen oplossen of verkeerd aanhechten. Probleem is dat het plaatje dat nu tegen het kuitbeen zit door teveel druk kan breken...
In het geval dat nu weer de breuk niet zou dicht groeien gaan ze het plaatje eruit nemen en de twee stukken bot zodanig afronden zodat ze geen schade kunnen veroorzaken, dan zal de breuk moeten blijven openstaan. Dus dan zou ik enkel nog mijn scheenbeen hebben als steun in mijn linkerbeen...
Als ik nu nog moet vallen en m'n scheenbeen breken, heb ik helemaal niets meer in dat linkerbeen dat steun geeft... Paardrijden is me een te groot risico wat dat betreft dan, dus dan zou'k wel overwegen te stoppen met rijden...

Nuja ik hoop dat alles alsnog zal genezen zoda'k me m'n hoofd niet hoef te breken over die dingen... maarja je gaat daar toch wel bij stilstaan natuurlijk...

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:52

ik wel bij mijn vorige manege erg goedkoop kon toen nog niet meer betalen maar 8 euro in de maand ofzo. en toen ik het echt absoluut niet meer leuk vond daar dacht ik eraan te stoppen maar mijn moeder zei dat ik dan wel naar een andere betere manege mocht als ik dan wel door zou gaan, omdat ze vond dat ik veel vrolijker was sinds ik paardrij dus zit nu bij een andere manege veel leuker en ik snap nu niet hoe ik ooit heb kunnen overwegen om te stoppen Tong uitsteken

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:50

De eerste 10 lessen vond ik verschrikkelijk Huilen van het lachen Ik wilde echt heel graag op paardrijden, eerste 3 lessen vond ik geweldig. Maar daarna wilde ik al de gekste dingen gaan doen, maar dat ging niet. Er liep nog steeds iemand naast me te sjorren met een halstertouw. En ik maar zeuren dat ik het niet leuk meer vond ROFL Moeder was een keer boos geworden, was daarna wat gekalmeerd. En toen we onze eerste bosrit gingen maken vond ik het niet eens zo erg meer.

Sinds die tijd heb ik het nooit meer overwogen Lachen

Tammphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:54

mijn knol is mijn kindje, heb hem al van jongsaf aan, blijft bij mij tot zijn dood... of ik daarna nog doorga, das voor mij nog een vraag (je gaat toch vergelijken en je bent 1 paard gewend...)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:28

Een tijdje geleden nog...
Ik zou een pony kopen en dat was tot nu toe de enigste pony geweest waar ik goed mee om kon gaan.
Maar die is eigenlijk toch te klein en is nu toch aan iemand anders verkocht.
Met mijn eigen pony die ik nu hebt klikt het niet, daarom ben ik opzoek naar een rustigere pony.
Als ik zou stoppen, zou ik het paardrijden wel erg missen, als je dan iemand tegenkomt op een paard wil je zelf ook heel graag weer paardrijden Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:15

Tammphen schreef:
mijn knol is mijn kindje, heb hem al van jongsaf aan, blijft bij mij tot zijn dood... of ik daarna nog doorga, das voor mij nog een vraag (je gaat toch vergelijken en je bent 1 paard gewend...)

maar stoppen met rijden wil niet zeggen dat je daarom je paard zou verkopen... er is nog véél meer te doen met paarden dan enkel rijden.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:35

ja nu,

Ik heb met mijn vorige paard een ongeluk gehad door 2 vrachtwagens die zomaar begonnen toeteren,
Ik heb daarbij heel wat kneuzingen door opgelopen, en mijn gezicht...dat wil je helemaal niet weten, hoe die eruit zag. Ik heb toen ook 2 weken niet kunnen lopen.

Uiteindelijk toch maar weer erop, maar dan alleen in de bak. Ik reed zelf al 5 jaar achter elkaar alleen maar buiten, dus na een tijdje vond ik het absoluut niet leuk meer, maar durfde ook niet met hem naar buiten. toen met het paard van mijn nichtje naar buiten, vond het wel eng, maar ik kende die pony en alles is goed gegaan. Uiteindelijk besloten om mijn paard te verkopen, en te kiezen voor een rustig en verkeersmak paard.

Maar nu vandaag, was er lekker mee aan het wandelen. Er kwam een tractor langs(die ze gewoon kent) en in 1x begint ze te flippen, en voordat ik het weet lig ik op de grond en wordt zón beetje meegesleurt. Op zon moment heb ik er dus weer genoeg van.. Ik weet gewoon niet meer wat ik doen moet, met dit paard wou ik mijn vertrouwens weer opbouwen, die hierdoor dus weer op 0 staat, en ik dus ook weer bang voor haar ben.

Daarom zit ik te denken er ook maar mee te stoppen, want dit is gewoon niet leuk meer..

Ik krijg er steeds mee genoeg van, en meer angst voor paarden..

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:45

@ Mandy_89: Ik denk dat de pony jouw angst ook voelt en daar zelf onzeker van wordt. Misschien kun je beter op rustigere plekken en/of samen met iemand anders met een rustig paard (dat straalt ook weer af op je pony) rijden en je vertrouwen weer terugkrijgen.

Ik ben zelf nu ongeveer 3 jaar gestopt met rijden, nadat ik ongeveer 10 jaar achterelkaar paardgereden heb. Ik stopte omdat mijn pony te klein werd en verkocht is. Ik heb het nooit opgegeven, maar het is er gewoon niet meer van gekomen. Ik heb wel altijd in mijn hoofd gehad dat ik later een huisje met een paard wil, altijd al.
Het begint wel steeds meer te kriebelen, nadat ik een middeltje zocht en zo hier terecht kwam en de divoza catalogus weer besteld heb. Ik heb mijn eerste pony, een shet/welshje nog wel, maar die staat ergens anders, ik verzorg haar nog wel af en toe. Ook vertelde een vriendin (die ook gestopt is) dat kennissen van haar paarden hebben gekocht waar zij en eventueel ik best een keer op zouden mogen rijden.
Sowieso altijd als ik mensen zie rijden, denk ik altijd, oooh dat wil ik oook weer! En nu zie en lees ik bokt weer over paarden, en dan wordt het alleen maar erger Knipoog
Ik ga vanaf nu iig mijn ogen goed openhouden en kijken naar dingen als stalling en een paard, zodat ik er helemaal klaar voor ben als er weer geld en tijd is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 09:38

ja ik ben 1,5 jaar gestopt naar 4 vreselijke voorvallen.
3 van mn paarden zijn overleden en 1 is afgemaakt.

Ik kon het toeneven niet meer aan nu begon het weer erg te kriebelen en toen mij werd gevraagt of ik een moeilijk paard wou rijden heb ik direct ja gezegt, dit paard heb ik nu 3 maand geleden dan ook officieel gekocht Haha!
nu rijd ik weer 3 paarden ik had het echt zo gemist

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:08

@Mandy_89 : dat gevoel ken ik zooooo goed! Na mijn ongeval heb 'k ook echt bang gehad van m'n paard. Durfde niet meer alleen buiten rijden.... De enige raad die ik je kan geven is: zoek iemand met een ervaren, braaf paard en rij een poosje samen met die persoon buiten. Je gaat zien dat je vertrouwen weer helemaal opgekrikt wordt! Na enkele keren meerrijden met een ruiter met verkeersmak goed opgeleerd paard, ben ik endurance gestart, en 'k heb er het grootste plezier in. Vind het dan ook vreselijk da'k door mijn blessure van vorig jaar niet meer mag rijden voorlopig.

Allesinds véél sterkte gewenst hoor!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:11

Ik ben verschillende keren gestopt, maar altijd weer begonnen. Overigens nooit vanwege ongevallen ofzo, altijd omdat ik het te druk had met andere zaken. Sinds ik weer een eigen paard heb, heb ik er weer heel veel plezier in, en is het een welkome ontspanning om lekker met hem bezig te zijn. Soms zou ik hem het liefst achter het behang plakken, maar die dagen zijn weer snel vergeten.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:13

Aantal keren.
Aantal pony's waaraan ik gehecht was zijn verkocht. Maar toen heb ik er meer aan zitten denken naar een andere manege te gaan (wat ik uiteindelijk ook heb gedaan) En toen mijn lievelingspony dood ging op onze strandrit. Toen dacht ik echt dit is het. Hier stopt het. Ik ga niet meer op een andere pony. Maar uiteindelijk toch verder gegaan. Dat was de enige keer dat ik er echt dichtbij kwam..

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:57

ik zelf heb nooit overwogen om te stoppen!
Maar mijn moeder heeft wel eens gezegt dat als ik niet mee ging moest ik stoppen. Ik weet wel dat ze dat niet had gekund. Omdat ze zelf ook teveel van de paarden houd. Maar ik schrok wel. En ben mee gegaan. Mijn onderlinge springwedstrijd ging toen ook helemaal niet maar het was wel leuk ( ik kwam tot de 4de hindernis Tong uitsteken mn paard had was beetje bang voor de hindernissen)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:03

Ik ben nu gestopt met paardrijden, maar niet voorgoed.
Ik heb een aantal verzorgpaarden gehad, maar ik had steeds te weinig tijd voor ze, dus heb ik op een gegeven moment besloten eerst de Havo af te maken en dan weer te kijken of ik tijd heb voor een verzorgpaard, dat wil zeggen, dat ik er minstens 2 keer in de week naar toe kan.
Ik moet nu nog 1 jaar Havo, daarna Kunstacademie. Wie weet wordt het dan wel wat rustiger(of juist niet) en kan ik weer kijken of ik een verzorgpaard kan vinden.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:15

Ik heb ook overwogen om te stoppen.
Ik zag het even niet meer zitten toen het beestje waar ik echt zoveel om gaf verkocht werd aan een handelaar.
Ik heb het niet gedaan en ik ben er blij om, ik heb nu zelfs een eigen pony gekregen waar ik heel blij mee ben! Lachen

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:19

Ja ik heb 10 jaar niet gereden, omdat ik niet echt niet meer durfde na een harde val, maar ben toch anderhalf jaar geleden weer begonnen met rijden.
En nu vind ik het weer zo leuk, dat ik er zelfs over na aan het denken ben om een eigen paard te gaan kopen Pling

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:21

ik ben gestopt met rijden nadat ik gedwongen mijn geweldige pony merrie moest verkopenm, ik heb meerdere paardjes hier gereden, maar toen een merrie overleed waar ik echt wat mee had ben ik gestopt... ikhad met niemand de band die ik met die 2 had en het was hun of geen...

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:25

Op het moment heb ik eigelijk helemaal geen zin meer om te rijden omdat het zo slecht gaat. Maar ik knok me er gewoon door heen..

En zo'n anderhalf jaar geleden wilde ik ook stoppen, want mijn pony was overleden, en met onze andere pony kon ik totaal niet overweg. Gelukkig ben ik toch wel door gegaan, en is de band met de andere pony veel beter geworden.

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:26

soms denk ik wel eens, laat k op een andere sport gaan zoals dansen of volleybal, maar dan bedenk k me ook dat k die lieve paardjes niet kan missen Haha! . en voor meer sporten erbij heb k helaas geen tijd

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:33

Ik heb het wel eens overwogen, meer omdat pech met paarden mijn middle name lijkt te zijn soms. Maar ja, als ik dan door omstandigheden weer eens even niet kan rijden, dan mis ik het wel enorm en als ik dan de mensen om me heen fijn zie rijden en op wedstrijden zie rijden, dan gaat het toch wel weer kriebelen hoor! Knipoog

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:10

Nee ik heb het nog nooit overwogen! Haha!