Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Het Reading Experiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:24

*gaat er voor de volgende foto's helemaal voor zitten* Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:47

Ik zal ook even reageren de shet is van mij.

Pluizebolpum:
Teruggetrokken paardje. Angst uit zich in vechten en/of bijten. Misschien een 'verleden'? Ik zie 'm wel zo effe lekker knetteren door de wei om de schapen (of andere beesten) op hol te laten slaan, beetje gekke shetland humor. Loopt dit paardje voor de kar? Hierop heb ik de eerste 2 regels als Reactie gepbt en volgde het volgende stukje.

Misschien ga ik nu wel te ver in mijn fantasie, dat kan (ben echt een beginner hierin) maar dit zag ik zo'n beetje:
Ik zag 'm echt zo lopen voor de kar; over de weg, met een donkergekleurd tuig (zwart of heel donkerbruin)met oogkleppen, oortjes erop en in een lekker drafje. Daarbij had ik wel het gevoel dat hij dat zelf wel stoer vindt net zoals dat knetteren in de wei. Even laten zien wie de beste bokkesprongen kan maken en kijken of hij z'n record in het 'hoe krijg ik alles in de wei zo snel mogelijk in één hoek' kan breken.
Is het een twijfelaartje als het om mensen gaat? Hij wil wel, maar vindt het vaak ook wel eng? Is hij ooit gepest door mensen? Eerst laten komen met een handje gras oid en dan een tik of wegjagen, iig iets wat 'm erg heeft aangedaan.

Mijn reactie:
Het is een echte bijtert dus dat klopt en volgens mij wordt het inderdaad veroorzaakt door angst. Hij heeft geen heel plezierig verleden en jaagt inderdaad andere dieren op met name mijn andere shet. Hij loopt inderdaad voor de kar.

Hij is inderdaad heel twijfelend in het contact met mensen. Zijn vorige eigenaresse was erg hard in de omgang met hem. Een keer proberen te happen leer je af door hem op de grond te gooien en dergelijke. Voor de kar vind hij helemaal te gek. Hoe harder hoe beter. Hij galloppeerd ook graag voor de kar, oortjes naar voren en gaan met die banaan. Ik heb hem nu bijna een jaar en merk dat hij heel langzaam loskomt, meer vertrouwen krijgt en,soms ook bewust komt knuffelen

mloei:
Ik krijg sterk het gevoel dat het een merrie is, ze loopt rondjes om haar as.Ik heb het idee dat ze zich af en toe nogal verveeld. en dat ze niet zo van knuffelen houd. wel is ze erg onderdanig. ze neemt alles voor lief en stelt niet graag mensen teleur. ik krijg ook het gevoel alsof ze zich niet helemaal op haar gemak voelt.

Mijn reactie:
Het is een ruin (sinds 4 weken). Verveelde zich de afgelopen weken zeker weten omdat hij niet mocht werken en het is een echt werkpaardje. Het is geen echte knuffel soms heeft hij een knuffel moment maar door angst staat hij dat niet toe. Ik heb een vete is de wei met twee paardjes dus het niet op het gemak voelen kan goed kloppen.

Jenna:
Deze pony heeft het gevoel niet volledig gewaardeerd te worden, hij denkt dat hij niet als volledig gezien wordt.Dat bedoel ik niet zoals het klinkt.Maar hij vind van zichzelf dat hij zoveel meer kan.Hij vind dat hij nu niet echt gebruikt wordt.Hij zou graag laten zien wat hij allemaal kan.Hij zou erg goed zijn in VD.Het is een hele lieve pony maar kan door verveling knorrig worden.
Staat hij nog bij grotere paarden?Ik krijg het gevoel dat hij daar niet echt aansluiting mee vind.Dieren van zijn hoogte vind hij intressanter.Kinderen vind hij leuk maar hij weet nog niet zo goed wat hij kan doen met ze.Hij zoek de grens op een opgevaarlijke manier.Beloon hem maar flink wanneer hij zacht toenadering zoekt bij kinderen.
Deze pony wil gewoon heel graag maar heeft wat begeleiding nodig.Hij groeit van aandacht.
Verder echt een lief dier maar een wat onzeker karakter.

Mijn reactie:
Hij bloeit inderdaad op door te werken. Hij staat bij 2 paardjes een groter en gelijk aan hem. Maar door ruzie in het weiland staat hij nu apart, hij eet de andere kleine pony op. Kinderen vind hij vreemd maar dat gaat steeds beter. Hij groeit inderdaad van aandacht en vooral met zachte hand met hem werken heeft resultaat.

Mijn eigen beschrijving van Nando los van de readings:

Nando is een heel lief en zachtaardig paardje voor mensen, kan heel hard zijn naar paarden toe, maar gedraagt zich dan heel onzeker en is voor mijn gevoel hard vanuit onzekerheid. Hij werkt super graag, zijn motto is een dag niet gewerkt is een dag niet geleefd. Kleine kinderen vond hij heel eng, ik denk dat hij gepest is in het verleden, ik heb een aantal rustige kinderen die wel eens helpen en die kunnen alles met hem doen. Hij was hengst tot 5 weken geleden en hij vertoond best wat hengstengedrag. Volwassenen vind hij eng, maar ik merk dat hij steeds meer los komt en mij inmiddels ook vrolijk komt begroeten als ik de wei in loop. Hij is door de vorige eigenaar hard aangepakt en dat verklaard veel van zijn gedrag. Al met al is het een paard met een gouden karakter als hij de kans krijgt om zichzelf te zijn.
Wat mij opvalt is dat iedereen aangeeft dat hij graag werkt en gewaardeerd wilt worden, dat is bij mij wel het geval, maar de afgelopen 10 jaar is hij voornamelijk gezelschap voor een groot paard geweest. Wat niemand aanstipt is zijn gezondheid, terwijl daar een aantal belangrijke punten te benoemen zijn. Ik zou het wel interessant vinden om te horen of een van de readers dit wel weet te benoemen. PG in een reading die niet op het net staat wel, althans een punt waar de fysio en dierenarts in eerste instantie zeiden dat ik het me verbeelde, en door de aanwijzing van PG is het inmiddels verder onderzocht en opgelost. Maar dat is slechts een punt en er speelt meer.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:58

Is er al iets meer nieuws over een nieuwe serie foto's? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:00

De mods denken nog even over de uitvoering daarvan Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:15

Je kunt het misschien anders noemen dan: Wat komt er bij je op bij deze foto of zo. Readen is misschien het verkeerde woord.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:21

Ik vond het heel leuk om te doen en voor mijn gevoel ging het wel goed, maar inderdaad readen is een beetje zwaar woord. Aan mensen kan je ook (met een beetje oefening) hun karakter van hun gezicht aflezen, bij dieren is dit, naar mijn idee hetzelfde. Readen klinkt zo zwaar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:22

Zou wel leuk zijn als er de volgende ronde een mens tussen zit

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:47

Ik kom dit topic nu pas tegen...
wat leuk dat dit initiatief is genomen!
Mochten er voor de volgende serie nog foto's nodig zijn mogen jullie die uit mijn profiel best gebruiken hoor! Ook die van de katten...
Haha!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:52

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 07:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:57

merel_gomez schreef:
(ik had de bovenste 2 mensen al een pb gestuurd ) ik geloof dat alleen deze 3 mensen mijn pony hebben gedaan. zover ik kan vinden, mocht ik je vergeten zijn dan hoor ik het graag.

Ik had hem ook gedaan maar ik weet niet meer waar. Ik dacht dat het een charmeur was, echt zo'n aandachtstrekker. Knipoog Meer had ik niet echt. Haha!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:03

Erg intressant dit topic houdt het zekker in de gaten, en houd me aanbevolen voor foto's. Bloos
Heb er genoeg (hihihihi) Duivel

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:04

Is het eigenlijk al bekend of nieuwe foto's zijn toegestaan? Dus of deze komen?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:04

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:05

Ja maar jij bent nu al wel heel makkelijk te traceren Knipoog
in 6900 berichten vertel je vast wel iets over jezelf Haha!
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 03-06-08 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:05

Oeh.. .wat een leuk topic (ik vind hem helaas net pas)
Maar blijf wel ff meelezen Lachen

*en houdt zich ook aanbevolen voor evt. foto's van mijn pony'tje*

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:06

.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:07