Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verana

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:46

Ik vind het ook een lastig vraag Bloos

Had je mij het in het eerste halfjaar gevraagt dan had ik gezegt waar moet ik hem brengen.
Maar we zijn nu 2,5 jaar verder en hij is voor mij wel heel speciaal geworden en ja 4x het bedrag wat ik er voor heb betaald kun je wel hele leuke paarden voor kopen.

Ik heb deze beloofd dat die mag blijven tot die dood gaat mits ik natuurlijk voor hem kan zorgen want je weet natuurlijk niet wat de toekomst bent.

Maar toch zal een heel goed bod me wel aan het twijfelen brengen en zal ik je nu ook niet kunnen vertellen of die gaat of blijft.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:01

Ja, als iemand veel geld bied voor mn paard dan gaat ze. Er zijn nog heel veel andere paarden. Met Kim had ik in t begin ook geen super band, maar die is gegroeid. Weet zeker dat dat met een ander paard ook zou kunnen.
Zal t er zeker wel moeilijk mee hebben, dat zeg ik niet. maar ik zou een goed bod ook zeker niet afwijzen.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:53

Voor heel veel is bijna alles te koop Knipoog

Voor t zelfde geld ligt ie de dag erna dood in de wei, dat is pas balen!!

Zou mijn paardje ook niet zomaar kwijt willen of weg doen, maar als het om een bedrag gaat wat je bij wijze van spreken bijna niet kunt weigeren... tsja...

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 01:04

Nopez.
Daarbij áls ze weg zou moeten vind ik een goed tehuis vele malen belangrijker als geld.

Een boer wou ooit mijn paard kopen en deed een bod en ik weigerde. Hij ging steeds hoger en op een gegeven moment ook meer om me uit te dagen. Mijn antwoord bleef nee. Zelfs mijn Shetlander doe ik nog niet weg als er drie duizend geboden wordt. Mijn fiets wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 01:07

als mijn paard goed zou zijn........... met een strikkie erom! maar in de huidige situatie gaat hij echt niet weg Lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 01:10

Absoluut niet! Mijn paard kopen was een hele bewuste keuze, geen pleziertje voor een aantal jaar.

Stél dat er zich nare omstandigheden voordoen waardoor ik haar echt weg moet doen, dan zou ik een huis uitkiezen waar ik wil dat ze terecht komt en haar dan gratis weggeven. Geld is niet belangrijk waar het mijn paard betreft.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 01:27

Moeilijke vraag!
Ikzelf heb ook altijd geschreeuwd dat hij nog voor geen miljoen weg zou gaan.
Maar enkele weken geleden kreeg ik een érg goed bod. Heb dat afgeslagen en véél meer gevraagd om de bieder te ontmoedigingen. Ik ben daarna wel aan het denken geslagen..., wat als hij het verschil wil delen? Ik heb toen besloten dat ik zou verkopen als hij een bepaald bedrag zou geven.
Nu moet ik wel vermelden dat ik deze ruiter voor m'n paard zou uitzoeken als ik een ruiter nodig had en dat hij zeker een zéér goed tehuis zou krijgen hier.
De bieder is er niet meer op terug gekomen, dus ik heb m'n paard nog steeds, maar ik weet nu wel dat voor voldoende geld dus écht alles te koop is.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:25

Ik zou mijn paard niet wegdoen als ik er een heel goed bod voor krijg.

Ik heb er tenslotte voor gekozen om zelf een paard te kopen, en samen met haar verder te gaan. En ik vind niet dat als je dan een goed bod krijgt haar ineens halsoverkop moet wegdoen, dan hoef je ook geen paard te kopen maar kun je beter een verzorgpaardje nemen...

Antar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:45

ik kan niet zonder mijn paardje

ik heb al heel way bedragen naar mn kop gekregen dat ze haar wouden kopen !
voor mij is ze onbetaalbaar !

Ik kan niet zonder haar ,,
z is mijn 2e helft van mijn hart!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:50

Nee dat doen wij absoluut niet!
We krijgen regelmatig mensen die een zeer goed bod doen.
Maar mijn vader zegt altijd, ik heb de paarden voor de sport en ik doe ze niet weg, ongeacht het bod!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:57

Lastige vraag!

Ik heb een heel goed bod gehad op mijn vorige paard om naar Egypte te gaan. Ik zat net weer in een steigende lijn met hem, het ging super dus ik heb er vanaf gezien. Een half jaar later heb ik hem in moeten laten slapen Huilen en het verzekeringsgeld was echt niet zo hoog als het bod Vork !

Dus toen was het voor mij een duidelijke ja!

Inmiddels ben ik 2 jaar verder met super My Little Pony waar ik meer plezier mee heb als mijn vorige (sorry Pars Bloos ) en ik weet niet wat ik zou doen. Nu weet je wat je hebt maar ik weet nu uit ervaring ook donders goed dat je met een ander paard ook weer een band kan opbouwen!
Dus het zou van de mensen af hangen, denk ik!

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:17

Dan moet het wel heel veel zijn.
Anders zou ik haar niet snel weg doen!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:18

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

alexandra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:39

ik wel. er zijn heel veel leuke paarden en omdat ik wel dol ben op mijn dieren zou ik het ook allen voor HEEL VEEL geld doen

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:44

Nee, kevin gaat nooit weg!
hij is echt mijn alles en z'n band die ik met kevin heb kan ik nooit met een ander dier krijgen

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:48

Nee dan gaat ze niet weg.. Ze is mn vriendinnetje Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:52

mijn trakehner en mijn haflinger wel. Mijn BWP moet ik alleen maar krijgen wat ik ervoor betaald heb en die vliegt al Bloos

Mijn engels volbloed verkoop ik nooit never jamais... Ze is mijn steun, liefde, toeverlaat, echt m'n allesje. Nee, die gaat echt nooit weg!

Bij m'n haf zou ik wel eens goed moeten nadenken omdat ze best wel speciaal is in mijn ogen, maar als ze er echt veel geld voor zouden bieden zou ik toch eens nadenken...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:57

mijn drie paarden gaan alledrie nooit, wat er ook voor betaald wordt. sommige dingen zijn nu eenmaal onbetaalbaar, en niet in geld uit te drukken.

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:59

Biedingen boven de 80.000, moet ik toch wel over na gaan denken. Zou het op dit moment eigenlijk niet weten. Dat weet je pas op het moment als het je overkomt. Denk wel dat als er enorm veel word geboden, ik hem verkoop op voorwaarde dat hij goed terecht komt.

Btw, dit geld maar bij 2 van onze 4 knollekes.
De andere 2 verkoop ik echt niet als ze veel bieden!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:02

Nope voor geen goud zou ik mijn 2 kanjers verkopen
De opmerking 'alles is te koop' is op mij zeer zeker niet van toepassing Tong uitsteken

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:22

mijn paard.... alhoewel dit mijn droompaard is zou ik er toch even hard over gaan denken.
het moet dan wel een heeeeeel goed bedrag zijn hoor.
ik heb een vrij staand huis en we hebben 2 auto's daar hoef ik het niet voor te doen, misschien voor een boederijtje dan dat ze aan huis kunnen staan. ons huis nu heeft net niet voldoende tuin om er een paard neer te zetten.
ik fok met 2 honden rassen, en niet geheel onverdienstelijk.
op een show in frankrijk waar ik had gewonnen, kwam er een man naar me toe dat hij perse deze hond wilde kopen, ik heb hem alleen gvraagd wat hij hem dan waard vond. het was een bedrag van 5 cijfers waar ik een leuke auto van had kunnen kopen.
ondanks dat ik bijna stijl achterover sloeg heb ik nee gezegt, deze hond is voor mij speciaal omdat het mijn eerste zelf gefokte kampioen is en we door lief en leed zijn gegaan om daar te komen en hij al heimwee heeft als ik 1 nacht niet thuis ben.
waarop meneer zei, is het bedrag niet hoog genoeg dan.
ik zei, je vond hem toch niet meer waard en voor mij heeft hij meer waarde dan geld kan uitdrukken.
daar stond ie dan met zijn goed gevulde portemonee.
sorry geen paarden verhaal, maar even als voorbeeld. Knipoog

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:16

Mijn beste vriend is me meer waard dan een volle bankrekening.
Liefde en geluk is niet te koop

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:32

Ik denk dat je over zoiets pas kunt oordelen als je ook daadwerkelijk in zo'n situatie zit. Tis nu makkelijk roepen is doe 'm niet weg, maar ik denk dat als je een bedrag met 6 nullen aangeboden krijgt je er toch wel over na denkt.

Ik zou zoals ik er nu tegen over sta, m'n pony never nooit niet weg doen. Mijn meissie is meer waard dan een volle bank rekening.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:35

roxiie schreef:
Ik denk dat je over zoiets pas kunt oordelen als je ook daadwerkelijk in zo'n situatie zit. Tis nu makkelijk roepen is doe 'm niet weg, maar ik denk dat als je een bedrag met 6 nullen aangeboden krijgt je er toch wel over na denkt.

Nee hoor, ik weet heel zeker dat mijn paard nooit weg gaat voor veel geld. Hij blijft de rest van zijn leven bij ons. Overigens toen ik mijn vriend leerde kennen, had ik iets met een nogal rijke man. Nou, dat geld kon me echt gestolen worden, hoor. Liever echte liefde, dan een hoop geld. En dat geldt ook voor de liefde voor mijn geweldige paardje. Lovers

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:35

Ligt eraan hoeveel geld ik ervoor krijg!

Van een bedrag met 6 nullen kan ik vast wel weer een nieuw, lief&leuk paard kopen! Lachen