Drama: pony meegenomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Drama: pony meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:50

Citaat:
De striemen van het bijna ingegroeide halster zijn duidelijk waarneembaar

Als pony probeert meer ruimte te krijgen om los te komen dan kan ie ook striemen op lopen. Striemen zijn heel wat anders dan ingroeïngen. Ingroeïngen gaan doorgaans gepaard met lelijke ontstekingen.

Aan een paal zetten is geen mishandeling. En mag geen reden zijn om een pony te stelen.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 29-02-08 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:52

Sorry hoor slimmerik vind je reacties nergens op slaan!!!
Dus jij had het dier laten stikken dan????

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:55

Zeeuwtje68 schreef:

Nee, natuurlijk moet je het beest wat meer ruimte geven. Dat is je plicht maar hem jatten gaat me dan te ver. Een dier in nood mag je wel helpen volgens mij maar niet stelen. Er staan in Nederland honderden dieren aan palen. Ik ken genoeg pony's die dat heerlijk vinden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:55

overdrijf niet zo zeeuwtje, stikken kan bijna niet met een ingegroeid halster en dan zie je echt andere dingen dan wat striemen.
Ik ben het eens met slimmerik, dit is gewoon diefstal(ookal komt die uit een goed hart) en is ontzettend dom van de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:56

waren er dan maar meer domme mensen op de wereld....

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:57

Ik vind het super wat de ts heeft gedaan, ben benieuwd hoe het af loopt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:58

runningkawa schreef:

Dan zou er idd een stuk minder dierenleed zijn Ja Dierenbescherming komt vaak heel laat of niet.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:59

slimmerik schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

Nee, natuurlijk moet je het beest wat meer ruimte geven. Dat is je plicht maar hem jatten gaat me dan te ver. Een dier in nood mag je wel helpen volgens mij maar niet stelen. Er staan in Nederland honderden dieren aan palen. Ik ken genoeg pony's die dat heerlijk vinden.

Oke ophangen dan! Want het dier zat helemaal vast, en wie weet wat er was gebeurd! als de ts niet had ingegrepen???

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:00

Wildgirl schreef:
overdrijf niet zo zeeuwtje, stikken kan bijna niet met een ingegroeid halster en dan zie je echt andere dingen dan wat striemen.
Ik ben het eens met slimmerik, dit is gewoon diefstal(ookal komt die uit een goed hart) en is ontzettend dom van de TS.

Ik vind niet dat ik overdrijf Boos! En ben het totaal eens met de TS
Ik had het ook gedaan! Zo'n dier laat je niet aan zijn lot over!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:01

romatjuh schreef:
runningkawa schreef:

Dan zou er idd een stuk minder dierenleed zijn Ja Dierenbescherming komt vaak heel laat of niet.

hoe kan het dan dat als ik hier in eelde de db bel(regio groningen) en rustig mijn verhaal doe en uitleg hoe en wat dat ze dan altijd binnen 2 dagen zijn geweest.
In friesland was dit ook zo, voor allerlei dieren van geiten tot pony's tot honden en katten.
Er rust een beetje een stigma op de db dat ze nooit iets doen maar dit klopt absuluut niet volgens mij, vraag is natuurlijk ook of deze pony het niet overleefd had als ts hem niet had gestolen maar dáár kunnen wij geen van allen over oordelen ben ik bang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:01

Idd RK, helemaal mee eens! Ik vind ook dat TS goed heeft gehandeld. Als je een paard of pony in huis haalt dien je er goed voor te zorgen. Je moet hem niet vastzetten aan een paal en er niet meer naar omkijken. En als de politie zegt dat ze de pony mag meenemen zal hij er echt wel beroerd uit hebben gezien. Normaal doen ze niet zo makkelijk erover. Hopelijk komt het goed met deze pony...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:03

Zeeuwtje68 schreef:
Oke ophangen dan! Want het dier zat helemaal vast, en wie weet wat er was gebeurd! als de ts niet had ingegrepen???

TS had pony losser kunnen zetten. Desnoods halster een gaatje losser. Maar zoals gezegd een schaap in doodsnood help ik overeind. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat beestje te jatten. Een gevallen kind die de knie kappot valt help ik ook overeind, plak er indien nodig een pleister op, en stop ik niet in een afgesloten kamertje in mijn huis. Clown

romatjuh

Wildgirl schreef:
vraag is natuurlijk ook of deze pony het niet overleefd had als ts hem niet had gestolen maar dáár kunnen wij geen van allen over oordelen ben ik bang

En dat is maar goed ook, beter te vroeg dan te laat toch? Of moet het beestje al half dood zijn voor er wat aan gedaan mag worden?

DB zal dan wel schelen met gedeeltes van het land? Ik vind ze hier zijn ze aardig laks.

Zeeuwtje68

De db daar heb ik ook geen vertrouwen in! Ik heb daar slechte ervaringen mee. De AID daar in tegen mag tenminste wel ingrijpen! Maar of ze het ook daadwerkelijk doen?

Anoniem

@WG
Ik heb een opvang hondje...volgens DA nog 2 weken te leven.
Ik heb dat hondje via een kennis, een heel nette en rustige vrouw van 50 jaar.
Deze heeft de DB ingeschakelt maar ze deden niks.
Ze heeft op de eigenaar ingepraat...en heeft haar uiteindelijk mee gekregen

Zij heeft dat al vaker gehad
Ik heb het al vaker gehad.
Nu wonen we in dezelfde regio... of het daar aan ligt?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 17:04

slimmerik schreef:
Maanling schreef:
Kortom Carole: super dat je hebt ingegrepen. Als ik de beginpost goed lees dan zou het diertje dus 2,5 dag klem gezeten hebben als jij hem niet had meegenomen.

Niet goed gelezen. Na 2,5 dag kwam buurman met de politie op de stoep. Nergens staat, of kan TS weten dat buurman toen pas de pony mistte.

En wat die 2 jaar betreft. Zolang heeft TS al ruzie met buurman geloof ik. Gewoon een ordinaire burenruzie dus imo.

Ik denk dat je dit verkeerd interpreteerd, dit heeft namelijk niest met ruzie te maken maar met het welzijn van een pony die in het geding is omdat deze buurman moedwillig niet zijn verantwoording neemt voor dit beestje.

Ik vind dat heel wat anders. Maar gezien jouw reacties wil jij dat graag zien zoals je dat ziet, en dat recht heb je Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:04

Miss_Montana schreef:
. En als de politie zegt dat ze de pony mag meenemen zal hij er echt wel beroerd uit hebben gezien. Normaal doen ze niet zo makkelijk erover. Hopelijk komt het goed met deze pony...

Politie heeft geen toestemming gegeven voor meenemen. Toen had ze hem al in een stal opgesloten. Politie heeft het dier niet eens gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:05

Maar de politie wist wel dat TS het dier had... vonden ze het zo verkeerd, waarom hebben ze de pony dan niet meteen weg gehaald bij ts?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:07

slimmerik schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

TS had pony losser kunnen zetten. Desnoods halster een gaatje losser. Maar zoals gezegd een schaap in doodsnood help ik overeind. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat beestje te jatten. Een gevallen kind die de knie kappot valt help ik ook overeind, plak er indien nodig een pleister op, en stop ik niet in een afgesloten kamertje in mijn huis. Clown

Oke had ze kunnen doen Knipoog Maar wie zegt dat de pony daarna niet vast had kunnen gaan zitten, en zijn eigen op kunnen hangen? Als ze weg was gelopen dan? Nee sorry hoor ben het totaal eens met de TS

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:10

CaroleKlomp schreef:
Ik heb de pony van mijn buurman meegenomen naar huis. De pony staat altijd aan een paal en heeft geen water. Op zich is het diertje niet mager maar Shetjes groeien bijna van lucht.

Zondagmorgen zat het diertje helemaal klem met zijn hoofd tegen de paal. En de eigenaren wonen niet meer op die boerderij. (maar ook toen ze er wel woonden keken ze niet naar het dier om) Na 2,5 dagen kwamen ze er pas achter dat de pony weg was. Ik praat niet meer tegen mijn buurman omdat we vorig jaar ook al een paard van hem onder toezicht van de inspectie hebben laten inslapen. Er zijn van onze kant al wel 10 meldingen geweest.

Nu was de maat voor mij vol. Ik heb meteen de politie gebeld en verzocht om direct te komen. De striemen van het bijna ingegroeide halster zijn duidelijk waarneembaar. Ook heeft de pony overal plekjes want een borstel heeft het besstje al lang niet meer gezien. Van enige vorm van aandacht is al helemaal geen sprake. De politie zei dat ik een paard in nood mag meenemen en waren het met mij eens.

De inspectie gebeld, die komen binen 1-5 dagen langs.

Zondag om ongeveer 08.00 heb ik de pony meegenomen, dinsdag 19.50 komt de familie er pas achter dat de pony weg is. Terwijl ze wel dagelijks op de boerderij komen. IK heb de ploitie verteld dat ik de pony niet afsta, tot de inspectie is geweest. Mervouw belde en met haar heb ik op zich geen problemen en dus een goed gesprek gehad. Ik zou haar bellen (ne niet haar man die wilde er niets meer mee te maken hebben) als de inspecteur komt. Dat is in goed overleg gegaan.

Vandaag was ik een dag weg en wat denken jullie : Komt die buurman met een agent die pony halen. Tegen de mensen op het erf had ik gezegd dat ze van mij niets mochten doen en dat de pony zich in een afgesloten ruimte bevindt. Met het verzoek of ik de pony morgen even wilde brengen.

Witheet was ik en ik heb meteen de politie gebeld en ze meegedeeld dat ik niet van plan ben om die pony morgen terug te brengen en dat ik ook zeer zeker niet van plan ben om hem af te staan voor de inspecteur is geweest. Letterlijk heb ik gezegd dat ze wel met 10 man mogen komen maar dat ze de pony niet meekrijgen, maar mij maar moeten meenemen.

Ze hebben er nu een melding van gemaakt dus ze komen de pony hopelijk niet ophalen. Ik heb hun ook uitgelegd dat die man zijn actie alleen gericht is tegen mij en niets met het welzijn van de pony van doen heeft. Bovendien verwaarloost hij het dier bewust (na verschillende meldingen gaat het niet beter), merkt hij pas dat het besstje na 2 dagen weg is, en verteld hij zijn vrouw dat hij er niet achteraan gaat.............Belachelijk toch!!

Vanavond heb ik met spoed de inspectie gebeld wanneer ze komen en of ze zijn dossier even goed willen doornemen.

Is het niet vreselijk dat ik als niet eigenaar zo moet vechten voor het welzijn van een pony terwijl de eigenaar hem verwaarloost en nota bene nog meent dat hij rechten heeft?????

Ben benieuwd naar jullie reacties, kan wel wat steun gebruiken Haha!

Wat de TS gedaan heeft is misschien niet helemaal juist (juridisch gezien) maar wel in het belang van het dier.

Ze heeft aangegeven dat ze de dierenbescherming gebeld heeft en helaas komen ze niet al te snel (helaas). Ze heeft ook netjes de politie gebeld gaf ze aan. Dus ook dat is netjes gedaan.

Ik hoop wel dat alles snel geregeld is en de pony snel een baasje vind die goed voor haar zorgt.

@slimmerik, er staan idd zat paarden aan een paal gras te eten, maar de eigenaren zorgen er dan ook beter voor. Schijnbaar is er meer aan de hand dan dat die pony alleen maar aan een paal staat. Maar dat wordt weer niet gelezen.(heb sommige zinnen dikgedrukt!!)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:12

runningkawa schreef:
Maar de politie wist wel dat TS het dier had... vonden ze het zo verkeerd, waarom hebben ze de pony dan niet meteen weg gehaald bij ts?

Toen ze het kwamen halen, zat ie achter slot en grendel en was TS er niet.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 17:13

Ik kan op dit moment alleen maar zeggen dat ik bewondering heb voor deze inspecteur van de DB.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 29-02-08 17:16, in het totaal 2 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 17:14

slimmerik schreef:
runningkawa schreef:

Toen ze het kwamen halen, zat ie achter slot en grendel en was TS er niet.

Dat ik er die dag niet was, heb ik keurig gemeld Haha!

PS Wat is waarheid (zie je onderschrift)? Het is jouw waarheid en die komt niet overeen met mijn waarheid over Pitbulls en P achtigen..... Zo is het dus ook met mijn waarheid in deze zaak.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 29-02-08 17:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:16

Het is wel diefstal jA maar je hebt er wel goed aangedaan

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:44

Toch apart, er wordt hier de hele tijd gezegd dat de TS zich schuldig gemaakt heeft aan diefstal terwijl de politie (die toch meestal wel weet op te treden bij diefstal) achter de TS en haar daad staat. Waarom maakt iedereen zich zo druk? De eigenaar zit er niet zo mee, volgens mij (of ik heb ergens iets gemist).

Ik neem aan dat iedereen hier op bokt het belang van paarden en pony's altijd voorop heeft, de een handelt nou eenmaal anders dan de ander. Laten we hopen dat het beestje een zonnige toekomst tegemoet gaat, waar dan ook.