Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

belcanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:30

ik heb eigenlijk alles wel uitgeprobeerd shetjes, new forrest, haflinger en nu arabier en ik vind dat je niet zomaar kan beoordelen op ras het gaat er om dat het karakter bij je past en het innelijk van het paard niet de buitenkant, dat is wat ik er van vind. zolang je het maar leuk hebt met je paard. oja vaak heb je dan ook nog van die mensen die gaan laggen als je met een haflinger bijv aan wedstrijden mee doet ik haat dat zo ze denken alleen maar dat zij beter zijn omdat ze denken dat ze een beter paard hebben.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 22:57

'k Zou wel graag een Groninger willen hebben.
Een bonte met superlelijke aftekeningen is ook wel leuk Tong uitsteken

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 10:35

Ik houd niet zo heel erg van koudbloeden. Ik vind er best leuke bijzitten, maar niet om zelf te hebben. Dan gaat mijn voorkeur meer uit naar kwpn'ers, hannoveranen, trakheners, maar ook lusitano's of andere portugese/spaanse rassen van hetzelfde kaliber vind ik erg leuk.
Ik vind ze vaak mooier en daarbij komt dat ik beter wat rijden betreft een wat lichter paard kan hebben, omdat ik niet echt sterk ben.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:36

fjord. haflinger, ijslander of tinker, fries enz.
shetjes alleen als gezelschappony. Vedrer val ik meestal op van die chique sportpaarden met bewegingen om van de watertanden Haha!.
Maar met mijn arabier ben ik ook erg gelukkig

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:54

Moeilijk.... maar ik ga toch voor de trekpaarden... Dat vind ik mooi om te zien, maar ik zou ze niet zelf willen hebben.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 14:20

ik zou dus nooit van m'n leven een draver, arabier of enig ander volbloedpaard willen kopen.
ik houd helemaal niet van zo'n arabierenhoofd en dat gezenuw van die beesten, ik moet er niet aan denken Misselijk
en een draver, tja, ook van die zenuwpezen

geef mij maar een fries Haha! (die heb ik ook haha)
gewoon een paard wat lekker koel is in de kop Knipoog
toedeledoki
gillian

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 15:09

Persoonlijk zou ik nooit voor trekpaarden gaan (Begrijp me niet verkeerd) omdat ik meer voor het sporttype ga en ik hou niet van die 'lompe' beesten.
Fjorden, haflingers etc. liggen ook wel in mijn richting alleen ook voor de recreatie. Maar ik vind de new forest pony's en welsh pony's veel beter bij mij passen (Bobo Knipoog ).

otje_en_nuffy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 15:51

Ik zou nooit sportpaarden kopen of willen krijgen ofzo.
Maar ik houd meer van de echte sterkere paarden en pony's die in de winter een mooi dik knuffel wintervachtje krijgen.
Dus houd meer van de koudbloederige paarden en pony's zoals Shetlander, Haflinger, Ijslander, Tinker, Fjord, Fries en ga zo maar door.
Ik hoed ook veel meer ervan om dingen met je paard of pony te doen zonder dat je er op zit. Bij voorbeeld vrijheidsdressuur, of veulens opfokken.
Groetjes Janneke

HorseF@N

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:32

Nooit een tinker, ijslander, fjord..etc
Ik ga meer voor de beestjes die wat hoger in het bloed liggen en meer geschikt zijn voor de sport.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:31

haha, ook mijn (driekwart)volbloedje heeft nu een mooie wintervacht hoor, en heeft het ook met de kou van vandaag nog lekker warm. Dus dat gaat niet helemaal op. en mijn verzorgpaard (engels volbloed) dat was in de winter pas een mooi bolletje wol, echt geweldig!!!!
Dus Otje_en_Nuffy_lover, je theorie gaat niet helemaal op!!!

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:23

valt me op dat sowat niemand fjordjes wil hebben........

Kan ik Lunapaard gerust te koop zetten!!!!!!!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
nee hoor,zou ik noooooooooooooooit doen!!!

Ik vin alle rassen wel bruut,ze hebben allemaal zon speciale eigenschap enzow....mij maakt et nie uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:55

Ik kan vrijwel met elke ras wel overweg eigenlijk.. Maar je zal mij nooit een Arabier of een draver zien kopen. Ik vind het wel mooie paarden om te zien .. maar bij een arabier = heb ik gewoon veel te weinig geduld voor voor zo'n hittepetit.. en bij een draver tsja weet eigenlijk niet wat dat is maar dat ligt mij gewoon niet zo..

Ik zou eerder gaan voor een dressuur type paard.. een rijpaard waar wel het vermogen in zit om verder te komen.
En een fjord voor wat recreatief rijden..

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:57

Ik zou nooit een ijslander kopen omdat het mijn rijstyl niet is. Zeg niet dat ik ze niet leuk vind, maar voor mij zijn ze niet leuk maar ik vind het wel hele grappige paardjes!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 02:00

Nooit, nooit een Kwpn'er. Nooit een Fries, Tinker, Halflinger.

Graag een Fjord, Arabier, Quarter/Paint/AmAppy, en ooit een Spaanse Mustang....

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:13

Ik zou nooit een arabier,kwpn,Haflinger of appeloosa nemen.
geef mijn maar een Fell pony(vind ze zo stoerrrr) of ijslander of fjord

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:57

En iedereen maar over die koele Haflingers hebben....

....kom er steeds meer achter dat de winter Woestein's vlieg, ren en bok seizoen is......

Schrikt hij kan ik dit alles verwachten, Schrokken Indy (draver, heeft gekoerst) en Mistral (K.W.P.N., Derrick x Katell xx)bleven ze stil staan en keken nog even beter....

Dus ach ras zegt niet ales......

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:03

Ik vind alle rassen wel iets hebben. Ik doe dus helaas niet mee, te moeilijk.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:45

Het enige wat ik mooi vindt zijn op de eerste plaats arabieren en op de 2e plaats quarters. Verder alle rassen niênte. Vooral niet dat groffe spul.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:48

gillian schreef:
ik zou dus nooit van m'n leven een draver, arabier of enig ander volbloedpaard willen kopen.
ik houd helemaal niet van zo'n arabierenhoofd en dat gezenuw van die beesten, ik moet er niet aan denken Misselijk
en een draver, tja, ook van die zenuwpezen

geef mij maar een fries Haha! (die heb ik ook haha)
gewoon een paard wat lekker koel is in de kop Knipoog
toedeledoki
gillian

Heus niet alle arabieren zijn zenuwpezen of wat dan ook. Wij hebben ook heel 'coole' op stal staan, zo van "ben jij echt wel een arab.volbloedje?".
Ik heb vaker stuitergekke KWPN-ers gezien dat de hoog in het bloed staande paardjes. En die koppies van die arabieren zijn toch wonderschoon??? Maar goed, smaken verschillen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:28

nou... ik hou ook niet zo van "die kapot geslagen koppies" (geintje hoor) Ik vind het gewoon niet zo mooi! Een klein beetje is niet erg, maar zo'n giga deuk in de kop, nee dat is niet mijn voorkeur!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:32

Nooit een tinker, haflinger, arabier, fjord of ijslander.
Zullen vast heel lief zijn, heb er vroeger ook op gereden maar het trekt me gewoon niet zo!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:00

Ik ben geen pony type, ik ben daar te groot voor, maar ik zou ook geen Arabier kopen, wel een echter Berber Haha!
Ik vind het over het algemeen een te iel paard voor mij, ik val wel op Barokke vurige paarden.
KWPN heb ik 18 jaar gehad, hoeft niet meer, sommige haffies vind ik megacool! en om de fjorden bij ons op stal lig ik dubbel, wat karakter hebben ze! tis alleen NIET mijn rijpaard.
Friezen rijden heerlijk maar das ook weer net niet wat ik zoek, ik zoek meer temprament maar toch ook weer een bijzonder Cool paard, kortom met mijn Andalusier heb ik precies dat wat IK zoek.
Ik zeg alleen nooit nooit, want je weet niet hoe het lot kan vallen Knipoog

Dimmalimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:09

Ik vind het belachelijk als iemand zegt: ik wil geen IJslander hebben. want dat is geen sportpaard' Nou als je een ras zoekt voor de sport kun je evengoed een ijslander nemen. Er zijn ook NK's , EK's en WK's voor ijslanders en echt niet alleen voor grote paarden! Dus het is een beetje onzin als je geen ijslander wil omdat het geen sportpaard is!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:43

ik zal het zo zeggen , als ik een paard ga kopen ga ik dus niet kijken naar een kwpn , nrps of een drgelijk ander"sportpaard", ik heb er genoeg mee gewerkt , gereden en gedaan en het trekt me gewoon niet, het rijd niet lekker , zowiezo alles boven de 1.65 valt af (en zelfs dat vind ik al hoog)
grote paarden vind ik gewoon niet lekker rijden.
en ze zijn vaak zo smal voor mijn gevoel, nee geef mij maar een beetje body tussen mijn benen hoor, dat iele gehuppel onder mijn kont vind ik niets

geef mij maar een fjord of een ijslander of een quartertje lijkt me ook erg leuk
en ook al koop ik een fjord dan ga ik dus wel lekker de dressuur ofzo in , al is het alleen maar om die dressuurmutsen(no offence and nothing personal) hier in de omgevig te pesten(geintje )
maar effe serieus ik zou best de sport in willen met een koudbloed typje puur om te bewijzen dat eder paard dressuurmatig kan lopen(dressuur is africhting en ieder paard kun je africhten binnen de beperkingen van de bouw) en dat een fjord dus ook in de dressuur kan, z1 is haalbaar , daarna loop je vast omdat je paard te klein is volgens de regels)
en ijslanders gewoon omdat het geweldige (sport)paarden zijn

HappyHorsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:14

Party!! No way dat ik ooit een Hackney of een fallabella ga kopen!!!!! daar zie je mij echt niet mee...