"Uit de mode"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: "Uit de mode"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:05

WildWings schreef:
Omg daar zou je toch niet erg vrolijk van worden zeg Nagelbijten / Gniffelen Zo'n tut!

Net als mensen die een bontje onder hun perfect passende zadel gooien, want 'het staat zo luxe', en dan niet nadenken over de functie van een onderlegbontje.. waardoor je zadel dus ineens niet zo perfect meer zit Ziek Maar het staat wel mooi en mode-bewust, en dat gaat natuurlijk voor al het andere!

tuurlijk, dat is toch ook veel belangrijker
maakt toch niet uit hoe het zit, hoe het eruit ziet is veel belangrijker, ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet snappen Dromen
die meid had groot gelijk Lachen hoe durf je zonder stoer setje op stap te gaan, helaas voor dat meisje is zij ook al zwaar uit de mode, ik ga voor kleursnotpillen Haha!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:12

Ik ook Ja

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:17

hahaa , je hebt de snotpilletjes in je profiel staan

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:19

Vreselijk.. Misselijk
Als ik eerlijk mag bekennen vind ik een Anky pad wel leuk maar tja... is het nou speciaal omdat er Anky op staat? Ik vind het verder maar gewoon een simpele pad en dan vind ik jou stripe veel leuker. Ja
Ik vind het gewoon respectloos, als ze ooit weleens een boek over paarden heeft gelezen zal ze vast weten dat IJslanders in de winter een berenvacht krijgen natuurlijk om zich warm te houden.
Moet je hem arme beest dan maar op stal zetten maar 3 dekens? Scheve mond En als ik naar de paarden ga zie ik er ook niet iedere dag uit op mijn best hoor, zal een beetje mijn mooie kleding voor de paarden gaan gebruiken, dat doe ik wel op andere gelegenheden, voor dat paard maakt het niet uit hoe je eruit ziet, maar je karakter! Lachen

Moest der Fries trouwens geen dekentje op buiten? Stel je voor dattie kou vat.. zou je toch niet willen... Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:21

Pffft.. als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik met stomheid geslagen zijn en niet eens kunnen reageren denk ik...

Of misschien vragen waar ze het in godsnaam over hééft Huilen van het lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:32

Zo...dit topic gaat hard Bloos!

@ IceEva, denk dat die Fries wel een deken heeft hoor Knipoog Die was geschoren namelijk.

en ja..mijn ijslander loopt (helaas) ook onder een deken, vorig jaar had ze het te warm en moest ik noodgedwongen scheren. Was echt heel lelijk. Dierenarts raadde me nu aan om vroeg een dunne deken op te doen. Nu heeft ze een stuk minder vacht en ze voelt zich nu kiplekker Haha!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:36

_Skess_ schreef:
@ IceEva, denk dat die Fries wel een deken heeft hoor Knipoog Die was geschoren namelijk.

Ik bedoel tijdens de buitenrit, zo een deken met een gat voor je zadel weet je wel. Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:38

zo'n nierdeken? Die had die niet op nee Clown

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:40

Haha! Clown
Als je haar dan volgende keer ziet moet je dat eens zeggen, je paard kan zomaar een kou pakken hoor meid. Knipoog
(Mensen die een geschoren paard hebben en met een dekentje op naar buiten gaan wil ik niet aanvallen hoor, goed juist! Ze hebben niet een dikke vacht om zich dan te beschermen tegen de kou, dus dan is zoiets de ideale oplossing. Van het rijden zelf worden ze natuurlijk ook wel warm, maar toch)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:57

Je hebt groot gelijk. Liever een goed zittend dekje dan eentje in de laatste kleuren. Als ik iets nieuws koop dan kijk ik wel of het een beetje bij de rest past. Maar merken interesseren me niet. Alleen weet je op een gegeven moment wel dat een bepaald merk goed past en dan kom je toch snel weer bij dat merk uit. Maar dan wel het liefst in de uitverkoop.
Daarnaast moet je respect voor iedereen hebben. Je ging haar toch ook niet uitlachen omdat ze met haar witte dekje in de blubber ging rijden. We hebben het bij ons op de manege ook gezien dat een instructice (heel lang geleden) neer keek op een meisje dat iedere zaterdag haar pony uit de blubber haalde en een uur rijdend naar de les kwam. Terwijl ik meer respect voor zo'n meisje heb die door regen en wind komt dan voor iemand wiens pony gezadeld klaar staat en als het niet bevalt een nieuwe wordt gekocht.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:28

Ik ben het helemaal met je eens DendroFleur!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:16

Zat net te bedenken dat mijn anky pad veel hipper is Ja Nl met mijn naam Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Dat is pas hip!
foto is overbelicht maar er staat dus technical casuals op Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:43

Moet je je echt niks van aan trekken, het gaat toch niet om matriaal.
Zolang ik al tussen de paarden rondren (vanaf mijn 10 jaar, ben nu 27 jaar) loop ik in een oud kloffie, zoals fleecetrui en een ribrijbroek.
Dit was natuurlijk taboe, want toen kwamen de rijbroeken met leren vlak en met steekzakken enz.
Ook mijn kleding ik heb nooit een ankytruitje of pad gekocht is mij veel te duur en ik werk zelf en kan het wel betalen maar ik ga niet zot veel geld uitgeven aan die onzin.
Wat iedereen doet moet ie zelf weten maar ga niet andere mensen jouw kledingskeus opdwingen.
Mijn sjabrakken waren altijd van die dingen die ik of tweedehands kocht of een aanbieding met ruitjes en zoveel mogelijk kleurtjes.
Het heeft me nooit geen moer geintreseerd, als iemand wil dat ik er anders uitzie betaald die dat maar en dan zou ik er nog niet mee lopen, comfor gaar voor alles bij mij.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:48

Huh dat is echt wel cool.. hoe heb je dat gemaakt?! Clown
of heb je hem bewerkt?!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:53

Ha! Ik vind setjes wel leuk om te zien maar doe er zelf absoluut niet aan mee - toch niet bewust!

Toen ik laatst een rijbroek kocht, nam ik wel iets met bruin omdat mijn chaps ook bruin zijn en mijn pad is ook overwegend bruin. Nou ja, euh, allemaal verschillende tint bruin dus eigenlijk totaal geen 'setje', was ook niet de bedoeling, maar ik hou gewoon van bruin.

Toch merkte m'n instructeur tijdens de eerste les op: 'amai, alles assorti' (ja zo zeggen ze dat hier) en ik dacht meteen: 'nee, ik ben niet zo!!' Lachen (heb trouwens bruin zadel en ZWART hoofdstel!!

Belachelijk toch dat zo'n verwende snotter jou een beetje ongevraagd gaat kleineren!!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:56

Gewoon zeggen: Tja, als je mij toch dom vindt enz.
Dan rij je toch niet naast me?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:23

Ik vond mijn goedkope Engelse Volbloed van €600 met mijn harry horse dekjes altijd al veel stoerder dan die dressuurmiep die naast mijn paard op stal stond met haar paard van €13000 en haar peperdure dekjes van over de €100 Clown

het is wat een gek ervoor wilt geven zeggen ze altijd, maar ik vind het niet bepaald netjes dat ze zo vies moet doen gewoon omdat je met een goedkoper soort dekje rijd. Ik vind HH eigelijk veel beter dan anky, vind ze gewoon beter liggen op mijn paard.

ach ik had haar gewoon lekker genegeerd en verder genoten van de buitenrit Haha!

spijtig dat dat paard zich niet eens lekker vies mocht maken Clown de mijn doen niets liever dan buiten in de modder stampen Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:36

Mijn paard vind me niet meer aardig. Ik deed hem een HH stripe op en die roze bandages vond hij al helemaal niks. Verdrietig

Ik moet toch maar eens wat modieuzer worden. Vork

Ik houd niet van roze, maar voor 1 keer vond ik het wel grappig. Vork

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:37

Dan ben ik altijd uit de mode, ik heb vorig jaar namelijk dekjes van een jaar eerder in de aanbieding gekocht: 3 voor 20 euro. En die gebruik ik nog ,net als dekjes van 5 jaar geleden.
Ach, met 2 jaar zijn die weer in de mode, want alles herhaalt zich zeg ik altijd maar.
Oftewel, dan maar uit de mode, het functioneert en dat is belangrijker dan een slecht passend ankypad onder je zadel.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:38

germie schreef:
Dan ben ik altijd uit de mode, ik heb vorig jaar namelijk dekjes van een jaar eerder in de aanbieding gekocht: 3 voor 20 euro. En die gebruik ik nog ,net als dekjes van 5 jaar geleden.
Ach, met 2 jaar zijn die weer in de mode, want alles herhaalt zich zeg ik altijd maar.
Oftewel, dan maar uit de mode, het functioneert en dat is belangrijker dan een slecht passend ankypad onder je zadel.

Ik gebruik die van KK met mijn naam erop ook nog van 8 jaar geleden. Dat ding ziet er nog super uit, en ik vind 'm heel mooi. Ja

Anky is echt uit. Huilen van het lachen

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:40

Hé, maar alles komt een keer terug hoor, dus nog even volhouden en die van 8 jaar geleden is weer helemaal HIP!!!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:42

woow jij bleef kalm =O ik zou allang iets vreselijks gezegd hebben =o dikke nek Boos!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:46

Geweeeeeldig verhaal. Ik had me helemaal rot gelachen. Ik zie er (zeker in de winter) ook af en toe echt uit als een zwerver op stal (vieze spijkerbroek, smerige mega grote schoenen, dikke michelinman kleren en zo'n gratis pet. Heb me er nog nooit 1 dag druk overgemaakt.
Ik heb laatst een rijbroek weggedaan die ik al ruim 10 jaar droeg en maar niet wilde verslijten.
Vorige winter vroeg een stalgenootje aan mij of ik misschien een zwart of rood dekje had. Ik dacht dat ze hem nodig had voor een speciale gelegenheid op zo en bood aan een zwarte van huis mee te nemen als ze dat wilde. Het ging echter om dat moment want ze had een rode trui aan en had alleen een oranje dekje. Dat kon ECHT niet. Stel je voor dat ze zich zo in de binnenbak zou moeten vertonen. Ik heb haar keihard uitgelachen (kon er niets aan doen) en vroeg hoe haar paard beter zou gaan lopen van een bijpassend dekje. Wat een gemeut.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:49

Haha woow je bleef inderdaad kalm, zou wel me smiecheltje open getrokken hebben zeg.
Laat haar lekker pronken met der Ankydekje, er kan dan wel Anky op staan, maar het kan even goed functioneren als een HH Nagelbijten / Gniffelen
Buiten dat vind ik die Ankypads niet zo super mooi Nagelbijten / Gniffelen een gewoon wit dekje of blauwdekje waar soms helemaal geen merk op staat vind ik ookal goed Nagelbijten / Gniffelen

Een Dekje is een dekje, je moet niet oordelen op welk merk het is

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:58

Niet dat ik me er veel van aan trek, maar af en toe vind ik het wel leuk, als alles een beetje bij elkaar past. Als ik eerlijk ben, ligt het vooral aan m'n stemming. Als ik niet lekker in m'n vel zit, is het enige wat ik wil op paard zitten - en dan maakt het me geen f*ck uit hoe ik er uit zie. Maar soms ga ik zondags op pad, het zonnetje schijnt, ik ben vrolijk en dan wil ik me wel eens bezondigen aan een setje...dekje, beenbeschermers, jas, rijbroek die een beetje bij elkaar passen.
Maar de volgende dag gaat het dan weer vrolijk mis - weet echt niet hoe mensen het doen, alles is toch nooit tegelijkertijd schoon, dus dan heb ik m'n bruine rijbroek aan, maar zit m'n bijpassende dekje in de was - of andersom. Daar kan ik dus echt niet mee zitten.
Ik let er trouwens nooit op bij andere mensen, erger me wel eens aan mensen die vieze en vooral stinkende kleren aan hebben, er zijn grenzen. Iedereen heeft toch een wasmachine?