Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:44

_Skess_ schreef:
hooi moet ik betalen, dierenarts en bekappen heb ik zelf door middel van een cursus geleerd.

Even beetje offtopic maar Skess, toen ik jouw reactie las, dacht ik door de plaatsing van de komma ook dat je bedoelde dat je DA en bekappen zelf door een cursus had geleerd Knipoog . Vond die cursus DA ook wel een beetje vreemd overkomen hoor Haha! .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:45

[edit] dubbelpost Bloos
Laatst bijgewerkt door Coconut op 15-11-07 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:46

@ kathleentjuh

dat was een typefoutje, ontbreken van een komma. Sjeetje dat werd me gelijk kwalijk genomen, mag ik ook even een foutje maken Nagelbijten / Gniffelen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:47

Ik las het toch ook als dat je voor dierenarts en bekappen een cursus hebt gevolgd Bloos Totdat ik later in je andere post las dat het alleen bekappen was. Ze gaf alleen aan dat ze niet zo fijn vond, is toch niet gelijk gezeik Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:48

Nou...vond het nogal aanvallend overkomen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:48

_Skess_ schreef:
ja...hooi moet ik betalen en dierenarts, bekappen heb ik zelf geleerd door middel van cursus.

Pff...wat ben jij sneu zeg 1 typefoutje en krijg gelijk gezeik van jou Nagelbijten / Gniffelen

Meissie.... Het is geen gezeik, er zijn namelijk ongetwijfeld debielen( sorry voor deze woordkeuze) die dit dus wél menen. Als je alleen had aangegeven dat het een foutje was... waar ik min of meer vanuit ging en eigenlijk hoopte... was er niets aan de hand. Maar door die giga aanvallende kreten van je, is het een ander verhaal

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:49

Ik snap het, maar ben al heel vaak zo bedonderd door bokt en krijg heel vaak zulke opmerkingen naar mijn hoofd gesmeten, vandaar dat ik nu giftig reageer haha Clown

saroanda

Was waarschijnlijk niet zo bedoeld. Zullen we weer on-topic gaan? Haha! Voordat we elkaar bont en blauw slaan Blauw oog

KiWiKo

het is duidelijk dat een "wedstrijd" paard gewoon gruwelijk veel duurder in onderhoud is dan een een huis tuin en keuken hobbel paard.......

ten eerste heb je accomodatie nodig, en accomodatie kost geld, zo simpel is het.

CM_

och dat natural gedoe is gewoon een hype net als de ankypads, ik zou zeggen laat die mensen toch gewoon

min manier is het overigens ook niet , sommige dingen kan ik me in vinden maar in veel dingen ook weer niet.

Coconut

precies goed plan!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:50

@ _skess_ : ik las ook dat je dierenarts zelf geleerd had doormiddel van cursus, maar nu je het zo zegt snap ik hem ook. Misschien de volgende keer je zin anders opbouwen zodat er geen verwarring komt Knipoog

whitje

ooh sorry Lips are sealed Bloos

Coconut

[edit] hahaha oke Tong uitsteken geeft niets ben het onderhand gewend hihi Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:55

KiWiKo schreef:
het is duidelijk dat een "wedstrijd" paard gewoon gruwelijk veel duurder in onderhoud is dan een een huis tuin en keuken hobbel paard.......

ten eerste heb je accomodatie nodig, en accomodatie kost geld, zo simpel is het.

en accomodatie houdt in dat een 'huis tuin en keuken paard'( wat ik overigens behoorlijk denigrerend vind klinken) een weide nodig heeft, maar een wedstrijdknol een gouden stalletje?

Het verschil in aanschaf snap ik, maar het verschil aan accomodatie zeker niet. Dure of goedkope knol heeft imo geen drol te maken met wat een paard nodig heeft.

@skess: oké, probleem uit de wereld!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:57

huis tuin en keuken knol klinkt niet zo erg aardig. Alsof recreatiepaarden minder waar zijn als wedstrijdpaarden.

Bovendien kan een buitenpaard net zo goed een wedstrijdpaard zijn. Mijn paard heeft altijd buiten gestaan en heeft op hoog niveau gangenwedstrijden gelopen. Dus dat zegt niets Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:58

crossmonster schreef:
och dat natural gedoe is gewoon een hype net als de ankypads, ik zou zeggen laat die mensen toch gewoon
min manier is het overigens ook niet.

Een hype? Dus als de hype over is, zet ik mijn paard weer 23/7 op stal??? En dan ga ik hem weer met bit rijden? En traditioneel bekappen Verward
Nou, ik dacht het niet, hoor. Gestoord
Voor mij is het wel wat meer dan een hype. Haha!

(En voor sommigen weer gaan miepen; die van mij is een echt buitenpaard! Tong uitsteken )
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 15-11-07 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:59

hmzzz en ik zeg "knol" waar????

ik heb het overigens niet over het paard wat een keer Z heeft gelopen Lachen Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:00

figuurlijk bedoeld Knipoog en ik vind Natural best een hype eerlijk gezegd...

een iemand begint ermee en de rest doet het allemaal na....ben zelf erg tegen natuurlijk bekappen maar daar ga ik hier verder niet op in. Heb foto's van mijn hoefsmid gezien die te vreselijk voor woorden zijn...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:03

KiWiKo schreef:
hmzzz en ik zeg "knol" waar????

ik heb het overigens niet over het paard wat een keer Z heeft gelopen Lachen Lachen

Nee, jij zegt geen knol, dat zeg ik Knipoog

Al heeft ie 100 x Z gelopen of weet ik veel wat nog meer.....
Dat doet voor mij alsnog niets af aan wat een paard nodig heeft...

In mijn ogen is de basis nog altijd vrijheid om te doen wat ze willen(weidegang/paddock), voldoende contact met soortgenootjes, voldoende ruwvoer en geen onnodige poespas(peesjes in hun vrije tijd, ijzers, kilo's brokken en ander spul o.a)

Of dat nou natureel heet of weet ik wat voor naampje zegt mij niets....ÍK vind dit belangrijk en zie dus geen verschil tussen een duur of goedkoop paard wat dit betreft

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:05

_Skess_ schreef:

een iemand begint ermee en de rest doet het allemaal na....ben zelf erg tegen natuurlijk bekappen maar daar ga ik hier verder niet op in. Heb foto's van mijn hoefsmid gezien die te vreselijk voor woorden zijn...

Joh, het zou mij een rotzorg zijn hoe anderen mijn manier van doen bestempelen. Ik geloof dat ik helemaal niemand na doe, ik kijk gewoon naar mijn paard en geef hem het leven waar 'ie het gelukkigst bij is. Zo leefden mijn verzorgpaarden in de jaren 70 en 80 ook. Knipoog

En de discussie over NB ken ik nou ook wel. Slapen
Bladiebladieblaaaaaa..... Gaaaap
De hoeven van mijn paard zien er prima uit, zelfs nog beter dan met TB. Tong uitsteken

KiWiKo

ach ik heb recreatie ruiters verteld dat ze hun paard dressuurmatig meer voor elkaar moesten krijgen om het dier heel te houden en ik heb fanatieke wedstrijd ruiters mogen vertellen dat ze hun paard echt wel een dagdeel op het land mogen gooien om het geestelijk heel te houden......

tis zo een tussenweg...........

maar met de paus, en bin laden evenzo goed als bush of balkellende kan je banketstaaf als brugman, maar je komt toch niet over

Coconut

precies, de hoeven van de mijne zien er ook super uit Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:06

Moderatoropmerking:
Kunnen we wel ontopic blijven? En ook hier zijn oneliners niet toegestaan Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:07

_Skess_ schreef:

een iemand begint ermee en de rest doet het allemaal na
....ben zelf erg tegen natuurlijk bekappen maar daar ga ik hier verder niet op in. Heb foto's van mijn hoefsmid gezien die te vreselijk voor woorden zijn...

Met het dikgedrukte ben ik het enigszins eens.... Ineens steekt het de kop op.
Maar hoeveel mensen ( incl ik) deden dezelfde manier van omgaan al niet jarenlang. Toen ik 8 was en mijn pony had, ging er op precies dezelfde manier mee om.... Toen was ik gewoon Rosita, nu schijnbaar natural.
Die verandering komt denk ik grotendeels door de komst van o.a internet. Vroeger moest je al je info van anderen of uit boeken halen, nu is het zo makkelijk informatie te vinden en daar je conclusies uit te trekken.

Met wat daaronder staat ben ik het totaal niet mee eens, maar goed.. da's een andere discussie, die niet hier gevoerd wordt.