BM stables hele fijne ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: BM stables hele fijne ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:32

Citaat:
Staan toch ook positieve verhalen?!

Ik zeg toch ook niet dat die er niet staan Knipoog

Iemand geeft aan dat met alleen positieve verhalen de stal niet wordt getoond zoals die werkelijk is, waarna ik aangeef dat dat met alleen negatieve verhalen ook niet zo is.
Gelukkig maar dat hier verhalen van beide kanten staan!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:41

russel schreef:
Ik denk dat pinkybubble een kornuitje is. Mag hoor, maar je kent kennelijk verhalen van de andere kant en dat riekt naar meer dan alleen een korte zakelijke relatie.

Ik ben helemaal geen kornuitje of hoe jij het wilt noemen Lachen ik heb daar gewoon mijn pony gekocht, en heb daar even een tijd zitten kletsen, wat is daarmis mee? Entoen kwamen we gewoon op hjet onderwerp wat er zig afspeelde op bokt en alles, bigdeal

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:47

Ik begrijp dat het voor sommige moeilijk te verkroppen is als iemand een goede ervaring met deze stal heeft. Maar jongens houd toch eens een keer op! Laat iedereen zijn commentaar geven, goed of slecht maar het is volkomen zinloos iemand die een goede ervaring heeft om te willen kletsen naar een andere mening.

Wees blij als nu juist iemand tevrede is, waarom dan alles weer in het negatieve halen? Is er inmiddels niet genoeg gezegd over deze stal?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:54

Pensionnetje schreef:
Ik begrijp dat het voor sommige moeilijk te verkroppen is als iemand een goede ervaring met deze stal heeft. Maar jongens houd toch eens een keer op! Laat iedereen zijn commentaar geven, goed of slecht maar het is volkomen zinloos iemand die een goede ervaring heeft om te willen kletsen naar een andere mening.

Wees blij als nu juist iemand tevrede is, waarom dan alles weer in het negatieve halen? Is er inmiddels niet genoeg gezegd over deze stal?

Ik vind in dit geval dat de mensen met goede ervaringen, de mensen met slechte ervaringen beschuldigen als leugenaars en veroordelen van zwartmakerij. Wat ik hier wel even op toe wil voegen de mensen met slechte ervaringen zaten hier zeer ook niet op te wachten om een slechte ervaring op te doen?! Mensen komen omdat ze interesse hebben in een paard, niet om een stal zwart te praten.

In mijn geval heeft het me een hele hoop verdriet gedaan om het over het geld nog niet eens te hebben Knipoog

Maar als Melanie op een positieve manier veranderd is, dan vergeet men de slechte verhalen op den duur wel!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:01

pascale schreef:
Zaina schreef:
ai er is weer een gezellige BM topic Knipoog ik ga me er maar niet in mengen want dat wordt vast niet zo op prijs gesteld

wat heeft dit bericht nou voor een meerwaarde eigenlijk?
fijn t.s dat je goede ervaringen hebt.wat ik nu niet eruit op heb gemaakt is of je een paard gekocht hebt?zo ja ben ik benieuwd naar foto's!haha Bloos Haha! Knipoog
ik vind ook dat als je slechte hebt je die mag vertellen maar de goede natuurlijk ook die moet je niet vergeten!
ik heb geen idee wie bm stable's is ,geen ervaring dus kan er niet over meepraten.
wel vind ik dat er soms wel weer discuserend word gereageerd dit was volgens mij niet de bedoeling van dit topic.
nu heeft het negatieve de overhand misschien weer.
absoluut niet aanvallend bedoeld naar mensen die een slechte ervaring hebben.die zullen ze ook niet voor niks hebben denk ik dan.
de verhalen komen niet zomaar de wereld in die worden er soms ingebracht op de verkeerde manier.
het verhaal word een graadje erger gemaakt b.v
maar begrijp ik het goed dat het een stal is voor fjorden en haf's of voor van alles?

Kijk maar eens in mijn profiel, dat is het paard wat de TS EN IK Zaterdag hebbe gekocht daar Lachen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:22

Er is nog veel oud zeer lees ik en dat is heel vervelend voor de mensen met een nare ervaring. Als jullie nog steeds twijfels hebben op de manier hoe deze stal met paarden omgaat is het dan niet de moeite waard om een keer te gaan kijken of er echt veranderingen zijn. Wie is er voor het laatst nog recent geweest bij de stal? ( dan heb ik het over de mensen met een nare ervaring ) Misschien is het een kijkje waard. Daarnaast zal deze stal niet onder controle zijn na al die negatieve publiciteit wat ze hebben gehad?
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 11-10-07 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:29

Mijn paard komt daar ook vandaan.
Ik heb haar daar zelf niet gekocht ik heb dat via via gehoord dat ze daar vandaan kwam en zo kwam ik later met de vorige eigennaar in contact die ook niet veel over haar wist.Dat ze daar vandaan komt is dus het enigste dat ik weet over haar.
Maar ik heb zelf dus geen ervaring met deze stal.Het is wel leuk om te lezen dat er toch ook goede ervaringen met deze stal is.Want hier las je haast alleen maar negatieve dingen over Bm stables.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:35

lovely82 schreef:
Er is nog veel oud zeer lees ik en dat is heel vervelend voor de mensen met een nare ervaring. Als jullie nog steeds twijfels hebben op de manier hoe deze stal met paarden omgaat is het dan niet de moeite waard om een keer te gaan kijken of er echt veranderingen zijn. Wie is er voor het laatst nog recent geweest bij de stal? ( dan heb ik het over de mensen met een nare ervaring ) Misschien is het een kijkje waard. Daarnaast zal deze stal niet onder controle zijn na al die negatieve publiciteit wat ze hebben gehad?

Een bezoek aan de stal zal negatieve ervaringen niet doen veranderen

Ik geloof best dat de stal veranderd is, een koopcontract bestond niet eens toen ik er kwam.
Ik weet wat mijn ervaring is en dit had net zo goed bij een andere handelsstal kunnen gebeuren, maar dat is niet het geval Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:37

waarom moeten we gaan kijken?? een stal kan nog zo netjes uitzien, en er kan zeker netjes gedaan worden tegen kopers, en beleefd, maar dat er onjuiste informatie bij een paard verteld word, of dingen achtergehouden worden, dat heeft niks te maken met mooie stallen of niet..

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:38

Ok een bezoek zal een nare ervaring niet veranderen, ik neem aan dat de mensen met een nare ervaring wel dierenliefhebbers zijn en willen weten of de paarden die momenteel op de stal staan goed verzorgt worden en in goede gezondheid verkeren, dat is toch het belangrijkste. Misschien is het dan wel de moeite waard om te kijken, niet voor jezelf maar voor de dieren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:40

daar gaat t helemaal niet om
niemand hier met negatieve ervaring zegt dat paarden niet verzorgd worden
het gaat erom dat paarden verkocht worden, en er dingen achtergehouden worden, bv exzeem, of waar een paard vandaan komt, of leeftijd of wat dan ook
dat heeft niks te maken met of een paard netjes verzorgd uitziet

ook logisch dat betjes uitziet, zo komt veel proffesioneler over op kopers, als een paard al niet goed verzorgd is, kopen veel mensen het niet
betekend niet dat het paard geen gebreken kan hebben... en dan zie je niet aan de stal, en vaak ook niet aan het paard ( zonder dat er bv rontgonlogisch onderzoek is gedaan)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:41

Ik heb geen twijfel dat de dieren niet goed verzorgd zouden worden. Ik heb er goed verzorgende pony's van op proef gehad Ja

Maar informatie achterhouden (en ontkennen) en de omgang met kopers/mensen stond mij (en mijn ouders en manege-eigenaar) niet aan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:41

lovely82 schreef:
Ok een bezoek zal een nare ervaring niet veranderen, ik neem aan dat de mensen met een nare ervaring wel dierenliefhebbers zijn en willen weten of de paarden die momenteel op de stal staan goed verzorgt worden en in goede gezondheid verkeren, dat is toch het belangrijkste. Misschien is het dan wel de moeite waard om te kijken, niet voor jezelf maar voor de dieren.

Geen aanval hoor niet naar jou en ook niet naar Melanie. Maar wat wil je er aan doen dan als de paarden er niet goed bij staan? Er is al genoeg dierenleed in de wereld, je probeert zelf zo goed mogelijk voor je dieren te zorgen maar je kunt hoe pijnlijk het ook is dierenleed niet voorkomen! Dan haal je jezelf een hoop ellende op de hals terwijl je er niets tegen kunt doen.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:44

Lynn_Nikita schreef:
het gaat erom dat paarden verkocht worden, en er dingen achtergehouden worden, bv exzeem, of waar een paard vandaan komt, of leeftijd of wat dan ook

ook logisch dat betjes uitziet, zo komt veel proffesioneler over op kopers, als een paard al niet goed verzorgd is, kopen veel mensen het niet
betekend niet dat het paard geen gebreken kan hebben... en dan zie je niet aan de stal, en vaak ook niet aan het paard ( zonder dat er bv rontgonlogisch onderzoek is gedaan)

Goed ook geen optie, wat zou jij vinden wat er aan gedaan moet worden? Een positief verhaal overtuigt je niet, een kijkje nemen is het je niet waard op dit moment, wat zou je dan wel willen zien?

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:48

Geen aanval hoor niet naar jou en ook niet naar Melanie. Maar wat wil je er aan doen dan als de paarden er niet goed bij staan? Er is al genoeg dierenleed in de wereld, je probeert zelf zo goed mogelijk voor je dieren te zorgen maar je kunt hoe pijnlijk het ook is dierenleed niet voorkomen! Dan haal je jezelf een hoop ellende op de hals terwijl je er niets tegen kunt doen.[/quote]

Ja er is weinig aan te doen, ik weet het persoonlijk omdat ik iets naars heb meegemaakt met een puppy. Na velen meldingen zijn ze wel wezen kijken bij de fokker zonder resultaat, maar opgeven vind ik zonde. Ook kan ik mijn pup er niet meer mee helpen zodra de fokker weer op de verkeerde manier bezig is maak ik een melding, puur voor wat ik heb gezien. Ook weet dat het moeilijk is om hier tegen te vechten vind ik het niet de moeite waar om het op te geven. Dus blijf ik melden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:51

lovely82 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Goed ook geen optie, wat zou jij vinden wat er aan gedaan moet worden? Een positief verhaal overtuigt je niet, een kijkje nemen is het je niet waard op dit moment, wat zou je dan wel willen zien?

1 positief verhaal overtuigd me idd niet, en de paarden die recentelijk op bokt stonden die ervandaan kwamen, en ook positief erover waren bleken achteraf ook niet te zijn wat ze gekocht dachten te hebben ( maakt niet uit of eigenaar niet erg vind en blij is met beestje, er hoort eerlijk verkocht te worden)

Ik ben van overtuigd dat ernog steeds niet heel veel veranderd is, nog steeds dingen verzwegen worden.
vertel jij mij maar eens dan, hoe je mij kan overtuigen dat dat niet zo is

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:53

Het merendeel van de mensen is niet snel te overtuigen van 1 goed verhaal, als Melanie het voor elkaar krijgt om uit de problemen te blijven en ze beseft dat eerlijkheid het langst duurt kan ze op den duur wel van haar slechte reputatie af komen. De keus is aan Melanie wat dat betreft...

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:54

Ik kan je niet overtuigen, ik heb geen ervaring met de stal zoals je in de eerdere berichten heb kunnen lezen, ik heb dus ook geen oordeel. Het enige wat ik vind is dat mensen een nieuwe kans verdienen. Dit heb ik ook eerder gemeld. Dus ik kan jou niet overtuigen en zou het ook niet willen omdat ik vind dat je pas overtuigt bent als je iets met eigen ogen heb gezien dat er iets is veranderd. Daarom vraag ik aan jou omdat je niet overtuigt bent wat zo'n stal er aan moet doen om jou te kunnen laten zien dat zij veranderd zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:57

langzaam aan een goede naam opbouwen, alleen maar positieve verhalen, geen spaanse paarden verkopen als het dravers zijn, ( wat zeer wss zo is, ik noem dit maar als voorbeeld)

zoiets kan niet in 1 dag of in 1 week, daar gaan jaren overheen
naam opbouwen is vrij snel gebeurd, maar van een slechte reputatie afkomen,,,, is erg moeilijk

vraag me bij haar af of dit ook ooit wel zou veranderen, aangezien nog steeds negatieve ervaringen zijn met haar en haar stal

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:59

lovely82 schreef:
Ik kan je niet overtuigen, ik heb geen ervaring met de stal zoals je in de eerdere berichten heb kunnen lezen, ik heb dus ook geen oordeel. Het enige wat ik vind is dat mensen een nieuw kans verdienen. Dit heb ik ook eerder gemeld. Dus ik kan jou niet overtuigen en zou het ook niet willen omdat ik vind dat je pas overtuigt bent als je iets met eigen ogen heb gezien dat er iets is veranderd. Daarom vraag ik aan jou omdat je niet overtuigt bent wat zo'n stal er aan moet doen om jou te kunnen laten zien dat zij veranderd zijn.

In mijn geval helemaal niets het was voor mij 1 keer en nooit weer Knipoog
het heeft mij een hele hoop verdriet gekost om het over de financiele kant maar niet te hebben..
Maar als een stal uit de negatieve publicatie weet te blijven zullen mensen vanzelf het vertrouwen weer krijgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:05

Citaat:
langzaam aan een goede naam opbouwen, alleen maar positieve verhalen, geen spaanse paarden verkopen als het dravers zijn, ( wat zeer wss zo is, ik noem dit maar als voorbeeld)

zoiets kan niet in 1 dag of in 1 week, daar gaan jaren overheen
naam opbouwen is vrij snel gebeurd, maar van een slechte reputatie afkomen,,,, is erg moeilijk

Ik denk ook wel dat het heel moeilijk is om van een slechte reputaie af te komen als er steeds mensen de negatieve verhalen boven blijven halen en blijven verkondigen (zoals in dit geval jij doet). Je moet je wel open willen stellen natuurlijk.

Het verhaal spaans paard/ draver... tja, je geeft zelf aan dat het WAARSCHIJNLIJK zo is.... Geen bevestiging dus...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:07

Als ze daadwerkelijk veranderd is zoals hier geschreven is, zullen de goede verhalen straks de overhand op de slechte verhalen krijgen Knipoog

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:18

Een stalgenootje van mij, heeft er dit jaar een paardje gekocht, in het begin was hij erg werkwillig en lief. Maar na een paar weken mocht ze niet meer opstappen en als ze er op zat rende hij alleen maar onder haar uit, en als je na de rug wees dan wou hij je al meppen!!!

Hoezo rug probleem???

ah fijn, ze is inmiddels erg gehecht aan het paardje en wil hem niet meer kwijt.

Weer een slecht paard verkocht door bm stables....of gewoon toeval.

Nee ik zou er nooit een paard kopen, door al die negatieve verhalen, en als ik kijk na me stalgenootje. Maar verhalen komen er ook niet voor niets!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:48

kan ook zijn dat er met een slecht passend zadel gereden werd, of andere oorzaken hebben, maar kan ook zijn dat iets achtergehouden is
wat zei de da?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:08

UpDate_ schreef:
Een stalgenootje van mij, heeft er dit jaar een paardje gekocht, in het begin was hij erg werkwillig en lief. Maar na een paar weken mocht ze niet meer opstappen en als ze er op zat rende hij alleen maar onder haar uit, en als je na de rug wees dan wou hij je al meppen!!!

Hoezo rug probleem???

ah fijn, ze is inmiddels erg gehecht aan het paardje en wil hem niet meer kwijt.

Weer een slecht paard verkocht door bm stables....of gewoon toeval.

Nee ik zou er nooit een paard kopen, door al die negatieve verhalen, en als ik kijk na me stalgenootje. Maar verhalen komen er ook niet voor niets!!!

Dat kun je alleen maar weten als een DA is geweest, je zadel onder de loep is genomen en eventueel foto's van de ruggegraat zijn gemaakt.