pony kopen/mag niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kladruber

Re: pony kopen/mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:36

angelax schreef:
ik mag hem dus niet hebben van mijn ouders omdat we er al 2 hebben, en een pony die bang is enz.. wat vinden jullie?
hoe kan ik ze O.a overhalen?

Ik vind je verwend, maak eerst maar eens goed gebruik van de ponys die je hebt, sommige mensen doen een moord om 1 pony te moegn hebben en jij zeurt over een 3de Gestoord

tip ga eens lessen nemen ofzo...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:39

angelax schreef:
op de fjord rij ik is 4 jaar maar ook niet heeel vaaak.

Als je toch niet vaak aan de slag gaat met de fjord, je nog genoeg tijd in de shet moet steken om een halster om te kunnen doen waarom dan een 3e pony?
i.m.o. ben je een verwend nest...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:03

jump_girl schreef:
3 jou verhaal klopt niet de ene dag kan je niet met je pony buiten omdat ie te wild is enzz de andere dag kan ie wijken? ja sorry hoor maar als mijn pony kan wijken en alles goed gaat (en je hebt dat zonder les gedaan wat heel knap is) vind ik het toch raar dat in de bos/kanaal/strand rijden niet kan(omdat je hem dan dus niet aankan maar je kan hem wel leren wijken en dan is ie rustig)?

dit kan ik op zich nog wel goed begrijpen...
ik kan alles met mijn pony, maar buitenrijden is echt wel het allermoeilijkste van alles Bloos geen idee hoe het komt, maar het beest word nooit rustig Ach gut

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:46

hhá, ik heb een verzorghuurpony waar is heel blij mee ben.. Haha!
Je hebt 2 pony's. Maar oké ik kan je wel snappen! ik weet niet als je ze kan overhalen.
Je kan ook één van je 2 pony's verkopen. En dan kan je die ene pony er weer bij nemen Haha! toch Bloos!
Had ik maar een pony.. Haha! Maar mijn verzorghuurpony is ook een schat! Beschouw hem haast als eigen Haha! Maar dat is niet zo, ik moet hem gewoon delen. Vind ik helemaal niet erg Haha!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:54

ik zou bij god niet weten hoe oud je bent (TS) maar ik vind je tot over je oren verwend, en daar houdt het niet bij op... je wil meer!! dat is gewoon ronduit brutaal!

Wees blij met wat je hebt, een fjord van 4 jaar?! daar kun je nog zoveel mee doen, daar moet je lekker al je tijd in steken! zoals ik al zei ik weet niet hoe oud je bent, maar als je straks de middelbare school gaat doen, dan heb je véél minder tijd. en dan krijg je straks nog spijt dat je er een paard bij hebt genomen. ik vind je ouders erg wijs dat ze je geen nieuwe pony geven. en als ik jou was, zou ik de mening van je ouders gewoon respecteren!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:02

Ooit gehoord van moeders wil is wet, TS? Eerst zelf eens goed nadenken en dan pas gaan klagen op bokt, dus ik ga helemaal mee met Loesje88!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:04

Jullie kunnen ook allemaal wat aardiger doen tegen angelax...
Om nog een pony erbij te willen hoeft niet verwent te zijn, iedereen mag daar van dromen pas als ze hem krijgt dan is ze verwent... zins wanneer is hopen op iets verwent???

Mijn tip is.. verkoop je shet. Hij is 1 van de redenen dat je niett met je fjord kan rijden zoals je wilt.
Verder kan je niks met hem doen. Er zijn genoeg mensen die zo'n shetje willen en veel tijd voor hem hebben om zijn vertrouwen te winnen...
Als je shetje dan weg is kan je met je ouders praten om die andere pony erbij te kopen... Besef wel dat dit nóg meer werk is en nóg meer tijd in beslag gaat nemen...

p.s. besef wel dat je héél erg geluk hebt.. niet iedereen heeft/krijgt twee ponys en als je ouders toch nee zeggen wordt dan niet boos wees blij met wat je hebt! Ik wou dat ik dat had...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:11

ik vind ook dat heel bokt hier weer achter iedereen aan l*lt. De een zeg wat en 1000 andere zeggen het zelfde,
als ik je verhaal lees begrijp ik dat je er bijna niet heen gaat, waarom dan nog een 3e? En als hij voor je zusje is moet zij toch gaan slijmen bij paps en mams.
En anders die shet opruimen. Vergeet niet dat je ouders alles moeten betalen dus die bepalen wat er bij komt. Leg voor om die shet weg te doen en deze voor je zusje.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:16

Je moet gewoon je fjord leren vertrouwen, en niet bang zijn voor dingen. Vraag daar desnoods hulp voor. En ik zou graag met je willen ruilen! Ik moet het doen met 1 les per week, en dan zit je soms op een beginnerspony dan weer een schrikachtige, en zaterdag op een onwijs eigenwijze fjord Knipoog

vaagjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:41

wees blij met wat je hebt!!
ik ben blij met mijn verzorgpaard.
ik hoef niet eens een eige paard want ik weet dat ik te weinig tijd heb en dat ik het dan zielig vind hem vaak aleen te laten.

ga veel leuke dingen doen met die lieve fjord van je:D en besteed veel tijd aan die shetlander van je:P
veel succes en als alles lukt kan je zusje meschien zelfs op die shet rijden [ ik weet niet hoe groot jou zusje is:P]
maar heel veel succes en onthoud goed niemand zegt dat jij legt bent voor jou paarden of wat dan ook, zote zien hebben jou paarden lekker heel de dag wei somigge 24 uur per dag stal dat is ook geen leven voor een pony.
dus ga aan de slag en als het gelukt is dan zien we nog wel veder:P

dus veel succes meid!!!

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:42

zo jij klinkt echt verwend zeg !
ik ben 15 en heb nu een eigen fjord ( na lang werken, overleggen, dingen regelen enz) en ben daar onwijs blij mee. en geloof me met mijn fjord was op het begin ook niks te beginnen.
maar als je een band opbouwt gaat het vanzelf een stuk beter.
of zoals meer hier al zeggen neem les.
ik snap je ouders heel goed dat je geen 3de pony mag.
je komt echt heel verwend over, je hebt je pony's toch niet alleen om op te rijden?
dat lijkt er namenlijk wel op. je hebt een pony (lijkt mij) om een goede band mee op te bouwen,
en vetrouwen in elkaar te krijgen. wees tevreden met wat je hebt, niet wat je niet hebt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:35

(aan Aims en ladygiroc)
goh wat makkelijk, die shet is het probleem dus die gaat weg. Doe jij dat ook met een paard/pony/vader/moeder/huisdier of andere problemen? Je gaat de confrontatie niet aan en probeert er iets aan te doen, nee je verkoopt hem want dat is makkelijker.

Laat eerst maar zien dat je de shet zn vertrouwen krijgt. Geef al je aandacht aan beide pony's en misschien dat in de verre toekomst je ouders zien dat je de moeite waard bent voor een andere pony.
Ps de ts-er is 12

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:21

Nee IndianLady.. zo zie ik het niet.. Als ik die shet had zou ik er alles aan doen om zijn vertrouwen te krijgen.. Maar ik ben nu ook al stukken ouder als TS zelf.. zij gaat niet eens elke dag naar de paarden en ik ga elke dag naar mij verzorg SHETJE waar ik niet eens op kan rijden dus bij mij zou het probleem heel anders liggen...
Als ik het verhaal lees van TS vindt ik de beste oplossing om die shet weg te doen... ze moet al haar tijd in haar fjord steken en als ze die tijd moet delen tussen die fjord en shet wordt het toch niks..
Ook veroorzaakt die shet problemen waardoor TS niet aan de gang kan met haar fjord.. zo schiet het al helemaal niet op..
Die shet weg doen is de beste oplossing voor die shet, fjord en TS zelf.. zo zie ik het;)

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:27

Ik vind het ook.
Wees blij! Je kan toch oefenen met die fjord! en inderdaad probeer het vertrouwen van die shet te winnen!
Met die pony's kun je toch ook vreselijk veel lol hebben.
Als je nou lanzaam wat met die shet gaat doen Knipoog
Nou dan kun je over een tijdje misschien je zusje daar op laten rijden Knipoog
Of ruil die shet in als je hem niet leuk vind Duivel

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:30

Ik zou gewoon aan het werk gaan om de vertrouwensband met je shet op te bouwen!
Ik heb 1 paardje, ben blij dat ik haar heb en jij hebt er 2 en wilt er nog 1 bij. Ik vind dat je ouders gelijk hebben.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:41

het rare van alles is, waarom krijgen we geen fotos te zien???

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:41

ejpook schreef:
het rare van alles is, waarom krijgen we geen fotos te zien???

Jaaa! Nu je het zegt, zeg! Waar blijven die foto's eigenlijk? Of zit de TS alles uit haar duim te zuigen?

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:07

Je kan mischien ruilen? bijvoorbeeld de shet weg doen...
Maar wees blij met wat je hebt, ik heb helemaal niks, kan alleen 1 x in de week in de manegeles rijden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:28

Als je dan geen les wil nemen, zorg dan in ieder geval dat je goed begeleiding hebt! Want als je shetlander niet eens een halster om kan is dat echt niet een goed teken!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:43

De TS is al een paar weken niet op bokt geweest:
Laatst bezocht: 07-09-07 12:05

Volgens mij komt ze hier niet maar, dus kunnen we de foto's wel vergeten.. Verward

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 09:30

hallo.
mijn shetlander heeft ondertussen het halster om. daar zijn we mee bezig om te longeren.
met mijn fjord ga ik ziezo elke dag heen wat logisch is staat bij mijn huis. mijn ouders hebben het zelf voorgesteld om 2 pony's te nemen.. en de shet is eigenlijk van mijn zusje waar zij dan tijd in steekt

groetjes

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 09:32

ohjaa.
ik zit al op de middelbare schoool havo² dus inderdaad meer tijd jaa.. en ben laatste tijd ook nog ziek waardoor ik er niet veel tijd aan kan besteden

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:14

kan je nog fotos van je paardjes plaatsen? ben wel benieuwd:p hihi

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 10:54

hoee moet jee foto's plaatsen? Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:55