Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denica

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:41

Heftige verhalen hier allemaal Nagelbijten / Gniffelen
Wat dat betreft is dat van mij niks.
Mijn pony was nogal fris, opeens ontplofte hij en ik kon het niet uitzitten waardoor ik er af knalde en pony nog eens fijn met zijn hoef tegen mijn heup aan vloog. Had een flinke poos last van mijn heup.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:53

Mijn ergste val was, ik reed op een (manege)paard, en achteraan begon er een te rennen.
Gelijk de rest ook. Dus het paard waar ik op zat dacht ook 'Hee leuk rennen!' Matiz (zoo heet ze, t paard) heeft nou niet echt bepaald lieve bokjes, en ik als kindje blijf niet op zo'n lomp paard zitten Nagelbijten / Gniffelen.. Dus ik hing er naar een paar bokken met mn ene been onder de buik, en mn andere over het zadel, en dan mn handen om de nek, in galop.. Tong uitsteken Erg creatief. Ik bleef nog wel lang genoeg hangen om te horen 'ERIN! BLIJVEN HANGEN!' Maar daarna kwam de grond dichterbij.. en dichterbij.. en toen lag ik op de grond.. Tong uitsteken
Eerst haha grappig laggen. En toen niet meer, ik heb nog een poging gedaan om er op te klimmen, maar dat ging niet. Ik naar de kantine, paard naar stal.
In de kantine komen gelijk al die overbezorgde moeders 'gaat het?' met z'n 10e tegelijk.. Tong uitsteken
2 dagen met een gebroke pols rondgelopen en toen toch maar bedacht dat het wel slim was om naar de huisarts tegaan.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:28

Ik ben vaak gevallen, maar nooit ernstig gelukkig. Er is wel eens een paard op mijn enkel gaan staan, nadat ik gevallen was. Dat deed wel héél veel pijn.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:30

De keer dat een nieuw manegepaard (ex-springer) schrok van een ander paard in de bak en over de bakheinig wou springen vanuit stilstand.
Ipv zijn sprong, sprong ik.. waardoor hij weer schrok en gelukkig toch niet erover sprong.. van hem... bovenop het hek Blauw oog *AUW*

Vervolgens had ik genkeusde ribben.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:36

Frontaaltje boom met paard en al wat aan de kletter ging omdat er een hond vast in de staart van het paard hing. Ik had de arm gebroken en de schouder gekneusd, paard had ook de schouder dik en de oogkas geschaafd.

En een keer de neus gebroken dankzij de cap omdat het paard ging fietsen in een oxer en ik op mijn platte giechel in het zand ging.

Daarnaast nog een keer de enkelbanden gescheurd zonder eraf te vallen. Opzich ook wel een prestatie. Tijdens zadelmak maken kwam er een rare boksessie waarbij mijn enkel op een of andere vage manier dubbel klapte in de beugel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:04

Ik heb niet echt veel erge vallen meegemaakt... Meer grappige Tong uitsteken.

Mijn ergste waren:
- Weet niet hoe maar ik viel achter over van het paard af en belande op mijn rug waardoor ik ff een paar minuten geen adem kon halen... Die was wel pijnlijk.
- En een keertje met springen op de hindernis gevallen omdat mijn paard weigerde Tong uitsteken

Grappige:
- Na de hindernis gesprongen te hebben wilde ik rechts alleen paard wilde links, op het laatste moment ging paard toch rechts alleen toen hing ik naar links.... uitkomst ik zat op de bakrand tegen de muur aan... (was ik soort van half opgesprongen/geland Tong uitsteken)
- nog ergens in het begin op een shetlander Tong uitsteken die rende keihard op de bakrand af, deed toen de nek naarbeneden en ik gleed er zo af tegen de wand aan Tong uitsteken. dat was ook wel heel grappig Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:10

mijn ergste val is in september geweest... na een boksalvo van mijn paardje was ik mijn evenwicht kwijt. Toen ik haar eindelijk in stilstand had gekregen wou ik afstappen, dus linkervoet uit de beugel, zwaai en op de grond... maar m'n rechtervoet stak nog in de beugel... ik klonk mijn linkervoet om met m'n enkel naar de binnenkant en plots schoot mijn rechtervoet uit de beugel en viel ik met alle gewicht op die linkerenkel..., (die al zwak is door een val van een jar geleden van m'n verzorgpaard... toen had 'k een scheurtje in de achterste gewrichtsband) gevolg: enkel uit de kom, enkelgewricht in 3 stukken gebroken, kuitbeen gebroken, ligamenten, pezen en gewrichtsbanden afgescheurd... Ben nu twee keer geopereerd aan die enkel. De eerste keer hebben ze alles terug moeten herstellen... ze hebben een titanium plaatje tegen het kuitbeen gezet en mijn enkel vastgezet met 3 schroeven, waarvan 1 van de ene naar de andere kant. De tweede keer hebben ze die schroef die van de ene naar de andere kant stak eruit gehaald en tussen de breuk van het kuitbeen nog botgriffels gezet die ze uit m'n bekken gehaald hebben. Nu 3 maanden later ben ik nog steeds aan het revalideren en het zal waarschijnlijk nog wel een maand of 2 à 3 duren eer ik weer te paard zal zitten, als het niet langer is...

Het enige dat ik nu al wel terug kan (pas sinds enkele dagen) is de paarden zelf gaan voeren op de wei, en een beetje grondwerk, zolang ik niet teveel moet lopen, en nog steeds met steunschoen...

Ik ben nogal gevallen... 1 keer heb ik op dressuurwedstrijd met een verzorgpaard mijn arm gebroken toen m'n verzorgpaard in paniek sloeg, ging lopen en uiteindelijk stijgerde omdat ik aan haar teugels ging hangen (dom natuurlijk... maar typische schrikreactie...)

Ben ook 1 keer op de manège van een paard gevlogen... Er waren blosokampen. Die speelruimte van die kampen lag naast de piste. Die kids zaten allemaal aan het raam foto's te trekken van de paarden. We moesten individuele galop doen. Ik zat toen nog bijlange niet op het niveau van rijden dat ik nu heb en had nog wel wat moeite met vooral de galop... Enfin ja, dus ik was aan de beurt. Het paard waar ik op zat was al wat hevig omdat ze wist wat er ging komen. Ik wilde haar nog even inhouden en rustig aanrijden in galop... Maar plots schrok dat paardje van een flits die afging vlak naast haar en zette het op een rennen en bokken... gevolg: ik ben door de lucht gevlogen, op mijn rug gevallen... enkele ruggenwervels gebarsten en ribben zwaar gekneusd door de schok...

maarja de ergste en domste val is de eerste die ik beschreven heb... die had eenvoudigweg kunnen voorkomen worden als ik beide voeten eerst uit de beugels gedaan had voor 'k afsprong... Dit is wel héél duur leergeld geworden Ach gut

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:17

Mijn ergste val en wat het minst zeer heef gedaan...

Was toen ik met me paard hup zo in de vaart belanden.
We gingen op buitenrit nog geen 200 meter bij stal vandaan dacht meneer, bleh geen zin in wil
terug en stopt en draait zich op ze gemakkie op. Ja hou dacht ik terug jij en hij zich weer rustig op draai (ja druk maak die zich niet Knipoog ) dus op een gegeven moment dacht nou weet je wat we lopen wel achteruit! Ook niet erg maar wel richting de vaart!! Nou ik heb me paard toen lichtelijk mishandeld hoor, maar helaas het mocht niet baten, we vielen achterop zo de vaart in. Paard kwam op mij terecht gelukkig sprong die de andere kant op en kon ik boven water komen!!

Heel drama, paard kon er niet uit komen dus toen kwam de brandweer om mijn eigewijse lieftalige paardje er uit te hijsen!

Afbeelding
Afbeelding

Meer foto s van dit drama:
http://s52.photobucket.com/albums/g36/L ... er%202006/

PS: mensen willen alles vast leggen he! op dat moment had ik die vrouw wel kunnen vermoorden, maar ben toch wel blij met de foto s gewoon om het feit van het rustig te verwerken. De brandweer had het ook bijna op gegeven

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:33

hé dat is ook niet mis! Gelukkig heeft zowel jij als je paard er niets aan over gehouden!

Ik ben ook genoeg gevallen, met paard en al uitgegleden op parcours (was veel te glad ook en ik ging te snel :d)
Niemand heeft zich toen bezeerd.

Het spectaculairste; op crosstraining met mijn toenmalig zeer hevige verzorgpony Stefanie. Zeer getalenteerd maar behoorlijk gestoord. De crossweides werden toen gesloten met een ijzeren slagboom, om buitenstaanders te verhinderen binnen te komen. Ik was aan het trainen voor de crosswedstrijd van het komende weekend. Nou had mevrouw haar dagje niet en net wanneer we op volle snelheid langs de slagboom passeren vond ze het nodig om er onder te racen. Nou, zij kon er wel onder, maar ik natuurlijk niet. Gevolg; ik blijf hangen en draai paar keer rond de slagboom.
Ik kan je zeggen, de omstanders waren behoorlijk in shock!
Gelukkig alleen spierpijn en wat hoofdpijn aan over gehouden.

De ergste: Ik was toendertijd veel bezig met het inrijden van de nieuwe pony's. Bonaco was een prachtige welsh met super gangen. Ik ging er razend goed mee om en het was de laatste training voor ons eerste wedstrijdje. Na de les was ik wat aan het napraten met de instructrice, totdat Bonaco schrikt van een vogeltje die plots opvliegt. Hij steigert en panikeert en ik, val links tegen de houten bakrand. Ik ben flauwgevallen en heb dit verhaal van omstaanders want ik weet er echt niets meer van. Ik wist op dat moment zelfs niet meer dat ik wedstrijd had, of wat ik gegeten had of gedaan. heel bizar!

De bloederigste: Ik had net training gehad en stapte op het paard de gang binnen zonder cap want die had ik net afgezet (is dom, dat weet ik nu, vroeger was ik een naïeve waaghals Duivel ) De gang is hoog en breed, geen probleem alleen is er een deuropening aan de rechterkant die NIET hoog en breed is. Nu was een vriendin bezig met haar paard die nogal hengstig was en op mijn lieftallige ruintje afstormende. Hij schrikt en loopt die deuropening in met als gevolg; ik knal tegen de bovenkant (beton) en heb een grote snee in mijn wenkbrauw. (wenkbrauw was meteen ook geëpileerd...) Koe

Moraal van het verhaal: ik ben 2 keer gered door mijn Cap en heb me ook bezeerd door de afwezigheid van mijn geliefde cap !
Laatst bijgewerkt door moeshie op 27-12-07 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:48

Een hele tijd geleden, zo'n 13 jaar geleden, ik was toen 12
kreeg ik mijn eerste pony genaamd KLOWN.
en zij deed haar naam eer aan..
Lief beest maar oh zo sjagerijnig als het haar niet uitkwam.
Omdat ze zo pittig kon bokken, en ik nog een klein meisje was, op een gegeven moment mijn
vader het geweldige idee ge-opperd om te gaan rijden aan de longeerlijn. Als ik er dan
af werd gebokt hoefde ik geen half uur te vangen om er vervolgens weer op te klauteren.
Zo gezegd zo gedaan. Echter had madam er na 10 minuten wel genoeg van de rondjes
te draven en ging ze giga snel rondjes om haar achterhand draaien. Met als gevolg dat de longeerlijn
helemaal om haar heen zat (en om mij natuurlijk). Deze circusact sloot ze af met een heftige rodeo.
Hierdoor viel ik er af, maar door de longeerlijn bleef ik onder haar buik hangen. Mijn vader had inmiddels tigtallen blaren in zijn handen en kon niets anders dan los laten. Daar ging ik, ongeveer 10 minuten lang onder de buik van een galoperende gestoorde merrie.
Mijn vader heeft van alles geprobeerd om haar te stoppen maar uiteindelijk stopte ze in de hoek van de weide, denk dat ze moe was... En PLOF daar lag ik.
Een hele ervaring en gelukkig alleen wat blauwe plekken op mijn schenen (van de hoeven welke tegen mijn schenen aansloegen) wijzer. Doen we dus NOOOIT weer.
Mijn vader dacht overigens dat ik dood was toen het paard stopte...zelf heb ik het niet zo ervaren..

Een half jaar later, toen alles een stuk beter ging (dacht ik) zijn we naar een bb springconcourtje gegaan. In de les sprong ze fantastisch en was ze altijd goed gehumeurd.
We sprongen ongeveer 1.20m (het dier was zelf 1.48)
De rest van het verhaal heb ik van omstanders...ik weet het niet meer)
We waren bezig met inspringen toen de bel van het concour ging. Klowntje werd gek en
vloog op een hindernis af van 1.50m Die stond daar als promotiemateriaal.
Vervolgens sprong ze, maar ik ging niet mee en viel vol op de hindernis met mijn hoofd.
Ik weet het niet, ik werd wakker op de bank bij mijn ouders thuis en ik weet nog steeds niet
wat er ooit gebeurd is daar.

Gelukkig is het helemaal goed gekomen met Klown. Toen ik te groot werd heb ik haar als brave pony verkocht naar België, en springstal.. Helaas heb ik geen idee waar ze nu is gebleven..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:48

in denemarken, arm gebroken!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:55

willeke_nijs schreef:
mijn ergste val is in september geweest... na een boksalvo van mijn paardje was ik mijn evenwicht kwijt. Toen ik haar eindelijk in stilstand had gekregen wou ik afstappen, dus linkervoet uit de beugel, zwaai en op de grond... maar m'n rechtervoet stak nog in de beugel... ik klonk mijn linkervoet om met m'n enkel naar de binnenkant en plots schoot mijn rechtervoet uit de beugel en viel ik met alle gewicht op die linkerenkel..., (die al zwak is door een val van een jar geleden van m'n verzorgpaard... toen had 'k een scheurtje in de achterste gewrichtsband) gevolg: enkel uit de kom, enkelgewricht in 3 stukken gebroken, kuitbeen gebroken, ligamenten, pezen en gewrichtsbanden afgescheurd... Ben nu twee keer geopereerd aan die enkel. De eerste keer hebben ze alles terug moeten herstellen... ze hebben een titanium plaatje tegen het kuitbeen gezet en mijn enkel vastgezet met 3 schroeven, waarvan 1 van de ene naar de andere kant. De tweede keer hebben ze die schroef die van de ene naar de andere kant stak eruit gehaald en tussen de breuk van het kuitbeen nog botgriffels gezet die ze uit m'n bekken gehaald hebben. Nu 3 maanden later ben ik nog steeds aan het revalideren en het zal waarschijnlijk nog wel een maand of 2 à 3 duren eer ik weer te paard zal zitten, als het niet langer is...

Het enige dat ik nu al wel terug kan (pas sinds enkele dagen) is de paarden zelf gaan voeren op de wei, en een beetje grondwerk, zolang ik niet teveel moet lopen, en nog steeds met steunschoen...

Ik ben nogal gevallen... 1 keer heb ik op dressuurwedstrijd met een verzorgpaard mijn arm gebroken toen m'n verzorgpaard in paniek sloeg, ging lopen en uiteindelijk stijgerde omdat ik aan haar teugels ging hangen (dom natuurlijk... maar typische schrikreactie...)

Ben ook 1 keer op de manège van een paard gevlogen... Er waren blosokampen. Die speelruimte van die kampen lag naast de piste. Die kids zaten allemaal aan het raam foto's te trekken van de paarden. We moesten individuele galop doen. Ik zat toen nog bijlange niet op het niveau van rijden dat ik nu heb en had nog wel wat moeite met vooral de galop... Enfin ja, dus ik was aan de beurt. Het paard waar ik op zat was al wat hevig omdat ze wist wat er ging komen. Ik wilde haar nog even inhouden en rustig aanrijden in galop... Maar plots schrok dat paardje van een flits die afging vlak naast haar en zette het op een rennen en bokken... gevolg: ik ben door de lucht gevlogen, op mijn rug gevallen... enkele ruggenwervels gebarsten en ribben zwaar gekneusd door de schok...

maarja de ergste en domste val is de eerste die ik beschreven heb... die had eenvoudigweg kunnen voorkomen worden als ik beide voeten eerst uit de beugels gedaan had voor 'k afsprong... Dit is wel héél duur leergeld geworden Ach gut

Achteraf is altijd mooi banketstaaf maar vaak doe je zelf dingen zoals je op dat moment het veiligst lijkt.
Helaas is het nu fout gegaan, Ik hoop in ieder geval dat je weer helemaal opknapt om toch ooit weer
op een paard te klauteren en weer goed af te stappen. Je hebt wel pech hoor als ik dit allemaal zo lees.. Ben er inmiddels zkeer 100x afgedonderd maar meer dan een gekneusde enkel en zware hersenschudding heb ik niet gehad... Super veel BETERSCHAPJES!!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:57

Haha was er vergeten bij te zetten dat het vorig jaar gebeurd is en binnen 4 dagen begonnen we weer rustig aan met rijden. Hij had alleen hoofd en spier pijn der aan over gehouden voor de rest niks! gelukkig

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:01

Euhm ik kan niet kiezen tussen de keer dat ik met paard en al over de kop vloog of die keer dat ik met m'n koppie op het asvalt kletterde en naar het ziekenhuis moest...

Beide dan maar Tong uitsteken

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:47

5 Jaar geleden viel ik tijdens de springles van mijn pony Tara af. Ik had haar toen ongeveer een half jaar en ze heeft 87 % Arabisch bloed, dus ik kon haar nog niet zo goed aan met mijn 10 jaar. Een klein meisje op zo'n pittig beest. Ze ging er dus op een gegeven moment keihard vandoor, recht op het hek af. Net voor het hek sloeg ze ineens rechtsaf en ik vloog recht door het hek heen. Het scheelde echt een haartje, of ze was zelf ook door het hek geknald. Ik dacht eerst dat ze ging springen, want ze remde ook echt niet af voor dat hek. Toen lag ik daar dus op de grond, aan de andere kant van het hek, waar de middelste plank van afgebroken was. Mijn bovenbeen lag in een rare kronkel, maar ik bleef rustig en zei: 'Die is gebroken'. Mijn moeder zei toen: 'Aah nee joh, alleen maar gekneusd.' Vork De ambulance is toen gekomen en Tara werd opgevangen door een meisje van stal. Mijn moeder ging toen met me mee in de ambulance naar het ziekenhuis en mijn vader reed erachter aan met zijn eigen auto. Ik werd geopereerd en kreeg een pin door mijn been heen, net iets boven mijn knie. Daaraan hing een gewicht van volgens mij 5 kilo. Die pin moest ervoor zorgen dat mijn been recht getrokken werd en het bot recht zou aangroeien, anders zou dat been een paar centimeter korter worden. Ik heb 2 maanden in het ziekenhuis gelegen en moest daarna nog 3 maanden revalideren. Daarna kon ik weer beginnen met paardrijden. Het heeft zeker wel een half jaar geduurd voordat ik mijn vertrouwen in Tara weer terug had. Maar toen ik dat eenmaal weer had, ging het beter dan ooit. We vroegen een startkaart aan en hebben een tijdje wedstrijden gereden. Helaas werd ik langzamerhand te groot voor Tara en zijn we daardoor gestopt. Per 1 januari 2006 was mijn startkaart verlopen, bijna 2 jaar geleden alweer. Ik mocht L2 starten. Ik rijd nog steeds op haar en het gaat super! We trainen lekker verder en inmiddels loopt ze op M2-niveau. Lachen Ik ben niet super te groot voor haar, maar voor het plaatje is het gewoon niet mooi meer. En te zwaar ben ik zeker niet, dus ik zie mezelf nog wel een tijdje rijden op haar!

lovefenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:46

zo hee !! wat hebben jullie allemaal erge dingen meegemaakt!! Verdrietig

ik had laatst iets onzettend doms , pony schrok van een witte streep ( jaja echt waar ) op het pad Bloos
ging er vandoor, maar helaas, hij zag de sloot te laat Tong uitsteken en ja jullie raden het al hij maakt een noodstop waardoor IK midden in de sloot beland *( terwijl het bijna vroor) Clown ik zag er niet uit Tong uitsteken
maar het allerstomste was dat IK er wel in viel en dat beest niet Boos! die liep gewoon vrolijk terug naar huis

body_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:49

Ik reed eerst op andere manege en daar gingen we altijd de bossen in,, [ bij avondturenpark hellendoorn] en toen zijn alle paarden ervandoor gegaan en toen ben ik met mijn hoofd tegen boom geknalt en toen lag ik daar met hersenschudding

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:50

Ik heb gelukkig nog nooit iets gebroken (afkloppen), alleen 1x mijn vinger gekneust.

Eén keer ben ik op het fietspad gevallen, met mijn hoofd op de straat. Gelukkig had ik mijn cap op en was alleen die door de midden.. Ik had alleen een beetje hoofdpijn en de volgende dag spierpijn. Het was op concours en ben ook nog gewoon gestart.

En ik ben een keer in de ereronde tijdens de regiokampioenschappen gevallen, al voor het begon Nagelbijten / Gniffelen achteraf kan ik er hard om lachen Clown

x_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:58

haaii

myn ergste geval van myn moeder was : ze zat op haar paar en ze reed lekker rustig en opeens ging haar paard er vandoor maar ze zat een peuk te roken Tong uitsteken maar goed hij ging er vandoor en me ma was egt super relaxt ze heeft veel rij ervaring maar toen stonden ze bij een brugje en ze moest er wel afspringen dus ze liet zich zelf vallen en dus nu heeft ze een verbrijselde elleboog en in haar rug heeft ze nog ijzelr en ze heeft er nu nog last van maar het ijzer moet er eigenlijk uit maar dat wilt ze niet want dat vind ze heel eng , en zelf heb ik niet veel mee gemaakt ik ben een keer van me pony op de stenen gevallen dat was wel ff eng maar ik had gelukkig niets dat was niet zo heftig

groetjes Daphne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:48

Gelukkig maar 1 x echt van mijn paard gevallen .. Dus die moet tot nu toe dan ook maar de ergste zijn Knipoog Maargoed, gevallen dus .. En heb een aantal weken met vocht in mijn elleboog gezeten. Kon mijn arm nauwelijks bewegen, was gewoon heel pijnlijk.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:55

Toen ik 10 jaar was, werd ik op een véél te groot/te druk paard gezet. (lees: Voor mij echt een groot paard toen.) Het is elke keer nog net goed gegaan, maar rond oud/nieuw schrok hij van een knal. Toen ben ik gevallen, en heb ik mijn ribben en arm gekneusd.

Ik neem het die man trouwens niet kwalijk hoor. Het was echt een super paard, maar gewoon te sterk voor mij.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:09

Moet dat per se OP een paard zijn of mag dat ook zijn VOOR het paard zijn Clown Ik ben eens met ladder en al 3m naar beneden gevallen, met m'n rug OP de ladder, omdat ik op een hooiplank hooi wou nemen voor m'n paard. Ladder stond goed, paard dat in de stal stond waar de ladder voor stond vond het geinig die om te duwen... Rug gebroken, heb ondertussen al bijna twee jaar de rug van een paard niet meer gezien...

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:11

Leuke hobby hebben we eigelijk he hahah

Der blijf niks heel!! Vooral als ik sommige verhalen leest!

KimberleyCo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:52

Mijn aller ergste val was in Balkbrug. Een internationaal concour vorig jaar..
Toen zat ik in de barrage en ik had best een snelle tijd en ik ging op een hindernis af. die nam ik te groot en er klapte een hindernis tussen de voorbenen van mijn pony. Toen vloog me pony over de kop. en ik lag er onder.. ik ben heel even buiten bewusteloos geweest.. En het ergste nog is dat het allemaal gefilmd is.. Haha. Maar ik weet niks meer van die hele sprong af en 2 dagen later had ik de friese kampioenschappen.. En dat ging harstike goed! Alleen ik had op de laatse hindernis een balk.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:56

ik ben er eigelijk nog nooit afgevallen, maar 1x ben ik na de sprong op kop gevlogen door een losse steen in de bak.
lag onder het paard, bleef gelukkig liggen, maar had alleen een beetje last van mijn duim. meer niet. paard ook niks gelukkig