ervaring leiding zijn ponykampen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: ervaring leiding zijn ponykampen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:32

de kampen zijn voor kinderen van 8 t/m 17 jaar. Inderdaad de jongere kinderen bidden meer uit gewoonte dan uit overtuiging (volgens mij), maar kinderen van rond de 12/13 en ouder gaan toch meer erover nadenken. dat jochie die pastoor wilde worden was 13, meisje die zei dat ze voor me zou bidden was denk ik 10. Een ander meisje was zo 'into' haar geloof, die was zo enthousiast en wist er veel van, die was denk ik 15.

Overigens heb ik ooit een kamp met 5 kids gehad, toen was niemand geloig dus baden we ook niet. Bijbellezen wordt aan het begin vd week voorgesteld als optie, als er geen animo voor is doen we het na overleg met de manegehoudster wel/niet.

't klinkt nu als een bijbelkamp ofzo, hahaha... dat is het dus niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:33

Hmm nou ja, ik had het dus over écht jonge kinderen, he... Leeftijd op onze kampen is ook ca. 4 tot 18. Met écht jong doel ik in principe op kinderen tot een jaar of 9. Daarna gaan ze inderdaad steeds meer zelf nadenken, dat klopt Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:46

Ja, da's idd wat jonger. Maar dan nog denk ik dat het wel goed is om te bidden, al dan niet uit overtuiging of uit gewoonte.. stel dat de ouders aan het eind van de week horen dat hun dochter een week niet gebeden heeft, dat vinden ze misschien niet prettig.
daarnaast vind ik het zoals ik al zei, wel prettig als het even echt stil is, die 6 momentjes op de dag. Daarna mogen ze naar hartelust weer zichzelf en mij moe maken Haha!

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:53

weet je hoe je de kids ook stil krijgt.....met een happy meal echt zo stil heb ik ze de hele week niet meegemaakt.

maar bij ons word in het begin ook even stilte gevraagd voor degene die willen bidden.Vorig jaar was er ergelijk niemand gelovig dus het as alleen de eeste dag dat we om stilte gevraagd hebben.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:54

Nouks schreef:
Tsja, das denk ik ook het verschil tussen de kampen die ik begeleid en het "gemiddelde ponykamp", bij ons is één keer "stinkmodder" toestaan geheid een uur later "appelflap dat paasei heeft me fokking genaaid ze is zó dood fokking prutsmuts" Clown

ow gelukkig komt dat bij ons niet voor!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:56

poekie: haha, das waar vn dat happy Meal!! Op trektocht komen we langs de Mac bij Holten, langs de snelweg. We parkeren de ponys dan aan de ene kant van de weg en gaan in 'patrouilles' onder de snelweg door naar de Mac *LOL*
Even wat anders dan weer een boterham tussen de middag! Ik hoef zelf geen burger ofzo, ben vegetarisch, maar een Mc-Flurrie gaat er wel in Haha!

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:57

wij hadden en carnaval thema vorig jaar....met de monsterhit Bier en tieten nou je raad het al....heel de week bier en tieten tralalalala.hebben dat nummer niet meer gedraaid het was genant gewoon zels in het zwembd. BIER EN TIETEN weet je wel meteen he das er een van ons.
verder viel het mee met het gevloek

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:04

Bij ons werd er niet gebeden, de bijbel is bij ons niet eens aanwezig. Wat doe je dan met kinderen die joods zijn (om maar eens wat te noemen)?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:07

Hihi, wat erg in het zwembad Nagelbijten / Gniffelen

Ooit een keer op kamp zijn een paar van onze meisjes uit het zwembad gezet Nagelbijten / Gniffelen Er waren wat jochies vervelend aan het doen tegen ze, en die meiden (uit de randstad en niet op hun mondje gevallen) hadden hun woordje klaar. Jochies riepen de badmeester erbij en onze meiden mochten vervolgens niet meer zwemmen. Ik heb tegen ze gezegd: dat had je niet moeten pikken, had een van ons er maar bijgeroepen, dan was ik in discussie gegaan met de badmeester (in mn bikini Huilen van het lachen ). Ik kom ook uit de randstad en ik laat mijn kindwers niet uit het zwembad sturen!
Girl Powerrrrr Haha!

Vjestagirl: joodse kinderen hebben we voor zover ik weet nog niet gehad, wel is mijn beste vriendin, tevens medeleidster joods. Die bidt niet voor het eten. Maar mochten er kinderen zijn die andere behoeften hebben, dan geven we daar ook gehoor aan hoor Lachen

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:29

Wij gaan ook altijd zwemmen met de kids en ik zeg altijd dat ze niemand mogenuitnodigen. Bij ons gaat het namelijk soms mis en komen er in de avond een heleboel jongens naar de manege voor de volwassen meiden! Dat mag dus niet!
Over het bidden. Ik zeg altijd: "laten we even stil zijn voor degene die daar behoefte aan hebben". Zo is het even een moment stil en daarna kan er gegeten worden!

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:24

Nou daar zit je idd niet op te wachten een hele horde jongens op je kamp.we nemen er 1 mee daar doen ze het maar mee hoor (niet al te lettelijk opvatten hoor)

en even stilte vragen voor degene die dat willen vind ik ook wel de beste oplossing.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:31

haha nou meiden jullie moeten het hiermee doen.. wie wilt het eerste uurtje met de jongen ? Tong uitsteken Tong uitsteken

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:43

Hoop niet dat het zo gaat voor hem.....Zit ie vast niet op te wachten.
Vorig jaar werd ie ook niet lastiggevallen dus er is hoop

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:48

ROFL

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:51

geweldig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:57

Nou, ik vertrek zondag Haha!

Vanavond al even geoefend met de trailer met het jonge paardje (wordt binnenkort 4) van een vriendin van me die ook gaat begeleiden. Er in heeft even geduurd, maar eenmaal in de trailer is ze stukken braver dan mijn knol Haha!

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:02

Voor jou schiet het dus al lekker op,ik moet nog 3 weekjes wachten.

laat ons maar weten hoe het was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:10

Zal ik doen, en als ik halverwege de week de kids spuugzat ben, krijgen jullie het ook te horen, want ik heb gewoon internet daar Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:16

fesje19 schreef:
Wij gaan ook altijd zwemmen met de kids en ik zeg altijd dat ze niemand mogenuitnodigen. Bij ons gaat het namelijk soms mis en komen er in de avond een heleboel jongens naar de manege voor de volwassen meiden! Dat mag dus niet!
Over het bidden. Ik zeg altijd: "laten we even stil zijn voor degene die daar behoefte aan hebben". Zo is het even een moment stil en daarna kan er gegeten worden!

Ja jongens uitnodigen dat mag bij ons ook niet..
Maar meestal (hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet) maar scharrelen die oudere meiden zo wat op bij het meer! (tijdens zwemmen)
Vorige keer hebben ze zelfs 3 tal gegadigden voor mij opgescharreld..
3tal behoorlijk knappe intilligente mannen voor mij?? HAHAHA

Stond ik daar tussen 3 mannen die dachten dat ik ze wel leuk vond en maar al te graag s avonds naar de manege wilde komen om mijn caravan te zien Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:06

Zo heb ik zelf ooit eens een ponykamp meegemaakt (ik was 13 ofzo) waarbij de ouderen meiden een horde jongens had uitgenodigd voor de laatste avond. Die gasten waren al weggestuurd, maar wisten niet van ophouden. We sliepen in afzonderlijke huisjes,en de leiding (!) was zo bang voor een jongens invasie, dat ze alle kinderen die in huisjes sliepen verhuisden naar de slaapzaal. Ze waren geloof ik echt bang dat we vermoord werden ofzo, geen idee waarom, maar de schrik zat er wel in bij de groep Nagelbijten / Gniffelen

Nouks, en, hoe was het kamp? Haha!

edit: ow, wacht, je bent vast nog niet weg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:55

Haha ik ga zondag weg inderdaad. Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:16

Ja, ik was even in de war.. Nagelbijten / Gniffelen

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:40

ik heb al een week achter de rug bah wat vele regen wel een leukre groep een meisje was gaan zwemmen in de waterbak voor de koetsen daar waren we wel boos om en eentje is 3 keer gevallen van der eigen pony maar lach dubbel van het lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:03

Nou, dat weer heb je idd niet meegehad Scheve mond
beb je nu helemaal doodop of valt het mee?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:06

valt mee ben wel moe maarja heb maandag al de volgende week