Alsof hun kunnen kijken wat jij allemaal doet. op die sites moeten wel paarden staan die jou aanspreken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Redrumfox schreef:Dit schrijf jij:Citaat:Er zijn ondertussen al vele sites en opties gegeven maar vind dat de TS er maar weinig mee doet..
Dan lijkt mijn reactie toch wel terecht.
Furia schreef:Je hebt ook absoluut geen hoge eisen, kan me dus ook niet voorstellen dat je niet zo makkelijk een paardje kan vinden.
Kijk je alleen maar naar grotere paarden, of ook naar de kleinere/epony's? Dat kan zo 1000 euro schelen.
Maar er zijn zat dravers, tinkers, haflingers, fjorden enz. gewoon voor de recreatie, zijn dat nou allemaal geen optie's?
En is jou budget inc. zadel? Als ik jou was zou ik die stal die ik noem zeker even bellen, moet je het gewoon even uitleggen hoeveel je te besteden hebben, en vragen of ze wat hebben staan. Succes!
Dus als het paard ook een paar simpele dressuuroefeningen kent blijft het voor mij ook nog leuk, want in de winter ga ik het bos niet in.
Ik ga meteen even op die site kijken, dankje.
Ik reageerde op x_katja_x en toen reageerde jij daar weer op, dus toen.. na jah, maakt het ook uit.
Frank schreef:Laat lekker gaan. Dat zijn weer echte boktreacties!
Alsof hun kunnen kijken wat jij allemaal doet. op die sites moeten wel paarden staan die jou aanspreken
Lees alles eerst maar goed door, goed? Citaat:te koop zeer braaf 3 jarig paard 163 is bereden en makkelijk in de omgang
heeft al zn entingen gehad is op tijd ontwormd en bekapt
heeft een paspoort en een chip
eventueel met zn euroriding zadel en hoofdstel
gaat weg wegens tijdgebrek mag gekeurd worden
onzin biedingen worden verwijderd alleen serieuze reacties graag bellen kan ook naar bovenstaand nr
prijs is bespreekbaar

Dus je kunt eens naar een paard gaan kijken wat boven je budget ligt, wie weet hoeveel je er vanaf krijgt.asjemenou schreef:Alleen de eis dat hij netjes moet kunnen wijken en zo is redelijk hoog.
De meeste paarden in de L kunnen dit niet!
(ga maar een dagje bij een L ring staan kijken)

Babootje schreef:Redrumfox schreef:... doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?
Ja dat denk ik wel. Onder 3.500 EURO vindt je haast niks dat gezond is. Tussen de 4000 en 6000 een aardig gebruikspaard maar nog niks bijzonders. Of je moet een groen paard willen.
Of natuurlijk een stevige pony Haf of Fjord. Die zijn nog redelijk betaalbaar bereden (afhankelijk van wat ze kunnen) tussen de 1500 en 2500 EUR
.
). Een salinero zal het nooit worden maar een goede ruiter kan er makkelijk tot in de hogere klassen van de basissport komen (ik dus niet want mijn rijstijl is nog niet zo ehm, ver
). Ze is altijd super gezond geweest, nooit kreupel of enge ziekte's. Nu heeft ze wel een verekking aan haar band maar dit was puur pech, had ieder paard kunnen overkomen. Ik heb haar destijds voor €2250 gekocht als 11 jarige, valkkleurige merrie. Ze had toen wedstrijdjes gelopen tot en met de L1. Kortom het is echt wel mogelijk om een gezond, betrouwbaar en kwalitatief paard te kopen onder de €3500,-. Je moet alleen geduld hebben, goed zoeken en niet met het eerste de beste paard genoegen nemen (al was mijn paar de tweede waar ik naar ging kijken
) Wel is het zo dat paaden in de winter meestal wat minder kosten omdat ze dan wat duurder zijn in onderhoud (wei vs. stalling). asjemenou schreef:Gewoon naar paarden gaan, en dan euroriding intypen en het vakje zoeken in titel en beschrijving aanvinken.
De eerste is het.
Redrumfox schreef:Ik zoek me al weken helemaal rot naar een leuk recreatiepaard, maar nergens zijn ze in mijn prijsklasse. Alleen maar €4000, €8000 etc.. Ik raak hier echt vreselijk gefrustreerd van, ik wil gewoon een lekker rijpaardje om het bos mee in te kunnen. Is dat nou teveel gevraagd voor 2000 euro?
Er komen allemaal leuke paarden voorbij, en als ik dan informeer naar de vraagprijs schrik ik me een ongeluk.
Ik heb hier in de buurt een KWPN merrie aangeboden gekregen voor €1000, maar daar mankeerde vanalles aan. Dus is mijn budget gewoon te laag om een gezond paard te vinden om de paden mee op te gaan?
Dus hierbij mijn vraag; wat hebben jullie voor jullie recreatiepaard betaald en wáárom kan ik niet gewoon een normaal geprijst paard vinden? Ligt dit aan de markt, doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?
asjemenou schreef:de foto`s zijn beveiligd.
Mogen we de link niet plaatsen?

als het maar een leuk beest is, het liefst wel met een beetje uitstraling maar dat komt uiteraard op de 2e plaats.
lovely82 schreef:@ Redrumfox
Hoihoi vond je die 11 jarige ruin niets van Hippisch Centrum De Veluwe?