Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:37

Laat lekker gaan. Dat zijn weer echte boktreacties!
Alsof hun kunnen kijken wat jij allemaal doet. op die sites moeten wel paarden staan die jou aanspreken Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:37

Ik heb voor jou budget een schitterende Fjord op marktplaats zien staan. Dier is 13 jaar, leuk bereden, kan ook nog voor de kar, staat op de foto ook keurig aan de teugel. Prijs 1500 euro.

Als ik een paard kon onderhouden, was het díe geworden, zeker weten!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:38

Redrumfox schreef:
Dit schrijf jij:
Citaat:
Er zijn ondertussen al vele sites en opties gegeven maar vind dat de TS er maar weinig mee doet..

Dan lijkt mijn reactie toch wel terecht. Knipoog

Heel ff hoor, maar gaat dit nou over mij of heb je het tegen iemand anders, dat schrijf ik namelijk nergens Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:38

Als ik niet zo groot en breed was, zou ik denk ik ook wel voor een draver gaan kijken, ik ken ook iemand met verschillende dravers en dat zijn allemaal schitterende en lieve dieren Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 11:42

Furia schreef:
Je hebt ook absoluut geen hoge eisen, kan me dus ook niet voorstellen dat je niet zo makkelijk een paardje kan vinden.
Kijk je alleen maar naar grotere paarden, of ook naar de kleinere/epony's? Dat kan zo 1000 euro schelen.

Maar er zijn zat dravers, tinkers, haflingers, fjorden enz. gewoon voor de recreatie, zijn dat nou allemaal geen optie's?

En is jou budget inc. zadel? Als ik jou was zou ik die stal die ik noem zeker even bellen, moet je het gewoon even uitleggen hoeveel je te besteden hebben, en vragen of ze wat hebben staan. Succes!

Mijn budget is niet inclusief toebehoren, als ik hier al nauwelijks een paard voor blijk te vinden denk ik niet dat ik er zadel e.d. bij hoef te verwachten.

Ik zal vanavond even contact opnemen.

Babootje: we hebben hier ook een bak, en het zou wel leuk zijn als ik daar ook op een andere manier gebruik van kan maken dan alleen maar rondjes lopen. Knipoog Dus als het paard ook een paar simpele dressuuroefeningen kent blijft het voor mij ook nog leuk, want in de winter ga ik het bos niet in.

Frank: niet zozeer over het ras, maar wel over uitgekoerste dravers. Dat die moeilijk te houden zijn, alleen maar willen rennen etc.. Dat verschilt natuurlijk ook per manier van omscholing en per paard, maar als je dit verhaal een stuk of 3x hoort van verschillende mensen dan ga je er toch wel vorm in zien. Knipoog Ik ga meteen even op die site kijken, dankje.

Furia: sorry! Ik had jou en x_katja_x door elkaar gehaald. Knipoog Ik reageerde op x_katja_x en toen reageerde jij daar weer op, dus toen.. na jah, maakt het ook uit. Clown

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:43

Ok, had je al gepbt, voordat er mmisverstanden ontstaan, heel veel succes en ben erg benieuwd waar je mee thuiskomt, zet je het dan ff in dit topic Knipoog

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:00

Mijn draver is ook uitgekoerst en ik rij er van alles mee.Van springen tot dressuur en rij nu zelfs cross met haar.Alles gaat hartstikke goed en ze heeft er plezier in (ook belangrijk)Ze wil inderdaad graag rennen maar als ik gewoon rustig wat wil dressuren gaat dat ook prima.Het omscholen is niet altijd moeilijk hoor,met geduld kom je een heel eind.Ik zeg niet dat alle dravers makkelijk zijn maar kijk eens op www.dravers.nl daar kun je een hoop info vinden en kijken hoe de mensen daar hun draver hebben omgeschoold.Er zit zelfs iemand die nu L rijd met haar draver.

Kijk maar eens in m,n profiel hoe veelzijdig ze is.Je mag me ook een pb sturen voor meer info.Je mag zelfs een proefritje maken als je dat zou willen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:05

Best moeilijk denk ik om de juiste paarden toevallig tegen te komen. Zo ken ik een hele mooie stermerrie die nooit iets mankeerde, in de sport mee heeft gelopen, veel recreatief gereden werd en verkocht moest worden, kon niet lang blijven staan en is uiteindelijk voor 1700 euro weggegaan naar een handelaar die alles opkoopt. Prima paard, heeft op marktplaats gestaan, maar stond na een dag of zo al op pagina tig en dan worden ze niet meer bekeken.

Misschien moet je juist de oudere pagina;s eens gaan bekijken en die mensen benaderen, wellicht zakken ze flink met de prijs zodat ze hun paard eindelijk kunnen verkopen, handelaren doen dat nl ook. Die bellen en bieden heel laag, een paar weken later bellen ze nog eens en dan hebben ze vaak beet omdat die mensen er dan achter komen dat ze met het paard blijven zitten.

Alles boven slachtwaarde is emotionele waarde en als iemand dat wil betalen, das fijn.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:11

Frank schreef:
Laat lekker gaan. Dat zijn weer echte boktreacties!
Alsof hun kunnen kijken wat jij allemaal doet. op die sites moeten wel paarden staan die jou aanspreken Knipoog

Dit vind ik nou een boktreactie Clown Lees alles eerst maar goed door, goed?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:13

Gevonden op marktplaats met 3 foto's

Citaat:
te koop zeer braaf 3 jarig paard 163 is bereden en makkelijk in de omgang
heeft al zn entingen gehad is op tijd ontwormd en bekapt
heeft een paspoort en een chip
eventueel met zn euroriding zadel en hoofdstel
gaat weg wegens tijdgebrek mag gekeurd worden
onzin biedingen worden verwijderd alleen serieuze reacties graag bellen kan ook naar bovenstaand nr

prijs is bespreekbaar

De vraagprijs op dit moment is 1750 euro en hij ziet er goed uit

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:16

Een goed tweedehands euroriding zadel kost al gauw 800 euro!
Dus als je die er bij koopt en weer verkoopt ben je nog goedkoper uit!
(als ze er dan iig geen 800 voor bij tellen bij de vraagprijs)
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 09-06-07 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:17

Het is echt een leuk paard maar ik kan niet aan de foto's komen Boos!

ja mijn euroriding zadel heb ik in september gekocht voor 1600 euro

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:30

de foto`s zijn beveiligd.
Mogen we de link niet plaatsen?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:32

Er zijn zeker wel leuke paarden te vinden in jouw prijsklasse. Ik heb vorig jaar een 10 jarig KWPN paard gekocht met goede papieren, helemaal gezond en geschikt voor (spring)wedstrijden. En dat allemaal in jouw prijsklasse. Ik vind de prijzen van sommige paarden veel te hoog tegenwoordig. Voor mijn paard heb ik 1000 euro minder betaald, zijn vraagprijs was hij gewoon niet waard.. Blijkbaar wisten de eigenaren dat ook wel, anders hadden we er niet zoveel afgekregen Knipoog Dus je kunt eens naar een paard gaan kijken wat boven je budget ligt, wie weet hoeveel je er vanaf krijgt.
Ik vind je eisen trouwens echt niet te hoog voor het budget wat je hebt. Maarja mensen vragen soms belachelijke prijzen voor hun paarden... Al zie ik op Marktplaats ook leuke paarden staan voor 2000/3000 euro, dus volgens mij moet het best te doen zijn om een rijpaard te vinden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:41

Alleen de eis dat hij netjes moet kunnen wijken en zo is redelijk hoog.
De meeste paarden in de L kunnen dit niet!
(ga maar een dagje bij een L ring staan kijken)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:42

heb je pb gestuurd van een leuke draver in jouw budget.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 12:48

asjemenou schreef:
Alleen de eis dat hij netjes moet kunnen wijken en zo is redelijk hoog.
De meeste paarden in de L kunnen dit niet!
(ga maar een dagje bij een L ring staan kijken)

1 hoge eis moet kunnen toch Knipoog

Of je de link mag plaatsen weet ik niet, advertentie nummer moet kunnen denk ik Knipoog
Het lijkt me namelijk wel een leuk paard, en het kan geen kwaad om te kijken.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:49

Gewoon naar paarden gaan, en dan euroriding intypen en het vakje zoeken in titel en beschrijving aanvinken.
De eerste is het.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:53

Babootje schreef:
Redrumfox schreef:
... doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?

Ja dat denk ik wel. Onder 3.500 EURO vindt je haast niks dat gezond is. Tussen de 4000 en 6000 een aardig gebruikspaard maar nog niks bijzonders. Of je moet een groen paard willen.
Of natuurlijk een stevige pony Haf of Fjord. Die zijn nog redelijk betaalbaar bereden (afhankelijk van wat ze kunnen) tussen de 1500 en 2500 EUR
.

Hier ben ik het niet mee eens. 2 jaar geleden heb ik mijn pony-paard gekocht(6 jaar voor aankoop gemeten op 156,5 Haha! ). Een salinero zal het nooit worden maar een goede ruiter kan er makkelijk tot in de hogere klassen van de basissport komen (ik dus niet want mijn rijstijl is nog niet zo ehm, ver Haha! ). Ze is altijd super gezond geweest, nooit kreupel of enge ziekte's. Nu heeft ze wel een verekking aan haar band maar dit was puur pech, had ieder paard kunnen overkomen. Ik heb haar destijds voor €2250 gekocht als 11 jarige, valkkleurige merrie. Ze had toen wedstrijdjes gelopen tot en met de L1. Kortom het is echt wel mogelijk om een gezond, betrouwbaar en kwalitatief paard te kopen onder de €3500,-. Je moet alleen geduld hebben, goed zoeken en niet met het eerste de beste paard genoegen nemen (al was mijn paar de tweede waar ik naar ging kijken Haha! ) Wel is het zo dat paaden in de winter meestal wat minder kosten omdat ze dan wat duurder zijn in onderhoud (wei vs. stalling).

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 13:05

asjemenou schreef:
Gewoon naar paarden gaan, en dan euroriding intypen en het vakje zoeken in titel en beschrijving aanvinken.
De eerste is het.

Die is inderdaad wel leuk, heeft nog leuk koppie ook. Zal wel even mailen. Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:19

Redrumfox schreef:
Ik zoek me al weken helemaal rot naar een leuk recreatiepaard, maar nergens zijn ze in mijn prijsklasse. Alleen maar €4000, €8000 etc.. Ik raak hier echt vreselijk gefrustreerd van, ik wil gewoon een lekker rijpaardje om het bos mee in te kunnen. Is dat nou teveel gevraagd voor 2000 euro?
Er komen allemaal leuke paarden voorbij, en als ik dan informeer naar de vraagprijs schrik ik me een ongeluk.

Ik heb hier in de buurt een KWPN merrie aangeboden gekregen voor €1000, maar daar mankeerde vanalles aan. Dus is mijn budget gewoon te laag om een gezond paard te vinden om de paden mee op te gaan?

Dus hierbij mijn vraag; wat hebben jullie voor jullie recreatiepaard betaald en wáárom kan ik niet gewoon een normaal geprijst paard vinden? Ligt dit aan de markt, doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?

Heb je al op marktplaats gekeken? Daar staan er genoeg op hoor. Je kunt best een leuk paard voor 2000 euro kopen. Maar je zult misschien je wensen Qua exterieur bij moeten stellen. Je zult er waarschijnlijk geen geweldig mooi bloedpaard voor kunnen kopen maar ik neem aan dat je daar ook niet naar op zoek bent.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:26

asjemenou schreef:
de foto`s zijn beveiligd.
Mogen we de link niet plaatsen?

Ik weet niet hoe ik die link moet plaatsen volgens mij is de hele advertentie beveiligd

o je hebt hem al gevonden Haha!

Lijkt mij ook een leuk paard weinig geld lief mooie leeftijd en heeft al een goed bouw.
Voor de rest moet je een beetje doorheen kijken, wordt vanzelf anders bij jou

Laat je even je reactie weten van de mail ik ben nieuwschierig

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 13:46

Maikeltje: ik zoek ook absoluut geen salinero Knipoog als het maar een leuk beest is, het liefst wel met een beetje uitstraling maar dat komt uiteraard op de 2e plaats.

tita: ik heb nog geen antwoord, als ik dat wel heb PB ik je wel even. ik weet namelijk niet of die mensen het ermee eens zijn als ik het zomaar op bokt plaats. Knipoog

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:02

@ Redrumfox

Hoihoi vond je die 11 jarige ruin niets van Hippisch Centrum De Veluwe?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 14:08

lovely82 schreef:
@ Redrumfox

Hoihoi vond je die 11 jarige ruin niets van Hippisch Centrum De Veluwe?

Die vond ik heel erg leuk, ik heb ze daar ook voor gemaild. Maar ik heb nog geen antwoord gekregen.