Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:52

fransheijs schreef:
Natuurlijk........moet ik hem voor u inpakken, of neemt u hem zo mee!! Hier wordt over gediscusseerd omdat het onreeel is, maar als het daadwerkelijk bij je gebeurt zegt 99.99 % ja natuurlijk!!

Dan hoor ik bij die 0.01 procent die toch echt "nee" zegt Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:53

fransheijs schreef:
Natuurlijk........moet ik hem voor u inpakken, of neemt u hem zo mee!! Hier wordt over gediscusseerd omdat het onreeel is, maar als het daadwerkelijk bij je gebeurt zegt 99.99 % ja natuurlijk!!

Dan ben ik toch die ene 00,01% die het echt niet doet. Je mag iemand langs sturen om het te testen en ook al verklaard iedereen me voor gek dat ik het niet doe, ik doe het echt gewoon niet. En inderdaad je kunt heel veel doen met een miljoen, maar geld maakt ook niet gelukkig ook al is het nog zo handig in deze wereld. Ik ben gewoon heel gelukkig met mijn paardjes en daar kan geen geld tegenop. Sorry met ik ben het dus echt niet met je eens. Knipoog

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:56

Jumper gaat nooit weg, ook niet voor een miljoen! Maar Lexie wel denk ik, al zou ik het wel heel erg vinden en wel alleen naar een goed adres!

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:01

Ik hoop niet dat ze het er ooit voor bieden, want dan zou ik minder van mijn paard kunnen genieten. Veels te bang dat er dan iets mee zou gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:12

Dan ben ik idd ook 1 van die 0.01%

Bij Zanda hoor ik bij die 99.9%
Al zou die ook niet klakkeloos meegaan

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:15

Bij een goed tehuis? Ja hoor, waarom zou mijn paard het bij een ander minder goed hebben dan bij mij? Misschien heeft ie het er wel beter. Zal hem enorm missen maar hij gaat wel. En de vergelijking die hier gemaakt wordt met moeder, kind, etc vind ik echt te ver gaan. Je hebt het over een dier, je hobby en niet over een mens en dat kan je abslouut niet vergelijken, ik vind dat niet gezond. Mijn familie zou ik voor geen goud verkopen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:17

Ik zou het een hele moeilijk keus vinden.
ligt er maar net aan naar wat voor huis ze gaan.
of ik de mogelijkheid heb ze ooit terug te kopen etc.
Maar toch denk ik van niet.

Al zullen er zat mensen zijn die zeggen: dan gaat ie dezelfde dag nog weg met een strikje erom

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:23

Bienotje schreef:
@pollewoppy, in de wedstrijdsport is het denk ik een ander verhaal. Als ruiter met een toppaard gooi je wel deels je eigen carriére in als je die, voordat je bv een ander paard wedstrijdklaar hebt, je huidige topper verkoopt.

Tuurlijk is dat zo, maar meestal wordt een topppaard voor zulke bedragen echt wel verkocht.
Ik begrijp de achterliggende gedachten bij de familie ZOer ook helemaal, en vind het knap dat ze die beslissing hebben genomen.

Het was om aan te geven dat echt niet iedereen die een hoog bod krijgt het altijd aanneemt zoals Arieskuh schreef. Het was meer als voorbeeld dat zelfs in de topsport niet iedereen voor het grote geld gaat.

Ik denk dat het maar weer aan geeft hoe het per persoon verschilt... En dat de verschillen die er onder de amateurs zijn, wel of niet wegdoen voor een hoog bedrag, er ook in de topsport zijn.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:30

Ik zou het zeker doen!! Een miljoen Afgod jeetje, ik denk dat er veel meer mensen goed zijn voor een paard dan alleen ik, en al helemaal mensen die een miljoen geven. Dus ja hoor ze gaat gelijk weg, al zou ik het er wel moeilijk mee hebben. Maar je moet reeel zijn, je kan gemakkelijk een ander paard kopen, die een super luxe leven geven, je hoeft niet meer te denken als je op concour gaat jeetje toch wel ontzettend duur de paardensport (trailer, de wedstrijd 8 euro per proef :S, zadel jasje ect ect).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:32

Wat ik eerder zei, wat is goed?

Mijn paarden staan dagelijks buiten met een paar andere.
Dat zal een paard van een miljoen niet meer mogen.

Dan kan hij een mooi opgestrooide stal hebben, op tijd de smid en DA
Maar is dat paard dan zo gelukkig zonder lichamelijk contact met zijn vriendjes?

Naar zo'n plek zouden ze dus beide niet gaan

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:35

ik hoor dan ook bij dat hele kleine beetje aan procenten wat nee zegt!
mijn paarden heb ik gekocht om ze tot hun dood te houden, niet om ze weg te doen.
geld maakt me dan ook geen zak uit, mijn liefde voor die dieren wel!
mijn moeder doe ik ook de deur niet uit voor een miljoen( als dat zou kunnen), ik hou van haar en dat is in geld niet uit te drukken, hetzelfde geldt voor mijn paarden.
ik beschouw ze niet als wegwerpobjecten, maar als eens tukje familie

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:36

Pollewoppy schreef:
Tuurlijk is dat zo, maar meestal wordt een topppaard voor zulke bedragen echt wel verkocht.
Ik begrijp de achterliggende gedachten bij de familie ZOer ook helemaal, en vind het knap dat ze die beslissing hebben genomen.

Het was om aan te geven dat echt niet iedereen die een hoog bod krijgt het altijd aanneemt zoals Arieskuh schreef. Het was meer als voorbeeld dat zelfs in de topsport niet iedereen voor het grote geld gaat.

Ik denk dat het maar weer aan geeft hoe het per persoon verschilt... En dat de verschillen die er onder de amateurs zijn, wel of niet wegdoen voor een hoog bedrag, er ook in de topsport zijn.

Als je geld hebt is de keuze makkelijker..... en vind dit meer een strategische keuze dan een emotionele keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:40

Ik denk idd als je genoeg te besteden hebt je niet kijkt op een miljoen meer of minder.
Dat is denk ik vergelijkbaar met bij ons 100 euro meer of minder Lachen
Daar deed ook niemand van bokt hun paard voor weg Haha!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:54

Ja hoor!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:57

Jaa ik zou dan doen. Want die van mij is niet zo'n bijzonder toppertje (alhoewel mijn ander paard, het veulen hou ik). Maar met dit geld kan ik wel 5 toppertjes halen!!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:14

dan hoor ik bij de die 0.00 %
tenzij je niet om kan gaan met het paard.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:17

MisMartine schreef:
Jaa ik zou dan doen. Want die van mij is niet zo'n bijzonder toppertje (alhoewel mijn ander paard, het veulen hou ik). Maar met dit geld kan ik wel 5 toppertjes halen!!

en zoals meerdere en ik voor een vriendschap en waar je naar toe kan als het allemaal niet meer even mee zit.
en waar je lol mee beleefd.

Jij zult ook vast geen band krijgen nee de jouwe zullen TOP moeten worden. zoals bij meerdere mensen.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:18

Ik zou het wel doen, mits ze een goed tehuis krijgt natuurlijk. Haha mensen die zo rijk zijn hebben vast een gouden stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:19

Hebben ze naast die gouden stal ook een weide met vriendjes?

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:19

KimDai schreef:
Ik zou het wel doen, mits ze een goed tehuis krijgt natuurlijk. Haha mensen die zo rijk zijn hebben vast een gouden stal!

Daar zullen ze blij van worden????
ik denk dat ze liever bij hun maatjes blijven waar ze al tijden mee om gaan.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:22

Wat een vraag! Het is inderdaad zo onreeel dat antwoord geven hierop toch weinig nut heeft. Maar laat ik het toch maar even doen! Bloos
Ik geef ontzéttend veel om mijn Paard. Maar 1 miljoen? Tja, het is écht een moeilijke kwestie. Het ligt inderdaad ook aan waar hij heen gaat enzo. Ik zou het eigenlijk écht niet weten. Ik denk toch dat ik hem zou verkopen voor 1 miljoen..
Of toch niet..
Aaaah. Gelukkig hoef ik hier niet over na te denken!
Want wat ook zo is, als je 1 miljoen verdient, dan leidt je geloof ik echt geen gelukkig leven hoor!
Iedereen die je ineens als 'vriend' ziet en boos word als je geen auto voor hem/haar koopt ofzo, allemaal mensen die ineens voor je deur staan!
Maargoed. Gelukkig zal het nóóit gebeuren! Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:24

Best een moeilijke keus he. Ik denk dat ik Nee zeg .

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:25

Coco niet. Ze is mijn vriendin en een vriendin verkoop je niet. Heel simpel!

Sommigen houden van de sport. Sommige van hun dier.
Ik ga voor dat laatste.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:27

Van m'n leven niet !! Eigen paard is goud waard, haha. Nee hoor, daar hoef ik niet lang over na te denken. Mijn paard is voor mij véél belangrijker dan 1 miljoen, dus ik zou het noooooit doen !! Haha! Geld maakt niet gelukkig. Vork

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:27

Ik denk dat je ook geen paard neemt als je darna erdoor weinig geld aan overhoudt.

Mensen die het voor de sport doen, doen om "kijk mij is "
mensen die het voor de vriendschap doen zijn blij met wat ze hebben.