Al bieden ze een miljoen!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Al bieden ze een miljoen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:32

bij zo'n bod zou mijn paard echt wel weggaan. Een vriend van mij hebben ze een klein jaartje terug een gigantisch bod gedaan voor een van zijn dekhengsten en hij heeft het niet gedaan, nu achteraf heeft hij ontiegelijk veel spijt hiervan.
Het is makkelijk zeggen voor geen miljoen, maar op het moment dat je zo'n bod zou krijgen, ga je echt wel even nadenken hoor en denk dat menigeen van mening veranderd van mening

crintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:35

dat denk ik toch niet, maar ik zou toch nooit eenbod krijgen voor mijn paardje dus, hoef ik me daar al hekemaal geen kopzorgen over temaken. Duivel Duivel Cool

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:38

Nou bij zo'n bod zou hij wel weggaan. Het paard waar ik op rijd is niet van mijzelf dus ik ga er niet over. Het ligt er ook aan naar wie ie gaat. Als je weet dat ie het niet goed krijgt gaat ie niet weg.
En als iemand jou met je paard heeft zien rijden en zo'n hoog bedrag biedt, vind ik dat ook wel een compliment voor jezelf. Ik bedoel jij hebt hem wel zover gekregen dat mensen er veel voor willen betalen..

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:38

bij mij als er al wel meer dan 5 of 6 duizend voor geboden wordt.. Ik zal dr wel een traantje om laten maar ik slinger hem persoonlijk zo snel mogelijk te trailer op Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:42

voor mijn veulen werd er 2000€ geboden toen ze een week oud was Clown
een fokker(vriend van ons) had er een foto van gezien en wou ze meteen kopen en zou later dienen als fokmerrie Tong uitsteken

maar na een paar maanden ben je uiteraard zo gehecht aan dat beestje Lovers
en nu blijkt ook dat ze een enorm springtalent is met prachtige gangen dus als ik ze ooit om redenen moest verkopen is ze veel meer waard Vork

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:43

Sja, ik kan het nu wel zeggen dat ik 'm nooit zou wegdoen voor een miljoen, omdat ik weet dat er geen enkele gek dat zou bieden voor mn ventje Haha!
Moesten ze dat echt bieden, zou ik er toch eens heeel serieus over nadenken hoor! Hangt er dan natuurlijk ook vanaf naar wat voor thuis Lachen als ik weet dat hij het niet goed gaat hebben, gaat hij sowieso niet!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:07

Voor stukken minder gaat ze al weg...

Maar dat kan ik nu nog zeggen, heb eerlijk gezegt nog weinig band met haar, aangezien ik haar nog niet zo lang heb ...en pas "net" met haar aan de slag ben.

Maar als ze nu boven de 6000 euro bieden, dan ga ik er al over nadenken hoor Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:37

No Way Gossé.. Gossie gaat voor geen goud weg. En nee, mijn mening zou ook niet veranderen als men met het geld op de proppen komt. Ik heb hetgeld, net als vele anderen heel hard nodig, maar zo red ik het ook, maar wel met mijn lieve vriendje. Toen hj 13 jaar geleden kwam heb ik hem beloofd dat hij tot zijn dood bij ons zou blijven en daar houd ik me aan!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:41

ik heb altijd gezegd dat ik Sya noooit weg zou doen ook niet voor een miljoen.
maar helaas ik stond voor een keuze en heb moeten kiezen dat Sya weg moest en god zij dank heeft ze een geweldig gezin getroffen en we hebben afgesproken dat als ze haar ooit weg moeten doen ik de eerste keus heb. Ik heb nog steeds contact met de eigenaren en als ik Sya ooit terug kan kopen is dat het eerste wat ik zal doen!

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:16

Maar bokkers, zouden jullie je eigen moeder verkopen ?
lijkt me niet he ? Als je met je paardje zo'n band hebt als je met jou moder hebt zou je er niet over piekeren hem ooit te verkopen !
Zo'n band heb ik met mijn beesie's dus die van mij gaan de deur niet uit ! (vooral Nick ne Maurice niet Lovers )
De verkoop van je paard of pony zal daarom zeker liggen aan de band die je met je beestje hebt, en zoals ik al eerder zij, geld maakt niet (altijd) gelukkig, mijn paarden wel Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:34

Thirza schreef:
ik heb altijd gezegd dat ik Sya noooit weg zou doen ook niet voor een miljoen.
maar helaas ik stond voor een keuze en heb moeten kiezen dat Sya weg moest en god zij dank heeft ze een geweldig gezin getroffen en we hebben afgesproken dat als ze haar ooit weg moeten doen ik de eerste keus heb. Ik heb nog steeds contact met de eigenaren en als ik Sya ooit terug kan kopen is dat het eerste wat ik zal doen!

Maar als je je paard moet wegdoen om bepaalde redenen vind ik dat een heel ander verhaal. Als mijn vriend overlijdt, moet ik ook ons huis verkopen, omdat ik alleen de hypotheek niet kan opbrengen en ook een dochter heb om voor te zorgen. Ik moet er niet aan denken en ik weet dat ik heus wel hulp zou krijgen van een paar mensen om ons heen, maar als er financieel iets heftigs zou gebeuren, is de kans groot dat ik ook mijn paard weg moet doen.

Maar als er nu iemand met een miljoen voor mijn neus zwaait, krijgt 'ie echt mijn paard niet mee. Wij hebben dat geld niet nodig, geld maakt ook niet gelukkig (geen geld ook niet, maar er is nog een tussenweg, namelijk dat je het gewoon goed hebt).

Vorig jaar moest ik mijn lieve Shet wegdoen omdat ik of een grote pony of die kleine kan houden, maar ik heb 'm pas weggedaan totdat ik een heel heeeeeeeeel goed tehuis voor hem gevonden had. Anders had ik hem gehouden, hoe dan ook. Ik heb meerdere kopers afgehouden zelfs. Gelukkig heb ik een superhuisje voor hem gevonden en ik heb niet bepaald aan hem verdiend, maar dat hoefde ook niet. Geld interesseert me niets, maar zijn nieuwe tehuis moest goed zijn. Ik doe nooit meer een dier weg. Het was de eerste en de laatste keer en ik vind het nog steeds vreselijk, ondanks dat ik weet dat hij daar heel gelukkig is en dat ik hem altijd op mag zoeken. Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:47

Harvest_Moon schreef:
Als je met je paardje zo'n band hebt als je met jou moder hebt zou je er niet over piekeren hem ooit te verkopen !

Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af.
Ik hoop wel dat ik niemand tegen de schenen stamp want ik wil echt niemand veroordelen, maar als ik sommige zo hoor dat ze hun paard zonder meedenken zouden meegeven, hebben jullie echt een sterke band met je paard? Hebben jullie geen speciaal gevoel bij dat ene paard, is 'de klik' er dan niet helemaal dat je hem zomaar zou kunnen wegdoen voor het geld?

Het zou imo kunnen hoor. Ik heb ook paarden gekend die ik leuk en fijn vond, maar die speciale band was er niet. Die had ik ook voor een miljoen kunnen meegeven. Misschien dat toevallig iedereen die zijn paard zou weggeven hier in die situatie zit. Maar ik vind het wel vreemd als iemand luid zou roepen 'Mijn paard is mijn alles. Ik heb haar al vanaf haar geboorte en het heeft nog nooit zo goed met een paard geklikt, ik kan me geen beter maatje wensen, ik heb echt een hechte band met haar...'
'Je krijgt een miljoen als je hem verkoopt'
'Ok. Met of zonder strikje erond?'

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:58

Moeilijke vraag.... maar er is vast wel een bod waardoor ik mijn paard zal verkopen. Dat is in ieder geval bij 1 miljoen, ook wel bij 1/2 ton, maar daaronder?? ik weet niet waar mijn grens ligt.. De paarden zijn mijn lust en mijn leven, en ik ben stapel gek op ze.. maar er zijn voor mij toch wel grenzen waarbij ik moet zeggen dat ik dan toch voor het geld zou gaan... (als ze bij een goed thuis terecht komen, dat dan weer wel.... ik zou mijn paard niet voor een miljoen wegdoen als ik weet dat ie daarna naar de slacht gaat...zijn leven is veel meer waard dan dat! )

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:04

Voor een miljoen zou mijn pony wel weg gaan. Maar wil ik wel weten of ze een goed plekje krijgt. En ik heb beste wel een sterke band met mijn pony. Maar het is ook leuk om een nieuwe uitdaging aan te gaan met een ander paard. En als je daar dan heel druk mee bezig bent, is het verlies van je andere paard veel minder zwaar. Heb ik zelf ervaren toen mijn vorige pony werd verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:05

Ik vind het ook anders als het moet, omdat er iets erg gebeurd is.
Als bijv mijn vriend overlijd heb ik ook geen keus
Door ziekte kan ik met moeite parttime werken.
Ons huis zal verkocht worden en ik moet blij zijn dat ik dan zelf rond kan komen in een huurhuisje.

Maar nu, natuurlijk zou een ton, 2 ton laat staan eem miljoen lekker zijn.
Geen hypotheek meer.
Huis verbouwen, nieuwe stal.
Maar een nieuwe stal zonder Kawa?
Nee, dat hoeft niet, daar is niks aan.
We komen zo ook rond, dat is genoeg. Lachen

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:12

tijdje geleden had ik het hier over met een vriend van mij. hij zei keihard dat hij voor een miljoen zo zijn paard weg zou doen, zonder erbij te twijfelen. ik zei meteen: voor nog geen miljoen doe ik whisper weg. maar als je daar nu overnadenkt, het is wel een miljoen.. en hoeveel ik ook om hem geef, en het zal ook heel moeilijk worden, maar ALS die een geweldig huis zou krijgen en ik krijg er een miljoen voor, ik denk dat ik hem dan toch zou verkopen, maar dan alleen voor een geweldig goed tehuis, want dat verdient ie gewoon !
(maargoed, ik denk niet dat er een miljoen op hem geboden wordt, haha Schijnheilig eerst maar eens zien en dan pas er verder over nadenken! )

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:14

xKatleentjex schreef:
Harvest_Moon schreef:
Als je met je paardje zo'n band hebt als je met jou moder hebt zou je er niet over piekeren hem ooit te verkopen !

Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af.
Ik hoop wel dat ik niemand tegen de schenen stamp want ik wil echt niemand veroordelen, maar als ik sommige zo hoor dat ze hun paard zonder meedenken zouden meegeven, hebben jullie echt een sterke band met je paard? Hebben jullie geen speciaal gevoel bij dat ene paard, is 'de klik' er dan niet helemaal dat je hem zomaar zou kunnen wegdoen voor het geld?

Het zou imo kunnen hoor. Ik heb ook paarden gekend die ik leuk en fijn vond, maar die speciale band was er niet. Die had ik ook voor een miljoen kunnen meegeven. Misschien dat toevallig iedereen die zijn paard zou weggeven hier in die situatie zit. Maar ik vind het wel vreemd als iemand luid zou roepen 'Mijn paard is mijn alles. Ik heb haar al vanaf haar geboorte en het heeft nog nooit zo goed met een paard geklikt, ik kan me geen beter maatje wensen, ik heb echt een hechte band met haar...'
'Je krijgt een miljoen als je hem verkoopt'
'Ok. Met of zonder strikje erond?'

Mijn reactie was over hoe ik er op dit moment over denk, en nu zou ik hem meegeven. Ik moet ook toegeven dat mijn band idd niet zo is met mijn pony als velen hier op het forum met hun paard hebben. Ik hou verschrikkelijk veel van hem, maar wij voelen elkaar niet aan. Er is geen echt klik, het begint heel zachtjes aan te komen, dat wel, en ik heb er ook het volste vertrouwen in dat hij over een aantal jaar nog voor geen miljoen te koop is.

Velen verkopen een paard als de klik er niet is, voor een normaal bedrag. Dit heb ik nooit gedaan omdat ik zeker weet dat het goed komt, en dat er op een dag het volste vertrouwen van beide kanten naar elkaar toe zal zijn..

(Nu komt het heel erg over of mijn pony mij geen bal scheelt, maar dit is echt níet zo; dat wil ik wel even duidelijk hebben. Alleen de band & klik moet nog groeien denk ik. Lachen )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:34

een band een band?
Volgens mij is dat een van de minst belangrijke redenen

Ik weet niet of ik een band heb, zal wel anders had ik hem allang weg gedaan omdat ik mijn eigen geld verdient en dan wel weer een paard kan kopen.

Maar toch iedereen die hier zo hard roept NEE hij gaat niet weg hebben nog nooit een achterlijk bod gehad want geloof me hoeveel je ook van je paard houdt jij moet ook leven.
Morgen paard in de wei en struikelt en dan kreupel dan heb ik toch liever een week eerder verkocht voor een miljoen.

Dat ik mijn pony niet verkocht heb, had andere redenen (vorig jaar aan Amerikanen) maar ik werd wel verdrietig van dat geld dat me neus voorbij ging.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:40

Wat is volgens jou de belangrijkste reden dan om een paard te houden? Het gaat toch om het plezier wat je ermee hebt?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:44

wat moet ik daar nou weer opzeggen.

Paard is er voor de ruiter en een ruiter niet voor een paard.

Begrijp me niet verkeerd maar je moet soms beslissingen nemen als men niet geld heeft om er 2 te houden en je paard is ongeneeselijk ziek dan moet je iets ondernemen.

Geld is geld daar kun je ander dingen voor doen ik had zo mijn redenen om de mijne te houden maar niet voor de plezier hoor.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:46

tita schreef:
Maar toch iedereen die hier zo hard roept NEE hij gaat niet weg hebben nog nooit een achterlijk bod gehad want geloof me hoeveel je ook van je paard houdt jij moet ook leven.
Morgen paard in de wei en struikelt en dan kreupel dan heb ik toch liever een week eerder verkocht voor een miljoen.

.

nou van dit soort dingen ga ik nog harder neee gillen. mijn paard gaat niet weg, niet voor een tientje en niet voor een miljoen...klaar, simpel is dat! ik moet ook leven idd, maar nu leef ik ook van mijn loon, dus ik kan prima zonder die miljoen, al is het uiteraard lekker, maar niet ten koste van mijn dieren. mijn beesten zijn een onderdeel van mijn gezin, mijn familie! die doe ik niet zomaar weg, zeker niet voor geld.
als één van mijn paardjes kreupel is, ben ik blij dat ze bij mij zijn en ik voor ze kan zorgen. ook dan blijf ik blij met mn beestje... blij in voorspoed, maar ook in tegenspoed hoor.
ik heb mijn paard voor mijn plezier, maar dat plezier bestaat niet alleen uit rijden, des te meer uit een band opbouwen/hebben, wandelen, knuffelen en er alleen al zijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:47

Ze kunnen het bij een ander net zo goed of zelfs veel beter krijgen hoor

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:48

Voor geen enkel bod ter wereld zal mijn paardje weggaan. Hij is al 21 jaar bij ons en hier blijft hij.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:49

Vanaf 20.000 heb ik niet veel meer te zeggen denk ik, dan zorgt m'n moeder wel dat ie eruit gaat..

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:49

Ik heb gister ook heerlijk gereden op Christie! Zou d'r nooit weg doen, alleen is ze niet van mij, dus daar heb ik helaas niet zo veel over te vertellen. Weet wel dat ze vooropig nog lang niet weg gaat!

x