[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:56

Nors opkijken jeetje een KvK nummer gebruiken van een ander bedrijf, how low can you go.

Ik ben benieuwd, het is dat ik er de 2,50 niet echt voor over heb anders had ik vanuit ons bedrijf de informatie opgevraagd bij de Kvk.
Maar ja ons bint zunig he.

Hoe zit het nu echt dan? En Joki was je daar van op de hoogte dat ze het niet echt nou nemen met de regels al daarzo.
Ik val van de ene verbazing in de andere.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 01:03

Joki, ik ken je totaal niet en heb dus ook geen oordeel over jou. Maar ik vind het lovenswaardig dat je je voor stichting met dit soort doelstellingen wilt inzetten. Alleen zou ik me in jou geval nog eens achter de oren krabben als je hoort wat er in het verleden gebeurt is en is het misschien verstandiger die hulp aan een bonafide stichting te geven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 01:09

Even voor de duidelijkheid: voor zover ik kan nagaan was ten tijde van die mishandelingen Joki daar niet bij betrokken. Ik weet ook niet of Joki nu op enige wijze bij die stal betrokken is. Maar als ik haar was zou ik alleen al voor haar eigen goede naam (ze wil perslotte jurist worden) zorgen dat ik er niets meer mee te maken had dus ook niet met die "Stichting" . Bloos

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 01:09

Dat bedoelde ik Slimmerik Ja

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:49

heb effe alles doorgelezen, heerlijk topic Haha! ben blij dat jullie zo kritisch zijn, en dus gauw doorhadden dat er iets niet klopte,
raad aan de stichting:
jullie kunnen wel goede bedoelingen hebben ,
maar wees dan duidelijk wie, wat en hoe je bent.
iedereen kwam met argumenten aan, behalve julie.
dus, volgende x plan al lá campagne, informatie, en referenties. dan worden julie al meer vertrouwd

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:38

Kafue schreef:
En Joki was je daar van op de hoogte dat ze het niet echt nou nemen met de regels al daarzo.
Ik val van de ene verbazing in de andere.

Dit bedoelde ik ook, maar ze heeft beloofd niet meer te reageren Knipoog

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:06

IKbenEllen schreef:
Joki, waarom ga je in zee met deze stichting? Leg me dat eens uit.

mag ze mij ook uitleggen, heeft ze nooit gedaan namelijk., hè Bar? Misselijk

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:07

er is niks aan te doen door de boktmod's. je kan mensen moeilijk bannen omdat je beweert dat ze onzin verkopen en of liegen..

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:13

Hoi BarbaLala, ik heb inderdaad contact gehad met jouw, ik heb veel aan je foto's gehad. Nogmaals dank daar voor.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:22

Het is wel duidelijk wat hier gaande is, of zie ik dat nou alleen. De stal kan financieel de paarden niet onderhouden. Daardoor staat het onder controle bij de AID. Door het oprichten van een stichting kunnen ze geld of goederen inzamelen voor de paarden, maar een stichting moet een doel hebben, dus zijn ze gekomen met het idee van de friese paarden op te vangen. Geschiedenis leert dat dit soort mensen vaak nieteen al het ingezamelde steken in het doel van de stichting, zo zijn er wel vaker dubieuse stichtingen geweest en soms ook opgerold, en ze zullen nog bestaan.

Dat dit soort mensen er zijn is nog tot daar aan toe, ze zullen ook altijd blijven bestaan, maar dat je als rechtsysteem daar niet adequaat mee om kan gaan in dit land, is diep en diep triest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:26

Arnoud schreef:
Dat dit soort mensen er zijn is nog tot daar aan toe, ze zullen ook altijd blijven bestaan, maar dat je als rechtsysteem daar niet adequaat mee om kan gaan in dit land, is diep en diep triest.

Het is idd duidelijk wat hier gaande is ...... maar een derde jaars rechtenstudente lijkt dit allemaal normaal te vinden.

Adequaat mee omgaan?? Ze worden door het rechtsysteem zelfs ondersteund.....kijk maar naar Joki Bloos

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:34

En als je toch een stichting opricht en deponeert bij de kamer van koophandel dan moet je ook het doel van de stichting gedeponeert hebben. Anders kun je hem ook niet deponeren en komische doelen doen ze niet aan.
Ze hebben niets met elkaar van doen maar huisen wel op het zelfde adres????
Stichting Horses Care Good
Vestigingsadres: Almeloseweg 101
Vestigingsplaats: 7615NA Harbrinkhoek
KvK-nummer: 08149696
Soort inschrijving: Rechtspersoon

Stal Duin & Daal
Vestigingsadres: Almeloseweg 101
Vestigingsplaats: 7615NA Harbrinkhoek
KvK-nummer: 06081897 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

En de horses conceptgroup valt ook onder dit adres. Klaarblijkelijk ingeschreven onder twee namen.
De ksmer van koophandel kan niet veel doen hieraan je kunt een onbeperkt aantal ondernemingen leiden inschrijven of wat dan ook uitschrijven gebeurd niet zo snel of ze moeten niet betalen.
Surceance of faillesement is in ieder geval bij de Kvk niet aangeschreven.

Het was overigens wel erg clever idee. Maar ook doortrapt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:43

Gelukkig kijken er hier mensen verder dan hun neus lang is! Cool

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:21

Ik wist via de fnrs dat ze uitstel van betaling hadden aangevraagd dat was namelijk ook een van de redenen dat ze zich geen fnrs stal meer mogen noemen. Hoe dan ook wat daar gebeurd klopt niet ik weet dat het dezelfde mensen zijn, en ik weet ook waar toe ze in staat zijn. En hoop alleen maar dat deze oplichters ermee moeten ophouden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:58

kinscem schreef:
Ik wist via de fnrs dat ze uitstel van betaling hadden aangevraagd dat was namelijk ook een van de redenen dat ze zich geen fnrs stal meer mogen noemen. Hoe dan ook wat daar gebeurd klopt niet ik weet dat het dezelfde mensen zijn, en ik weet ook waar toe ze in staat zijn. En hoop alleen maar dat deze oplichters ermee moeten ophouden.

Staat dat op de site van de fnrs ofzo?
Man ik snap niet dat wantoestanden niet gewoon openbaar gemaakt worden op dit soort sitesl.
Maar goed ik heb ook gehoord dat die eigenaresse bepaald niet vriendelijk is tegen mensen en paarden.
Ik begrijp niet dat dit allemaal getolereerd wordt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:48

Ja zulke mensen maken het voor de échte paardenliefhebbers wel kapot. Is geen reclame...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:16

Ik vind het een mooi gegeven iets te willen betekenen voor het welzijn van dieren, maar mijn inziens zie ik hier totaal geen oplossing. Het is een hype, punten scoren voor de partij, ik weet het niet, maar er zijn veel dieren die de hulp harder nodig hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het afschuwelijk wat er gebeurd is, het had voorkomen kunnen worden. Maar als je van deze vent paarden op gaat kopen, ontvangt hij door de ellende nog credits ook. De eigenaar wordt vast en zeker in de gaten gehouden en regelmatig gecontroleerd..laat het dan aan de AID over, opkopen heeft geen nut, hij koopt net zo hard weer nieuwe paarden, om op hetzelfde spoor door te gaan.
Met daarbij ontvangt Horses Concept Group totaal geen enkele steun van mij. Ik las horses care group en dacht, t zal toch niet dezelfde zijn he en ja hoor..
Het is de eigenaresse boven het hoofd gestegen en kan een hele hoop niet waarmaken. Uit ervaringen in gesprekken met haar is gebleken dat zij wel erg veel goeds wilt doen, maar er ook een behoorlijk centje uit wilt slaan en dat is imo niet een juiste opzet voor goede doelen voor welzijn van paarden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:48

Ik denk dat de stichting op dit moment niet meer echt verwacht op bokt nog wat in te kunnen zamelen. Ik vraag me af hoe het op andere fora is.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:07

op hun eigen forum zullen ze nog steeds heel erg gestend worden, verder heb ik geen idee wat ze precies allemaal uitvreten...

is hier echt niks aan te doen?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:10

je hoeft er niks aan te doen,
reken maar niet dat die boer hun de paarden verkoopt.

hij is niet gek

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:39

Het blijkt inmiddels wel dat deze boer nog nooit (ondanks regelmatige controles) betrapt is op dierenmishandeling. Dus PvdD kan er mooi naar fluiten. Gelukkig voor hen komt de minister pas na de verkiezingen met de volgende uitspraak:

Citaat:
2 en 3
Is het waar dat de AID al sinds de jaren '90 meerdere overtredingen en misdrijven heeft geconstateerd op de boerderij van de eigenaar van de betreffende paarden? 1)
Is het waar dat daar diverse overtredingen op het gebied van dierenwelzijn bij waren, zoals het houden van paarden in boxen zonder stro of zaagsel, het in een koude winter buiten laten staan van paarden zonder drinkwater?

De eigenaar van de dieren is de afgelopen jaren regelmatig door de AID gecontroleerd. Het betreft hier controles op verschillende terreinen als I&R, premieregelingen, dierenwelzijn en mestwetgeving. De AID heeft daarbij geen overtredingen op het gebied van dierenwelzijn geconstateerd.

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:25

Karl66 schreef:
Ik denk dat de stichting op dit moment niet meer echt verwacht op bokt nog wat in te kunnen zamelen. Ik vraag me af hoe het op andere fora is.

ik heb eens op andere fora rondgefietst, en moet zeggen dat de bokkers niet de enige zijn met meer dan 2 gram functionerende hersencellen.
en ook op de andere fora, verkondigen ze vrolijk dat ZIJ benaderd zijn door de pvdd.
wie "lastige" vragen stelt, krijgt te horen dat "het topic daar niet voor bedoelt is"
kortom, ook daar wil men niet blindelings uitgaan van "het goede, van de mens"
wat zijn wij paardenliefhebbers toch een vervelende soort mensen hé Clown

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:27

hhmmm, hoe kom jij erop,
ik heb het ook geprobeerd.

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:41

liannes schreef:
hhmmm, hoe kom jij erop,
ik heb het ook geprobeerd.

http://www.cavaletti.nl/viewtopic.php?t=51167
http://www.horsesconceptgroup.nl/paardenpraat/index.php

verder vind je nog veel artikels, maar die hebben niet meteen met de oproep van ts te maken. maar wijzen er wel nog maar eens op, dat de oproep reinste onzin is.

DEN HAAG (ANP) – Meer dan vijftig Nederlanders en Belgen hebben aangeboden de paarden die betrokken waren bij het drama in het buitendijkse gebied bij Marrum vorige week, onderdak te bieden in hun eigen wei. Ook bieden paardenliefhebbers aan de dieren financieel te adopteren. Dat laat Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren woensdag weten.

„We krijgen echt tientallen mails binnen met dit soort aanbiedingen", zegt Thieme. De kans dat mensen de paarden daadwerkelijk in hun eigen wei krijgen is klein. Thieme: „De paarden zijn tenslotte iemands eigendom. Zolang er geen sprake is van een onteigening is adoptie dus niet mogelijk".

Bron: Refdag

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:43

op cavaletti , dat ken ik, maar op die horseconceptgroup, kan ik me niet inloggen, ik krijg geen activerings mail..