Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:13

ik ga er nu vanuit dat ze morgen niet gaan, dus we kunnen weer feest gaan vieren; de paarden zijn veilig, we kunnen rustig slapen! (dat meen ik hoor ik zat er ontiegelijk mee)

HummerTime

http://www.aid.nl/meldformulier.htm

Platmailen die hap........... Baat het niet schaadt het ook niet...

Ik wacht inderdaad met grote nieuwsgierigheid op de berichten van Micky.....

Maar indien nodig ga ik op de barricades..........!!!

Antheman

Diesel54 schreef:
Hallo iedereen.

Ik heb dit topic nog niet goed doorgelezen, maar ik kan wel alvast zeggen dat de paarden voorlopig niet naar de eigenaar terug gaan. Zeker t/m zondag blijven ze waar ze nu zijn. Het heeft dus geen zin om morgen de boel daar te gaan bezetten, want de paarden gaan daar nog niet weg.
Ook kan ik jullie vertellen dat het helemaal niet zeker is dat de paarden terug gaan naar de eigenaar, want er komt eerst strafrechtelijk onderzoek.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groeten Micky

Top Actie in het water, van je Diesel!!!

Ben blij om te horen dat de paarden NIET naar hem terug gaan. Had eigenlijk ook niet anders verwacht.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:16

Antheman schreef:
Diesel54 schreef:
Hallo iedereen.

Ik heb dit topic nog niet goed doorgelezen, maar ik kan wel alvast zeggen dat de paarden voorlopig niet naar de eigenaar terug gaan. Zeker t/m zondag blijven ze waar ze nu zijn. Het heeft dus geen zin om morgen de boel daar te gaan bezetten, want de paarden gaan daar nog niet weg.
Ook kan ik jullie vertellen dat het helemaal niet zeker is dat de paarden terug gaan naar de eigenaar, want er komt eerst strafrechtelijk onderzoek.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groeten Micky

Top Actie in het water, van je Diesel!!!

Ben blij om te horen dat de paarden NIET naar hem terug gaan. Had eigenlijk ook niet anders verwacht.

Gelukkig idd dat ze nog niet teruggaan...

Idd ook Diesel, TOP hoor! OK dan!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:17

Woplala schreef:
Morgannah schreef:
http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europ ... index.html

Het nieuws van CNN, kunnen we die niet mailen hoe het met het rechtssysteem in Nederland is gesteld, dat we zo graag willen dat we daarin Amerika achterna willen zoals zij dat doen met het schenden van rechten van dieren. Een dood paard op je geweten hebben is al een flinke gevangenisstraf, dus hoe zou het zijn met 18 paarden.

Ja, op tv kijk ook vaak het programma van de dierenbescherming daar Lachen Die zijn tenminste actief en streng Bloos

Wie is er goed in Engels en kan er een een mooie mail van maken? Bloos

Ik ben zelf half engels, ik zou er misschien wel een mail van kunnen maken..
Heb trouws nog niet alle reacties gelezen, weet nu ook niet wat verder het plan is.
Ik heb ook van een vriendin van mij gehoord dat hij zijn paarden mishandelt had ofzo en wat ik ook niet snap is dat hij de hengsten wel op stal kon zetten, en al die arme veulens en merries niet.. Boos!
Dat klopt in mijn ogen niet, die storm was voorspeld en je kan verwachten dat zoiets gebeurd, iedere winter staat daar water. Het was makkelijk te voorkomen!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:19

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:
Die opmerkingen zijn net als het idee om aktie te gaan voeren gebaseerd op bepaald gesundes volksempfinden door alle elkaar opstokende posts in die topics.

Nu ga je wel heel ver in je vergelijkingen.
Dat soort opmerkingen worden gemaakt vanwege bepaalde emoties en dat soort opmerkingen heb ik ook wel gemaakt op die leeftijd. Nooit met de bedoeling om ze daadwerkelijk uit te gaan voeren natuurlijk, maar dan moet het er gewoon ff uit. Clown

En ik liet en laat me door niemand opstoken, maar af en toe wel een beetje afleiden door mijn emoties.

Ik ga er niet vanuit dat het werkelijk uitgevoerd wordt, maar er wordt een bepaalde sfeer gecreëerd (zoals vaker op bokt) waardoor die boer het op voorhand bij niemand meer goed kan doen. Terecht of onterecht. Die sfeer zorgt er ook voor dat dit topic geopend is, want "we zullen er wel eens even wat aan gaan doen" vreedzaam, maar toch "we zullen er wel eens even wat aan gaan doen".

En dat heeft er verder niks mee van doen dat ik vind dat die boer zijn zaken goed voor elkaar heeft en goed voor zijn dieren zorgt. Want dat betwijfel ik ten stelligste, maar dat wil niet zeggen dat wij daar met z'n allen dan maar eens even wat aan moeten gaan doen.

Want:

a. Ook al heb ik flinke twijfel over die boer, ik ken alle feiten niet en heb vaker vergelijkbare boktopzweperij meegemaakt die achteraf onterecht was.

b. De overheidsinstanties zijn er al mee bezig en beschikken wel over de feiten of kunnen ze boven tafel krijgen en op basis daarvan de juiste acties ondernemen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:21

Er zijn toch ook nog helemaal geen concrete plannen Rolleyes

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:21

Arabesk schreef:

Immers dit paard kwam ook onvoorzien in ernstige problemen en dreigde te verdrinken:

viewtopic.php?f=11&t=670383

Damn... Dat was ook een slechte eigenaar, omdat ie geen omheining om zijn wei had.. oliebol, dan zijn de eigenaren van 'mijn paardjes' ook slechte eigenaren want die hebben ook geen omheining.. Dan zijn ze bij deze extra slecht want nu staan al die 100 paardjes in hun land, zonder omheining...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:22

Marigold schreef:
karl, ik weet dat je graag alles van de andere kant bekijkt, en zo discussies start, die zegmaar van twee kanten worden belicht.
maar in dit geval, mag ik je vragen waarom je die boer perse de hand boven het hoofd wil houden?
ik vind dat nogal vervelend Clown

en kimberly, waar de paarden dan heen moeten?
ik ben echt helemaal voorstander van veiling.
het is NU bekend, er zal genoeg animo zijn, elk paard zou een verdiend fijn tehuis kunnen krijgen op deze manier, en zo raak je van de grote kudde paarden af.

Ja dat is ook een mooi idee en dan hopen dat er geen slagers op af komen, maar dat zal wel meevallen denk ik..en ervoor pleite dat het geld in een grote pot gaat voor dierenhulp, instanties die het hard nodig hebben, bv opvanghuizen, AID en LID om zo hun werk beter te kunnen beoefenen. Gok nkl dat die boer anders een behoorlijk zakcentje overhoud aan zijn praktijken en dat gunt niemand hem natuurlijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:25

Karl66 schreef:
En als al die feiten zo duidelijk zijn dan denk ik dat de AID en de rechter onze hulp niet nodig zijn maar zelf wel hun conclusies kunnen trekken.

Als jij een paard zou hebben en iemand anders valt ongelukkig van jouw paard af ben jij verantwoordelijk voor de schade omdat het jouw dier is.
Als mijn hond een inbreker te hard bijt en ik heb niet de juiste waarschuwingsbordjes hangen ben ik verantwoordelijk voor de schade aan de inbreker en niet mijn huurbaas. Ook al zou ik in dit huis zitten terwijl in er eigenlijk al uit had moeten zijn.

Ik zie niet in waarom het hier anders zou zijn en hier niet de eigenaar van de dieren verantwoordelijk is.
Misschien zie ik iets over het hoofd hoor?

Het contract liep in ieder geval tot 15 oktober, dat is duidelijk en dat kon nog weleens heel doorslaggevend gaan zijn in deze zaak. Ondanks wat er verder nog eventueel mondelijk besproken is.

Maar ik heb weinig tot geen wetskennis.

Feit is wel dat ik me niet laat leiden door boktopzweperij maar door de beelden die ik zelf gezien heb en de verhalen die ik gehoord heb op omroep friesland.
In het begin relativeer ik dan nog uitstekend, maar als het van zoveel kanten wordt bevestigd en het gewoon een feit is dat deze man al eerder is aangehouden vanwege verwaarlozing van vee en paarden dan heeft zo'n man mijn sympatie gewoon niet meer.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:27

Maar die feiten komen bij bokkers weg die het van elkaar horen en die elkaars ideeën lopen te bevestigen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:27

Karl66 schreef:

Ik ga er niet vanuit dat het werkelijk uitgevoerd wordt, maar er wordt een bepaalde sfeer gecreëerd (zoals vaker op bokt) waardoor die boer het op voorhand bij niemand meer goed kan doen. Terecht of onterecht. Die sfeer zorgt er ook voor dat dit topic geopend is, want "we zullen er wel eens even wat aan gaan doen" vreedzaam, maar toch "we zullen er wel eens even wat aan gaan doen".

En dat heeft er verder niks mee van doen dat ik vind dat die boer zijn zaken goed voor elkaar heeft en goed voor zijn dieren zorgt. Want dat betwijfel ik ten stelligste, maar dat wil niet zeggen dat wij daar met z'n allen dan maar eens even wat aan moeten gaan doen.

Want:

a. Ook al heb ik flinke twijfel over die boer, ik ken alle feiten niet en heb vaker vergelijkbare boktopzweperij meegemaakt die achteraf onterecht was.

b. De overheidsinstanties zijn er al mee bezig en beschikken wel over de feiten of kunnen ze boven tafel krijgen en op basis daarvan de juiste acties ondernemen.

Het is toch ook logisch dat er in een topic als deze sancties geopperd worden......

Iedereen heeft zijn/haar emoties en verwerkt deze op zijn/haar eigen manier....

Ook ik heb wel wat leuke ideetjes voor die man in petto, onstaan uit woede over het feit dat dit voorkomen had kunnen worden..... Dat wil nog niet zeggen dat ik ze uit ga voeren.

In woede worden wel vaker dingen gezegd. Dit is een topic over het feit dat de paarden gered zijn en iedereen heeft over dit voorval zijn eigen gevoelens, die hier geuit worden....

Nou beter hier even stoom afblazen dan echt door het lint gaan en die boer wat aandoen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:28

Gemma schreef:
Arabesk schreef:

Immers dit paard kwam ook onvoorzien in ernstige problemen en dreigde te verdrinken:

viewtopic.php?f=11&t=670383

Damn... Dat was ook een slechte eigenaar, omdat ie geen omheining om zijn wei had.. oliebol, dan zijn de eigenaren van 'mijn paardjes' ook slechte eigenaren want die hebben ook geen omheining.. Dan zijn ze bij deze extra slecht want nu staan al die 100 paardjes in hun land, zonder omheining...

Deze eigenaar is dus ook in gebreken gebleven? Het is maar net hoe je het bekijkt. Wat vinden de bokt-rechters hiervan?

Dat de boer al eerder in aanraking met de DB is geweest zegt op zich als feit nog niets. Wat ik al eerder noemde ze komen ook kijken naar IJslanders die zonder dekentje buiten staan in de sneeuw... Clown

Blijf kritisch op wat een ander roept!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:29

Karl66 schreef:
Maar die feiten komen bij bokkers weg die het van elkaar horen en die elkaars ideeën lopen te bevestigen.

Mijn feiten komen van een bokker die de boer kent....... En geloof me, van die feiten word je niet vrolijk.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:30

BitchyWitchy schreef:
Het is toch ook logisch dat er in een topic als deze sancties geopperd worden......

Nee ben ik niet met je eens.

De eigenaar zelf kan zich hier niet verdedigen, vooralsnog.

En het opperen van sancties vind ik het niveau van aan de schandpaal nagelen en rotte eieren gooien niet tot weinig ontstijgen. We zitten in 2006 en niet in 1006! Als ik sommige reacties lees denk ik 'het laagje beschaving is wel erg dun mensen!'

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:31

Arabesk schreef:

Deze eigenaar is dus ook in gebreken gebleven? Het is maar net hoe je het bekijkt. Wat vinden de bokt-rechters hiervan?

Dat de boer al eerder in aanraking met de DB is geweest zegt op zich als feit nog niets. Wat ik al eerder noemde ze komen ook kijken naar IJslanders die zonder dekentje buiten staan in de sneeuw... Clown

Blijf kritisch op wat een ander roept!

In feite dus wel, als Gemma nu in de sloot zou flikkeren (of één van de 100 paardjes) dan is hij ook ineens slecht, had voorkomen kunnen worden, want: had ie maar voor een omheining moeten zorgen.. Rolleyes

Arabesk

BitchyWitchy schreef:
Karl66 schreef:

Mijn feiten komen van een bokker die de boer kent....... En geloof me, van die feiten word je niet vrolijk.....

Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan...

ThePast03

Karl66 schreef:

Welke feiten?
Nogmaals ik baseer me op wat ik heb gehoord van de dierenbescherming die was te zien op omroep friesland. En op een mevrouw die deze boer goed kende en ook nog wat verhalen had.
Aan die laatste mag ik twijfelen, aan het verhaal van de db niet, dat werd op omroep friesland gewoon bevestigd met beelden van die zaak.

Verder kan ik mezelf ook nauwelijks voorstellen als deze boer gewoon goed voor zijn dieren was dat zijn buurgenoten zo over hem praten. Met wat voor een nut?
De meeste zijn blij dat het nu eindelijk in de media komt en dat er nu misschien iets aan gedaan gaat worden. Dat waren volwassen mensen en meeste boeren, geen mensen die zich door anderen op laten zwepen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:32

Gemma schreef:
In feite dus wel, als Gemma nu in de sloot zou flikkeren (of één van de 100 paardjes) dan is hij ook ineens slecht, had voorkomen kunnen worden, want: had ie maar voor een omheining moeten zorgen.. Rolleyes

Je kunt een ongeluk niet gaan vergelijken met iets wat voorkomen had kunnen worden.
Deze paarden hadden op tijd op de vaste wal kunnen zijn, een ongeluk kun je niet voorkomen.
Dat is overmacht.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:33

Arabesk schreef:
BitchyWitchy schreef:

Nee ben ik niet met je eens.

De eigenaar zelf kan zich hier niet verdedigen, vooralsnog.

En het opperen van sancties vind ik het niveau van aan de schandpaal nagelen en rotte eieren gooien niet tot weinig ontstijgen. We zitten in 2006 en niet in 1006! Als ik sommige reacties lees denk ik 'het laagje beschaving is wel erg dun mensen!'

Laat mij dan maar tot de Neanderthalers behoren............. Bloos

En van mij mag die boer zich verdedigen hier hoor, hij kan maar een account aanmaken toch........... Clown

Karl66

@Bitchywitchy, stoom afblazen is iets heel anders dan een aktie opstarten, ook al is het een vreedzame actie. Jij hebt het van een bokker gehoord die de boer kent, dat wil niet zeggen dat jij de juiste feiten te horen hebt gekregen.

Bokker, dus waarschijnlijk paardenliefhebber en een boer die paarden voor de slacht fokt. Grote kans dat je niet echt een heel erg objectief verhaal over die boer te horen zult krijgen.

HummerTime

ThePast03 schreef:
Gemma schreef:

Je kunt een ongeluk niet gaan vergelijken met iets wat voorkomen had kunnen worden.
Deze paarden hadden op tijd op de vaste wal kunnen zijn, een ongeluk kun je niet voorkomen.
Dat is overmacht.

Appels en peren ThePast03 Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:35

Karl66 schreef:
@Bitchywitchy, stoom afblazen is iets heel anders dan een aktie opstarten, ook al is het een vreedzame actie. Jij hebt het van een bokker gehoord die de boer kent, dat wil niet zeggen dat jij de juiste feiten te horen hebt gekregen.

Bokker, dus waarschijnlijk paardenliefhebber en een boer die paarden voor de slacht fokt. Grote kans dat je niet echt een heel erg objectief verhaal over die boer te horen zult krijgen.

Moet je teleurstellen. Bokker is een integer persoon met een goed stel hersenen, die niet mee hobbelt achter de meute....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:35

Wie geloof de DB op hun woord? Ik niet (meer)

Ik kan me nog een voorval herinneren waarbij de DB bescherming melding maakte van 50 ernstig verwaarloosde paarden die lange tijd geen voedsel hadden gehad....

Inmiddels is vastgesteld dat de vermagering van enkele(!!) paarden niet is veroorzaakt door verwaarlozing, maar een probleem met het gehalte aan vit. E en Selenium in de bodem. Bovendien werd er wel degelijk bijgevoerd, maar dit bleek achteraf dus niet te helpen omdat deze mais en kuil afkomstig was van dezelfde bodem.

Dus zelfs de DB kan de plank mis slaan....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:36

ThePast03, als de DB zulke duidelijke feiten had, waarom hebben ze er dan niks aan gedaan?