Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diesel54 schreef:Hallo iedereen.
Ik heb dit topic nog niet goed doorgelezen, maar ik kan wel alvast zeggen dat de paarden voorlopig niet naar de eigenaar terug gaan. Zeker t/m zondag blijven ze waar ze nu zijn. Het heeft dus geen zin om morgen de boel daar te gaan bezetten, want de paarden gaan daar nog niet weg.
Ook kan ik jullie vertellen dat het helemaal niet zeker is dat de paarden terug gaan naar de eigenaar, want er komt eerst strafrechtelijk onderzoek.
Ik hou jullie op de hoogte,
Groeten Micky
Antheman schreef:Diesel54 schreef:Hallo iedereen.
Ik heb dit topic nog niet goed doorgelezen, maar ik kan wel alvast zeggen dat de paarden voorlopig niet naar de eigenaar terug gaan. Zeker t/m zondag blijven ze waar ze nu zijn. Het heeft dus geen zin om morgen de boel daar te gaan bezetten, want de paarden gaan daar nog niet weg.
Ook kan ik jullie vertellen dat het helemaal niet zeker is dat de paarden terug gaan naar de eigenaar, want er komt eerst strafrechtelijk onderzoek.
Ik hou jullie op de hoogte,
Groeten Micky
Top Actie in het water, van je Diesel!!!
Ben blij om te horen dat de paarden NIET naar hem terug gaan. Had eigenlijk ook niet anders verwacht.
Woplala schreef:Morgannah schreef:http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europ ... index.html
Het nieuws van CNN, kunnen we die niet mailen hoe het met het rechtssysteem in Nederland is gesteld, dat we zo graag willen dat we daarin Amerika achterna willen zoals zij dat doen met het schenden van rechten van dieren. Een dood paard op je geweten hebben is al een flinke gevangenisstraf, dus hoe zou het zijn met 18 paarden.
Ja, op tv kijk ook vaak het programma van de dierenbescherming daarDie zijn tenminste actief en streng
Wie is er goed in Engels en kan er een een mooie mail van maken?
ThePast03 schreef:Karl66 schreef:Die opmerkingen zijn net als het idee om aktie te gaan voeren gebaseerd op bepaald gesundes volksempfinden door alle elkaar opstokende posts in die topics.
Nu ga je wel heel ver in je vergelijkingen.
Dat soort opmerkingen worden gemaakt vanwege bepaalde emoties en dat soort opmerkingen heb ik ook wel gemaakt op die leeftijd. Nooit met de bedoeling om ze daadwerkelijk uit te gaan voeren natuurlijk, maar dan moet het er gewoon ff uit.![]()
En ik liet en laat me door niemand opstoken, maar af en toe wel een beetje afleiden door mijn emoties.
Arabesk schreef:
Immers dit paard kwam ook onvoorzien in ernstige problemen en dreigde te verdrinken:
viewtopic.php?f=11&t=670383
Marigold schreef:karl, ik weet dat je graag alles van de andere kant bekijkt, en zo discussies start, die zegmaar van twee kanten worden belicht.
maar in dit geval, mag ik je vragen waarom je die boer perse de hand boven het hoofd wil houden?
ik vind dat nogal vervelend
en kimberly, waar de paarden dan heen moeten?
ik ben echt helemaal voorstander van veiling.
het is NU bekend, er zal genoeg animo zijn, elk paard zou een verdiend fijn tehuis kunnen krijgen op deze manier, en zo raak je van de grote kudde paarden af.
Karl66 schreef:En als al die feiten zo duidelijk zijn dan denk ik dat de AID en de rechter onze hulp niet nodig zijn maar zelf wel hun conclusies kunnen trekken.
Karl66 schreef:
Ik ga er niet vanuit dat het werkelijk uitgevoerd wordt, maar er wordt een bepaalde sfeer gecreëerd (zoals vaker op bokt) waardoor die boer het op voorhand bij niemand meer goed kan doen. Terecht of onterecht. Die sfeer zorgt er ook voor dat dit topic geopend is, want "we zullen er wel eens even wat aan gaan doen" vreedzaam, maar toch "we zullen er wel eens even wat aan gaan doen".
En dat heeft er verder niks mee van doen dat ik vind dat die boer zijn zaken goed voor elkaar heeft en goed voor zijn dieren zorgt. Want dat betwijfel ik ten stelligste, maar dat wil niet zeggen dat wij daar met z'n allen dan maar eens even wat aan moeten gaan doen.
Want:
a. Ook al heb ik flinke twijfel over die boer, ik ken alle feiten niet en heb vaker vergelijkbare boktopzweperij meegemaakt die achteraf onterecht was.
b. De overheidsinstanties zijn er al mee bezig en beschikken wel over de feiten of kunnen ze boven tafel krijgen en op basis daarvan de juiste acties ondernemen.
Gemma schreef:Arabesk schreef:
Immers dit paard kwam ook onvoorzien in ernstige problemen en dreigde te verdrinken:
viewtopic.php?f=11&t=670383
Damn... Dat was ook een slechte eigenaar, omdat ie geen omheining om zijn wei had.. oliebol, dan zijn de eigenaren van 'mijn paardjes' ook slechte eigenaren want die hebben ook geen omheining.. Dan zijn ze bij deze extra slecht want nu staan al die 100 paardjes in hun land, zonder omheining...
Karl66 schreef:Maar die feiten komen bij bokkers weg die het van elkaar horen en die elkaars ideeën lopen te bevestigen.
BitchyWitchy schreef:Het is toch ook logisch dat er in een topic als deze sancties geopperd worden......
Iedereen heeft zijn/haar emoties en verwerkt deze op zijn/haar eigen manier....
Arabesk schreef:
Deze eigenaar is dus ook in gebreken gebleven? Het is maar net hoe je het bekijkt. Wat vinden de bokt-rechters hiervan?
Dat de boer al eerder in aanraking met de DB is geweest zegt op zich als feit nog niets. Wat ik al eerder noemde ze komen ook kijken naar IJslanders die zonder dekentje buiten staan in de sneeuw...
Blijf kritisch op wat een ander roept!
BitchyWitchy schreef:Karl66 schreef:Maar die feiten komen bij bokkers weg die het van elkaar horen en die elkaars ideeën lopen te bevestigen.
Mijn feiten komen van een bokker die de boer kent....... En geloof me, van die feiten word je niet vrolijk.....
Karl66 schreef:Maar die feiten komen bij bokkers weg die het van elkaar horen en die elkaars ideeën lopen te bevestigen.
Gemma schreef:In feite dus wel, als Gemma nu in de sloot zou flikkeren (of één van de 100 paardjes) dan is hij ook ineens slecht, had voorkomen kunnen worden, want: had ie maar voor een omheining moeten zorgen..
Arabesk schreef:BitchyWitchy schreef:Het is toch ook logisch dat er in een topic als deze sancties geopperd worden......
Iedereen heeft zijn/haar emoties en verwerkt deze op zijn/haar eigen manier....
Nee ben ik niet met je eens.
De eigenaar zelf kan zich hier niet verdedigen, vooralsnog.
En het opperen van sancties vind ik het niveau van aan de schandpaal nagelen en rotte eieren gooien niet tot weinig ontstijgen. We zitten in 2006 en niet in 1006! Als ik sommige reacties lees denk ik 'het laagje beschaving is wel erg dun mensen!'
ThePast03 schreef:Gemma schreef:In feite dus wel, als Gemma nu in de sloot zou flikkeren (of één van de 100 paardjes) dan is hij ook ineens slecht, had voorkomen kunnen worden, want: had ie maar voor een omheining moeten zorgen..
Je kunt een ongeluk niet gaan vergelijken met iets wat voorkomen had kunnen worden.
Deze paarden hadden op tijd op de vaste wal kunnen zijn, een ongeluk kun je niet voorkomen.
Dat is overmacht.
Karl66 schreef:@Bitchywitchy, stoom afblazen is iets heel anders dan een aktie opstarten, ook al is het een vreedzame actie. Jij hebt het van een bokker gehoord die de boer kent, dat wil niet zeggen dat jij de juiste feiten te horen hebt gekregen.
Bokker, dus waarschijnlijk paardenliefhebber en een boer die paarden voor de slacht fokt. Grote kans dat je niet echt een heel erg objectief verhaal over die boer te horen zult krijgen.