Xox schreef:Kinke schreef:
Ik denk dat dat niet zo is.
En waarom?
Om even aan te geven dat mijn antwoord net zo lekker onderbouwd was als het antwoord van KiWiKo

[/quote]
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Xox schreef:Kinke schreef:
Ik denk dat dat niet zo is.
En waarom?
Alane schreef:@Kinke: als die personen op de site de webmasters en cursusleider zijn die menen mensen te moeten beledigen en belachelijk te maken om hun gelijk te ondersteunen dan heb ik weinig vertrouwen in de methode
Juco schreef:Ik ga nooit natuurlijk bekappen, tenzij mijn smid dit adviseert. Deze heeft mijn paard aan het lopen gekregen na veel problemen met white-line-di sease. En zijn ijzers gaan er ook niet af!
Ik heb een vriendin en die probeert me over te halen om te gaan NBen.
Ik wil het er niet meer over hebben met haar.
Ze heeft wat gelezen en een korte cursus gedaan, en nu zou ze meer inzicht in hoeven hebben dan mijn smid met opleiding en ruime ervaring???
Juco schreef:Ik ga nooit natuurlijk bekappen, tenzij mijn smid dit adviseert. Deze heeft mijn paard aan het lopen gekregen na veel problemen met white-line-di sease. En zijn ijzers gaan er ook niet af!
Ik heb een vriendin en die probeert me over te halen om te gaan NBen.
Ik wil het er niet meer over hebben met haar.
Ze heeft wat gelezen en een korte cursus gedaan, en nu zou ze meer inzicht in hoeven hebben dan mijn smid met opleiding en ruime ervaring???
Kinke schreef:Alane schreef:@Kinke: als die personen op de site de webmasters en cursusleider zijn die menen mensen te moeten beledigen en belachelijk te maken om hun gelijk te ondersteunen dan heb ik weinig vertrouwen in de methode
Ehmm...als ik een hoefsmid zou treffen die ik niet zo'n prettige persoon zou vinden, dan heeft dat toch niks met zijn vak te maken? Dan zeg ik toch ook niet dat traditioneel bekappen "niks' (ik zeg niet dat jij dit zegt maar ff ter verduidelijking) is alleen omdat die persoon mijn type niet is??
avanoort schreef:maaike93 schreef:nee.. ik ben er zeker niet tegen
natuurlijk bekappen weet ik eigenlijk niet veel vanaf.. dus daar heb ik ook niet echt ene mening over.
Wel ben ik echt voor Natural Horsemanship.. logisch natuurlijk omdat ik het zelf doeik vind het heel mooi hoe de omgang met het paard bij natural horsemanship gaat. Ook heb ik al echt superveel geleerd daardoor over communicatie tussen paarden onderling en hoe dat verder allemaal in zijn werk gaat
en TS.. wat is jou mening hierover dan ?
Natural Horsemanship vindt ik een heel mooi iets en je kunt het prima combineren met de klassieke manier.
Van natuurlijk bekappen, voer, dekens, etc. moet ik helemaal niets hebben.
Zoals XOX al zei, het paard is al te ver heen om nog als wild te beschouwen! Vooral zonder ijzers op asfalt lopen, ik vindt dat dierenmishandeling, de zool wordt als maar dunner en dunner....en doet dus pijn.
sandr0 schreef:KNIP
Als hoefijzers zo goed zouden zijn voor een paard waren ze daar wel mee geboren.
KNIP
Esther schreef:sandr0 schreef:KNIP
Als hoefijzers zo goed zouden zijn voor een paard waren ze daar wel mee geboren.
KNIP
En wij mensen zijn met kleren en schoenen aan geboren?
Het is dus slecht dat wij kleren en schoenen aan hebben, want anders waren we daar wel mee geboren...
Om even de redenatie door te trekken... Door de evolutie zijn we onze haren kwijt geraakt, doordat de mens zo slim was om vachten van andere dieren te gebruiken hebben we overleefd. Waren we niet zo slim geweest dan hadden degenen met een lekkere vacht overleefd en hadden we ons niet iedere ochtend af hoeven vragen wat we nu weer eens aan zouden moeten trekken...
Voor veel paarden gaat het goed zonder ijzers, er zijn nu eenmaal paarden die daar niet (meer) mee kunnen leven. Dat is de bemoeienis van de mens met het paarden fokken.
Fronton schreef:Arabesk, bedoel je te zeggen dat natuurlijk bekappen alleen bij speciale gebruiksdoelen zinvol is?
Een paard dat 24/7 in stal staat, komt er uberhaupt niet uit, lijken mij uitzonderlijke gevallen, maar ik ben dan toch nieuwsgierig waarom dat een doodlopende weg zou zijn???
Esther schreef:sandr0 schreef:KNIP
KNIP
En wij mensen zijn met kleren en schoenen aan geboren?
Het is dus slecht dat wij kleren en schoenen aan hebben, want anders waren we daar wel mee geboren...
Om even de redenatie door te trekken... Door de evolutie zijn we onze haren kwijt geraakt, doordat de mens zo slim was om vachten van andere dieren te gebruiken hebben we overleefd. Waren we niet zo slim geweest dan hadden degenen met een lekkere vacht overleefd en hadden we ons niet iedere ochtend af hoeven vragen wat we nu weer eens aan zouden moeten trekken...
Voor veel paarden gaat het goed zonder ijzers, er zijn nu eenmaal paarden die daar niet (meer) mee kunnen leven. Dat is de bemoeienis van de mens met het paarden fokken.
KiWiKo schreef:Bij ijzers zonder zijlippen wordt het hoefmechanisme niet beinvloed. Ik vind het zoooo flauw dat dit steeds gezegd wordt.. Alleen ijzers met zijlippen kunnen in lichte mate het hoefmechanisme beinvloedden...... Ijzers met zijlippen wordt niet tot nauwelijks gebruikt.