Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
leonora2 schreef:Daarnaast is paardrijden een dure sport, maar het is niet zo dat geld alleen er voor zorgt dat je wint. Als je geen talent hebt kun je wel een heel goed paard kopen, maar dat paard stopt er ook heus wel een keer mee als hij niet goed gereden wordt. Andersom zal het met een paard dat minder geschikt is voor dressuur, maar gereden wordt door een getalenteerde ruiter ook een keer ophouden. Je vormt een combinatie met je paard. De kwaliteiten en talenten van zowel het paard ALS de ruiter zullen uiteindelijk de doorslag geven.

Noukie schreef:ook dat is oneerlijk Noon
ook daar zijn de bekende verhalen van mensen met verschrikkelijk dure paarden die ze de moeite niet waard vinden om door de week uit de stal te halen en vervolgens op jumping amsterdam rijden en in de prijzen staan :s
zelfs met springen schijn je het te kunnen kopen (al lopen dat soort mensen ook daar uiteindelijk wel tegen de lamp)
niet dat dat de bedoeling is haha! en in de ring bij dressuur heb je toch ook hekjes om de ring, of het nou hoog of laag is maakt niet uit. een hek is een hek.
Noon schreef:[zo ken ik ook een meisje, die zit echt netjes op haar paard, maar dat is dan ook het enige. haar ouders hebben zeer veel geld, het paard staat bij een trainer op stal, dat meisje rijdt er af en toe op. het paard bezit alle knopjes, heeft ZZZ gelopen ofzo. super afstamming, een goedgekeurde dekhengst. en tot aan het ZZL won ze vanalles, zonder er wat voor te doen, omdat ze zich zo'n paard kan veroorloven.
nu komt ze er eindelijk achter dat ze er daadwerkelijk wat aan moet doen om aan die top te komen, enkele juryleden kijken door dat mooie plaatje heen en zien wat wij zien als er thuis getraind wordt. maar dat zijn er zeker niet veel.

Karl66 schreef:En dus is het heel gemakkelijk om te roepen dat ze het paard alleen maar tijdens wedstrijden rijdt...
Alane schreef:Karl66 schreef:En dus is het heel gemakkelijk om te roepen dat ze het paard alleen maar tijdens wedstrijden rijdt...
mischien is het nog wel gemakkelijker dit te roepen zonder de combinatie te kennen.....
Daarbij schreef Noon dat volgens mij ook niet, maar dat de training van die ruiter met dat paard nogal te wensen overliet.....

Fitzroy schreef:Als jurylid beoordeel ik puur wat ik die 6 minuten in de ring zie. De achtergronden van iemand: rijk of 'arm', hoe iemand aan zijn paard komt, wat er doordeweeks gebeurt, is totaal niet relevant.
Je zit daar om te beoordelen wat je op dat moment ziet. De rest is totaal onbelangrijk.
Ik kijk ook niet naar afstammingen, of whatever. Ik geloof best dat er misschien enkele zijn die dat doen, maar dat wordt allemaal zwaar overtrokken
Wanneer kijkt iedereen nu eens in de spiegel?
leonora2 schreef:Ooit heeft er trouwens in de hoefslag een artikel gestaan over wat er terecht was gekomen van de EK-gangers, waren toen voornamelijk kinderen van rijke ouders. Dat was dus erg weinig! Ze waren bijna allemaal uit beeld verdwenen, misschien niet eens omdat ze niet goed genoeg konden rijden, maar misschien juist vanwege het ontbreken van iedere uitdaging!
Alane schreef:als je op 23 onderdelen een 6 scoort + een 8 voor de verzorging dan mag je op 2 onderdelen een 5 rijden... en heb je wel een winstpunt....
lowara schreef:zelf een ZZ lichtpaard moet de juiste hulpen krijgen om het te doen. paard kan namelijk niet zelf het proevenboekje lezen
Suzanne F. schreef:Het echt trainen en afrcihten van dressuurpaarden kan niet geheel zonder gevoel en aanleg. Prijzen wegrijden echter wel.
CocoChanel schreef:Eigenlijk niet te vergelijken, een groene ruiter op een groene pony/paard of een groene ruiter op een doorgereden pony/paard.
Toch gebeurt het, en dat is zo oneerlijk.
Citaat:1 ding is gewoon duidelijk: het gaat gewoon makkelijker als je meer geld te besteden hebt. Maar het hele leven is makkelijker als je meer te besteden hebt. Ik vind het zo zinloos om te discussieren of dat eerlijk is of niet. Het hele leven is niet eerlijk. En zou het leven eigenlijk wel leuk zijn als alles eerlijk verdeeld was? Als er niets meer te wensen was?
Kijk gewoon lekker naar jezelf en je eigen mogelijkheden. Een hoop kansen en succes kun je uiteindelijk zelf creeren. Ik ben nog altijd van mening dat als je iets echt heel graag wil, dat je heel ver kunt komen. Maar daarvoor moet je beginnen bij jezelf en niet met het (afgunstig) wijzen naar anderen die in jou ogen meer (geld/mogelijkheden) hebben. Zolang je je als een slachtoffer opstelt zul je nooit een winnaar worden.