Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Drrrassic

Re: Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:37

Mijn bijrijdpaard heette ook al zo, heeft de eigenaresse niet zelf bedacht. Sparkley. :')

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:55

Britt hebben mijn opa en oma verzonnen.verkocht
Berber niet.
Antoinette heb ik veranderd in Noa.verkocht
Miss Pina kom op dat kan toch niet >;) Veranderd in Mabel.
Mika zelf bedacht. Dat heb je meestal met een eigen veulen he? :+
Gyselle is op Bokt bedacht! Dus ook een beetje zelf. *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:01

Noah werdt al Noah genoemd, en ik vond het wel een leuke naam :D als hij nou Gijs, Kees of Norbert heette, dan had ik hem denk ik wel een andere naam gegeven :')

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:05

Nee want ze heet El-Fluego. :') Dan denk je aan een grote, stoere hengst uit een land als spanje, en dan kom ik aan met m'n iele pony'tje (New-ForestxNRPS) die overal bang voor is. :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:59

De oudste kocht ik toen ze vier was, dus daar hem ik qua stamboeknaam niets kunnen verzinnen. Haar roepnaam bij de vorige eigenaar kende ik niet dus ik heb haar zelf een naam gegeven. Daar heb ik een veulen van gefokt, dus roepnaam en stamboeknaam zelf verzonnen. En daar heb ik dan weer een veulen van gefokt, en ook de naam zelf bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:13

[naam] Woman, nee niet zelf bedacht maar ik vind [naam] prima bij haar passen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:23

Van mijn eerste pony niet die heten Haribo, van mijn huidig paard heb ik wel zelf de naam verzonnen en ik wilde perse een friese naam en eentje die begon met Ha (van mijn eerste pony). Uiteindelijk is het dus Hayken geworden.

En de shets heten eigenlijk Jan en Bernard. Jan is nu Jantje en Bernard is Hayco zo had mijn paard geheten als het een hengst was geworden.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:25

Idefix, zelf verzonnen maar geen idee meer hoe ik er op kwam. Was 12 dus zal wel naar astrix en obelix hebben gekeken ofzo :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:26

Tigra_ schreef:
Van mijn eerste pony niet die heten Haribo, van mijn huidig paard heb ik wel zelf de naam verzonnen en ik wilde perse een friese naam en eentje die begon met Ha (van mijn eerste pony). Uiteindelijk is het dus Hayken geworden.

En de shets heten eigenlijk Jan en Bernard. Jan is nu Jantje en Bernard is Hayco zo had mijn paard geheten als het een hengst was geworden.

Das toevallig, ik heb gister een buurmeisje gekregen en die heeft bijna de zelfde naam, ook uit friesland namellijk Hyke :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:28

mijn haffie heet amigo. niet zelf verzonnen!

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:29

Mijn 1e pony heette Remy, genoemd naar zijn vader. Ik dacht om hem evt. Gypsy te noemen, maar ik ben nogal van de afkortingen, die lagen bij Remy lekkerder in de mond. Werd Reempie.
2e paard heette al Latoya en zo gelaten, roepnaam To.
3e paard heette officieel Fairwelldone, onuitspreekbaar om hem zo te roepen en ligt niet lekker in de mond. Vorige eigenaar had hem Fellow genoemd en dat vond ik wel leuk, dus bleef Fellow. 2 eigenaren daarvoor heette hij Sjors, maar dat vond ik niet bij hem passen.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:30

Nee, want ze is officieel niet van mij maar ze is nu drachtig en het veulentje die maart 2012 wordt geboren, mag ik een naam geven :)

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:30

op papier heet mijn Fjord Dennij, maar in het dagelijks leven staat hij te boek als Teun.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:32

Toen we mijn pony kochten heette hij nog; Ombos Yamma Yamma Man :D We hebben hem toen maar snel omgedoopt tot Bounty (ook bij KNHS enzo) (later kwamen we erachter dat de vorige eigenaar hem Yamma-man noemde :r )
Mijn paard Bernice heette al zo, eigenlijk wilden we haar ook omdopen, maar we wisten geen andere naam te verzinnen. Nu heet ze dus nog steeds Bernice (Al noem ik haar eigenlijk altijd Tut, tuje of tuttel :+ ) En de betekenis van haar naam is ook wel mooi; drager van de overwinning :D :D :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:34

ik bij alle 5 van m'n verzorgpaarden niet.
ze heten:

Renske v/d Hoogstraat
Eelke v/d overbetuwe
Wolkje v/d overbetuwe (dochter eelke)
Uwkje v/d overbetuwe (dochter eelke)
Tsjalkje v/d overbetuwe (dochter renske)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:34

Mijn 9 jarige merrie op 3 jarige leeftijd gekocht met de naam Afrika's Pé Pé.
Ze wordt gewoon peeps op bolle genoemd en behalve het afrikas vind ik het een leuke naam , lekker appart :)
Van der veulen wel zelf verzonnen, die heet kyra :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:46

Alex en Abel heette al zo, en vond ik toen super bij ze passen! (2 haflinger hengstjes)

Diaz heette ook al zo. Vond ik in het begin maar raar, maar alle namen die ik zelf verzon vond ik niet passen, en als ik het over haar had zei ik alsnog Diaz. Uiteindelijk zo gehouden!
Lekker origineel, en past super bij haar ;)

(mijn hondjes heb ik altijd hernoemd! anders hadden we hier al 2x 'princess' een 'Bambino' en een 'Mario'... hahaha)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:14

M'n vorige pony heet officieel My Wise Guy maar dat riep voor geen meter :Y) die heb ik toen Kaspar genoemd.

M'n huidige pony heet Mexx en dat heb ik zo gelaten :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:18

Ik heb mijn nieuwe haflinger Arthos genoemd, die heette Ari. Echt verschrikkelijk.
En mijn hengst heb ik bij de geboorte meteen Exclusive genoemd. En dat is ie
2 jaar later nog steeds!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:19

Mijn schimmel heet Nibbit, zo heeft de eerste eigenaar hem genoemd en zo laten we het ook gewoon, mijn andere paard heet eigenlijk Jormanda :') en normaal boeit een naam mij niet maar dit deed iedereen gelijk denken aan Jomanda dus bedachten we een nieuwe naam, 1,5 jaar geleden waren we bij indoor Assen en daar reed een paard genaamd Lotus en dat vonden we wel wat. Omdat de fokker het jammer vond hebben we haar stamboeknaam wel gewoon op Jormanda gehouden en is haar wedstrijd naam nu Lotus J met de J van Jormanda. Haha hele geschiedenis achter haar naam.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:21

Mijn poppetje heet Ouragan De Céra ... nou als ik dat zelf verzonnen had , moest ik echt heel veel fantasie hebben hahaha maar ben wel blij met zn naam , omdat ik het speciaal vindt ... en hij is dat ook dus het past bij hem

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:21

De jongste heb ik zelf gefokt dus ja die naam heb ik zelf verzonnen :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:25

Bovenstaande: Gefeliciteerd! :D

Ik heb de naam van mijn paardje zelf verzonnen. Ze is nu 2 jaar, en 4 maanden bij mij. Bij de vorige eigenaresse heette ze Abbi, beetje standaard voor een Tinker. Ze heet nu Hija de la Luna, roepnaam Luna. Vernoemd naar haar mooie blauwe ogen (=maanogen), haar eerste nacht bij mij was de maan groter (stond dichter bij de aarde) dan in vele jaren daarvoor. Op papier heet ze --, dus dat is makkelijk, iedere eigenaar kan een nieuwe naam verzinnen :Y) Al hoop ik wel dat ik haar laatste eigenaar ben...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:27

Die van mij had geen naam, heb er dus zelf 1 verzonnen want anders wordt het toch wel lastig. Ze heet nu Cacharell, ik ga het alleen niet op paspoort laten wijzigen (oldenburger stamboek, teveel gedoe om te doen denk ik) dus ik geef haar wel als sportnaam bij de knhs Cacharell maar op haar paspoort blijft het streepje staan.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:17

Ik heb de naam van mijn paard helaas ook niet kunnen verzinnen :(
Officieel heet mijn paard: Demies-Oliver
Maar wij noemen hem Ollie of knollie :+