Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Re: Another comment from the Rancher!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:11

patrickab schreef:
Another comment from the rancher.

Special thanks to all those who cared to drop a line and try to get to the bottom of this. I am quite frankly impressed by the interest that our ranch stirs up. We shall try to answer everyone in due course. We find quite significant that so many people are wise enough not to be fooled by a handful of unleashed rottweilers or misguided loving souls. Although we are convinced of your good intentions, we do not need any support or gathering of evidence in regards with inadequate trainees. Your personal experiences can be inserted in any forum : Bokt, Cavaletti, Ride on! etc

We are pleased and grateful to receive all your applications, but due to some special circumstances we can only consider applicants who agree to make an appointment for a personal interview on our ranch in France or in Spain. The next vacancies will be for the next holiday season starting in April. [***] will help with any question.

zucht....hoe vertaal je: "een bord voor je kop!!"
goed naar engels?

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:15

Voor diegene die een vertaling willen.. ik ben bezig met het te vertalen (tenzij er iemand sneller is)

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:19

Ik had het net door de vertaalmachine getrokken. Erg onsamenhangend, maar nog nét zo sarcastisch

Myryana

Re: Another comment from the Rancher!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:23

Vertaling:

Heel erg bedankt aan diegene die het zich aan trokken en die proberen het tot de bodem uit te zoeken. Ik ben heel erg onder de indruk dat onze Ranch zo veel commotie heeft. We gaan proberen iedereen te beantwoorden op zijn tijd. We vinden het heel beduidend dat er zo veel mensen verstandig genoeg zijn om niet misleid te worden bij een hand vol losgelaten rottweilers of ondoordachte liefhebbende zielen. Ook al zijn we overtuigd van jullie goede intenties, we hoeven geen hulp of bewijs in achting met ontoereikende stagaires. Jullie persoonlijke ervaringen kunnen gepost worden op elk forum: Bokt , Cavalett, Ride on! etc.

We zijn blij om alle aanmelding te ontvangen, maar door speciale omstandigheden kunnen we alleen applicants ontvangen , die er mee instemmen om een afspraak te maken voor een persoonlijk interview op onze ranch in Frankrijk of Spanje. De volgende vrije plaatsen zijn voor het volgende vakantie seizoen wat begint in April. [***] is bereid elke vraag te beantwoorden.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:26

Ik vind m mooi

janedofoto

Het bewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:28

Als je kijkt naar de foto's, dan zie je geen mooie paarden, je ziet het zwarte paard met een gat in zijn been, zal wel mank lopen, de vos is zo dun dat je door hem heen kijkt, ze zien er ook zo ongelukkig uit!
De schimmel lijkt erg zielig, kijk eens hoe raar hij zijn staart houd, hij zit onder de littekens....Kijk naar de hoeven doe lang en onverzorgd, de veulens en jonge paarden staan niet eens op ijzers....Kijk naar de manen hoe kort en lelijk, nooit geborsteld denk ik.

Deze foto's zouden METEEN naar de dierenbescherming in Spanje gestuurd moeten worden zodat ze de paarden meteen kunnen gaan checken en actie kunnen ondernemen!

De foto's zijn gestuurd naar een bedrijf wat foto's checkt op bewerkingen met computer programma's, ik laat jullie reactie van het bedrijf meteen weten.

We moeten dit stoppen voor het te laat is!

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:32

Ja hoi Vivian .

Afbeelding
Nog steeds van die mooie praatjes? Of horen jaarlingen er zo uit te zien volgens jou?

Ze waren al mager toen ik weg ging, maar hier schrok ik helemaal van (deze foto heb ik van iemand die na mij is geweest)

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:36

You go girl

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:45

Hoi Iceprincess heb je mn foto van Varro? Dit is helaas mijn enige foto waarop goed zichtbaar is hoe het ervoor staat.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:48

Nee, je hebt me die zelf gegeven .
Het is jammer dat de witte paarden overbelicht zijn waardoor je niet ziet hoe mager ze zijn.
Van Ceniza heb ik ook alleen mar foto's van haar 'goede kant' (paard met een gezwel iets kleiner dan een voetbal in haar lies) Maar zij was wel de enige die echt vet op de botten had zitten.

Owens_hartje

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:50

Ik weet niet wie je bent Jamiemara, maar je verstand zit ook aardig verkeerd.
Ieder mens die met paarden werkt of in de fok heeft gezeten weet dat je een veulentje NEVER, NOOIT vast mag binden zonder toezicht, helemaal alleen.
Een baby laat je niet alleen. Normale mensen binden geen baby's vast. Alleen dit gaf mij al een heftige slapeloze nacht. Mijn gedachten gaan telkens naar dat lieve kleine speelse veulentje. Die door toedoen van die beesten, (mensen kan je het niet noemen) is opgehangen en hulpeloos aan zijn lot is over gelaten. Walgelijk.
Maar als ik zo terug lees, zie ik bij jou totaal al geen afgunst hierover. Eerder nog een goedkeuring voor die praktijken, die zich daar afspelen.
Het is vrij logich dat er gevraagd wordt naar je echte ID, zou ik ook doen, want ik vertrouw je voor geen meter. Daarbij wil ik tegen een ieder zeggen die maar iets van info of materiaal heeft, maak het openbaar bij zoveel mogelijk instanties. Zij gaan over lijken, en dat moeten jullie dan ook doen.

Even iets over mijzelf, Ik ben 45 jaar en zit al ruim 30 jaar bewust in de paardenwereld. Ik bezit al vanaf mijn 17e eigen paarden. Heb zelf gefokt, op hengstenhouderij gewerkt heel wat jaren alleen voor zo'n 20 paarden gezorgd, en zelf beleerd. Ik weet waar ik over praat.
Ben verongelukt in 1995 en mijn rug gebroken. Dankzij onze edele viervoeters ben ik weer helemaal op de been. Ik rij weer en werk ook weer, al gaat het wel wat moeilijker. Paarden zijn mijn leven, als die er niet zouden zijn dan zou ik ook geen leven hebben. Daarom heeft me dit alles zo vreselijk aangegrepen. pfff ik hoop op een goed einde, en dat er niet meer slachtoffers vallen onder de viervoeters.

Ik zie net de foto's. Schokkend

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:54

pff die jaarlingen
dat vind ik nou een goede reden om er een zaak van te maken!

en eff wat over mij, ik ben anouk, woon in leusden wat naast
amersfoort ligt. ben 14, bijna 15 jaar oud. rijd nu op een pony
in voorthuizen genaamd Noah, dat vroeger is mishandeld waar ik
de fijne gevolgen van mee krijg,,..en ik verzorg Olivier in achterveld,
en draai daar sinds kort ook op de stal mee!
ik ben dan wel niet oud, maar wel serieus! en dat lijkt mij belangrijker
dan de leeftijd etc. want er zitten hier een paar die totaaaaaaal niet
serieus bezig zijn!

eroslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:03

hoi ik heb dit hele forum gelezen en vind dit heel erg verschrikkelijk en hoop ook dat we ze kunnnen stoppen!!!

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:09

Nou, ik zal eerst beginnen met voorstellen:

Ik ben Sietske, 18 jaar, en kom uit een klein gat in de Achterhoek (ook mijn profiel is gevuld voor verdere info).

Ik kende de hele ranch voorheen niet, maar heb alle 9 pagina's vol verbazing doorgelezen.

Vivian, ik ben er vol van overtuigd dat die (onderhand) 3 'nieuwe' accounts van jullie afstammen, dat is eigenlijk het ontbrekende puzzelstukje. Iemand die niets met Vivian te maken zou hebben had niet zo om het hele onderwerp heengedraaid. De hoofdzaak was hier de omstandigheden van de stagiaires, en jij drukt de toestand van de paarden er ontzettend doorheen. Die is erg, ontzettend erg, maar je ontwijkt het werkelijke onderwerp hiermee.

Nee ik vertrouw dit zaakje niet. Weet ook niet wat ik ervan moet vinden. je moet toch wel een erg slecht geweten hebben wil je je leven zo neerzetten hier op aarde. Dat zulke mensen nog bestaan!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:12

Schaduwaccounts zijn niet toegestaan, het heeft niet langer zin om op gebruiker 'Janedofoto' te reageren.

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:24

De 2e foto van de vos - onze volbloed arabier Sha Bajko - moet zijn gemaakt ruim na aankomst in Spanje. De andere 2 met de vos met Charlotte erop zijn gemaakt op de dag van aankomst in Spanje op een zondag. Toen zag hij er nog heel levendig uit.
Op de 2e foto is het dier 'dood', vermagerd, slecht in zijn haar en vel, met manen die afgevreten zijn door een veulen dat erbij geplaatst is omdat ze het goed konden vinden. Fijn voor de paardjes, wat minder voor de manen.

Deze vos is een schim van het paard zoals het verkocht werd naar S.V. / V.K. Ik zal een foto plaatsen zoals het dier was toen hij nog in ons bezit was.

Afbeelding

En Charlotte, volbloed arabieren moeten goed gevoerd en vooral ook goed behandeld worden, want anders kun je oefenen voor de show wat je wilt, je krijgt het niet voor mekaar.
Vivian will be pleased to translate my dutch for you....

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:28

Ik heb niet het hele verhaal lezen (ik kreeg er een beetje een misselijk gevoel van )

Waar heeft je hart je in de steek gelaten om zoiets te doen met dieren, eerlijk waar ga terug naar die plek en zoek je hart weer op.. misschien valt er nog iets aan te maken.

Ik weet niet hoe de dierenbescherming is Spanje is, maar wel hoop ik en zi eik liever dat deze paardenhouderij liever gisteren dan vandaag nog gesloten wordt. Die Vivian, mogen ze wat mij betreft heel wat jaren opsluiten.

Vreselijk wat jullie daar hebben meegemaakt

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:34

Ik zit dit echt met stijgende verbazing te lezen.
Dit is gewoon echt lachwekkend (die reactie van Vivian ) en ziekelijk tegelijk.
Niet normaal.
Niet alleen de dierenberscherming zou hier iets mee moeten maar ook psychatrische instellingen.
Mijn God! Ik zal een doos pillen tegen geestenziekten naar Spanje sturen

Voor de meiden die er geweest zijn
Geen idee wat ik zou kunnen doen, maar als ik iets kan doen dan hoor ik het graag.

Vivian, mochten jullie serieus niet genoeg Clozazepine enz. hebben in Spanje, The Red Cross wil jou vast wel supporten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:45

@ Erna208: heb je ook foto's vanaf dat hij daar staat?

Ow, m'n moeder zit naast me en zegt nog een paar dozen Clozazepine te hebben, dus of ze het adres mag

Edit: mams vraagt nu wat het is, dus vraag me af of ze het wel heeft

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:54

Waarvoor wordt Leponex gebruikt
Leponex is alleen voor de behandeling van schizofrenie bij patiënten die met een andere therapie niet goed konden worden behandeld.

Leponex is de stofnaam van Clazopine (tja dom had het niet goed geschreven)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:55

Citaat:
A few long lines directed to those of you who love to make a storm in a
glass of water.

I don't think they want to make a storm "in the glass of water", but they are sharing there experince, en want to tell us about there experince.. The fact that all the experiences of the girls here, are not good, doens't mean they want to blackmail you. So I suppose you have to keep your head above water, otherwise I can't amaging why you do the trouble to even protect yourself, If the ranch is really that fairytale as you tell us here, then this reaction of you wouldn't be nessacery. I mean, it's splendid there the horses are well looked after, the grooms arrive in paradise, and are treated super! So, tell me, what's the trouble?

Citaat:
I personally enjoy taking them on occasinal flight tours on our plane around the region, water skiing or big game fishing on our boat or to national or local fiestas in Barcelona or Sitges. We consider them our friends, and we do not refer to them as"trainee" or "tourists"

The experiences and beautiful chat from the piece here abovem is a beautiful story for an magazine, but unfortunately it's not the reality. Evelien went there with good courage could not be beaten from her field, by the negative responses and return herself with still more terrible tales than I had already read here.

Citaat:
Of course, these options are not available on your day of arrival. Young
people often think that everyone ought to treat them like mom and dad, clear up their mess and pick up their dirty plates behind them. This false
illusion is short-lived. In the real world, you have to show your
credentials, skills and personal resources. This is the purpose of the whole exercice.

As you said already, you have a child of 12, perhaps do you treat your child this way? You clear everything behind its ass? To judge easily concerning someone who you not yet know, shows a lot of weakness, to reflect yourself this way. Correct me if i'm wrong, but Evelien went there with a very good courage and commitment, not with a spoiled attitude!

Citaat:
So keep up the good job, Evelien, Tatiana and company, telling everyone how nasty Vivian is, making you work so hard with the boys around the swimming pool, feeding the horse twice a day and starving you to death despite all the time you spent around the clock in the kitchen, cooking fancy recipes( and judging from the weight you all put on you could hardly call the red cross to your rescue) with an industrial fridge and freezer packed with food. By the way, we do not handcuff young girls on the ranch and a 50? flight ticket home is no big deal if you feel it is not the right place for you.

Flight ticket home is not a problem? Haha.. then tell my why hardly nobody ever get paid by you? Actually, I find it very smart of you to commit a test period of 3 months, nobody can handle it this long, or can you tell me about someone, that has been working for over 20 years at your ranch?

Citaat:
My final advice..Gear up for the real life and
good luck to all.

Oke, so now my final advice.. Why don't you gear up for the real life, and make something nice of your ranch !

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:57

@ Quellian, ja ik heb foto's vanaf dat hij daar staat.
Die staan op marktplaza voor iedereen in te zien in het account van V.K. onder paarden en dan onder Merens.
Verder foto's die ik van trainee Evelien heb gekregen en die ik nog niet openbaar heb gemaakt. Als je me je emailadres pbt, kan ik je er eentje doorsturen.
Laatst bijgewerkt door Erna208 op 16-11-05 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Llewella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:59

Dit is echt zeer schrijnend!!

Ik vind het gewoon ongelofelijk wat ik allemaal in dit topic lees!

Ik kan aanraden een programma als opgelicht aan te schrijven, want menselijk leed wordt altijd nog serieuzer genomen dan dierenleed, en ben bang dat er weinig gedaan kan worden aan de situatie die zich in spanje plaats vind.

Maar via een programma als opgelicht kan het wel in de publiciteit worden gebracht en mogenlijk verder uitgepluist worden/andere instanties bijgehaald worden.

En over hard werken, ik heb zelf ook diverse stages gelopen, en hard gewerkt, op boerenbedrijven, en moest dan ook weleens tot savonds klusjes doen, maar dat ging in goed overleg en ik kreeg goede kost en inwoning.
Wat de meiden beschrijven is gewoon ronduit belachelijk en afbeulend!

Dus meiden, verzamel die info en ik hoop dat jullie er wat mee kunnen doen zodat er wat gedaan wordt aan deze situatie!

Btw; Ik ben Judith, heb lange tijd niet gepost op bokt, maar ik heb via een ander forum contact met ice_princess en vond het zo enorm sneu toen ze terug kwam van spanje met een nare ervaring, maar had nooit voor mogenlijk gehouden dat het nog ff erger was dan dat ik me erbij voorstelde (ice_princess heeft haar verhaal nog heel netjes gehouden op het forum waar ik haar vaker zie).

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:10

@Erna208: Oh nee, je ziet echt duidelijk dat het hetzelfde paard is... Hoe mensen zo'n mooi dier kunnen veranderen in zo'n arm hulpeloos beestje, je ziet duidelijk dat hij superfel vermagerd is, z'n vacht glanst niet en hij zit zonder energie... Echt verschrikkelijk.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:18

Ik vond 2 erg trieste foto's op marktplaza:

Afbeelding

Die hoeven...
Afbeelding