Urielle schreef:KimS schreef:Lees maar een keertje in Bit: de huidige ruiter is lui! (niet iedereen natuurlijk)
De topsporters (atletiek, zwemmen, ...) letten op hun voeding, trainen veel, gaan veel lopen voor conditie op te bouwen, eten tussendoor granenrepen en drinken water of energiedrankjes, gaan op tijd slapen, en nemen lang tijd voor een goede warming-up en cooling-down (stretchen)
Wat doen de huidige wedstrijdruiter? zaterdagavond gaan stappen, om 3u in bed vallen, zondagmorgen opstaan met een immense kater. met koude spieren en lege maag (of misschien een boterkoek?) op het paard gaan zitten. En tussendoor? Frietjes, hamburgers en cola![]()
xxx
Ik ben benieuwd aan welke ruiters ze dat gevraagd hebben want de professionele ruiters die IK ken staan 's ochtends om 7 uur op stal, zitten om half 8 op de eerste en stappen om 6 uur van de laatste af om daarna nog tot half 11 les te staan geven - niks geen tijd voor hamburgers en uitgaan
Kom daar maar eens om in de tenniswereld oid......
ik denk dat het eerder slaat op de amateurs
En dat zijn net de mensen die hun paard nogal eens (ongewild) in de weg zitten. xxx