Manege de Boschoeve

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:31

Maakt toch niet uit.. Waarom zou ze een nieuw topic moeten starten.. De manege bestaat toch nog!

Ik ben al lang niet meer geweest, misschien dat ik deze zomer weer een kijkje ga nemen

weg123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:53

Ik ben er 4 jaar geleden (volgens mij) op ponykamp geweest..
Ik was toen nog een penny-meisje en het was mijn eerste ponykamp, ik ging daar samen met mij zusje heen..
Wij zaten met zn 40en!! in een kamp!
Echt vreselijk veel..
maar oke,
We waren ingedeeld in groepen van 10 kinderen ingedeeld bij het rijden..
Wij zaten bij kinderen die nog maar 1 keer in hun leven op een paard hadden gezeten.
oke, wij konden ook niet geweldig rijden, maar we zaten wel 1 en een half jaar op les en we kwamen toen al 3x per week op de manege om de paarden daar te poetsen.
De tweede dag van het ponykamp gingen we het bos in.
Ik zat op een haflinger ( ik geloof dat die Mandero heette) en mijn zusje zat op een pony van 36! (Chantal)
Vind ik erg oud, 36 en dan nog een buitenrit van 2 en een half uur per dag met galop en al..er zat een meisje die absoluut niet kon rijden op een arabiertje van 4, die erg heet was, maargoed,
we gingen dus met zn 10e het bos in met 2 begeleiders.
Het ging eigenlijk heel goed totdat er een trekker aankwam en dat arabiertje dr vandoor ging. Dat kind lag er bijna meteen af en alle ponys gingen mee, keihard in galop door het bos. De enige die achterbleef was me zusje met die pony van 36 en nog een ander meisje op een haff.
Mijn pony was er ook vandoor gegaan en ik kon m niet houden, ik was totaal in paniek omdat ik niet wist waar ik heen ging, het idee om m om te trekken was niet in mij opgekomen.( ik kon ook niet super rijden natuurlijk) ik zag kinderen om mij heen eraf vallen. Toen knalde de pony van een meisje voor me bijna tegen een boom, maakte een schijnbeweging en het kind knalde tegen de boom en viel op de grond, voor de voeten van de haff waar ik op zat. Die galoppeerde eroverheen.
Toen na een hele tijd zag ik opeens waar we waren. De ponys waren naar stal gerend. de helft had de teugels gebroken, en liep los. Ik zat er bijna als enige nog op. Ik was in paniek de camping over gerend waar mijn ouders stonden en ik heb mn pony ergens laten staan. Er kwamen verschillende mensen helpen, er ging iemand met de auto het bos in, en er ging een andere leider van het ponykamp het bos in om de achtergebleven kinderen en ponys te zoeken. Mijn zusje was ook helemaal overstuur want die wist niet wat ze moest doen.
Het meisje waar mijn pony over heen was gerent was bewusteloos.
De hele week was ik hartstikke bang, en mijn zusje ook.
Wij hebben dus helemaal geen goede ervaringen met de Boschhoeve.
Ik heb er ook hele leuke verhalen over gehoord.
Wat wij hebben meegemaakt was echt niet leuk.
Mijn zusje heeft een jaar (of langer zelfs) geen buitenrit durven maken, terwijl haar pony nog zo rustig bleef.
Ik was iets ouder toen, dus ik was er eerder overheen.
Nogmaals, wij waren toen nog echte penny-meisjes.
Ik vind het wel belachelijk dat ze zulke onervaren ruiters op zulke 'niet' verkeersmakke ponys zetten en überhaupt een buitenrit laten maken!!

floor1982

Re: Manege de Boschoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:43

OrissE_GipsY schreef:
ik ken de manege wel... mijn paard is daar asl t goed is een tijdje gestalt geweest... toen een vrouw hem voor mij ging heropvoeden... hij is toen ook vanaf de boschhoeve als het goed is verkocht.. hebben ze mij verteld... ik weet jammer genoeg niet waar mijn paardje heen gegaan is....

hij was iig zwart , luisterde toen naar de naam kino( kunnen hun natuurlijk verandert hebben dat weet ik niet ) , , ruin, ongeveer 8 jaar toen, geen papieren of brandmerken, had achter 2 witte voetjes, en een grote witte kol op zijn hoofd. verder had ie altijd een ontplofte voorpluk en kon vreselijk sagarijnig kijken, maar ook wel weer heel ontdeugend en onschuldig hij was ongeveer 1,63 hoog....

dus misschien dat iemand hem ooit heeft gezien daaro????

het paardje dat jij beschrijft heeft volgens mij nooit bij ons gestaan, over welke periode zou het dan gaan?

floor1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:48

verder wilde ik nog even zeggen dat als je een bericht, zowel positief als negatief over de boschhoeve wil plaatsen, zorg dan dat het klopt! Natuurlijk kan er wel eens wat misgaan op buitenritten helaas, maar onze ponys zijn 100% verkeersmak anders geven we ze echt niet mee en al helemaal niet met beginners! wel heel erg vervelend dat het bij jou toen zo mis is gegaan...

verder zag ik dat iemand vroeg of midola er nog staat? helaas, ze is vorig jaar verkocht, maar wel naar een hele lieve vrouw die er heel erg goed voor zorgt! lekker veel buitenrijden enzo, puur recreatief.

Eleven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:50

Ben het eens met Floor

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:45

Hey Floor ik heb je een pb gestuurd

floor1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:13

ja ik heb gekeken maar er stond niets in..? of ik doe iets helemaal verkeerd..

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:40

Stond er bovenin niet dat je een nieuw bericht had? Heb je trouwens een andere msn of ben je gewoon nooit meer online
Het kan ook zijn dat ik je misschien per ongeluk heb verwijderd.. Anders moet je mij weer ff toevoegen domingo12@hotmail.com
Ik heb een nieuwe pony gekocht, Sidney is verkocht..

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:54

Dat bericht staat trouwens niet meer in mijn outbox, maar in mijn sentbox dus dan moet je hem als het goed is gelezen of iig aangeklikt hebben!

Annetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:21

Hey wat leuk Floor dat je ook op Bokt bent
Hoe gaat het met de manege? Loopt alles nog op rolletjes?

Ik vond trouwens de friese paarden erg leuk en dan vooral Wubbe, stoer paard

floor1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:22

ja leuk he! Wubbe is idd stoer, helaas wel zo goed als verkocht...

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:38

Hooii!! Meld me ook maar eens hier 2 x op ponykamp geweest bij manege de Boschhoeve en in een woord geweldig!!

nonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:18

Ik ben een aantal jaren geleden ook naar de Boschhoeve op ponykamp geweest. Ik reed toen op de pony D-dream, ik weet niet of jullie die kennen?

Nouja, er was toen pannekoekenrit en ik zou op de terugweg op D-dream rijden, we stapten op maar moesten van Peer eerst nog allemaal rondjes rijden...D-dream was niet te houden, schoot ervandoor, over die drukke weg heen....enz enz (ik reed toen niet zo lang). Ik heb vanalles geprobeerd, voltes, op een gegeven moment op bomen afgestuurd weet ik veel wat allemaal niet....uiteindelijk stonden we stil (een hoop kilometers verder) en een iemand van de begeleiding was achter me aan gereden. Die wist echter niet hoe we terug moesten naar de manege dus rijden we terug naar die verzamelplaats voor de pannekoekenrit. Iedereen weg!!

Ze had ook geen telefoonnumer of iets...uiteindelijk op een of ander manier toch nog een andere groep gevonden en terug gereden.

Bij het avondeten roept Peer:''wie is er vandaag met zn pony op hol geslagen?''...ik zeg dat dus, en hij helemaal flippen.
''Je kan een pony altijd op een volte sturen, ik had zn pony verknald enz enz.''...Dat is niet fijn als je een jaar of 10 bent!

Nee, ik heb dus geen goede herinnering eraan overgehouden...

tjeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:57

miesie schreef:
Manuutje1990 schreef:
Ik weet niet.. Hij is wel vosbont, maar op de foto lijkt tie ineens een stuk ranker. Haha
Maar het zal hem wel zijn.
Een kruising tussen een Haflinger en een Tinker? Volgens mij had tie niet echt sokken.. Maar het zou kunnen.
Ik vond ze iig heel leuk.

Die van de foto is pernod! Ik heb me tekst er niet helemaal goed bijgezet

Ik weet niet of je Stella hebt gekend, maar dat is Miracle z'n moeder en de vader van hem was een geweldige tinker, heb nog nooit van me leven zo'n mooie gezien! Hij was rond de 1.60 en had hele mooie pikzwarte vlekken!

Hij is toen op de wei geloof ik losgebroken heeft toen Stella (haf) en Blackie (shet) gedekt, het veulen van blackie was toen ie pas geboren was al bijna even groot... Was een hele mooie c-pony maar leeft inmiddels al niet meer, is helaas maar een jaar of 6 geworden..

Ik heb nog foto's van Miracle en Indian (veulen van black) hier liggen toen ze nog ukkies waren

uhm.....voor de helft het je gelijk want miracle is idd van stella maar de vader is geen tinker....dat was een stevige kwpnér een afstamming van sambar.
de vader van miracle is ook deze hengst, die heeft ook nog een tijdje op de manege gestaan.

niknokjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:08

ehj ehjj,,
iiCk ben nu 2 keer daar gwees vorige zomer nog en de zomer ervoor:P
het was in een woord eGt toppie ik vond het eCht zo gaaf daar:D en gezellig ook de leiding !
wij zaten toen in zo'n huifkar en toen kiepte we met kar en al in de berm:P was eigenlijk best akelig maar ook weer lachwekkend gelukkig was het net om de bocht in het bos:D het eerste jaar had ik day-dream en het tweede rinze en jessica eGt toppie paardjes:P vooral klaartje vind ik ook leuk..,..maar voor mij is de boschhoeve in een paar woorden:gezellig, geweldig en cool
gr0etjes nikki

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:17

heej, wist niet dat dit topic er was

hier nog een boschhoevefan, vind het echt een toffe manege, leuke paarden, leuke mensen.
ben er nu 2 kee rop ponykamp geweest en we komen nog steeds graag terug!

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:09

floor1982 schreef:
verder wilde ik nog even zeggen dat als je een bericht, zowel positief als negatief over de boschhoeve wil plaatsen, zorg dan dat het klopt! Natuurlijk kan er wel eens wat misgaan op buitenritten helaas, maar onze ponys zijn 100% verkeersmak anders geven we ze echt niet mee en al helemaal niet met beginners! wel heel erg vervelend dat het bij jou toen zo mis is gegaan...

verder zag ik dat iemand vroeg of midola er nog staat? helaas, ze is vorig jaar verkocht, maar wel naar een hele lieve vrouw die er heel erg goed voor zorgt! lekker veel buitenrijden enzo, puur recreatief.

wel jammer dat midola verkocht is! heb mijn eerste ponykamp een super tijd met haar gehad

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:17

Jaaa nog n boschhoeve-ganger! denk dat k zo´n 4/5 jaar geleden 2 x op ponykamp ben geweest : 1e jaar op n Fries was pas 6 jaar maar k zou echt niet meer weten hoe ie heet, t jaar daarna was ie in de lease aan n mevrouw en heb toen ook nog 1 x op m gereden (maar hij was totaal niet meer aan t been vond k..) floor weet jij misschien wie k bedoel..? en t 2e jaar op Klaartje! Dat was ook n erg leuk paardje vooral omdat ze met Maartje en 2 veulens in de box stond en ze reed lekker

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:54

love_madee schreef:
Ik ga dr van de zomer op ponykamp maar kben er nog nooit geweest..

Leuk! Welke week ga je?? ik ga met 3 anderen van 30juli tot 5 augustus !

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:56

LarissaXX schreef:
love_madee schreef:
Ik ga dr van de zomer op ponykamp maar kben er nog nooit geweest..

Leuk! Welke week ga je?? ik ga met 3 anderen van 30juli tot 5 augustus !

ik ook zou leuk zijn als jij ook dezelfde week ging love_madee...!!
ik hoop dat ik weer passoa heb!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:03

loveramona schreef:
31-7 tot 7-8 en jij

Dan ga ik ook

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:07

oeeehh!! Larissaa heb je mij pb?
Ik ga met hun mee! zo ubervet da jullie ook gaan in die week!

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:08

het wordt ram druk in die week volgens mij
ik ga ook met hun mee nine, larissa en kristinka

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:10

eeej loulou!

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:11