Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vooral die hoofdkap doet 't 'm 
).

En op die momenten krijg ik het weer moeilijk....

JewelFamke schreef:Nog even een vraagje: de sluiting achter de oren (hals) is bij mij wat ruim. Het zakt niet af, maar als ze staat te grazen, zit er best veel ruimte tussen, is dat erg? Ze stond te schudden met haar hoofd gisteravond tijdens het voeren, dus ik dacht dat de vliegjes er misschien in kunnen kruipen?
Anders moet ik misschien een stukje innemen?
). Zo heeft ze een maandje tijdens een vakantie bij de kust gestaan, maar alleen op stal. Binnen drie dagen helemaal eczeemvrij maar emotioneel minder. Ze miste haar kudde enorm en de wei enorm
. Ze heeft een heel eczeemseizoen in Groningen op een open wei in combinatie met stal gestaan. Idealer kan niet, zou je denken. Maar zelfs daar kon ze niet zonder deken staan en had ze van tijd tot tijd plekjes. Wederom miste ze haar eigen kudde en wei. Nu heb ik besloten om haar zo lang als het kan haar bij haar kudde te laten. Dat gaat redelijk goed, maar ze staat dan ook wel zo veel mogelijk 'ingepakt'.
.
) te weren. Vorig jaar had ik een goedkoop zelfgemaakt middeltje: een pot goedkope gel van de drogist en daarin citronella olie (of wat je ook vind werken) er in geroerd. Dat werkt ook erg goed.
Bokt is zeer verslavend hoor 
Al vertrouw ik dat van Divoza niet echt, zo goedkoop, terwijl de Boett's zo duur zijn dan! Ik weet toch niet hoor!

Overal goede draad rondgezet, alleen die drinkbak... Maar zo gauw die omligt valt ook daar niet meer aan te schuren!
Door de bovenste lus niet vast te doen lijkt het opgelost. Hopelijk blijft dat zo!
Want ik vroeg me dat af aangezien er op de deken geen klipjes om vast te maken zitten of niks! Maar dan weet ik dat ook weer
Af en toe verwens ik dat ding nog wel eens als je bijvoorbeeld meteen wegmoet naar iemand om samen te borstelen ofzo! Maar eigenlijk, het kost niet veel tijd en het helpt heeel goed!

, maar wel weer een stuk frisser. 
En dan is de deken helemaal los
Dus elke keer als ik de deken afdoe zet binkie op een gegeven moment mooi 2 pasjes achteruit