fijn een paard wat het dak van dichtbij wil zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:15

Fitzroy schreef:
Welke verzekering stelt het dan als eis? Dat is echt een l*lverhaal, want dat is uitgebreid onderzocht in het dressuurhoedjes topic. Er is maar 1 verzekering die het als eis stelt.
En hoe kan een verzekering controleren dat jij geen cap droeg? Dat vind ik ook al zo vaag.

Ik ga iig niet af op een cap of bp als teken van professionaliteit. Voor mij is het belangrijker dat een paard goed gereden wordt. want daar gaat het allemaal om. Als ik een africhtingsstal zou bezoeken, dan zou ik eerst kijken hoe men daar met de paarden om gaat, hoe ze erbij staan enz enz.
Het cap/bp verhaal is voor mij echt geen issue, sterker nog, ik zou er niet eens bij stilstaan.

Bloos! heeft mijn verzekeringsagent dan gewoon tegen mij gelogen? Ach, de ts moet ook eigenlijk lekker zelf weten wat ze met haar hoofd/lijf en dat van haar partner wil doen... maar ik moet door dit soort dingen toch altijd aan Xandra denken... :| Een ding weet ik zeker; als Clip ingereden wordt dan komt daar niemand op zonder veiligheidscap en bp... Haha! Ik vind een mensenleven nl. toch wel zoveel waard dat ik alle risico's die ik uit kan sluiten ook graag uit zou willen sluiten.

doopydwarf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:16

Heb echt respect voor diegene die dit hebben meegemaakt!!! Ik was zelf meteen van paardrijden afgegaan!!

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 13:25

Fitzroy schreef:
Welke verzekering stelt het dan als eis? Dat is echt een l*lverhaal, want dat is uitgebreid onderzocht in het dressuurhoedjes topic. Er is maar 1 verzekering die het als eis stelt.
En hoe kan een verzekering controleren dat jij geen cap droeg? Dat vind ik ook al zo vaag.

Ik ga iig niet af op een cap of bp als teken van professionaliteit. Voor mij is het belangrijker dat een paard goed gereden wordt. want daar gaat het allemaal om. Als ik een africhtingsstal zou bezoeken, dan zou ik eerst kijken hoe men daar met de paarden om gaat, hoe ze erbij staan enz enz.
Het cap/bp verhaal is voor mij echt geen issue, sterker nog, ik zou er niet eens bij stilstaan.

Het wel of niet dragen van een cap vind ik ook niets te meken hebben met professionaliteit. De paarden staan er goed bij, worden dagelijks gewerkt en goed verzorgt en krijgen goed te eten. Mensen die hun paard hebben gezet of waarvan er paarden staan die gecorrigeerd zijn, zijn gelukkig met een nieuwe brave paard. Iets wat ze zelf niet aandurfden, of aan wilde beginnen. Ik denk dat dat proffesionaliteit is
Wat betreft de verzekering, je betaald een hoge prijs omdat je een risicovollle taak hebt te vervullen. Dat weet de verzekering en daar betaal je voor. Verder ben ik twee jaar geleden ten val gekomen, van een bokkend paard zomaar uit het niets. Ik had netjes mijn veiligheidshelm op,e en ben nergens tegenaan gevallen, waarschijnlijk met mijn kin tegen mijn knieeen aangebotst... Ik ben toen naar het ziekenhuis gebracht. Het leek niets bijzonders maar ik herhaalde mijn vragen toen ik weer op paard zat. Ik herinnerde niets van de val, zag alleen dat mijn kleding vies was en bleef herhalend vragen wat er gebeurd was. Todat we in het ziekenhuis waren toe, ze hebben me helemaal onderste bovern gekeerd daar. Na 2dagen mocht ik weg.

Mijn korte geheugen is nog niet altijd even best maar ik wil hiermee eigenlijk alleen zeggen dat dat heel onschuldig leek, en dat ik heel onschuldig te n val ben gekomen en dat de "schade"vrij groot in verhouding is geweest. HET DRAGEN van een CAP heeft mij hier dus geen profijt gegeven. Toch hebben jullie gelijk dat het dragen van zoiets belangrijk is, maar het staat los van proffesioneel zijn! Ik zou het zelf ook iedereen aanbevelen want het kan je dikwijls wel profeit geven maar ook met cap was het paard hier dat moment gaan stijgeren. En integenstelling tot wat hier door sommige geschreven word, dit paard dit doet niet dagelijks!! En rede tot de slacht is voorlopig niet in zicht

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:29

Volgens mij vind de TS dit gedrag wel stoer. Ik geloof niet dat ik een probleempaard naar dit bedrijf zou brengen, ik heb liever iemand die dit gedrag wel serieus neemt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:41

Ze zegt toch helemaal niks om het stoer te maken.Alleen als je beroepshalve met paarden omgaat word je wel eens nonchalant,doordat het je dagelijks werk is sta je niet zo stil met wat er kan gebeuren.Zeg hoeveel mensen dragen hun gordel niet in de auto ook zeer stom.Maar soms door haast gewoon vergeten.

Toen ik nog op de renstal werkte droeg ik ook geen cap.Nu ben ik 20 jaar verder en wijzer geworden(hoop ik).Ik zal echt niet meer op mijn paard buiten gaan rijden zonder cap.Maar in de piste zit ik er vaak al op en kom er dan achter dat ik mijn cap vergeten ben,ik stap dan echt niet af om hem te gaan halen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:44

denk niet dat ze het zo bedoelt heeft , heeft denk ik gewoon foto,s willen laten zien, hun hoog en stijl het paard stijgert, Scheve mond maar voor de rest heb ik op blz. 8 gereageert. Lachen En wie weet heeft ze alleen dit probleem geval en heeft de rest een andere afwijking, en word naar alle deskundigheid verholpen of aangepast. Lachen

SuperYola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:24

Jakkes, hoe kan dat, dat doet ie toch niet zomaar? of vliegt ie zomaar de lucht in zonder enige aanleiding?

vraag je je dat wel eens af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:16

Muiltje, mijn paard heeft vroeger als net gecastreerde hengst overmoedige fratsen gehad. Gelukkig was er iemand die de lef had het eruit te rijden. Het is een ontzettende knuffel en goudeerlijk paard, maar wel bazig en snel pissig. Mocht hij ooit weer die fratsen gaan vertonen (geloof ik niet), breng ik hem naar jullie. Jullie durven er tenminste op, de bokkers die gereageerd hebben, adviseren mij dan de slacht. Zonde, want het is een zeer betrouwbaar dier, maar heeft een broertje dood aan werken en probeert dan wel eens wat uit. Paardrijden is altijd vol risiko.

We discussieren over iemand zijn eigen paard die er totaal geen problemen mee heeft. Wij moeten haar nu gaan vertellen dat hij frikandel moet gaan worden. Trouwens als je van zo'n hoogte valt, kan je je nek breken, capje op is dan een overbodige luxe hoor en een bp zal je heus niet ten alle tijden een gebroken rug besparen.

Dat ene beentje, misschien was dat het moment dat hij opzij werd getrokken en zijn evenwicht verloor. Tijdens het moment van evenwichtverlies stond dat ene beentje nog.

Kan ook zijn dat hij zich zo groot mogelijk wilde maken en juist op 1 been ging staan Haha!

Hoe lenig zijn die beesten eigenlijk, dat ze niet ook nog eens op 1 been kunnen steigeren, wilde hij misschien ook eens proberen Knipoog

Slechte reklame vind ik onzin. Ooit gehoord van de cowboy (weet niet wie en waar) maar die vent schijnt te meest gekke knollen in of door te rijden. Deze man heeft dus een steengoeie reputatie en deze foto's zullen hem niet doen verbazen.

Oke Muiltje, capje op en bokt is tevreden. Ik zal straks ook capje op doen.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:19

Dit beest mankeert iets; het heeft gewoon ontzettende kronkel in zn kop. Maar ach professionele mensen vinden dat een uitdaging en genieten als ze hun risicootjes ook nog op film krijgen, want dan hebben ze weer iets om te laten zien.

Ik zou extra veel filmen de komende tijd, zeker die beesten waarvan je weet dat ze hte vaker doen. Heb je dadelijk tenminste iets te doen als je de rest van je leven in een rolstoel moet zitten.
Ik heb namelijk nog nooit mensen ontmoet die liever in een rolstoel kwamen ( als het al niet erger kan uitlopen! ) dan dat ze hun werk 'profesioneel' aanpakken, en op elke tikkende tijdbom gaan zitten. Ik snap niet wat de essentie van zo'n gevaar lopen is, en vraag me dan ook sterk af waarom er niet andere oplossingen worden bedacht. (Castereren e.d. )[/quote]

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:20

muiltje schreef:
Mijn korte geheugen is nog niet altijd even best maar ik wil hiermee eigenlijk alleen zeggen dat dat heel onschuldig leek, en dat ik heel onschuldig te n val ben gekomen en dat de "schade"vrij groot in verhouding is geweest. HET DRAGEN van een CAP heeft mij hier dus geen profijt gegeven. Toch hebben jullie gelijk dat het dragen van zoiets belangrijk is, maar het staat los van proffesioneel zijn! Ik zou het zelf ook iedereen aanbevelen want het kan je dikwijls wel profeit geven maar ook met cap was het paard hier dat moment gaan stijgeren. En integenstelling tot wat hier door sommige geschreven word, dit paard dit doet niet dagelijks!! En rede tot de slacht is voorlopig niet in zicht

Wie weet hoe erg het was geweest als je die cap niet op had gehad. En soms val je anders en breek je bijv. je pols....geen cap die je daar tegen kan beschermen inderdaad, maar van te voren weet je nooit hoe je valt en kan je maar beste zoveel mogelijk risico's uitsluiten. Ik ben gevallen, met cap en toch een hersenschudding. Wie weet hoe erg het was geweest als ik dat ding niet op had gehad....

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:21

Ja Bokt voor recreatie trutjes die niet weten waar ze het over hebben. Échte ruiters gaan nog liever dood, als ze maar een keer op zo'n knol hebben gezeten.

Nee nu snap ik het Russel

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:23

Wow! DAT IS HOOG!

Lijkt me super eng, dat díe niet achterover zijn geklapt!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:26

vindt de laatste paar reacties erg flauw Scheve mond (behalve gunufje, degen daarvoor bedoel ik dus...)
dan had Q ook al jaren geleden naar de slacht gemoeten, dagelijks zulke fratsen uithalen, en nog omklappen ook....terwijl hij nu jaren later gewoon redelijk betrouwbaar is en we Z1 zijn geworden
wel blijft hij nu last van zn rug te hebben, ondanks meerdere DA bezoeken afgelopen jaren waarbij niets is gevonden, wellicht dat dit rugprobleem er vroeger ook al was, maar aan de andere kant, hij is net als het paard van Russel liever lui dan moe en krijgt dan dit soort geintjes in zn kop...

heb respect voor de mensen die erop durven en ze weer aan t lopen krijgen, al stap ik voor geen goud meer op zo'n paard(behalve op mn eigen 'stakertje' Knipoog )

wel/geen cap, tsja ik zet wel altijd een cap op, zeker als hij zo'n bui heeft, maar toen ik er mee omklapte had ik geen cap op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:28

Nou charlotte, kennelijk dus niet en recreatief trutje mag je voor je zelf gebruiken.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:56

Ik heb twee pony's gekent die dit ook deden. Verward

Inmiddels loopt de een braaf zijn rondjes in manegelessen en de ander is van een meisje van een jaar of 13, 14 die er wedstrijden mee rijd.

Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen weet ik verder ook niet maar goed.

Dus dat van, "die is rijp voor de slacht" vind ik ook een beetje kort door de bocht Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:07

Charlotte schreef:
Dit beest mankeert iets; het heeft gewoon ontzettende kronkel in zn kop. Maar ach professionele mensen vinden dat een uitdaging en genieten als ze hun risicootjes ook nog op film krijgen, want dan hebben ze weer iets om te laten zien.

]

ken je het paard charlotte? Verward
Ik dacht dat het paard van muiltje was?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:48

Fitzroy schreef:

Ik heb zelfs een extra clausule in mijn polis. Ik heb een zelfstandigen Arbeidsongeschiktheids verzekering. Bij het afsluiten hiervan heb ik een bijzondere lichamelijke keuring moeten ondergaan EN zijn mijn bedrijfs activiteiten uitgebreid besproken. Omdat ik veel met jonge paarden werk moet ik rijden met helm en bodyprotector, uiteraard is dit niet te controleren door hun, maar ik ga het risico niet lopen dat ik dadelijk door een val arbeidsongeschikt wordt en dan geen inkomen meer heb

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:20

Of het slechte reclame voor haar bedrijf is weet ik niet. Ik heb de website bekeken en er staan toch een paar paarden op die ik wel degelijk zou willen hebben. Deze foto's maken mijn interesse daar zeker niet minder om.
Het paard op de foto is van haar zelf en niet voor de handel, als ze daar zonder cap op gaat zitten prima dat is haar probleem maar daarom worden de paarden voor de handel bij hun niet minder.
Ik mag toch aannemen dat ze zo'n paard niet te koop aanbied aan een doorsnee ruiter.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:00

Beetje flauw om mij nu aan te gaan vallen, ik doelde vooral op je reactie "Oke Muiltje, capje op en bokt is tevreden. Ik zal straks ook capje op doen."

En nee ik ken het paard niet, maar aangezien ik niet van mening ben dat ie naar de slacht moet maar wel gek in zn kop is word ik ineens aangevallen beetje zeikerig hoor.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 18:50

renske esmeralda russel silana en zip en nog andere die ik vergenten ben. Hartstikke bedankt voor jullie reacties, jullie begrijpen mij. En charlotte dat aanvallen zal niet persoonlijk bedoeld zijn, maar het is gewoon vervelend zo. Ik voel me denk ik het meest aangevallen door sommige reacties hier. NOgmaals het is geen stoer doen, het is mijn werk, en ik vind het leuk. En ja er zitten risico's aan verbonden dat realiseer ik me wel. Maar dit rijden is gewoon iets wat ik al van heel jongs afaan doe. Ik vind het ook plezieriger als ik op een van "mijn"Z beestjes zit maar dit werk hoort erbij. En als ik iemand anders weer gelukkig kan maken met een paard dat gecorrigeerd is is dat toch fijn?

Dit is een paard van mezelf en die blijft bij mij.

Citaat:
Of het slechte reclame voor haar bedrijf is weet ik niet. Ik heb de website bekeken en er staan toch een paar paarden op die ik wel degelijk zou willen hebben. Deze foto's maken mijn interesse daar zeker niet minder om. Het paard op de foto is van haar zelf en niet voor de handel, als ze daar zonder cap op gaat zitten prima dat is haar probleem maar daarom worden de paarden voor de handel bij hun niet minder.
Ik mag toch aannemen dat ze zo'n paard niet te koop aanbied aan een doorsnee ruiter.

Dat bedoel ik, dat heeft niets met de andere paarden te maken. Er staan paarden voor de handel, paarden voor uitbrengen op wedstrijd, paarden voor het verder door rijden EN paarden die gecorrigeerd moeten worden.
Maar op de een of andere manier blijven er mensen die dat verschil niet kunnen inzien.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:00

Dit l;ijkt mij een mooi slot van een topic wat verzand in een wel niet verhaal. iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en ik plaats een slotje.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:00

Nou als jij het zegt...... je komt alleen nogal over of dit stijgeren nogal stoer en gaaf is. Ik zou me er bijvoorbeeld niet druk om kunnen maken als het niet op video staat. Jij blijkbaar wel.....