Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beber

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:06

Ik heb het idee dat er steeds meer zadeldieven bijkomen.
Die 1e groep steelt alleen de merkzadels, deze nemen dus ook de hoofdstellen en mindere zadels mee en ook op andere dagen dan groep1.

Ik dacht dat ik ze nu toch wel een beetje doorhad, maar dit houdt in dat ik 's nachts geen oog meer dicht kan doen.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:22

Lekker dat nu alles gejat wordt, idd waren het eerst alleen de merkzadels, maar nu dus alles wat los en vast zit... Nog effe en je poetsspullen zijn ook niet meer veilig...

Komt eerst bende 1 langs en een week later bende 2 voor de restjes...

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:17

Ideaal schreef:
In Aerdenhout zijn afgelopen nacht veel zadels, hoofdstellen etc. gestolen, iedereen dus gewaarschuwd!

Ze hebben inderdaad van alles meegenomen, van duurdere merkzadels tot oudere Wintecs, van luxe hoofdstellen tot eenvoudiger hoofdstellen, halsters, longeerspullen (bijzetteugels, pessoateugel e.d.), losse Ankypads... Kortom, echt alles wat ze konden grijpen. De zadelkamer was één grote ravage; ze hadden alles uit de kasten getrokken ...

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:19

Da's echt heel erg, een gestolen zadel is al knap waardeloos maar gewoon alles kwijt... gatver, wat ontzettend rot voor alle betrokkenen. Sterkte ermee!

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:37

Wow nu gaat het wel erg ver ga denk ik tog maar me zadel in husi leggen. maar de brutaliteit van die dieven gaat egt te ver.

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:29

het is tog ook niet meer normaal ook he?ze moeten er met hun vieze paasei tengels afblijven...maja,die politie heb je ook nix meer aan dan he...

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:47

Mensen: speur goed op marktplaats, je zou misschien niet zeggen dat dieven daar zadels op zetten, maar bij ons op stal heeft iemand hem toch mooi teruggevonden!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:30

Tja, maar wat doe je dan?Ga je ernaartoe?
Heb zoiets ook meegemaakt, maar je moet goed uitkijken.

Hoe heeft je stalgenoot dat aangepakt?

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:38

En hoe kun je bewijzen dat die gene hem heeft gestolen?
En dat het niet iemand anders is die 't zadel weer heeft overkocht?

Dan moet je zelf het serienummer van je zadel goed hebben genoteerd enzo.. Anders heb je geen poot om op te staan?

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:40

Bij stal de kok in Nootdorp zijn gisterennacht ook 4 zadels gestolen.
Ze werden in hun werk gestoord doordat de waakhond helemaal tekeer ging en er daardoor 2 mensen uit hun bed gingen.

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:03

In Nootdorp zijn ook weer zadels gestolen.

Sheila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:45

mirjamalvaro schreef:
In Nootdorp zijn ook weer zadels gestolen.

Wanneer en welke stal nu weer!

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:36

Weer bij Ton de Kok. Ze zijn dit keer via de weilanden aan de achterkant naar binnen gegaan. Weet niet precies wanneer hoorde het vrijdag.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 01:20

tot nu toe zie ik heel veel sloten etc staan, maar nergens echt een groot alarm met geluid in de zadelkamers?
dat is het eerste wat hier is gekomen bij ons thuis. ze mogen hun best doen om het ongemerkt weg te halen,maar dan hebben ze wel de hele buurt wakker gemaakt en krijgen ze geen kans om dingen mee te jatten.
lijkt mij erg simpel voor zoiets duurs als tuig om te beschermen?

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:02

Bij ons heb je op twee deuren alarm en videobewaking. Maar dat houdt ze ook niet tegen geloof ik, want vorig jaar is hier ook inbraak geweest.

Ideaal

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:26

In Heerhugowaard zijn deze week ook weer veel zadels etc. gestolen.
Ze zijn nu dus ook weer in deze regio!

Nancy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:40

In omgeving Alkmaar is er de afgelopen tijd erg veel zadeldiefstal. Woon je hier in de buurt of staat je paard hier ergens (vooral op manege's) heb ik een tip: Let goed op en sluit je zadel goed af of neem het mee naar huis.

Bij ons op de manege is het afgelopen nacht gebeurd en je wordt er niet vrolijk van. 10 zadels en 2 kruiwagens meegenomen, hek kapot en sloten opengebroken.

Denk nou niet van; Ach dat overkomt mij niet, want dat dacht ik ook. Mijn zadel is dan niet weg maar het was vlakbij. En geloof me, de dieven nemen de tijd; Ze halen chabrakken van je zadel af, halen een kruiwagen bij de buren en sluiten alles weer af. Ze nemen alleen zadels mee van duurdere merken zoals Kieffer, KN enz. Er worden vooral naar dressuurzadels gekeken. Kunststofzadels laten ze (meestal) liggen.

Daders onderzoeken alles al van te voren;
-Kijken wát ze kunnen jatten
-Kijken hóé ze binnen komen
-Kijken of er honden zijn (Zo ja nemen ze worst mee)
-Kijken hóé ze alles open kunnen maken en (!!) weer dicht (!!)
Dus let goed op!

Omgeving Alkmaar zijn zover ik weet binnen 1 week 2 manege's geplundert (In Heerhugowaard en Waarland)

Ik waarschuw alleen!! Er komt namelijk veel ellende van en het kan je veel geld besparen.

Groetjes Mij..

p.s. Dit weet ik door bewijsstukken zoals zakjes van worst (heb ik niet gevonden hoor), openbreken van kastjes, dichtschroeven en laten liggen van spullen zoals chabrakjes. Als het ze uitkomt nemen ze ook pessoateugels mee. Dat wildden ze bij ons maar hebben het halverwege het ophalen van kruiwagens bij de buren laten vallen.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:07

Vannacht (maandag op dinsdag nacht) is bij ons op stal ook ingebroken. Mijn 8 maanden oude zadel weg, en het 3 weken oude zadel van een ander meisje .. Ik ben nog niet wezen kijken, en hoop dat het hierbij blijft. Had er veiligheidsbeugels etc aanzitten, en een bontje Hoop dat ze die eraf hebben gehaald.. Ik was vanmorgen verdrietig, vanmiddag overrompeld, maar nu ben ik vooral Kwaad... Ze hebben gewoon vorige week het gereedschap weggehaald, wij al extra alles afgesloten, komen ze nog binnen.
Ben wel heel blij dat ze de paarden met rust hebben gelaten. Ik hoop dat die er niet teveel van hebben meegekregen, of in elk geval niets ermee hebben geleden.. Konden ze maar praten... Bah ik ben écht kwaad! Heb gvd een jaar gespaard, dacht bijna compleet te zijn, en was aant sparen voor een nieuw springzadel, nu moet ik eerst weer voor een dressuurzadel op pad.

edit: ik zit in de regio noord noord-brabant (ik stotter niet )
gelukkig heb ik vrienden (en een baas) waarvan ik een zadel mag lenen zolang, dus ik kan nog gewoon rijden. De eigenaar van mijn paarden is op vakantie, die komt morgen terug.. Ook leuk

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:15

Eng idee is dat hè, dat ze bij de paarden langs zijn gelopen enzo
Mijn paard stond dan niet langs de "route" die ze hebben gelopen, maar toch vind ik het maar een eng idee.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:21

Ja nou dat vind ik dus het erge. Dat ze da zadel hebben meegenomen vind ik ook K U T. Maar idd, dat ze gewoon bij je paarden zijn geweest.. brr krijg er weer de bibbers van..

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:41

EngelAngela schreef:
Ja nou dat vind ik dus het erge. Dat ze da zadel hebben meegenomen vind ik ook K U T. Maar idd, dat ze gewoon bij je paarden zijn geweest.. brr krijg er weer de bibbers van..

Ben net dus op stal geweest, Ze hebben de 2 hoofdstellen van 'mijn' paarden ook weggehaald. Mijn zadel incl. bontje, hoes, beugels en het rattaplan. Het meest frapante: ze hebben mijn teugels (die ik er gister af heb gehaald, omdat ik ging longeren) onder uit de kast gevist, en meegenomen.. Waar haal je het gore lef vandaan... van het andere meisje is het hoofdstel ook weg. en haar zadel..
Bah ik ben echt zo GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

lievebella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:30

bij mij ook in de breuut 5 zadels

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 02:40

ik heb mijn paarden bij een ouder echtpaar staan, dus dure spullen verwachten ze daar niet. met zekerheid kan je dit niet zeggen natuurlijk, dat zou nogal naïef zijn. mijn zadelkamer bevindt zich gewoon in één van de stallen, die zitten in een rij aan de stalgang. het zijn ouderwetse stallen, met koeientralies, die ongeveer 40 cm van elkaar zitten, dus daar klim je zo tussendoor. ik heb een ijzeren rek tegen de 'open' wand geplaatst, daar kunnen ze ONMOGELIJK door. de gaten zijn 10 bij 10 cm, en je kan het rek alleen van binnenuit loskrijgen. of ze moeten het frezen, maar dat duurt keilang en maakt heel veel lawaai, dus ik denk niet dat ze dat doen. het enige wat ze kunnen pakken dat tussen de tralies doorkan is een pot hoefvet, of hoefteer, oid.
op de deur zit een slot, een ouderwets schuifslot. met schroeven is dit zo te verwijderen, voilá, deur open. dus:
tip: boor grotere gaten helemaal door de deur heen, en gebruik bouten. die kunnen ze alleen loskrijgen als ze binnen én buiten zijn, dus dat lukt iig niet. let erop dat je een plaatje hebt tussen de bout en de deur, anders verzinkt de bout in het hout en is ie wel los te draaien. als je de bout vastdraait, even een druppel lijm of verf ertussen doen, dan gaat ie moeilijker los.
maar goed, je hebt de schuif zitten. die schuif je natuurlijk zó open. zorg dat je een schuif hebt met gaten erin, zodat er een hangslot doorheen kan. dan koop je natuurlijk geen hangslot, want dat is een kwestie van een betonschaar, en hup! open. je neemt zo'n zilverkleurig rond slotje(ik weet niet hoe het heet, je ziet dat ook bij sloten voor scooters), dat nét om de schuif past. zo kunnen ze er met de betonschaar niet tussen komen om het door te knippen.

let wel; meerdere van dezelfde sloten heeft geen zin. als ze er één open krijgen, krijgen ze de rest ook open. het duurt hooguit wat langer. (hoewel dit soms net voldoende kan zijn; wij hebben ooit een schuur gehad met twee hangsloten, toen we op een morgen kwamen was er één doorgezaagd, maar kennelijk heeft dat al zoveel tijd gekost dat de (potentiële) dieven er genoeg van hadden

o ja, ik heb een westernzadel, en (uiteraard) zit achter de fork een gat. daar kan je een kettingslot doorheen doen, dat deed ik eerder ook. zorg wel dat het niet op het zadel schuurt. een ketting voorkomt diefstal niet helemaal, maar je hebt meer kans dat de verzekering uitkeert, en het maakt het toch een stuk moeilijker dan zo meenemen.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 01:22

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 22:44

Jeeh, ze zijn wel goed bezig bij ons in de buurt. Ik heb nu weer een nieuwe, ik neem mn zadel en hoofdstel voort mee naar huis. De groeten, ik heb iets te veel ongemak gehad van die klootzakken.
Maandag krijg ik een steekproef van de verzekering. ben benieuwd wat ze te zeuren hebben. Ik heb mijn bonnen.. Maar goed, je weet het hier in nederland nooit