Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Romana_ schreef:jij slaat enkel als ze bijten of trappen( geciteerd uit een door jou geschreven stukje!) Nou volgens mij bedoelt de helft van de bokkers dit ook te zeggen hoor!
Citaat:veel te veel mensen worden bruut met hun paard omdat er een tijdslimiet op staat en het paard moet in een beperkte tijd presteren in de sport !
wij nh shippers ( degene die dan weten waar ze mee bezig zijn , niet de wanabees ) geven een paard de tijd , al duurt het jaren ! het vertrouwen dat je na jaren opbouwt is werkelijk ongelooflijk , je paard doet echt alles voor je zonder dwang !
_Romana_ schreef:precies zo doe ik dat ook
maar shana jij mag me dan wel vertellen wat ik moet doen als mijn paardje niet luistert en geweldadig wordt, als ik dan nog steeds aai poes aai doe valt er na een tijde niks meer met hem te beginnen, zou dan graag willen weten wat voor oplossing jij hiervoor geeft..
) zonder sporen of zweep, en nooit hoeft mijn paard hard aangepakt te worden. Kim heeft precies door wat voor soort merrie ik heb, en respecteert de afstand die mijn paard in het begin zelf aanhield.
shana schreef:ik begrijp dat dit voor jou niet haalbaar is omdat het je werk is maar de manier waarop nh afgekraakt wordt vind ik altijd zo erg ! wij hebben wel tijd voor onze paarden en als je je paard de tijd geeft krijg je dit ook voor mekaar zonder geweld !
Maar wel omdat ze respect heeft voor haar en naar haar luistert. sanne83 schreef:Dat je een paard mept als hij aggressief uit het niets op je af komt begrijp ik, maar dan zou ik bijv. dus wel daarna gaan werken aan respect en vertrouwen van je paard (en waarsch. van jezelf), want je wilt toch niet met een aanvallend paard blijven zitten? dat je elke 2 weken weer moet corrigeren?
) Sjuimpje schreef:, maar je hebt 'het' of niet.
shana schreef:veel te veel mensen worden bruut met hun paard omdat er een tijdslimiet op staat en het paard moet in een beperkte tijd presteren in de sport !
wij nh shippers ( degene die dan weten waar ze mee bezig zijn , niet de wanabees ) geven een paard de tijd , al duurt het jaren ! het vertrouwen dat je na jaren opbouwt is werkelijk ongelooflijk , je paard doet echt alles voor je zonder dwang !
G&K kent hem en weet hoe aanhankelijk hij is, dat vertrouwen zit echt wel snor. 
Citaat:veel te veel mensen worden bruut met hun paard omdat er een tijdslimiet op staat en het paard moet in een beperkte tijd presteren in de sport !
wij nh shippers ( degene die dan weten waar ze mee bezig zijn , niet de wanabees ) geven een paard de tijd , al duurt het jaren ! het vertrouwen dat je na jaren opbouwt is werkelijk ongelooflijk , je paard doet echt alles voor je zonder dwang
runningkawa schreef:Dat slaat toch helemaal nergens op
Waar word zo'n onzin op gebasseerd?
Op 1 idioot die ze toevallig kent?