Beken je allerergste penny aktie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:00

10 jaar.....net een half jaartje les gehad en knetter van paarden..

"mam, we hebben toch een kamertje over ...mag ik daar dan een pony inzetten? Kind we wonen 8-hoog hoor!! Ja maar mam, als ik nou een kleintje neem dan kan hij best in de lift Haha! "

En ja, paardrijden op de fiets deed ik toen ook.....met zweepje, dat toen tussen de spaken van mijn achterwiel kwam Clown
Klababber, daar lag ik.....gelukkig wel helemaal in vol ornaad dus MET cap op....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:44

Wat erg, ik kan niks verschrikkelijks bedenken, maar ik zal vast wel erge pennydingen gedaan hebben.
Het enige wat me zo te binnenschiet is dat ik mijn agenda echt kotsvol heb geplakt met paardenplaatjes. Het ding viel bijna uit elkaar van ellende.
Owja, ik had trouwens ook een Penny-agenda.

iriz79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:31

Hoi, ik ben nieuw hier op Bokt!
En moet bekennen dat ik vroeger ook wel wat penny akties heb gehad...

- Elke pauze paardje spelen (onze school had tuigjes!! Haha! )
- Een paar klassen later bijelkaar op de rug en maar galopperen over het schoolplein...
- Mijn hele kamer compleet behangen met paarden posters (uit de penny...)
- De twee grote zitkussens in de huiskamer waren mijn paarden.
- losse proeflessen nemen op maneges als ik weer genoeg gespaard had..
enz... (nu ik zo aan het denken ben komt er nog veel meer in me op, maar dat wordt dan allememaal wel heel erg... hehehe...

En ik mocht niet paardrijden van mijn ouders
Nu heb ik pas een halfjaar les, nu ik het eindelijk zelf kan betalen en doe vreselijk mijn best om het goed te leren... Lachen

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:39

Ohohw jongens... Ik vrees dat ik ook heel wat penny acties heb gehad hoor...
Bijvoorbeeld samen met mijn beste vriendin hele plannen maken over onze toekomstige manege, cq fokkerij, cq handelsstal enz. Dit allemaal inclusief tekeningen, plannen, namen, rassen, kleuren van de paarden die er stonden. En wat we elke dag van de week allemaal met ze gingen doen.
Maar het ergste was wel toen ik, met diezelfde vriendin, op ponykamp ging... Wij hadden namelijk, hoe logisch, wel 20 paarden thuis staan (hele fotoboekjes met naam, ras, afstamming, kleur, niveau enz mee genomen om te pronken)... Maar deze konden helaas niet mee op ponykamp en daardoor reden we dan op een paardje bij die stal (en hadden we er geen mee). Helaas vielen we iedere keer wéér door de mand toen onze ouders ons kwamen ophalen "paarden? wij?" ... "Neeeeuhhh hoor, nooit van me leven!" Wij snel, beschaamd en rood van woede op onze ouders, de auto in rennen. Hoe konden ze!!!
Hahahaha

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:42

Ik deed altijd alsof mijn fiets mijn paard was. Compleet met teugels en zweep. Dat ding heeft wat meppen gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:55

ik heb ze vaak genoeg...

vorig schooljaar ging ik met 3 klasgenootjes (mijn zweep had ik mee naar school genomen omdat mijn zweep in de auto van mijn moeder lag en die ging werken en ik hem die middag nodig had, en we vanuit de auto meteen naar school gingen)

en dan reden we met een zweep op het pleintje en dan tikken als hij te sloom ging, en voltes rijden (fietsen Schijnheilig ) en gebroken lijnen enzo en dat gingen we aan iemand leren die nog nooit had paardgereden Schijnheilig

ik heb nog nooit zo'n lol gehad jonge!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:05

paardje spelen in de pauze op de basisschool met 4 vriendinnen, altijd met de cap op in de auto zitten op weg naar de manege en dan maar hopen dat iedereen zou kijken van : ohh die zit op paardrijden!
en extra netjes op je fiets zitten in de hoop dat iemand zou zien dat ik zou paardrijden en vroeg of ik zijn of haar paard zou willen rijden Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:07

en ALTIJD paardje spelen bij mijn vriendin thuis want die hadden een grote tuin, hele middagen spenderen over discussieren op welk paard ik zou gaan rijden wat ik ermee zou gaan doen en welke kleur dekje ik er dan op zou leggen Tong uitsteken hele lijsten vol met namen inc kleur ras en geslacht en natuurlijk dat ie z springen of z dressuur was ghehe

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:08

BrittKitt schreef:
!
en extra netjes op je fiets zitten in de hoop dat iemand zou zien dat ik zou paardrijden en vroeg of ik zijn of haar paard zou willen rijden Haha!

*herkent zichzelf er maar al te goed in!*

Bloos

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:29

Oke ik zal dan ook maar een actie bekennen. Bloos

We waren ooit op vakantie in zo'n huisje, en de buren hadden een shetje in de wei staan. Dat ponytje was veel te dik dus ze kon maar begrenst grazen. Dat vonden we (ik en mijn zusje) heel 'sielugh'. Haha! Toen ging het ook nog eens regenen, en dat was nog veel 'sielughur'. Haha!
Toen hebben we *schaam schaam* allemaal handdoeken uit ons vakantiehuisje gehaald en op haar gelegd als deken, want anders werd ze nat. Verdrietig Toen we weer weg moesten (we namen de handdoeken wel weer mee terug) hinnikte ze ons na, dus wij: 'Zie je wel, ze had het echt koud en wil niet dat we weggaan!'

Bloos! wel een beetje penny he...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:42

HAHAHA,
Ik zie het al, genoeg pennymeisjes hier *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 09:20

Alle paardrijlessen van woensdagmiddag op donderdag in het speelkwartier naspelen.

Cowboytje spelen met mijn vroegere verzorg-shet, dat waren nog eens tijden haha.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 09:35

Nee ik dan, ik heb ook pennyuitspraken gedaan (en ik zit nog bij de Penny Patrouille ook Haha! Dadelijk wordt ik eruit getrapt hahaha)

- Elke pauze paardje spelen
- Touwen spannen tussen de springpaaltjes (dan moet je je handen op het paaltje zetten en er dan overheen) en dan zo hoog mogelijk springen .. We hebben zelfs 1 meter gehaald als ukkies van 8/9 Nagelbijten / Gniffelen
- We gingen paardrijden met het kinderfeestje van een vriendin .. Ze werd 8 geloof ik .. Ik had echt nog nooit paardgereden, maar was wel al heel lang paardengek .. Dus het "vriendje" van die vriendin, zei tegen mij: "Wat kun jij goed paardrijden zeg" (:? wat dat voor een uitspraak is??) waarop ik antwoordde "Ik kan niet goed paardrijden, ik kan ze alleen goed in bedwang houden" (kan je je het voorstellen Nagelbijten / Gniffelen)

AAAH WAT ERG! Achja, hebben jullie weer iets om je om te bescheuren Haha!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 09:39

napie schreef:
HAHAHA,
Ik zie het al, genoeg pennymeisjes hier *LOL*

Ach, iedere paardengek is begonnen als Penny *LOL*

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:34

Op de kinderboerderij met een verjaardagsfeestje,ik als ukkie van 5 op die grote pony,die meneer wou me vasthouden maar ik ging toch lekker alleen rondjes stappen
Dat mocht niet Haha! dus hield ik me vast aan een tak van een boom,heb die nog uitgetrokken ook,die tak dan... Nagelbijten / Gniffelen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:52

jaa ik was ook lekker penny Clown altijd vragen of ik de grote eigen paarden mocht uitstappen op de manege Clown en paardje spelen in de bak met een kantine vol mensen Clown eentje met de longeerzweep erachter aan Haha! whaha ja en wat ik ook heb gedaan, ik had een eigen pony (prince) en daar had ik eskadron (!!!!) STALbandages voor gekocht Rolleyes maar ik vond ze te dik om te rijden dus heb ik ze afgeknipt Rolleyes whaha jaa en toen was het klitteband eraf, weg 50 gulden (ofzo Haha! )!!
maar voordat ik me eigen pony had ging ik altijd met een vriendin naar een weiland waar ponys staan gewapend met een halster en touw en ja hoor je raad het al ik moest als eerste erop om ze even uit te testen Rolleyes ja ik was de jongste! whaha hoevaak ik wel niet in het zand belandt ben op die manier!!!
haaha ja dat waren nog eens tijden!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:10

Toen hier nieuwe mensen in het dorp kwamen wonen met shetjes, hebben we ze opgewacht. Toen ze er waren er gelijk heengegaan en het eerste wat we zeiden was 'Hoi, mogen we een pony verzorgen?' Haha!

Ik heb wel eens in de kamer een hele plattegrond van een stal uitgemeten enzo. Dan moesten mn ouders het 'bos' even weghalen, en dan konden ze daar wel een stal bouwen Tong uitsteken

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:00

ik heb vroeger de hele familie opgedragen IEDER paardenplaatje wat ze tegen kwamen uit t eknippen, voor in mijn plakboek. En als ik bij mijn oma was, ging ik alle blaadjes na of ze niets vergeten was. en ja hoor, daar stond (in de Wehkamp ofzo??) een foto van een vaas met daarop een paard in relief. Hoe kan ze DIE nou vergeten zijn, dat was toch WEL DEGELIJK een PAARD!!! Arme oma, ze heeft echt jarenlang alles uitgeknipt, en zelfs chabrakjes voor onder het barbiepaardenzadel gebreid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:55

sans6 schreef:
Arme oma, ze heeft echt jarenlang alles uitgeknipt, en zelfs chabrakjes voor onder het barbiepaardenzadel gebreid.

Raap me op *LOL*.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:49

ik speelde ook altijd paardje op de fiets, ik had dan een hondenriem als teugels, en ik plukte takjes van de bomen, en die gebruikte ik als zweep. en zo gingen we in galop door het bos, heuveltje op, heuveltje af. echt vreselijk. en altijd praten tegen de fiets he. op school had hij zn vaste "stal" hihi

en op de boerderij waar de verzorgpony's stonden speelden we ook paardje. de ene kreeg een hoofdstel omgehangen. en de ander liep er dan achterna. en dan gingen we in de bak springen. (paard sloeg altijd op hol en verstopte zich dan Haha! )

tjsa zo kan ik nog wel even doorgaan haha

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:45

MarchaL schreef:
Toen ik klein was speelde ik regelmatig dat onze hond een pony was. Hij kreeg dan een echt halster om (wat ikzelf in elkaar knutselde) en dan moest hij dressuren (ja, samen figuurtjes lopen/rennen Schijnheilig ) of springen (over zelfgemaakte hindernissen). De hond vond overigens echt alles goed, arm beest Lovers

whaa dat deed ik ook Bloos

en ik deed toutjes (teugels) aan het stuur van mijn fiets.

kon ik goed leren sturen (met 2 handen:P)
ik ben heeel vaak in de bosjes/sloot beland Bloos

MissSnoopy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:42

Ik had met bamboestokken hindernissen gemaakt en sprong erover.... nu (vele jaren laten) kwam men vriendin op het idee om ook allemaal hindernissen in haar tuin te zetten (zo van die houten staanders als je aan het behangen bent, kruiwagen, ladder op 2 stoelen en ga zo maar door). Zo doen wij nu als we ons vervelen een parcourtje springen Tong uitsteken

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:23

BrittKitt schreef:
en ALTIJD paardje spelen bij mijn vriendin thuis want die hadden een grote tuin, hele middagen spenderen over discussieren op welk paard ik zou gaan rijden wat ik ermee zou gaan doen en welke kleur dekje ik er dan op zou leggen Tong uitsteken hele lijsten vol met namen inc kleur ras en geslacht en natuurlijk dat ie z springen of z dressuur was ghehe

Was dat misschien in onze tuin Haha! Hebben jij en mijn zusje de honden ook omgetoverd tot...?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:23

Mijn fiets heette Quicksilver.... Clown

Verder hield ik een boek bij met paarden die ik tegenkwam. Ik plakte er het gras bij 'uit hun wei' en de brokjes 'bix', haren uit hun manen...

Ohh, wat herkenbaar allemaal

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:40

Met mijn zusjes.. deden we altijd paardje in de achtertuin, we zetten wat stoelen neer en wat scheppen en ander tuingereedschap en toen deden we net of ze zelf de beste waren in het spring parcours