Lyrik dood, mijn grootste nachtmerrie !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:07

ook bij mij rollen de tranen over mn wangen
knap dat je de goede beslissing voor je paard hebt genomen!

heel veel sterkte gewenst Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:18

snif Huilen
vreselijk...
Maar je hebt alles gedaan wat je kon, helaas was er niets meer te doen.
je hebt een super dappere beslissing genomen waar je paard je zeker weten dankbaar voor is geweest.

Heel veel sterkte gewenst Ach gut

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:26

Heel, heel, heel erg veel sterkte. Het lezen van jouw verhaal brengt tranen in mijn ogen, een brok in mijn keel en de enorme behoefte om mijn meissie een knuffel te gaan geven. Ik realiseer me nu even des te meer wat een paard voor je betekenen kan, en hoeveel mijn paardje voor me betekend. Ik sta echt even stil bij mijn liefde voor mijn paardje...

Je hebt gedaan wat je kon, je bent goed voor hem geweest en je hebt de laatste beslissing genomen om zijn lijden te verlichten. Pijn heeft ie niet meer, het is de juiste beslissing geweest...

Nogmaals heel erg veel sterkte....

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:28

Ook bij mij kippenvel en tranen Verdrietig

Dit is één van de ergste dingen die je als dierenliefhebber/bezitter kan overkomen.
Je hebt absoluut de juiste beslissing genomen.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit drama Ach gut
Laat het een (kleine) troost zijn dat je paardje je dankbaar zou zijn met dit moedige besluit.

Liefs,Paola

jessie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:29

wens je veel sterkte.
je hebt het beste gedaan voor je paardje.

jessie

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:37

Heeeel veel sterkte meis! Ach gut ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen!! Dit lijkt me echt 1 vd ergste dingen die je kunt overkomen. heeeeeeele dikke knuf!!!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:49

AAh nee wat vreselijk..tranen in mijn ogen!
Je hebt een goede beslissing genomen! Heel veel sterkte meis

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:50

Ach Denise,wat een prachtig,emtioneel verhaal zeg.Wat een verschrikkelijk drama is het.Ik wens je echt verschrikkelijk veel sterkte toe met het verwerken van het verlies van Lyrik.
De laatste foto samen met jouw daar kreeg ik kippevel van,wat een prachtige foto.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:56

Wat moet dit allemaal vreselijk zijn voor je. Heb ook echt traantjes lopen, ik schrok toen ik de titel zag, ''dat kan niet!'' denk je dan..
Bah ik vind het zo ontzettend erg voor je, heel heel heel erg veel sterkte, je hebt alles gedaan voor hem wat je kon doen. Het is niet eerlijk, absoluut niet eerlijk en vooral heel erg onbegrijpelijk.

Sterkte, heel veel sterkte Verdrietig

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 22:03

Het enigste wat ik tot nu toe kan zeggen is ONWIJS bedankt voor jullie lieve berichtjes,als ik dat dan lees denkik echt...is dit voor mij??Omdat ik nog niet echt besef dat hij er niet meer is...

En elke keer als ik naar die foto van ons tweetjes kijk en die bewerkte foto kijk krijg ik kippenvel,begin ik wéér te huilen en stop niet meer...

Vannacht ben ik voor het eerst alleen en ik kijk er héél erg tegenop...
Ik denk dat zijn staartje een plekje in de buurt van mijn bed krijgt,zodat ik hem kan voelen....misschien helpt t...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:09

*gewoon weer kippevel brr*

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:11

Wat heb je je verhaal goed weten te verwoorden. Zit echt de tranen uit mijn kop te janken, want ook ik heb ruim 14 jaar geleden mijn eerste en enige eigen pony moet laten afmaken en op zo'n moment komt alles weer boven.
Heel veel sterkte. Vind het jammer dat ik je foto's niet kan zien.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:13

ik lees het verhaal nu pas,in 1 woord vreselijk Verdrietig

helemaal omdat ik precies weet wat je meemaakt,mijn merrie was 7 toen ze met zware koliek na al 3 eerdere bezoeken van gewone veearts op de dag voor kerst werd doorverwezen midden in de nacht naar utrecht,daar reden we om 3.00 snachts.

Precies hetzelfde verhaal ook de darmen,opereren had heel weinig kans van slagen,dus de laatste pogingen werdern gedaan met pijnstillers en allerlei medicijnen,minder dan 25%kans van overleven,maar wonder boven wonder overleefde ze het!
Na een kleine week stond ze weer thuis,maar het had niet zo mogen zijn ,op 9 jarige leeftijd,nadat er ook al eerder artrose waas vastgesteld en dus niet meer berden mocht worden,was t weer raak.

En dit maal had ze een 3 weken oude veulen aan de voet,weer midden in de nacht,met veulen en al in de trailer,we moesten haar letterlijk steeds omhoog slaan Verdrietig
Daar aangekomen,meerdere onderzoeken ,de darmen waren al geshceyurd,ze had zeer veel pijn,de voeding zat al in de buikwand en dus geen redden meer aan,dus er was geen oplossing meer,dus werd ze ingeslapen,ik was erbij terwijl mijn vader het 3 weken oude merrieveulentje ergens anders vast hield,zij stond onder tussen hartverscheurend te hinniken waar ze naar toe gingen met haar moeder,de kleine snapte er niks van.

Toen kwamen ze in de box aan met een hele grote spuit met rode vloeistof,en binnen 5 sec plofte ze hard om. Scheve mond het was gebeurd,en daar stonden we met merrieveulen.....
Net als jij hebben we van haar ook haar afgeknipt en het halster meegenomen.

Dus met een licht verdoofd veulentje naar huis(hele weg lopen hinniken),ik ben bij haar gebleven in de trailer,de 1e dagen niet willen drinken uit fles,dus er was zelfs kans dat we haar zouden verliezen,maar ze begon toch en we vonden een soort van surrogaatmoederpony voor haar,waar ze weliswaar niet bij dronk,maar haar opvoedde en beschermde.
Inmiddels is ze een prachtige zwarte dame van ruim 2 jaar oud,en de vergelijkenis met haar moeder is werkelijk bijna eng,qua kleur aftekeningen bouw en karakter,het is haar precies.

Dus ik wil je echt serieus gemeend heel erg veel sterkte toewensen,helemaal over heen komen heb ik nooit gedaan,dat vergeet je nooit meer,maar probeer al het moois te herrineren dat je met elkaar heb gehad. Lovers

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:14

wat heb je dat stuk met ontzettend veel gevoel erin geschreven.
het raakt mij in ieder geval heel erg!!!
ik weet verder niet wat ik moet zeggen.... Verdrietig
hopelijk heb je er steun aan dat er veel mensen met je meeleven en het fijn vinden om verhalen te lezen en fotos te zien van jouw kanjer!!!
op bokt vergeten we hem niet!!!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 22:19

ik huil me kapot hier!Het is niet te begrijpen hoe ik me nu hier voel!!!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:20

xdenisex schreef:

Volgens mij huilen en leven we allemaal met je mee. Ach gut

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:22

paars schreef:
Heel erg verdrietig, ik moet er ook van huilen. Je hebt een moedig besluit genomen. Voor jou dit gedicht:

I'll lend you for a little while
My grandest foal, He said,
For you to love while he's alive
And mourn for when he's dead.

It may be one or twenty years,
Or days or months, you see.
But, will you, till I take him back,
Take care of him for me?

He'll bring his charms to gladden you,
And should his stay be brief,
You'll have treasured memories
To bring solace in your grief.

I cannot promise he will stay,
Since all from earth return.
But, there are lessons taught on earth
I want this foal to learn.

I've looked the wide world over
In my search for teachers true.
And from the throngs that crowd life's lanes
With trust I have selected you.

Now will you give him your total love,
Nor think the labor vain,
Nor hate Me when I come
To take him back again?

I know you'll give him tenderness
And love will bloom each day.
And for the happiness you've known
Forever grateful stay.

But should I come and call for him
Much sooner than you'd planned,
You'll brave the bitter grief that comes
And someday understand.

mag ik dit gedicht opslaan in word?
vind het zo mooi!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:22

Wat een vreselijk verhaall.... Ik zit hier jankend achter de computer, maar deze tranen zullen neits zijn vergeleken met jou verdriet...

Heel heel veel sterkte!! Ach gut

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:23

Ik vind het zo verschrikkelijk voor je.
Ik denk dat de paarden en pony's van alle bokkers morgen een extra knuffel krijgen, omdat we weer beseffen hoe dierbaar ze ons zijn.
Ik wens je nogmaals heel veel sterkte en probeer aan alle leuke dingen te denken die je met haar hebt meegemaakt en die ze je gegeven heeft.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:31

hey
wat verschrikkelijk dat je pony en jij dit moesten meemaken.. denk nu maar dat hij nu geen pijn meer heeft. Hij is je dankbaar.
Je hebt het zo gevoelig omschreven, de tranen rollen zo over m'n wangen.
Veel sterkte meid! Ach gut
xxx

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:33

Dat laatste gedicht en die laatste foto van jullie 2, zo geweldig mooi. Zoveel liefde en kracht. Onthou dit. Onthou het gevoel wat hij je gaf. Hij is nog bij je, vergeet dat niet. Alleen kun je hem niet meer aanraken. Maar hij is er nog wel. Hij zal over je waken vannacht.

En nu ga ik mijn gezicht droogmaken...

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:36

xdenisex schreef:

Afbeelding Afbeelding
Ik weet gewoon echt niet wat ik moet zeggen, probeer niet teveel alleen te zijn.. ik leef met je mee, voor zover dat kan..
Laatst bijgewerkt door Aramat op 24-08-04 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:37

Het is echt erg... Veel sterke...

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:42

Dit zal je vast wel al s gelezen hebben, maar ik vind t altijd erg mooi en t stond hier nog niet.. Dit gaat ook op voor jou en je lieve poonie Lovers

DE REGENBOOG BRUG Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug. Als een dier waar je heel veel van houdt doodgaat, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, waar ze kunnen rennen en met elkaar kunnen spelen. Er is genoeg te eten, water en zonneschijn en ze voelen zich daar warm en prettig. Alle dieren die ziek of oud waren worden daar weer beter, alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen, of in de dagen die voorbij gaan... De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje: ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje achter hebben moeten laten. Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller. Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen pakken jullie elkaar beet, en zijn voor altijd bij elkaar. Het dier kust je gezicht, jouw handen strelen het kopje weer, en je kijkt weer in die lieve ogen, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven. En dan gaan jullie samen over de REGENBOOG BRUG. |

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:06

brr lijkt me geen leuk gedacht als je een paard moet oppakken Bloos!
meid. hoe gaat het nu eigenlijk met je?