Tjalko heeft een zomerkapsel!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:46

Marijn4045 schreef:
Ik weet niet of je de moeite hebt genomen om het hele topic door te lezen, maar anders hier nog 1 keer een samenvatting...zucht...

Ik hou niet van Friezen, ik hou van paarden in het algemeen. Ik werd stapelverliefd op Tjalko en dat is nou eenmaal een fries. Ik heb me nu 2,5 jaar geergerd aan al zijn haar en ik was het dus zat.
Het is me niet zozeer teveel werk, het is meer dat het alleen maar mooi is als het brandschoon is of in een hengstenvlecht zit. Ik ben er het type niet naar om een paard met uitgezakte vlechten vol met strootjes en mest te laten staan en als je elke dag de manen helemaal uitpluist, blijft er niet veel over. En het verschil tussen een hengstenvlecht en korte manen zie ik niet zo...
Verder is Tjalko om zijn broodnuchtere en goudeerlijke karakter nog steeds alles wat ik verwacht van een Fries, maar dan in sportuitvoering. Duidelijk zo?

Ik kan me dat niet voorstellen.Bij mijn paard ziet het er elke dag keurig uit(heb dus een Fries welteverstaan)af en toe wat equi-star erop en klaar is kees.No Problemos.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:55

zo heyy,9 pagina's al,is maar waar mensen zich druk om maken *LOL* Haha!

ik vind het hem stoer staan.
alleen zoals ik al eerder zei,die voorpluk is echt stoer,lekker vol,die zou ik wel echt zo laten.
maar ik las dat je er al in geknipt had Haha!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:04

Ik heb dus ook de manen gekortwiekt bij mijn Tinker en om de bijzonder onnadenkende,aanvallende,kwetsende opmerkingen hier(is mijn mening) zal ik dus never een foto plaatsen,natuurlijk mag je je mening geven maar het is geen dierenmishandeling,ze is haar paard heus wel waard,(@ Marijn,ik pb er deze week wel een).

Maar nu even wat anders...Als ik nu foto's zie van paarden met lange manen vind ik dat nog steeds mooi(indien niet te gek).
Maar als je paard nu constant zweet,je eigenlijk altijd zou moeten vlechten(waardoor hij hele stukken wegjeukt),uitpluizen(wassen,zooi erin enz.),je onder het rijden steeds de manen onder het zadel moet uitsleuren,je met een lekker galopje die slierten in je gezicht krijgt,steeds vast zit in de manen om nog maar niet te spreken van het paard dat zich rotjeukt en er met grazen op gaat staan.....
Ik zag er enkel nadeel van,oke moet je voor de buitenwereld en om dat het bij het ras zou horen het je paard(en jezelf) moeilijk maken...dacht het niet.
Het zal Quint een worst wezen hoe zijn haar zit....

Ik ben trouwens niet op mijn paard zijn haar gevallen,maar op het paard wat onder het haar zit...het gaat er me niet om om Quint sportiever te maken want het is en blijft een behoorlijk dikke prop van een koudbloed...

Overigens moet ik wel zeggen dat het ik gister een heel ander uitzicht had onder het zadel,....even wennen maar wat een genot,ik zie nu eindelijk zijn hals en daardoor zie ik beter waar ik mee bezig ben...de enigste keer dat ik de manen miste was toen meneer wat ging bokken...mijn handgrepen waren weg Haha!

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:11

vol verbazing zie ik dit topic weer verschijnen met maarliefst 9 pagina's!!! Over het trekken van de manen van een fries!!! Waar men zich al niet druk om maakt. Ongelovelijk *LOL*

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:33

OnTime schreef:
Ik bedoelde met die opmerking dat de meeste Friezenliefhebbers het heel erg zonde vinden als je bij een Fries de manen eraf haalt. Dus als je dan aan een Friezenwedstrijd meedoet dat de meesten zich rot schrikken dat je dat gedaan hebt. Vandaar het woord hartverzakking.

Ja het was al duidelijk Knipoog ik had het verkeerd begrepen Lachen
jij komt toch ook op het friezenforum??

JokeG

Kyra schreef:
vol verbazing zie ik dit topic weer verschijnen met maarliefst 9 pagina's!!! Over het trekken van de manen van een fries!!! Waar men zich al niet druk om maakt. Ongelovelijk *LOL*

Helemaal mee eens. Waar gaat dit over zeg! Al verf ze haar paard pimpelpaars met gele stippen. Lekker belangrijk. Het is haar paard en ze hoeft aan niemand verantwoording af te leggen lijkt mij. Zij is er blij mee en het paard kan het geen drol schelen of het wel of niet mooi staat!
Laatst bijgewerkt door JokeG op 12-08-04 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Starbreeze

Kyra schreef:

Zulke berichtjes vullen ook wel een aantal blz! Knipoog

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 14:38

beautyfull_mickey schreef:
zo heyy,9 pagina's al,is maar waar mensen zich druk om maken *LOL* Haha!

ik vind het hem stoer staan.
alleen zoals ik al eerder zei,die voorpluk is echt stoer,lekker vol,die zou ik wel echt zo laten.
maar ik las dat je er al in geknipt had Haha!

Er zijn een paar dooie punten uit, maar het komt nog tot RUIM onder zijn ogen en lijkt nu voller dan ooit. Ik probeer er morgen of na het weekend foto's van te plaatsen...

Het is nu echt een vreselijk ventje om te zien, zo ontzettend stoer en stout!

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:39

Starbreeze schreef:
Ja het was al duidelijk Knipoog ik had het verkeerd begrepen Lachen
jij komt toch ook op het friezenforum??

Af en toe ja, niet zo heel veel. Ik had pas een berichtje dat ik mijn paard had laten castreren

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:42

Aris schreef:
Neem alsjeblieft een KWPN-er of ander paard waar je lekker in kunt knippen, maar GEEN fries.Dit rooit natuurlijk nergens op.
Jij bent zo geen Fries waard!!
Ja je zet die foto's erop dus wie de bal kaatst kan hem terug verwachten...
Ben je op zich wel blij met een Fries?

Ja, dat vindt ik ook, ze heeft haar paard zo zwaar mishandeld dat ze nooit meer bij een paard in de buurt mag komen Verward Mooie reclame voor de friezen als hun aanhangers meer waarde hechten aan de manen als een my little pony dan aan een goed paard.

Aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:47

luister Marijn, ik neem terug over wat ik zei dat je een Fries niet waard bent.Het irriteerde me gewoon , het leek wel alsof je wou shockeren met je foto's. Als Friezen-fan is dit niet te begrijpen,maar zoals je al schreef heb je hier zo je redenen voor.
Succes met je wedstrijdjes.

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:49

@Laurae. Ik denk niet dat je dat zo moet zien. Een Fries staat nu eenmaal bekend om zijn behang. En als iemand dat afknipt vind ik dat zonde. Jij vindt een fries met lange manen een My Little Pony dat is jouw mening. Ik vind een Fries met lange manen veel mooier dan hoe die van TP-er er nu uitziet. Ik vind het nog steed een geweldig mooie Fries om te zien, maar ik zie hem veel liever met manen. Om nu te zeggen dat ik door een opmerking hierover te maken slechte reclame ben voor het Friese paard vind ik wat jammer. Ik laat iedereen in zijn waarde wat hij of zij ook met een paard doet. Ik geef alleen mij eigen mening.
(dit wordt denk ik een oeverloze discussie dus dit is het laatste wat ik er over zeg).
Ik wil TP-er wel nog heel veel plezier wensen met haar paard en alle suces op de wedstrijden OK dan!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 14:50

Aris schreef:
luister Marijn, ik neem terug over wat ik zei dat je een Fries niet waard bent.Het irriteerde me gewoon , het leek wel alsof je wou shockeren met je foto's. Als Friezen-fan is dit niet te begrijpen,maar zoals je al schreef heb je hier zo je redenen voor.
Succes met je wedstrijdjes.

Het is al goed Knipoog Ik heb brede schouders en daarbij, tuurlijk verwachtte ik ook jouw soort reacties en toch heb ik de foto's geplaatst. Als dat een vorm van shockeren is, dan ben ik schuldig hoor.. Ik zal ze alleen niet zo snel op het Friezenforum plaatsen, dat zou echt niet aardig zijn!

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:51

Marijn4045 schreef:
Het is al goed Knipoog Ik heb brede schouders en daarbij, tuurlijk verwachtte ik ook jouw soort reacties en toch heb ik de foto's geplaatst. Als dat een vorm van shockeren is, dan ben ik schuldig hoor.. Ik zal ze alleen niet zo snel op het Friezenforum plaatsen, dat zou echt niet aardig zijn!

Dat zou helemaal dapper van je zijn Haha!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:03

OnTime schreef:
@Laurae. Ik denk niet dat je dat zo moet zien. Een Fries staat nu eenmaal bekend om zijn behang. En als iemand dat afknipt vind ik dat zonde. Jij vindt een fries met lange manen een My Little Pony dat is jouw mening. Ik vind een Fries met lange manen veel mooier dan hoe die van TP-er er nu uitziet. Ik vind het nog steed een geweldig mooie Fries om te zien, maar ik zie hem veel liever met manen. Om nu te zeggen dat ik door een opmerking hierover te maken slechte reclame ben voor het Friese paard vind ik wat jammer. Ik laat iedereen in zijn waarde wat hij of zij ook met een paard doet. Ik geef alleen mij eigen mening.

Het ging mij om de reactie dat iemand geen fries waard is als je zijn manen afknipt. Mijn reactie sloeg niet op het al dan niet mooier vinden van lange en korte manen. Maar goed, die opmerking is al teruggenomen.

En ik vindt de lange manen overigens ook mooier hoor Haha! .

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:13

Hey

Ik wil even zeggen dat ik het helemaal niet vind misstaan!!!!

Ik weet wat je bedoelt met lange manen en uitpluizen, oftewel een RAMP!!!! Lady heeft het ook en ook wij hebben d'r manen gehalveerd. Het is nu de helft korter als de foto van jouw paard met lange manen zeg maar! Tja en sokken heeft ze nu weer een beetje (deze hadden we geschoren omdat ze mok had) dus we hebben gewoon een fries met korte manen en zonder sokken. Nou en!!!

Kijk, het hoort misschien niet, maar zo kan het dus ook!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:19

ZONDE!!Ik ben altijd zo jaloers op de prachtige manen van friezen (heb zelf een welsh met oerlelijke manen Tong uitsteken )en dan heb je zo'n paard met prachtige manen en dan knip je ze af Bloos!
Maargoed, ieder z'n eigen smaak en ik snap ook wel dat het veel makkelijker is voor wedstrijden, maar toch blijf ik het vreselijk zonde vinden Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:38

Citaat:
Ja, dat vindt ik ook, ze heeft haar paard zo zwaar mishandeld dat ze nooit meer bij een paard in de buurt mag komen

Ik weet niet wat het is maar als jij bij de kapper zit is het toch ook geen mishandeling als jij je haar laat knippen? Tenzij ze de haren uit je hoofd branden, maar volgens mij gaat het gewoon met een schaar.
Vind je scheren ook mishandelen dan? Dan haal je ook de haren/sokken/manen eraf!

Weet je wat pas mishandelen is: Paarden zo toetakelen dat ze doodbloeden of dat je ze moet laten inslapen omdat de verwondingen niet meer te genezen zijn. En jammer genoeg gebeurt dit nog al te vaak!!!
Kijk op het internet en je komt genoeg tegen, dan zul je niet meer zo snel zeggen dat zij haar paard mishandeld of het hele frieze ras!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus mensen hou op met zeggen dat ze hem mishandeld, want ik heb een paard gezien van mijn vriendin die mishandeld was en was erbij toen ze moest worden ingeslapen oke. En dat is 1000000000000000 maal erger als manen knippen!!!!!!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:42

ik vind het harstikke zonde. Ik vond die lange manen mooier. Heb je geen spijt???

Ferretangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:44

Ik denk dat hij het met deze hitte ook wel eens lekker vind om een kort koppie te hebben,dus knap dat je dit hebt aangedurft! Lachen
Die manen groeien vanzelf wel weer aan en misschien is dit juist heel goed voor zijn manen....net als dat wij af en toe onze puntjes moeten laten knippen Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:56

Witvenhester schreef:
ik vind het harstikke zonde. Ik vond die lange manen mooier. Heb je geen spijt???

aan haar reacties te merken niet... Tong uitsteken

Ik vind het gewoon echt lef hebben, en als het voor het paard beter is gaat dat bij mij gewoon voor...
als ik om een of andere reden mijn paard kaal zou moeten scheren als dat beter is voor haar gezondheid stond ik al met de trimmer klaar Knipoog
maar ik wil best de foto met bijgepunte voorpluk zien
Nu doet hij zijn gedrag echt eer aan...
doet stout en ziet er nu ook stout uit Haha!
Wat Tjalko allemaal niet teweeg brengt bij de mensen Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik vind hem nog steeds een lekker ding... zal hem wel missen als overbuurman Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:11

Ze groeien toch gewoon weer aan? Haha! Ja, het duurt ff, maar goed...maakt toch niet uit, heeft ie over een paar jaar een lekker nieuwe hals vol manen Haha!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:20

elady schreef:
Ik weet niet wat het is maar als jij bij de kapper zit is het toch ook geen mishandeling als jij je haar laat knippen? Tenzij ze de haren uit je hoofd branden, maar volgens mij gaat het gewoon met een schaar.
Vind je scheren ook mishandelen dan? Dan haal je ook de haren/sokken/manen eraf!

Weet je wat pas mishandelen is: Paarden zo toetakelen dat ze doodbloeden of dat je ze moet laten inslapen omdat de verwondingen niet meer te genezen zijn. En jammer genoeg gebeurt dit nog al te vaak!!!
Kijk op het internet en je komt genoeg tegen, dan zul je niet meer zo snel zeggen dat zij haar paard mishandeld of het hele frieze ras!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus mensen hou op met zeggen dat ze hem mishandeld, want ik heb een paard gezien van mijn vriendin die mishandeld was en was erbij toen ze moest worden ingeslapen oke. En dat is 1000000000000000 maal erger als manen knippen!!!!!!

Als je even goed had gelezen had je kunnen zien dat die opmerking van mij ironisch was bedoeld.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:32

Tadaaa.... en dan nu Tjalko met zomerkapsel en zomer voorpluk!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Coby10 op 12-08-04 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:34

Nu is het helemaal een supersportpaard.
De gelijkenis met Dark Danillo is treffend....