Marijn4045 schreef:Ik weet niet of je de moeite hebt genomen om het hele topic door te lezen, maar anders hier nog 1 keer een samenvatting...zucht...
Ik hou niet van Friezen, ik hou van paarden in het algemeen. Ik werd stapelverliefd op Tjalko en dat is nou eenmaal een fries. Ik heb me nu 2,5 jaar geergerd aan al zijn haar en ik was het dus zat.
Het is me niet zozeer teveel werk, het is meer dat het alleen maar mooi is als het brandschoon is of in een hengstenvlecht zit. Ik ben er het type niet naar om een paard met uitgezakte vlechten vol met strootjes en mest te laten staan en als je elke dag de manen helemaal uitpluist, blijft er niet veel over. En het verschil tussen een hengstenvlecht en korte manen zie ik niet zo...
Verder is Tjalko om zijn broodnuchtere en goudeerlijke karakter nog steeds alles wat ik verwacht van een Fries, maar dan in sportuitvoering. Duidelijk zo?
Ik kan me dat niet voorstellen.Bij mijn paard ziet het er elke dag keurig uit(heb dus een Fries welteverstaan)af en toe wat equi-star erop en klaar is kees.No Problemos.
ik had het verkeerd begrepen 
Mooie reclame voor de friezen als hun aanhangers meer waarde hechten aan de manen als een my little pony dan aan een goed paard.
)en dan heb je zo'n paard met prachtige manen en dan knip je ze af
en misschien is dit juist heel goed voor zijn manen....net als dat wij af en toe onze puntjes moeten laten knippen