De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:02

DePennyBitch"]
[quote="coydog schreef:
Er zijn wel meer gevaarlijke sporten,wat dacht je van lekker op wintersport?
Als het voor je weggelegd is gebeurd het toch wel.

duiken
bungeejumpen
skeeleren
skateboarden
surfen
mountainbiken
bergbeklimmen
motorrijden
etc etc.....

Gut, als het je tijd is, merk je het vanzelf wel geloof ik...... *LOL*
[/quote]
Bloos ik ski, duik, klom vroeger nog wel eens en ik rijd paard. Het is een wonder dat ik nog leef Haha! Maar ik rijd wel altijd met cap en laarzen, en regelmatig zelfs een bodyprotector, supersafe en dus uiterst bescheiden Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Lielle op 27-04-04 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:02

Met cap op kun je ook arrogant zijn Tong uitsteken

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:25

Feetje schreef:
Met cap op kun je ook arrogant zijn Tong uitsteken

*LOL*

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:31

Hmmz ik neem liever wat risico ja, dan zo'n stink cap op. Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:25

AlmostBlack"]
[quote="luxx schreef:
vind er trouwens ook iets jaloersigs uit spreken, jaloers omdat de anderen 'vrij' zijn en jij van jezelf met je pan in een hete stomme cap moet zitten.
"als ik het moet moet iedereen het" zo klinkt het voor mij...

Jaloezie? nee, ik denk dat het meer iets wil zeggen over een stukje verstand.
[/quote]
Maar met jouw verstand raak je - gek genoeg - wel "lichtelijk" gefrustreerd Clown .

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:54

Ik zou zeggen lees de collum op de tweede pagina van de paard en sport maar eens effe door *LOL*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:57

misschien moeten de mensen die denken goed bezig te zijn met een cap op zich achter de oren krabben. wist je bv. dat een cap maar een paar jaar veilig te gebruiken is en als hij 1x is gevallen dat hij niet meer beschermt?

het dragen van een cap alleen zegt namelijk niets.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:02

dus dan doe je maar geen cap op Verward

Idd wat je zegt is waar en klopt ook, de spanning is er dan helemaal af..
Weet ik maar dat is met elke helm Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:08

gouda schreef:
dressuurhoedjes en westernhoeden moeten dus eigenlijk ook verboden worden.

En weet je wat dan het leukste is?
Als je je ruiterbewijs in westernstyle wilt halen, ben je VERPLICHT een HOED te dragen. En nee, dit hoeft niet een veiligheids hoed te zijn

Nog zo'n leuke, die irritante klere polslusjes die aan zwepen zitten, waardeloos en nog gevaarlijk ook *(met name in het bos).
Je zal de 1e niet zijn die hierdoor zijn/haar pols breekt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:14

Ik rij ook nooit met een cap op. Ik heb er geen! Moet iedereen zelf weten, vind ik en de rest moet er niet over z**ken. 't zal vast veiliger zijn maar dat is het dragen van een autogordel ook en die " vergeet" ik ook wel eens. Het veiligste is om helemaal niet op een paard/ id auto te gaan zitten. Ik denk dat iedereen die auto/paard rijdt of wat-dan-ook voor gevaarlijks doet zich wel bewust is van de risico's en dan maar voor zichzelf moet uitmaken hoe en of hij zichzelf beschermd.Met arrogantie heeft dat niks te maken.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 10:15

opala"]
[quote="AlmostBlack"][quote="luxx schreef:
vind er trouwens ook iets jaloersigs uit spreken, jaloers omdat de anderen 'vrij' zijn en jij van jezelf met je pan in een hete stomme cap moet zitten.

[/quote]
Maar met jouw verstand raak je - gek genoeg - wel "lichtelijk" gefrustreerd Clown .
[/quote]

Omdat ik het jammer vind dat sommige mensen dat stukje verstand missen en onnodige risico's nemen. Maaaaaaareh, dan nog eens wat...wie heeft de Paard&Sport al gelezen?!

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 10:16

pearl_tje schreef:
Ik zou zeggen lees de collum op de tweede pagina van de paard en sport maar eens effe door *LOL*

Ik vond het best wel toevallig ja, maar het ondersteunt wel wat ik vind, dus komt me wel goed uit... Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:19

AlmostBlack"]
[quote="opala"][quote="AlmostBlack"]
[quote="luxx schreef:

[/quote]
[/quote]

Omdat ik het jammer vind dat sommige mensen dat stukje verstand missen en onnodige risico's nemen. Maaaaaaareh, dan nog eens wat...wie heeft de Paard&Sport al gelezen?!
[/quote]
Moet je niet doen, dat jammer vinden. Dan kun je je overal druk om maken. om ettertjes met opgevoerde bromfietsen, om motorrijders zonder helm, om skeelers zonder helm en kniebeschermers, om mensen die zonder autogordel rijden, om mensen die te veel drinken of drugs nemen....

Er zijn ergere dingen hoor.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:29

We zijn er hier wel achter gekomen dat mensen de gevaren niet in zien, maar laat ik nog effe iets zeggen voor de ouderen hier jullie zijn wel een voorbeeld voor de jeugd, die kijken gigantisch tegen jullie allemaal op en gaan dan denken nou als die geen cap op hoeft, waarom moet ik het dan wel.. Maar ja er gebeuren wel een keer een paar goede ongelukken en dan komen bepaalde mensen er wel achter vooral als de verzekering dan helemaal niks doet en je alles zelf kan gaan betalen.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 10:30

Vind ik ook ontzettend erg. Maar om drugsgebruik nu met dit te gaan vergelijken...gaat echt iets te ver hoor. Het is bovendien heel erg gemakkelijk om jezelf te verschuilen achter "er zijn ergere dingen".

Gisteren hadden we voor het eerst weer eens springles vanuit de club. Een jongen van mijn leeftijd reed met een jong paard mee. Deze vloog in het begin langs de hindernis, hij sloot hem op met de buitenteugel wat resulteerde in een lelijke valpartij van zowel ruiter als paard. Beide hebben niks, maar in zulke situatie ben ik wel erg blij dat ik een cap draag (wat hij overingens zelf ook had).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:31

Ik ben niet verantwoordelijk voor andermans jeugd Pearltje. Ik zal er derhalve dan ook niet voor opdraaien.m Als mensen willen dat hun kinderen met cap rijden, dan moeten ze ze dat maar zeggen en daartoe dwingen. MAar ja, tegenwoordig hebben mensen geen fluit meer in te brengen bij hun kinderen he. Maar dat is eigen schuld: moeten ze ze maar opvoeden. *LOL*
Laatst bijgewerkt door Desiree op 28-04-04 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 10:31

pearl_tje schreef:
We zijn er hier wel achter gekomen dat mensen de gevaren niet in zien, maar laat ik nog effe iets zeggen voor de ouderen hier jullie zijn wel een voorbeeld voor de jeugd, die kijken gigantisch tegen jullie allemaal op en gaan dan denken nou als die geen cap op hoeft, waarom moet ik het dan wel.. Maar ja er gebeuren wel een keer een paar goede ongelukken en dan komen bepaalde mensen er wel achter vooral als de verzekering dan helemaal niks doet en je alles zelf kan gaan betalen.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:32

Desiree schreef:
Ik ben niet verantwoordelijk voor andermans jeugd Pearltje. Ik zal er derhalve dan ook niet voor opdraaien.m Als mensen willen dat hun kinderen met cap rijden, dan moeten ze ze dat maar zeggen en daartoe dwingen. MAar ja, tegenwoordig hebben mensen geen fluit meer in te brengen bij hun kinderen he. Maar dat is eigen schuld: moeten ze ze maar opvoeden. *LOL*

En als je later zelf kinderen krijgt, jij bent een mooi voorbeeld

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 10:37

Sorry, ik gebruik even een foto van iemand anders, maar dit is een foto die wel heel erg duidelijk benadrukt waar ik mij zo druk om maak...

Edit Sizzy: foto verwijderd, ongevraagd gebruik maken van andermans foto's

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 10:40

of deze, benadrukt ook wat ik zeggen wil. (nogmaals excuus voor het gebruiken van andermans foto's!!!)

Edit Sizzy: foto verwijderd, ongevraagd gebruik maken van andermans foto's

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:41

En ooohhhhh wat kan ik goed rijden

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:53

Almost Black...

Ik vind het NIET kunnen dat je andermans foto's gebruikt, ook al is het om iets aan te tonen.... Of heb je misschien toestemming gevraagd??????

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:01

AlmostBlack schreef:
Ik vind rijden zonder cap een zekere vorm van arrogantie uitsralen. <knip>Mijn vraag aan jullie is waarschijnlijk al wel duidelijk; Wat vinden jullie hier nou van?

Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar eerlijk gezegd vind ik het hele starten van dit topic eerder een vorm van arrogantie. Waarom laat je niet iedereen in zijn waarde en hen zelf bepalen wat ze willen? Dat is jouw zaak toch helemaal niet?

En inderdaad, ik rijd ook zonder cap. Dat het stoerder zou kunnen zijn zonder cap had ik zelf nog nooit bedacht eigenlijk, dat vind ik een nogal een idioot idee!
Ik besef trouwens heel goed wat de risico's zijn, ik heb het ook met mijn familie besproken en zij vinden ook dat het mijn keuze is. Want het is mijn hoofd, mijn leven en dus mijn keus.
Ik zeur toch ook niet tegen jou dat je je cap af moet zetten?
Laat iedereen dat lekker zelf uitmaken! Ik heb zo'n hekel aan regeltjes en mensen die vinden dat omdat zij een mening hebben, een ander het daar maar mee eens moet zijn!

En om maar een gek voorbeeld te noemen, ik heb tot nu toe 4x in een zwembad een hersenschudding opgelopen, waarvan 2x een zware. Misschien moet ik dan maar gaan lobbyen voor zwemmen met cap? Blijkbaar levert dat ook een hoop risico's op! Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:13

Feufollet"]
[quote="AlmostBlack schreef:
Ik vind rijden zonder cap een zekere vorm van arrogantie uitsralen. <knip>Mijn vraag aan jullie is waarschijnlijk al wel duidelijk; Wat vinden jullie hier nou van?

Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar eerlijk gezegd vind ik het hele starten van dit topic eerder een vorm van arrogantie. Waarom laat je niet iedereen in zijn waarde en hen zelf bepalen wat ze willen? Dat is jouw zaak toch helemaal niet?

En inderdaad, ik rijd ook zonder cap. Dat het stoerder zou kunnen zijn zonder cap had ik zelf nog nooit bedacht eigenlijk, dat vind ik een nogal een idioot idee!
Ik besef trouwens heel goed wat de risico's zijn, ik heb het ook met mijn familie besproken en zij vinden ook dat het mijn keuze is. Want het is mijn hoofd, mijn leven en dus mijn keus.
Ik zeur toch ook niet tegen jou dat je je cap af moet zetten?
Laat iedereen dat lekker zelf uitmaken! Ik heb zo'n hekel aan regeltjes en mensen die vinden dat omdat zij een mening hebben, een ander het daar maar mee eens moet zijn!

En om maar een gek voorbeeld te noemen, ik heb tot nu toe 4x in een zwembad een hersenschudding opgelopen, waarvan 2x een zware. Misschien moet ik dan maar gaan lobbyen voor zwemmen met cap? Blijkbaar levert dat ook een hoop risico's op! Lachen
[/quote]

Ik moest wel lachen toen ik jouw reactie las Feufollet.... En ben het uiteraard met je eens...
Het is jouw lijf/hoofd en JOUW keuze! En als puntje bij paaltje komt dan kun je wel duizend- en - één dingen verzinnen die gevaarlijk of slecht zijn.
Zwemmen met cap levert overigens wel leuke plaatjes op denk ik..

Oh ja, misschien een tip: als je onder water zwemt, je ogen openhouden, kun je ook niet met je hoofd tegen de muur aanzwemmen Feufollet!
(grapje!!!!!)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:15

Off course, je mag helemaal zelf weten of je met of zonder cap rijdt. Gister was ik iig blij dat ik MET cap EN bodyprotector sprong, want toen landde ik dus zachtzinnig naast mijn edele rijdier.

Toen ik onderweg naar huis 2 spookrijdende dames op de fiets tegenkwam, heb ik ZONDER cap (maar in de auto), heel arrogant *haha* mijn raam opengedaan en geroepen naar beide dames dat we niet in Engeland wonen.... Bloos Zo zie je maar weer, je kan ook arrogant zijn met een paard in de trailer en je cap langs je op de bijrijdersstoel Haha! Haha! !