Welke kleur nóóit??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:09

Appaloosa's vind ik niks aan Scheve mond

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:49

Ik heb altijd geroepen, ik wil NOOIT een witte,
en mn eerste paardje was.... juist.. wit Lachen
Daarna zei ik ik wil NOOIT meer een witte of bonte,
en nu is een van mijn paardjes bont, en de andere heeeel donker bruin en ik ben helemaal gek van ze Lachen
Maar nu zeg ik: ik wil NOOIT een fjord, of een tinker..
Maar wie weet als ik een leuke tinker of fjord zie, dat ik toch besluit um te nemen door zn karakter.
Dus ik heb geleerd, zeg nooit nooit..

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:55

geen vos iig, die zijn zo saai vond ik altijd. en nu heb ik een prachtige vos-bles *LOL*
wat ik echt lelijk vind is witkopbont. deze kleur zijn ze nu op ijsland veel aan het fokken omdat het zo bijzonder is. niets voor mij.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:48

Ik vind schimmels zodra ze helemaal wit zijn (meestal) niet zo mooi meer!! En vossen vind ik meestal ook een beetje saai...

Geef mij maar een zwarte met zo min mogelijk wit Lachen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:59

waarom wil niemand een schimmel .. ? het ligt er maar net aan hoe schoon ze zijn .. ik heb een ruintje (word verkocht ) is een schimmel maar die is zo netjes als het maar wezen kan .. poept altijd op de zelfde plaats en met een deken erop is het echt een schoon paard .. hij heeft afentoe vlekken op zijn kont maar die zijn er na een week alweer uit gewoon flink met de borstel over die plekken heen gaan ... ik zou zelf graag als volgende paard weer een schimmel willen want ik bene r helemaal verkocht van vind het zo een mooie kleur ... wat ik echt lelijk vind is bont .. ik heb dan altijd het idee dat ik op een koe rijd

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:45

ijn vriend zegt altijd: "een goed paard heeft geen kleur". En dat klopt ook wel, maar ik zou toch absoluut geen schimmel willen. Mijn favoriete kleuren zijn bruin en zwart.

nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:00

Ik heb altijd gezegt dat ik nooit een bonte of een schimmel wilde.. Schijnheilig
Tja, en nu dus toch verkocht aan mijn bonte merrie Haha! tis wel meer poestwerk moet ik zeggen, maar het valt mij reuze mee Lachen
Maar mijn voorkeur gaat uit naar een kofievos of een gitzwart paard

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:03

Ik wilde NOOIT een zwarte, en heb een zwarte Haha! !
Verder zie ik juist graag een schimmel! En heb ook een schimmel!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:02

Geen bonte. stippels etc Tong uitsteken

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:13

Geen wit voor mij. Ze worden dan zooo vies. En aangezien het echt een blubberzooitje bij ons is Bloos! lijkt me dat geen goed plan.

Maarja, niet dat een zwarte veel beter is want ik kan mijn tink nu elke dag een grondige poetsbeurt geven, hij zit altijd onder de modderplakken Haha! .

charlieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:52

Stippels vind ik vreselijk, schimmel vind ik ook niet zo mooi. Alhoewel laatst zag ik er eentje Kwijl . Bont vond ik echt lelijk maar tot mijn grote verbazing ga ik ze steeds leuker vinden, het ligt er wel aan hoe ze getekend zijn. Alle kleuren vos vind ik ook niet mooi, maar wat heb ik...
juist ja een vos en die ga ik steeds mooier vinden Haha!
Mijn favoriete kleur is toch wel zilverappel vooral zomers en dat terwijl ik juist paarden in hun wintervacht op z'n mooist vind. Ach ja mensen (of juist ik?) zitten raar in elkaar.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:49

Een goed paard heeft geen kleur Knipoog
Ik heb zelf een vos gehad en ik vond hem zelf erg mooi. Zweetvos vind ik echt lelijk, dus dat zie je me niet zo snel kopen (ik denk dat ik niet zou gaan kijken als het bijv. in een advertentie staat). Schimmel, ach, daar kom ik wel overheen, als je maar lang genoeg niet wast worden ze vanzelf zwart Tong uitsteken
Wat ik ook niet mooi vind zijn bruinen, als ze tegen het zwart aan zitten vind ik het gaaf, maar zo'n beetje licht bruinig met zwarte manen, dat vind ik echt spuuglelijk. En toch he, de rest van mijn familie heeft alleen maar bruine paarden gehad en vonden waarschijnlijk mijn vos niet mooi Haha!. We hebben nu echt het toppunt van lelijkheid (ohoh, duiken) op stal staan. Kan het paard zelf ook niks aan doen en verder is het echt een werelds paard. Maar lichtbruin met pigmentvlekken... het ziet er echt niet uit! Tong uitsteken
Wat ik erg mooi vindt zijn donkere vossen of een goudvos, of zwart Kwijl Donkerbruin is ook mooi, maar als ze bijv. in de zomer lichter zijn dan wil ik wel kunnen ruilen Haha! Valk vind ik ook niet echt mooi, ik vind het het mooist als er weinig kleurverschil is tussen de vacht en de manen en staart. Is dat er wel dan kwalificeer ik een paard sneller als 'lelijk'. Hoewel ik 2 kleuren (bont dus, maar niet zwart, bruin en wit) wél heel erg mooi vind. Stippels vind ik niet zo, net als vliegenschimmels, doe mij dan maar appeltjes.

Hoewel de kleur soms eigenlijk gewoon niet mooi is, is het toch de uitstraling van het paard die 't 'm doet. Onze gevlekte lelijkerd (nu mag ik er echt nooit meer op Scheve mond ) heeft nl. echt een enorme dosis uitstraling. Lekker sportief ding, dus bij het kopen is het ons eigenlijk niet opgevallen. Nu we 'm ruim twee jaar hebben vind ik z'n kleur zeker niet mooi, maar hij is wel goed qua verhouding, bespiering etc. Lachen En hij loopt als een trein, en daar gaat het om!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 03:02

Ik hou niet van vossen, maar heb er wel 2 Knipoog

Eigenlijk denk ik dat ik nooit een schimmel of bonte zou kopen. Maar idd zoals hierboven al staat: een goed paard heeft geen kleur Lachen

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 03:50

Een goed paard heeft geen kleur.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:29

denk niet dat , dat te zegen is
ik vind buckskin heel mooi.
maar somige vind ik weer lelijk *LOL*
ik hou niet van bruine paarden maar heb er nou toch wel een paar gezien die ik echt mooi vind.
vaak is het ook meer de uitstraling die het doet dan de kleur
net zoals bij mensen vind ik

het belangrijkste vind ik het karakter en of het een goed paard is
kleur doet er dan niet meer toe

ik heb nu een paint (zwart bont)
toen ik klein was wou ik graag een zwart bonte hebben
en die heb ik nu Haha!
niet te weten dat het zoveel poetswerk zal zijn in de zomer *LOL*
heb er geen spijt van gehad hoor heb wat meer werk dan een ander maar dat maakt me niet zoveel uit

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:03

Ten eerste zal ik een paard nooit laten staan vanwege zijn kleur, maar ik denk eigenlijk dat de meesten dat wel vinden. Knipoog

Mijn minst favoriete kleur is vos, en een paard wat net niet zwart is vind ik ook niet geweldig. Een zwart paard moet wel echt zwart zijn! Haha! En tja een schimmel is misschien wel onhandig, maar het heeft ook wel wat hoor vind ik. Lachen

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:32

Eerst had ik een schimmel en dat vind in nou helemaal geweldig Tong uitsteken Lachen ( het was er wel een die echt op 7 jarige leeftijd nog 4 zwarte benen had en heel donker.. Lachen )
Nu is die ingeslapen Boos! en toen zei ik ik wil geen vos..!
En wat heb ik nu ..... een best rood/ donkerachtige vos..! Vind haar eigenlijk nu wel best mooi, en ik ben blij dat ze ook niet zo veel aftekeningen heeft, alleen een wit stipje op dur hoofd.. Anders vind ik vossen best lelijk Bloos! met veel aftekeningen.

Maar ik zou nooit een paard laten staan om z'n kleur, uiteindelijk gaat het toch om zijn / haar karakter Lachen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:55

Ik had helemaal nix met schimmels, maar Sikiley is toch echt spierwit Haha!
Verder vind ik voskleurige paarden met dezelfde kleur manen als vacht, zonder enige aftekening niet erg mooi.

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:26

Ik vindt alle kleuren wel mooi, maar witte is niet echt mijn favoriet.
appaloosa's vind ik te gek en bonte en roodschimmels zijn ook super mooi. Haha!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:55

ik heb een schimmel tzt ik vind het alemaal prima. Als ik maar niet elke wdeeek hoef te wassen want daar doe ik neit aan Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:16

...uuhhhmm, geen paardje met stipjes..en het liefst geen schimmel..maar goed!....wat zit ik te meuten ..als er maar een kop op zit om verliefd om te worden...een rug waar je heerlijk op kan zitten..en een paar benen die nooit wat hebben...

porto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:39

niet wit idd, want dat is veel poetswerk..
en heb je meer kans om het vet van de huis van het paard weg/mee te poetsen Knipoog

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:02

Mijn absolute nummer 1 wat ik WEL zou willen, is een palomino Kwijl Lovers

En absoluut niet: een appaloosa Bloos

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:14

um alles is wel leuk !!!
appaloosa met stippies is heeeeeeleuk, een schimmel en bonte ook!!
wat betreft dat poetswerk; dat is toch leuk!

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:34

Ik wil nooit een bonte omdat ik het gewoon niet zo mooi vind Lachen Maar bij sommige paardjes staat het wel Lachen