Paard naar de slager....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:18

O, maar dat zijn ook pennymeisjes die zulke domme dingen zeggen! MAar ja, ze bestaan nu eenmaal.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:44

Nou suc6 dan maar vandaag..
Keuze is gemaakt zo te horen ook wel een goede..
Maar ja meningsverschillen mogen er blijven, en je zelf dingen afvragen mag ook Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:52

Sterkte voor de eigenaresse vandaag.. Leuk is het nooit ook al is dit gebeurd..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:01

Heel veel sterkte voor de eigenaresse, lijkt me heel moeilijk maar wel het beste natuurlijk! Heb er erg veel bewondering voor dat ze het toch nog zo lang heeft vol kunnen houden!!!
Sterkte....

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:02

Wens de eigenaresse maar veel sterkte!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:05

Heel veel succes ermee vandaag, voor alle betrokken partijen...

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:50

Ja, heel veel sterkte voor de eigenaresse... Al is het heel moeilijk, ik denk dat ze toch de juste beslissing heeft genomen.
Maar ze zal het er vast heel moeilijk mee hebben, ze is toch haar paard kwijt, hoe je het ook wendt of keert. En dan kan het nog zo'n 'rotbok' zijn geweest, ze heeft het dier toch een aantal jaar gehad, dan ga je je er wel aan hechten...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:11

ik wil zowiezo de eigenaresse heel veel sterkte wensen
het is en blijft een klote beslissing
maar ik denk wel de juiste
de meeste paarden die geflipt zijn , zijn zo door toedoen van mensen
maar er zijn ook paarden die gewoon geflipt geboren worden ,
paarden die gewoon gevaarlijk zijn , wara je met geduld en lieve woordjes nergens mee komt
paarden die gewoon niet te vertrouwen zijn

als ik lees dat dit dier van veulen af aan zo is geweest , een volle zus ook zo is
dan is het volgens mij idd aangeboren

zou jij dan zo een dier verkopen , met het risico dat de volgende eigenaar hardstikke dood getrapt word,
zou jij jezelf dat ooit vergeven??
ik mezelf niet namelijk, laat staan dat je hem ergens op de wei zet en er kruipt een pennymeisje de wei in ,
want dat paard staat zo zielig alleen ,
stel je voor dat die de wei uit word geslingerd door een stel goedgerichte achterhoeven

soms moet je nu eenmaal de beslissing nemen om het te laten eindigen
soms is een paard dood beter af dan levend
wij willen die dieren hebben/verzorgen/berijden
dan zullen we ook die verantwoordelijkheid moeten nemen
de verantwoordelijkheid over dieren die WIJ mensen niet hadden moeten fokken
hoe zwaar die verantwoordelijkheid ook valt

de berichten die ik lees over hoe lang de eigenaresse heeft geprobeert , heeft geknokt om hara paard handelbaar/betrouwbaar te krijgen
en wat het dier allemaal uitspookt, dat de professionals geen toekomst in het dier zagen
denk ik dat de eigenaresse de goede beslissing hebben gemaakt,
en die is haar vast ook heel zwaar gevallen ,

soms is een paard zo doodongelukkig, zonder aanwijsbare reden dat er maar 1 oplossing is
voor het dier zijn veiligheid maar zeer zeker ook voor de veiligheid van de omgeving

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 18:32

Voor de nieuwsgierigen, ik krijg er nog steeds PB's over, het paard is inmiddels dood.
Helaas is het bij de slachterij niet allemaal gegaan zoals had gemoeten... Voor het schieten heeft ze nog een keer op haar achterbenen gestaan, maar dat ging verder goed. De eigenaresse wilde er zeker van zijn dat ze dood was, en wilde dus nog kijken, wat ze ook van te voren had aangegeven. Helaas ging dat een beetje fout, ze heeft haar nog wel gezien, maar de manier waarop was niet fijn.... maar voor de gevoelige lezers zal ik het hier niet allemaal neerzetten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:38

Het is ook niet prettig om dat soort dingen te zien........ maargoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:02

Haay,

Zo dat paard is wel levens gevaarlijk zeg! Maar ik zou haar niet naar de slager brengen en laten verwerken in een frikandel ofzo. Ik zou in eerst instantie idd zo'n heropvoedings stal ( of hoe dat ook mag heten Haha! ) opbellen of ze zo'n paard willen. Je kan het altijd proberen. Er zijn mensen die het toch voor elkaar krijgen om z'n paard weer een beetje *normaal* te krijgen. En is het toch niet voor het paard weggelegt kan ie altijd nog afgemaakt worden. Maar ik zou dat niet door een slager laten doen maar door een VA met een spuitje. En je heb van die dieren begraafplaatsen ( kost wel veel geld maar is niet zo ondankbaar )
Als er iets met mijn paard gebeurt word ze ook begraven en niet verwerkt in de frikandel.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:08

Het blijft maar Penny-opmerkingen regenen in dit topic....
*zucht*
Zo'n paard is een gevaar voor mens en dier...Als het bij de eigenaresse al niet meer goedkomt (die het paard zowat haar hele leven al heeft) komt het bij een vreemde al helemaal niet goed lijkt mij...
Maar toch respect voor mensen die het nog (zouden willen) proberen hoor, lijkt me een hele (spannende) uitdaging...
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 17-04-04 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:11

Cinnepin, volgens mij heb je niet goed gelezen. Het paard is al op diverse stallen geweest voor heropvoeding bijscholing etc etc.

Verder denk ik dat je maar weer rustig door moet lezen in je nieuwe Penny Knipoog

Het paard is inmiddels ter hemelen.

Een verstandige keuze.

Wellicht is het eens wat om de stamboom uit te zoeken.
Als een volle zus ook zo'n karakter heeft is het beter om niet meer met die hengst of merrie te fokken.

ps op ijsland verdwijnen dit soort paarden ala minuut in de worst.
En wat blijft er over:Juist fijne paarden om mee te werken waarbij je niet voor je leven hoeft te vrezen.
Paardrijden is al risico vol genoeg, problemen krijg je vanzelf wel die hoef je niet op te zoeken.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 19:12

Cinnepin, zoals je 2 berichten hierboven kunt lezen, is het paard al dood..... En waarom niet naar de slager? Voor je eigen gemoedsrust? Bij de slager levert ie nog wat op, de veearts kost geld.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:13

Hoe is de eigenaresse eronder?? Lijkt me al zo moeilijk voor haar, en dan ziet ze haar paard ook nog op een niet zo fijne manier...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 19:16

Ze was aardig geschokt, maar ze is met haar andere paard een weekend naar de Loonse en Drunense duinen, kan ze even tot rust komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:20

Supertje schreef:
Voor de nieuwsgierigen, ik krijg er nog steeds PB's over, het paard is inmiddels dood.
Helaas is het bij de slachterij niet allemaal gegaan zoals had gemoeten... Voor het schieten heeft ze nog een keer op haar achterbenen gestaan, maar dat ging verder goed. De eigenaresse wilde er zeker van zijn dat ze dood was, en wilde dus nog kijken, wat ze ook van te voren had aangegeven. Helaas ging dat een beetje fout, ze heeft haar nog wel gezien, maar de manier waarop was niet fijn.... maar voor de gevoelige lezers zal ik het hier niet allemaal neerzetten.

Als je je paard naar het abatoir brengt is het verstandig een aantal zaken in acht te nemen om alles zo snel mogelijk te laten verlopen. Zo te lezen is daar in dit geval helaas niet aan gedacht [misschien door de haast van de beslissing. Wellicht was een dodelijke injectie vriendelijker geweest.

Na het schieten is het paard hersendood. Een aantal lichaamsfuncties werken dan nog wel, het paard lijdt dan niet. Dat is wel belangrijk om te weten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:14

tenzij ze eerst niet goed raakschieten Scheve mond

maar goed, hoe een bikkel moet je zijn om jezelf dat beeld aan te doen..? ookal was het nog zo'n rotpaard? als ik persé een bewijs had gewild dan keek ik wel als de klus al geklaar was. dood is dood. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:29

Cowgirl schreef:
Gast9373, volgens mij heb je niet goed gelezen. Het paard is al op diverse stallen geweest voor heropvoeding bijscholing etc etc.

Verder denk ik dat je maar weer rustig door moet lezen in je nieuwe Penny Knipoog

Het paard is inmiddels ter hemelen.

Een verstandige keuze.

Wellicht is het eens wat om de stamboom uit te zoeken.
Als een volle zus ook zo'n karakter heeft is het beter om niet meer met die hengst of merrie te fokken..
Sorry wat is er penny achtig aan???? Ik vertel alleen hoe IK het zou doen...mag dat niet?
ps op ijsland verdwijnen dit soort paarden ala minuut in de worst.
En wat blijft er over:Juist fijne paarden om mee te werken waarbij je niet voor je leven hoeft te vrezen.
Paardrijden is al risico vol genoeg, problemen krijg je vanzelf wel die hoef je niet op te zoeken

[edit Sugarmiss; onduidelijke
[/quote] verbeterd]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:31

Supertje schreef:
Gast9373, zoals je 2 berichten hierboven kunt lezen, is het paard al dood..... En waarom niet naar de slager? Voor je eigen gemoedsrust? Bij de slager levert ie nog wat op, de veearts kost geld.
Het zou me niet kunnen schelen of het me geld kost! Mijn paard word gewoon nooit in een frikandel verwerkt maar word netjes begraven en voor het geval er opmerkingen komen..dat is geen penny opmerking.
Maar mijn paard is mij alles..en is het niet waard om in een frikandel te belanden...wat is daar mis mee? Als je het geld er voor over heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:46

Pellie schreef:
tenzij ze eerst niet goed raakschieten Scheve mond

Fouten ontstaan door nerveuze paarden die niet stil willen staan en in paniek raken.

Paarden worden bijzonder nerveus van de geur en het bloed in het abatoir. Door afspraken te maken met de slachter kun je vaak bedingen dat je paard als eerste in een schoon slachthuis komt of zelfs op de parkeerplaats naast de trailer wordt geschoten.

Paarden schrikken vaak van het schietmasker dat naar het hoofd wordt gebracht. Daar kun je een paard thuis op voorbereiden door te oefenen met handdoeken/vreemde voorwerpen naar het hoofd.

Allemaal te laat voor dit paard maar wel dingen waar je van te voren stil bij moet staan als je kiest voor slager of euthenaseren.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:38

In Nederland mogen helemaal geen paarden begraven worden Cinnepin...

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 01:21

nou ik wens de eigenaresse veel strekte Ach gut !!
maar toch zou ik nooit en tenniemer me paardje naar de slacht doen , hoe een rot knol het ook is. ik denk altijd maar zo zon paard woord nooit gemeen geboren( ik bedoel dat hij gemen word gemaakt ). Verdrietig en ik denk dat je met heel veel geduld en liefde het we; weer goed kan maken als zon paard zo gemeen is (helemal krijg je het dan mischien niet meer goed(maar ik dnek dat het ook wel en beetje aan de persoon ligt hoe die er me omgaat) .ik denk ook dat asl je een paard heb en die iets heeft meegemaakt en hij is er bv fals van geworden ofzo dat je hem dan nie op zn flikker moet geven maar met veel rust en geduld en liefde het wel weer goed zou krijgen . en dan kan je je pard ook nog nar een eropvoed stal brengen,en als dat dan nie helpt zaols in dit geval zou ik me paard nog nie aflaten maken maar nar iemand verkocht of gegeven hebben die er miss meer geuld en liefde voor heeft als mij MAAR NOOIT NAAR DE SLACHT Boos! (ik zou er nie aan moeten denken dat ie in een frikandel zoou terecht komen!! en zouyden jou ouders je naar de slacht brengen asl je onhandelbaar bent, nee!! ze zouden je miss naar een te-huis sturen maar nie laten afmaken. maar das mijn mening dat ik me paard nooit nar de slacht zou brengen (en volgens mij is niemand dat met mij eens marje ieder zo zn mening vind ik).

maar de eigenaressheel veel sterkte want die zal het ook moeilijk hebben aam dr pard en dr verwondingen!!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 01:35

Dus Snoocky, allereerst: *zucht*, je had ook even de rest kunnen lezen.

Als 2e, als dat paard jou dus gericht sloeg, zou jij hem daarna gerust gaan stellen met lieve woordjes en dan zou alles weer goed komen?? Dream on...