Weide seizoen komt er weer aan; pennymeisjes...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:55

dat probleem ken ik Scheve mond

ik ben een staartenfreak Bloos
ik vind een paard lelijk als de staart niet vol dik lang enzo is
ookal is het paard supermooi Schijnheilig

dus als ik paola een poetsbeurt geef dan ben ik 1/3 van de tijd met de staart bezig Bloos
en als ze in de wei staat en ik ben er niet
dan zijn er 2 meisjes die het leuk vinden om paola even te aaien knuffelen...
opzich geen probleem paola is ene knuffelkont Knipoog
ik zag ze ook weleens waren heel schattig bezig ze vroegen ook of ze haar mochten poetsen ik zei nee
stel je voor mijn gebrouwde super mooie staart in handen van 2 meisjes die ik niet ken Scheve mond
aleen die gedachte al ik word er gek van Bloos
maar oke ik dwaal af Knipoog Tong uitsteken
maar die meisjes dachten dat het geen kwaad kon als ze even in de wei paola gingen poetsen als ik erniet was Boos!
borstelen en zo en aan mijn mooooie staart zitten Boos! Verdrietig
ze trokken de staartharen er gewoon uit
dit gebeurde een paar keer en toen ben ik savonds nog even naar paola gegaan mijn moeder had een bos wortels gekocht voor paola dus ik kwam haar even blij maken Knipoog Vingers aflikken
en ik zag die 2 meisjes toen in de wei paola borstelen
hysterisch dat ik werd Bloos! Boos!
sins dien heb ik schrikdraad en die meisjes nooit meer terug gezien

maar in elkgeval ik denk dat schrikdraad wel helpt ik ben er zelf bang voor Bloos

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:57

Zeer begrijpelijk...ik wil zowiezo niemand in de wei hebben (of uberhaupt al aan de draad zitten) die ik niet ken ~~}> .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:01

stonden bij de weide waar mijn pony staat, gister ook 2 meisjes....
al fluitend, handjes gras ophouden....
pony helemaal blij "he zijn jullie d'r ook weer"

ze zwaaiden beiden nog heel lief tegen me.."daag mevrouw"

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:32

ik kwam idd een keer op de manege aan, en ik roep mijn paard en die stormt dan altijd meteen naar de deur om mij te begroeten, maar toen hij dat dus dee, hoor ik zo keihard: AUW !! dus ik kijk in m'n box, zit dr zo'n pennymeisje hem te poetsen en die hadtie geplet whaha *LOL*, maar t is idd niet leuk als ze m zomaar gaan borstelen...ik heb ook een paard met een supervolle dikke lange staart! en daar ben ik superrrrrtrots op!! !! en als iemand daar aan komt: GRRRRR als die staart ooit verpest word...oooh dan heb ik het niet meer...na zoveel jaar goede verzorging heb ik eindelijk een supermooie staart!!

x M

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:35

RoWyGo schreef:
dus ik kijk in m'n box, zit dr zo'n pennymeisje hem te poetsen en die hadtie geplet whaha *LOL*

Zou daar dus niet mee kunnen lachen... Buiten het feit dat iedereen met zijn poten van mijn paard af moet blijven, had je ook een stel kwaaie ouders op de stoep kunnen hebben... Of erger nog: was dat meisje daadwerkelijk iets overkomen...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:45

Pervinco"]
[quote="RoWyGo schreef:
dus ik kijk in m'n box, zit dr zo'n pennymeisje hem te poetsen en die hadtie geplet whaha *LOL*

Zou daar dus niet mee kunnen lachen... Buiten het feit dat iedereen met zijn poten van mijn paard af moet blijven, had je ook een stel kwaaie ouders op de stoep kunnen hebben... Of erger nog: was dat meisje daadwerkelijk iets overkomen...
[/quote]

IK ben een ongelooflijke miep wat mijn paard betreft. Niemand (behalve erg goede bekenden) zou mijn paard moeten poetsen.!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:59

Dat doet me denken aan een jaar geleden. Toen liep er een veulen naast me merrie, destijds nog op een manege. Ik ging poetsen, ging er een kind van pakweg 8 of 9 vrolijk mee poetsen. Niet vragen of zo. NEEE dat pakt leuk een borstel uit MIJN poetsbak en begint de borstelen. Vond ik al niet zo leuk, maar goed het was nog een zachte borstel en ze deed 't voorzichtig en veulentjes zijn natuurlijk super leuk en lief, dus ergens liet ik maar gaan. Dus ik ging bij de merrie hoefjes krabben, ging zij daarna bij 't veulen hoefjes krabben. Ja, toen had ik 't wel gehad. Vriendelijk verzocht om op te houden. Ga maar weer verder met de shetjes ofzo.
Dat deed ze dus ook...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:31

waar is de goeie oude tijd gebleven dat je geleerd werd om dingen te vragen eer je ergens aan begint.
blijf af! is niet van jou!! sorry hoor

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 16:59

Ze zijn weer lekker bezig Scheve mond

De lente zeker; ze worden weer actief >;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:04

bij ons stonden er laatst 2 te kijken, toen alex thuis kwam vroegen ze: wat doet u met die paarden???
heeel goed verzorgen zei hij.. haha.. ze zijn niet meer geweest, maar ze gaan van t zomer wel 24/7 de wei in.. als ze er maar afblijven!!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:14

Misser schreef:
Wat zijn al die kids brutaal tegenwoordig! Zoiets had ik vroeger echt niet gedurfd!

Denk (hoop) dat dit toch een beetje de extreme gevallen zijn ...Een beetje normaal kind doet zoiets toch niet...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:18

hoop ik...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 18:19

dan zijn er veel extreme gevallen moet ik zeggen Scheve mond Helaas Tong uitsteken

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:24

ik wou het niet zeggen... leo_ke

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 00:17

Yeesh wat een horrorverhalen. Gelukkig staat Rowan ruim buiten de bebouwde kom en in 'paardenland', waar de meeste mensen wel een benul van paarden hebben. De weide grenst aan de weg, dus er is zowieso geen 'neuscontact'.

Geheel daarbuiten is Rowan absoluut niet toeschietelijk naar vreemden (en ook niet naar mij Haha!). Knuffelen hoeft van hem niet zo. Komen doet 'ie bij hoge uitzondering voor mij, maar alleen als 'ie niets beters te doen heeft. Onder het zadel kan hij bijzonder heftig zijn, dus iemand er zonder zadel en hoofdstel opklimmen... bel de ambu maar vast!

Suggesties die ik via vrienden binnenkrijg over dit probleem...

- Een bok erbij
- Een ezel erbij (die verdedigen hun kudde - ik ken iemand die een ezel heeft om haar schapen te verdedigen tegen wilde honden!)
- een llama erbij (zijn erg territoriaal, ook leuk voor de wol)

Beste en meest haalbare optie is misschien nog om een briefje in de bus te doen bij alle huizen die uitkijken op je weide. In de trend van
"Beste buurtbewoners, wij - de eigenaren van de paardenweide..- willen graag uw hulp inroepen bij het volgende.. en dan het probleem uitleggen... vertellen dat je *niemand* toestemming gegeven hebt om in de weide te komen, en schrijven dat je de komende avonden/middagen even langs de deuren komt om kennis te maken.

En dat dan doen. Neem iets lekkers mee voor bij de koffie. Maar zorg dat je een persoonlijke relatie hebt met die mensen, en praat ze zover (met argumenten van slecht voor paard / gevaarlijk voor kinderen) dat ze iedereen de weide uitsturen die daar niet hoort.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 00:31

ArwenLune schreef:
Beste en meest haalbare optie is misschien nog om een briefje in de bus te doen bij alle huizen die uitkijken op je weide. In de trend van
"Beste buurtbewoners, wij - de eigenaren van de paardenweide..- willen graag uw hulp inroepen bij het volgende.. en dan het probleem uitleggen... vertellen dat je *niemand* toestemming gegeven hebt om in de weide te komen, en schrijven dat je de komende avonden/middagen even langs de deuren komt om kennis te maken.

En dat dan doen. Neem iets lekkers mee voor bij de koffie. Maar zorg dat je een persoonlijke relatie hebt met die mensen, en praat ze zover (met argumenten van slecht voor paard / gevaarlijk voor kinderen) dat ze iedereen de weide uitsturen die daar niet hoort.

Dat hebben wij vroeger ook gedaan, toen onze merrie nog op haar vorige wei stond. Denk idd dat dat de beste oplossing is, zo hebben wij toch nooit problemen gehad Haha!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:36

xKatleentjex"]
[quote="ShamalArabs schreef:
-.. Zo heb je er een aantal op de manege, volwassen vrouwen met al jaren(!) eigen paarden:
"wat een leuke pony heb je toch"
Verward "pony? waar? ik heb geen pony..."
"ja die kleine bruine daaro is toch van jou?"
Stoom uit je oren "dat is nou wat ze een PAARD noemen"
"Die heeft toch geen paardenmaat!"
Frusty Stoom uit je oren Extreme duivel "Ze is ruim over de 1.50 tegen de 1.55 aan!! Bovendien zijn arabjes sinds een aantal jaar officieel PAARDEN! Ze vallen onder de PAARDENrassen!"
..

troost je dat heb ik ook, zelfs op bokt. Als ik foto's van Evita plaats dan is er garantie altijd wel iemand bij die begint met :"aaaaaah wat een lieve PONY Kwijl " en die is dan geen 1.50, maar ruim 1.60 Huilen , vind ik ook bijzonder beledigend en irritant Haha! (nu ze heeft wel een ponysnoet op)

Verder verbaas ik mij toch met de keer meer als ik de reacties in dit topic les. Ongeloofelijk hoe sommige kinderen zich gedragen, zeker als ze zomaar op je paard kruipen. Ik heb geluk dat ik hier met de paarden geen last heb van dergelijke pennymeisjes. Prima is nog vrij lief en aanhankelijk, maar ik geloof dat als ze aan Evita willen zitten dat ik ze zou kunnen opkuisen. Evita is heel braaf, maar je moet weten hoe je ermee moet omgaan en als een of andere pennymiep het in dr hoofd zou halen om eens gezellig in de wei op mijn paard te springen, gegarandeerd dat ze een schop krijgt waar ze niet tegoei van is...
[/quote]

dat had ik mooi bij mijn arabier (zie profiel) ze heeft een echte arabische uitstraling en een super gedished hoof (de deuk)
Stond ik afgelopen november bij rodinda (paardenkraker ) voor zn rug, paard helemaal verdoofd ze mak als een lammetje lange manen natuurlijk hoofd naar benen, komt er een man en zegt mooie draven ben nog nooit zo beledigt en hij had zelf een arabier mee zonder dish was ze kwaad! heb haar toen omgedraaid en even verteld dat het een arabier was en niet bepaald op een draven leek