Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:33

Hier hetzelfde Nouvel. Is in de winter even behelpen maar met hulp van stalgenootjes komen ze er toch best wat uurtjes uit gelukkig. Moet zeggen dat deze stal verder wel echt top is.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:38

Nouvel he roeit met de riemen die je hebt.
Hij ziet er verder tevreden uit toch. Het is zo weer voorjaar

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 21:19

Dank voor jullie bemoedigende woorden, inderdaad even doorbijten tot het voorjaar wordt, elke dag is er weer eentje in de goede richting!
Dee_es, fijn dat je dat met stalgenootjes zo kunt regelen, elk uurtje buiten is er ook weer eentje.
Wij staan ook echt wel op een fijne stal , veel aardige en behulpzame mensen, dat is zeker een plus en het is me ook echt meegevallen de verhuizing van ons plekje waar we al 14 jaar stonden, maar goed overal haal je wat en laat je wat, en met jonge paarden in de winter blijft het altijd puzzelen denk ik…

Ik heb ‘m vanavond voor de 2e keer heel even in de longeering gehad, als hij daar een beetje gewend is heeft hij in ieder geval en mogelijkheid om even lekker zijn beentjes te strekken en zijn energie een beetje kwijt te kunnen.

En hij is gelukkig naar mijn idee met veel dingen ook heel tevreden gelukkig, en die stukjes spanning zullen met de tijd ook beter gaan worden hoop ik.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:37

Vandaag toch nog een goede bodem in de paddock ondanks de vorst, helaas was de rijbak al wel opgevroren.

Tico voor de 3de keer singeltje om en voor de eerste keer dekje op. Ondanks dat hij beide vorige keren met singeltje wel even flinke reactie gaf, nu met dekje geen probleem.

Afbeelding

En natuurlijk als een echte trotse mama, filmpje gemaakt :D
https://youtu.be/fS4nFk0LCeo?feature=shared

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:18

Ik lees ook vooral mee en deel af en toe een hoogtepuntje. Leuk om jullie vorderingen te zien. En helemaal eens w.b. aanpassen aan het tempo wat bij je paard past.

Ik ben met Sem al heel lang bezig met de voorbereiding voor het erop zitten. Ik wilde er pas op gaan zitten wanneer ik het gevoel had dat hij er 100% goed mee zou zijn en als hij wat meer body had. Expres zo stap voor stap getraind dat niemand hem vast moet houden oid en dat we volle focus op elkaar hebben.

Dat moment was vorige week, kon niet blijer zijn met hoe het gegaan is *\o/*
Afbeelding
Een stalgenoot liep langs dus die maakte meteen een foto :)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

ninaphilo Wat heerlijk om hier zo in jullie eigen tempo naar toe te werken en dat je dan zo‘n succes hebt *\o/*

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:58

Ah mooi sandra en ninaphilo.
Sandra heeft tico zn staart altijd zo hoog met werk?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:00

Sandra en ninaphilo wat een mooie stappen zeg, om trots op te zijn!
Leuk dat het ook is vastgelegd!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

boedjang schreef:
Sandra heeft tico zn staart altijd zo hoog met werk?

Ja is een Arabier en loopt meestal wel te showen, ook met gewoon wandelen draagt hij hem al best hoog. Nu was vandaag eerste keer dekje erop, dus dat geeft wel wat extra spanning dus hogere staart :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Haha, ah ja dat past dan echt.
Mijn draver dacht soms ook dat ze een arabier was...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Oh ja bij een Arabier past dat inderdaad wel.
Wel leuk hoor, eerste keer dekje op, wil ik ook binnenkort gaan proberen.

Vanavond voor het eerst even vast gestaan samen met de Fries om te poetsen. Tot nu toe steeds in de box gedaan.
Maar leren vast staan hoort er toch ook wel bij, dus ook dat maar rustig gaan oefenen.

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:42

ninaphilo: Ik kreeg gewoon een glimlach op mijn gezicht van je verhaal en foto, super leuk!

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 59 min geleden

Bedankt allemaal!
Aries: wat leuk om te horen. Het voelde ook echt heel speciaal <3

Morgen wordt Sem's zadel aangepast zodat het hopelijk goed past. Dan kan ik dat ook goed gaan opbouwen. Positief spannend altijd die eerste stapjes, denk dat we dat allemaal hier wel voelen!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24 min geleden

Wat een fijn plaatje Ninophilo!

Ik lees dit topic denk ik vooral mee, heb een :) merrie die dit jaar drie wordt maar wil pas met vier onder het zadel gaan werken. Tot die tijd rustig geo sterk en aan de hand kracht opbouwen, dus vind het leuk te zien dat er meer mensen zo inrijden. Blijf vooral posten, daar haal ik zeker inspiratie uit :)

En dan ook een plaatje erbij voor het idee Afbeelding