Ibbel schreef:Een DA zal - ook 'vroegâh' als het goed is - nooit verwijzen naar een osteopaat. Omdat dat geen erkend beroep is.
Nooit is wat stellig in deze.
Mijn dierenarts werkt al minstens 15 jaar intensief samen met een ICREO-opgeleide osteopaat. Zij heeft 1 dag in de week de beschikking over een behandelruimte in de praktijk. De andere dagen is ze en route, deels voor haar eigen klanten, deels voor de dierenarts.
manzano schreef:Ik betwijfel alleen of dierenartsen er echt op zitten te wachten om in dit gat te springen. Er is schreeuwend tekort aan dierenartsen. Osteopathie behandelingen duren qua tijd relatief lang (dus veel minder patiënt-opties op een dag, dus nog meer belasting).
Ik denk dat er uiteindelijk niemand mee wint, dierenartsen niet, osteopaten niet, en eigenaren en hun paarden ook niet.
Ik hoop dat ze gaan kijken voor opleidingseisen en bijv de registratie van osteopaten. Een goed opgeleide osteo die zijn/haar vak serieus neemt leert volgens mij in les 1 dat ze een geblesseerd paard moeten verwijzen naar een dierenarts. Precies wat de wet en NVWA wil. Als daar beter op wordt toegezien vanuit de vakgroep kan je veel meer bereiken. Voor iedereen....
Eens!