“Ineens” een prijsverhoging en je gunt hun die 2k

Laat het los en wees blij dat je niks bij hun gekocht hebt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Ik zit nu te denken, Ik kreeg eerst veel vraag of ik mn 3jr, toen veulen en later jaarling wilde verkopen. Hij is 3 en geweldig. Zal ik mensen laten komen en laten betalen voor het bezichtigen? Wil hem niet kwijt, maar zie wel een markt opeens.......
Het blijft een belachelijk verhaal, van alle kanten.
anjali schreef:superpony schreef:Ik zit nu te denken, Ik kreeg eerst veel vraag of ik mn 3jr, toen veulen en later jaarling wilde verkopen. Hij is 3 en geweldig. Zal ik mensen laten komen en laten betalen voor het bezichtigen? Wil hem niet kwijt, maar zie wel een markt opeens.......
Het blijft een belachelijk verhaal, van alle kanten.
Ik hoorde wel van mensen die laten betalen voor proefrijden! maar als je paard nog niet gereden kan worden dan lijkt me dat vrij kansloos al verbaas ik me tegenwoordig nergens meer over.
D__S schreef:Ts, excuses dat ik het zo bot neerzet, maar je bent echt gewoon dik genaaid.
“Ineens” een prijsverhoging en je gunt hun die 2k? Ja, als ik ineens meer zou willen voor mijn paard zou ik ook wel zeggen dat ik het financieel lastig heb. 6 uur bij iemand zitten voor een bezichtiging heb ik ook mijn vragen bij.
Kabayo schreef:Het gaat mij om het geld? Zeker niet. Ik heb nogsteeds maandelijks contact met de nieuwe eigenaren van mijn veulens. Ik kom ook elk jaar op bezoek en lever het veulen zelf af… Die screening doe ik al vóór ze langskomen en stel ze op de hoogte dat ik verwacht dat ze met 3+ jaar op de keuring verschijnen. Willen ze dat niet dan hou ik hem
TheoLeo schreef:D__S schreef:Ts, excuses dat ik het zo bot neerzet, maar je bent echt gewoon dik genaaid.
“Ineens” een prijsverhoging en je gunt hun die 2k? Ja, als ik ineens meer zou willen voor mijn paard zou ik ook wel zeggen dat ik het financieel lastig heb. 6 uur bij iemand zitten voor een bezichtiging heb ik ook mijn vragen bij.
Ja ben ik inderdaad dankbaar voor! Ik heb nu voor minder geld een ander leuk paardje die wel goed geprijsd is. Kan precies hetzelfde heeft ook een leuk kleurtje en vragen ze geen 8k voor lol. En is röntgen en klinisch goedgekeurd
Furst schreef:Wij hadden dat dus ook met ons hondje. Super gezellige mensen en we waren daar ook 3 uur blijven plakken. Voor ons was het ook best ver enzo. We waren gewoon nieuwsgierige mensen want ze hadden ook karpers en we hadden gevraagd of we die mochten zien want ik had dat nog nooit gezien. Paar dagen later kreeg ik een berichtje dat ze hem zelf wilden houden en dat ze hem niet meer wilden verkopen. Voor mij voelde dat niet goed, dus via mijn moeder gecontacteerd en ja hoor ze hadden nog 1 pup![]()
Dus via mijn moeder toch nog ons hondje opgehaald. Hebben we natuurlijk stil gehouden tot de papieren allemaal binnen waren. En hij is nog steeds gelukkig bij ons
Bleek dus ook dat zij ons niet vertrouwden omdat we daar zo lang waren gebleven. Ik had het niet erg gevonden als ze hadden gezegd dat we door moesten hoor. Maar mijn sociale capaciteit is door mijn autisme ook niet altijd even goed. Maar ja, sommige mensen laten dat dan op een andere manier zien...
Furst schreef:Ik heb trouwens mijzelf niet voorgedaan als een ander. Mijn moeder is de pup echt gaan ophalen met een vriendin en alle communicatie verliep via haar. En daarna, als alle papieren in orde waren heb ik gewoon contact met ze opgenomen dat hij alsnog bij ons terecht is gekomen
TheoLeo schreef:Tieme schreef:Ben heel benieuwd bij welke stal je hem gekocht hebt...
Tieme kan ik jou een berichtje sturen of mag ik het wel hier plaatsen? Volgensmij nog je niet promoten
TheoLeo schreef:D__S schreef:Ts, excuses dat ik het zo bot neerzet, maar je bent echt gewoon dik genaaid.
Ja ben ik inderdaad dankbaar voor! Ik heb nu voor minder geld een ander leuk paardje die wel goed geprijsd is. Kan precies hetzelfde heeft ook een leuk kleurtje en vragen ze geen 8k voor lol. En is röntgen en klinisch goedgekeurd
friezenfan2 schreef:Het paard was al röntgen en klinisch goedgekeurd ze ging alleen een herkeuring laten doen.
Ik geloof niet dat dit nieuwe info was van vandaag. Over hoe het vandaag is gegaan heeft ze nog niets vertelt.
anjali schreef:@Little Gift: maar, nadat je je dier hebt verkocht, en betaald hebt gekregen, is hij toch van de koper die hem dan eventueel kan doorverkopen of weggeven? Wel heb ik een tijd geleden toen ik me daarin verdiepte gemerkt dat er door hondenfokkers nogal eens allerlei contracten worden opgesteld met ingrijpende voorwaarden waar een koper aan zou moeten voldoen. Waardoor het eerder lijkt dat de hond nog steeds eigendom van de verkoper is en niet van de koper die er toch voor betaald heeft. Bijv. dat de hond verplicht gecastreerd zou moeten worden.
Furst schreef:Wij hadden dat dus ook met ons hondje. Super gezellige mensen en we waren daar ook 3 uur blijven plakken. Voor ons was het ook best ver enzo. We waren gewoon nieuwsgierige mensen want ze hadden ook karpers en we hadden gevraagd of we die mochten zien want ik had dat nog nooit gezien. Paar dagen later kreeg ik een berichtje dat ze hem zelf wilden houden en dat ze hem niet meer wilden verkopen. Voor mij voelde dat niet goed, dus via mijn moeder gecontacteerd en ja hoor ze hadden nog 1 pup![]()
Dus via mijn moeder toch nog ons hondje opgehaald. Hebben we natuurlijk stil gehouden tot de papieren allemaal binnen waren. En hij is nog steeds gelukkig bij ons
Bleek dus ook dat zij ons niet vertrouwden omdat we daar zo lang waren gebleven. Ik had het niet erg gevonden als ze hadden gezegd dat we door moesten hoor. Maar mijn sociale capaciteit is door mijn autisme ook niet altijd even goed. Maar ja, sommige mensen laten dat dan op een andere manier zien...