Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

D__S

Re: Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:56

Ts, excuses dat ik het zo bot neerzet, maar je bent echt gewoon dik genaaid.
“Ineens” een prijsverhoging en je gunt hun die 2k :') ? Ja, als ik ineens meer zou willen voor mijn paard zou ik ook wel zeggen dat ik het financieel lastig heb. 6 uur bij iemand zitten voor een bezichtiging heb ik ook mijn vragen bij.
Laat het los en wees blij dat je niks bij hun gekocht hebt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:59

Ik zit nu te denken, Ik kreeg eerst veel vraag of ik mn 3jr, toen veulen en later jaarling wilde verkopen. Hij is 3 en geweldig. Zal ik mensen laten komen en laten betalen voor het bezichtigen? Wil hem niet kwijt, maar zie wel een markt opeens.......

Het blijft een belachelijk verhaal, van alle kanten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:04

superpony schreef:
Ik zit nu te denken, Ik kreeg eerst veel vraag of ik mn 3jr, toen veulen en later jaarling wilde verkopen. Hij is 3 en geweldig. Zal ik mensen laten komen en laten betalen voor het bezichtigen? Wil hem niet kwijt, maar zie wel een markt opeens.......

Ik hoorde wel van mensen die laten betalen voor proefrijden! maar als je paard nog niet gereden kan worden dan lijkt me dat vrij kansloos al verbaas ik me tegenwoordig nergens meer over.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:15

anjali schreef:
superpony schreef:

Ik hoorde wel van mensen die laten betalen voor proefrijden! maar als je paard nog niet gereden kan worden dan lijkt me dat vrij kansloos al verbaas ik me tegenwoordig nergens meer over.

Ik ga een paar uur met mensen zitten praten...........dat is ook wat waard.

En nee, ik heb absoluut niks te koop en er gaat al helemaal niemand op mn paarden rijden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:18

Ik zag laatst op Facebook inderdaad ook bij iemand dat wanneer je een bezichtiging in plant om bij haar paard te komen kijken er eerst 25 euro overgemaakt moest worden. Anders was je niet eens welkom

Vind dat wel gek :o

Vind het ook wel een beetje bijzonder dat je na de prijsstijging niet gelijk bent afgehaakt. Als je zoveel geld kan missen kan ik vast ook wel een tikkie sturen :P (grapje)
Ik heb hier alle paarden na 1 bezichtiging verkocht. Ik zou er wat geïrriteerd van worden als iemand hier 5x kwam en 6 uren bleef hangen. Heb wel meer te doen :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:28

Maar dan gaat het je misschien om verkopen om het geld. Als ik echt wat zou verkopen, zou ik misschien wel 6 uur bij de koper willen komen zitten om te zien waar mn paard terecht komt. Niet dat dat garanties geeft, dus dat is al een reden om niks te verkopen.

En zoals eerder gezegd; Ik heb in al mn jaren tussen en met paarden nog nooit zoiets gehoord. Wel andersom dat de prijs zakte omdat verkopers een goed gevoel hadden bij de kopers.

En sws als geld niet uitmaakt, kan je overal wel wat leuks kopen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:33

Het gaat mij om het geld? Zeker niet. Ik heb nogsteeds maandelijks contact met de nieuwe eigenaren van mijn veulens. Ik kom ook elk jaar op bezoek en lever het veulen zelf af… Die screening doe ik al vóór ze langskomen en stel ze op de hoogte dat ik verwacht dat ze met 3+ jaar op de keuring verschijnen. Willen ze dat niet dan hou ik hem

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 15:13

D__S schreef:
“Ineens” een prijsverhoging en je gunt hun die 2k :') ? Ja, als ik ineens meer zou willen voor mijn paard zou ik ook wel zeggen dat ik het financieel lastig heb. 6 uur bij iemand zitten voor een bezichtiging heb ik ook mijn vragen bij.

Ja ben ik inderdaad dankbaar voor! Ik heb nu voor minder geld een ander leuk paardje die wel goed geprijsd is. Kan precies hetzelfde heeft ook een leuk kleurtje en vragen ze geen 8k voor lol. En is röntgen en klinisch goedgekeurd :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:44

Kabayo schreef:
Het gaat mij om het geld? Zeker niet. Ik heb nogsteeds maandelijks contact met de nieuwe eigenaren van mijn veulens. Ik kom ook elk jaar op bezoek en lever het veulen zelf af… Die screening doe ik al vóór ze langskomen en stel ze op de hoogte dat ik verwacht dat ze met 3+ jaar op de keuring verschijnen. Willen ze dat niet dan hou ik hem

Je zal er niet rijk van worden, maar je wil wel geld voor de dieren.

En verwachten dat ze op keuring verschijnen is ook voor jou. Veel kopers hebben daar normaal geen belang bij en voor de dieren zelf maakt het niks uit. Het is eigenlijk alleen belangrijk voor de fokker.

Ik weet ook paarden die men graag terugziet op wedstrijden bijv, maar daar zou ik me als koper toch weinig van aantrekken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:47

Klopt. Als ik er geen geld voor wou of mensen willen er niet mee naar de keuring heb ik altijd nog de keuze om ze gewoon lekker zelf te houden tot ze 3 jaar zijn, wat ook prima kan. Gelukkig gaan de kopers er zelf mee akkoord om naar een keuring te gaan. En vinden dit zelfs leuk om te doen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:50

TheoLeo schreef:
D__S schreef:

Ja ben ik inderdaad dankbaar voor! Ik heb nu voor minder geld een ander leuk paardje die wel goed geprijsd is. Kan precies hetzelfde heeft ook een leuk kleurtje en vragen ze geen 8k voor lol. En is röntgen en klinisch goedgekeurd :)

Ooooh!!! De keuringen zijn geweest??? Hij is goed gekeurd??? Dus het is officieel? Hij is van jou??

GEFELICITEERD!!!!! *\o/*

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:52

Furst schreef:
Wij hadden dat dus ook met ons hondje. Super gezellige mensen en we waren daar ook 3 uur blijven plakken. Voor ons was het ook best ver enzo. We waren gewoon nieuwsgierige mensen want ze hadden ook karpers en we hadden gevraagd of we die mochten zien want ik had dat nog nooit gezien. Paar dagen later kreeg ik een berichtje dat ze hem zelf wilden houden en dat ze hem niet meer wilden verkopen. Voor mij voelde dat niet goed, dus via mijn moeder gecontacteerd en ja hoor ze hadden nog 1 pup :+
Dus via mijn moeder toch nog ons hondje opgehaald. Hebben we natuurlijk stil gehouden tot de papieren allemaal binnen waren. En hij is nog steeds gelukkig bij ons <3
Bleek dus ook dat zij ons niet vertrouwden omdat we daar zo lang waren gebleven. Ik had het niet erg gevonden als ze hadden gezegd dat we door moesten hoor. Maar mijn sociale capaciteit is door mijn autisme ook niet altijd even goed. Maar ja, sommige mensen laten dat dan op een andere manier zien...

Furst schreef:
Ik heb trouwens mijzelf niet voorgedaan als een ander. Mijn moeder is de pup echt gaan ophalen met een vriendin en alle communicatie verliep via haar. En daarna, als alle papieren in orde waren heb ik gewoon contact met ze opgenomen dat hij alsnog bij ons terecht is gekomen

Je zou in dit geval aan mij een hele verkeerde gehad hebben.
Dit vind ik echt niet kunnen en ik zou not amused geweest zijn en echt wel stappen ondernomen hebben en afhankelijk van welk contract er bij het hondje zit, kan dat dus echt wel.

Het moet in de eerste plaats nog altijd eerlijk en in vertrouwen verlopen en het is nog altijd de fokker die beslist waar zijn levend wezentje heen gaat en niet de koper.
Als fokker is het al moeilijk genoeg afscheid te nemen, als je dan twijfels hebt over waar het pupje heen gegaan is, dan is dat echt niet fijn.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:31

TheoLeo schreef:
Tieme schreef:
Ben heel benieuwd bij welke stal je hem gekocht hebt...

Tieme kan ik jou een berichtje sturen of mag ik het wel hier plaatsen? Volgensmij nog je niet promoten

Ik ben ook opzoek naar een leuk paardje en 6 maanden garantie is natuurlijk super. Mag ik een link (evt in pb) van de stal waar je hem hebt gekocht?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:44

@Little Gift: maar, nadat je je dier hebt verkocht, en betaald hebt gekregen, is hij toch van de koper die hem dan eventueel kan doorverkopen of weggeven? Wel heb ik een tijd geleden toen ik me daarin verdiepte gemerkt dat er door hondenfokkers nogal eens allerlei contracten worden opgesteld met ingrijpende voorwaarden waar een koper aan zou moeten voldoen. Waardoor het eerder lijkt dat de hond nog steeds eigendom van de verkoper is en niet van de koper die er toch voor betaald heeft. Bijv. dat de hond verplicht gecastreerd zou moeten worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:47

Alles hangt af van wat je onderling overeen komt. Vandaar dat het not done is op zo'n basis te handelen zoals hierboven.

Zo kan je immers niets onderling overeen komen want er is gelijk al bedrog in het spel. Dus ja, dan kan men niet anders dan met contracten gaan werken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:51

Ik heb gehoord dat de wet nog altijd geld boven een contract papiertje wat iemand in Word kan opschrijven. Klopt dat niet?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:53

Dat hangt ervanaf.

Als dat word papiertje strookt met de wet, dan zal die gelden.

Bovendien kan je een contract altijd laten nazien en opstellen bij een notaris, dan is die zeker geldend.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:42

Is alles goed gegaan vandaag?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:52

TheoLeo schreef:
D__S schreef:

Kan ik hier uit opmaken dat hij vandaag helemaal goed bevonden is en nu gecastreerd word?

Gefeliciteerd alvast :j

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:53

Het paard was al röntgen en klinisch goedgekeurd ze ging alleen een herkeuring laten doen.
Ik geloof niet dat dit nieuwe info was van vandaag. Over hoe het vandaag is gegaan heeft ze nog niets vertelt.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 18:58

friezenfan2 schreef:
Het paard was al röntgen en klinisch goedgekeurd ze ging alleen een herkeuring laten doen.
Ik geloof niet dat dit nieuwe info was van vandaag. Over hoe het vandaag is gegaan heeft ze nog niets vertelt.

Vandaag is hij gecastreerd en röntgen gekeurd :) woensdag brengen ze hem zodat hij nog even kan herstellen

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 18:58

Dankjewel iedereen!! :) super blij

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:02

anjali schreef:
@Little Gift: maar, nadat je je dier hebt verkocht, en betaald hebt gekregen, is hij toch van de koper die hem dan eventueel kan doorverkopen of weggeven? Wel heb ik een tijd geleden toen ik me daarin verdiepte gemerkt dat er door hondenfokkers nogal eens allerlei contracten worden opgesteld met ingrijpende voorwaarden waar een koper aan zou moeten voldoen. Waardoor het eerder lijkt dat de hond nog steeds eigendom van de verkoper is en niet van de koper die er toch voor betaald heeft. Bijv. dat de hond verplicht gecastreerd zou moeten worden.

Dat is om broodfok/backyard breeding tegen te gaan. In veel van die contracten staat bijvoorbeeld ook dat de honden niet naar het asiel mogen als de nieuwe baas ze kwijt willen, maar terug gaat naar de fokker. Ik kan dat alleen maar aanprijzen dat serieuze fokkers op die manier zorgen dat de asiels niet nog voller worden.

Gefeliciteerd TS! Show je een fotootje als hij bij jou staat? Houd er rekening mee dat een ruin na castratie nog een tijdje vruchtbaar blijft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:03

Furst schreef:
Wij hadden dat dus ook met ons hondje. Super gezellige mensen en we waren daar ook 3 uur blijven plakken. Voor ons was het ook best ver enzo. We waren gewoon nieuwsgierige mensen want ze hadden ook karpers en we hadden gevraagd of we die mochten zien want ik had dat nog nooit gezien. Paar dagen later kreeg ik een berichtje dat ze hem zelf wilden houden en dat ze hem niet meer wilden verkopen. Voor mij voelde dat niet goed, dus via mijn moeder gecontacteerd en ja hoor ze hadden nog 1 pup :+
Dus via mijn moeder toch nog ons hondje opgehaald. Hebben we natuurlijk stil gehouden tot de papieren allemaal binnen waren. En hij is nog steeds gelukkig bij ons <3
Bleek dus ook dat zij ons niet vertrouwden omdat we daar zo lang waren gebleven. Ik had het niet erg gevonden als ze hadden gezegd dat we door moesten hoor. Maar mijn sociale capaciteit is door mijn autisme ook niet altijd even goed. Maar ja, sommige mensen laten dat dan op een andere manier zien...

En hierom ga ik dus nooit zo lang met potentiele kopers uren zitten ouwenelen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:04

Gefeliciteerd, ik ben ook benieuwd naar foto's.