Nala schreef:Hutcherson schreef:Ik denk eerder dat de titel van dit topic 'had ik maar schijt aan wat anderen wellicht zouden kunnen denken over mij'.
Ik had precies hetzelfde met mijn ruin qua werken. Liever lui dan moe maa rohz wel voorwaarts. Moest altijd keihard werken om een normale snelheid te verkrijgen (op de rem bedoel ik dan), dier liep weg als ik met halster aan kwam waardoor ik vaak al gegeten en gedronken had en dacht: laat maar!
Maar ja, paard wel te dik (ondanks paddock paradise en enkel hooi als voeding) dus we moeten bewegen. Uiteindelijk kwam mijn jonkie erbij en die bood zelf aan wat te gaan doen met me. Die stopte nog net niet zijn hoofd in het halster van mijn ruin haha. Dus ben ik dat op gaan pakken en dat voelde zoveel beter.
Uiteindelijk gekozen mijn ruin te laten staan en dat vonden we allebei helemaal best. Kan me niet schelen wat anderen daarvan denken. Ik betaal de kosten, zorg dat ze niks tekort komen en heb ze vooral voor mijn plezier. Echter haalde ik toen geen plezier uit het moeten rijden en trainen.
We zijn inmiddels verhuist, paarden staan in de achtertuin en zijn onderdeel van het gezin. Af en toe gaan we een rit maken maar most of all staan ze lekker in hun eigen kingdom.
Ik krijg ook voldoening van het zorgen voor ze. Ik doe de hoeven, voeren, mesten, onderhoud, cuddletime, dekentjes op of af etc. En dat vind ik heerlijk. Een hobby moet geen moeten zijn. Schijt aan wat een ander daarvan vind. Maak van een ander zijn verwachting niet jouw verplichting.
Hier kan ik me heel erg in vinden helaas.
Maar het “risico” hetzelfde nog eens te hebben bij een volgende paard ga ik niet nog eens aan.
Zonder mezelf nu zielig te vinden, maar ik heb gewoon pech gehad met mijn eerste eigen paard: ze is niet makkelijk in de omgang, niet makkelijk qua stalling, niet makkelijk qua voeding, niet makkelijk qua tuigage, niet makkelijk te rijden, niet makkelijk te mennen… gewoon niks is makkelijk met haar.
Is er, behalve 'schuldgevoel' / 'het hoort niet om een paard weer te verkopen' ...
Nog een andere reden waarom je dit paard nog hebt?
Das een nare vraag, maar wel een belangrijke denk ik