Milka schreef:Saams, jeetje zeg
Knap dat je zo blijft zitten (stiekem op zoek naar tips?)
Rio stond zondag namelijk ook flink op zijn achterbenen. Kwam wel doordat hij schrok van een vogel die van achter de struiken op hem af gevlogen kwam. Inrijdster zat erop en bleef goed zitten. Maar het hele voorval heeft wel indruk op mij gemaakt helaas.
Hij kwam ook niet 1 keer omhoog, hij bleef gaan en draaide daarbij ook nog.
Nu merk ik bij mezelf grote weerstand om er zelf weer op te gaan.
Zowel de inrijdster als mijn instructrice geven allebei aan dat Rio geen renner is, maar die komt dus waarschijnlijk bij spanning omhoog. Nu heb ik sowieso al spanning, maar nu alleen nog maar meer. Ik merk aan mezelf dat ik een beetje in zak en as zit nu.
Woensdagavond komt mijn inrijdster hem weer rijden, vrijdagmiddag zou ik er zelf op gaan onder begeleiding van mijn instructrice. Ik zelf nog wel aan de longeerlijn, mijn inrijdster begint eerst nog aan de lijn, maar eindigt wel los en dat doet hij eigenlijk heel braaf
Waarschijnlijk is mijn angst dus wat ongegrond. Ik heb zelf zo´n safetybelt er aan hangen als ik op Rio stap
Neem je tijd. Misschien voelt het nu even niet goed en moet je een tijdje andere dingen samen doen en zien hoe hij het bij anderen doet. Ik denk dat je beter je gevoel kan volgen, dan jezelf forceren. Goede ervaringen opdoen samen werkt beter, dan tegen beter weten in, iets doen waar je nu niet achter staat.
Het komt vast wel. Ze zijn jong en onervaren, maar dat wordt normaal steeds beter.
Mijn 3jr kan in principe prima de basis, leert ook snel en is op zich fijn om mee te werken. Maar hij kan ook snel spanning opbouwen.
Vorige week had hij iets spanning en toen begon zijn moeder te roepen, dus kreeg ik een soort circus voorstelling. Ik probeer het te negeren en ga terug naar rust en basis. Volgende keer weer beter.
Diep in mn hart baal ik dan wel even hoor. En hoop ook zeker dat hij het tegen die tijd onder het zadel niet gaat doen.
Heb eigenlijk geen veiligheids middelen, behalve een cap.
DDDara schreef:leg maar is een zeil in zijn paddock, ik durf te wedden dat hij er in no time ook op staat te stampen gok ik zo als ik je verhaal zo lees.
Toch leuk. Had het wel gefilmd, maar wilde het nog achter elkaar plakken. Was toen wel nog met nat weer, maar ja.......Zeil ligt er dus echt al een flinke tijd inmiddels en ze vinden het vooral leuk. Maar opruimen is ook lastig. Dan is hij zeiknat en daarna keihard
https://youtube.com/shorts/dJwZduhekvo? ... uIqSVuxmnW
Werkt dit zo?