Paardenmarkt Zuidlaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:18

FennyPower schreef:
Weet iemand hoe het met het veulen is afgelopen die zijn been gebroken heeft op de markt ? :(

Welk veulen was dit? Niet gehoord

HorseChica

Re: Paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:22

Inderdaad ook niks van gehoord, alleen zo’n relschopper op tiktok had het daarover, dus of het echt waar is, of dat het puur de boel weer in een slecht daglicht zetten was….

MysterionX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:23

FennyPower schreef:
Weet iemand hoe het met het veulen is afgelopen die zijn been gebroken heeft op de markt ? :(

Weten, nee. Maar ik denk niet dat die nu ergens in een harnas hangt met zijn been in het gips :n

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:34

Ik ben heel serieus bezig geweest voor 2 shetveulens...die braken echt mijn hart maar helaas konden we de eigenaar niet vinden en na het eten van een broodje waren ze weg.

Verder goed en leuk gesprek gehad met de man van de 5 haflingers die er stonden. Had mooie dieren staan. Ik heb zijn kaartje mee en wie weet...
Ook nog in gesprek geweest met een duitse man waarvan zijn dierenarts ijslanders fokt, dus ook daar een adres van gekregen. (voelt ene tripje duitsland aankomen :P )

Verder vond ik het aanbod erg tegenvallen. Veel klein spul wat ik ergens gewoon broodfok vind. En ja ik had er bijna aan meegewerkt.
Maar overall zag het het best okay uit en ga ik volgend jaar weer omdat ik verder ook een hele leuke dag heb gehad.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:39

Dierenarts uit breddenberg toevallig?

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:48

MysterionX schreef:
FennyPower schreef:

Weten, nee. Maar ik denk niet dat die nu ergens in een harnas hangt met zijn been in het gips :n

Opzich in mijn ogen wel diervriendelijker om zo’n dier te laten hemelen , ipv een veulentje vol schroeven en platen te zetten en weet ik hoe lang op boxrust in een harnas met alle levenslange gevolgen van dien.

Maar zoiets blijft een ontzettend sneu ongeval mocht het waar zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:50

hagelslag schreef:

Oh geen idee. Ik heb iemand die voor mij gaat bellen omdat mijn duits niet toereikend is.
Ik heb het kaartje nu ook ff niet bij me waar de plaats op staat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:55

Cowgirl schreef:
hagelslag schreef:

Oh geen idee. Ik heb iemand die voor mij gaat bellen omdat mijn duits niet toereikend is.

Dikke portemonnee meenemen, in Duitsland zijn de IJslanders nog duurder dan hier.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:57

Nog een paar foto's. De shetjes had ik graag meegenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:00

Citaat:
Dikke portemonnee meenemen, in Duitsland zijn de IJslanders nog duurder dan hier.

Ja daar was ik ook al achter, vind ze sowieso rete duur -O-
Maar bellen staat vrij. :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:12

Cowgirl schreef:
Citaat:

Ja daar was ik ook al achter, vind ze sowieso rete duur -O-
Maar bellen staat vrij. :D

Je twee shetjes waren idd goedkoper :+
In lingen zit ook een soort van handelstal die betrouwbaar is, mocht je interesse hebben kan ik je de gegevens geven.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:27

Op rtv drenthe is een item over zuidlaardermarkt. Ook intervieuw met shethandelaar . Misschien kun je zo opsporen?

Of het was rtv noord. Beiden zonden het uit

MysterionX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:35

HorseChica schreef:
MysterionX schreef:

Opzich in mijn ogen wel diervriendelijker om zo’n dier te laten hemelen , ipv een veulentje vol schroeven en platen te zetten en weet ik hoe lang op boxrust in een harnas met alle levenslange gevolgen van dien.

Maar zoiets blijft een ontzettend sneu ongeval mocht het waar zijn.

Eens, zoiets moet je niet willen. Zéker niet voor een veulen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:54

Ik heb ook prima dag gehad, was helemaal verliefd op de Breton merrie
Afbeelding

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:56

Tinkermuts schreef:
Ik heb ook prima dag gehad, was helemaal verliefd op de Breton merrie
[ Afbeelding ]

Dat is inderdaad een mooie merrie.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:19

Ook nog wat foto's ... ik vond vooral het aantal shetten enorm.
En veel koudbloeden, een paar leuke haffen ook. En veel veulens, dat zegt ook iets over de markt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:40

SaraViavia schreef:
Slecht dit. Deze zou er niet moeten staan. Ken het eerlijke verhaal van het schimmeltje. De bruine daarnaast zou zogenaamd wel nog goed zijn. Vandaar de korte staart zeker?
[ Afbeelding ]

Saraviavia waar komt die pony vandaan weet jij dat ? Ik heb inmiddels contact opgenomen met de manege waar die heen is.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:47

Afbeelding
Ik vond dit een schatje!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:49

Rocco_Love12 schreef:
Keell94 schreef:
Die stippel is naar een klant van mij toe :D athans als er niet meer stippels stonden, C maat en hengst, 4 jaar?

Zij koopt elk jaar wat op de markt, is osteopaat dus komt met een beetje voelen al een heel eind en durft het dan wel aan.

Deze stippel was begin september nog maar 2.5 jaar :+ Hij stond ook in Rhede Duitsland.

kan ook een andere stippel zijn dan hoor :') geen idee hoeveel stippels er stonden haha

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:08

Daks schreef:
SaraViavia schreef:
Slecht dit. Deze zou er niet moeten staan. Ken het eerlijke verhaal van het schimmeltje. De bruine daarnaast zou zogenaamd wel nog goed zijn. Vandaar de korte staart zeker?
[ Afbeelding ]

Saraviavia waar komt die pony vandaan weet jij dat ? Ik heb inmiddels contact opgenomen met de manege waar die heen is.

Stuur me een PB als je wil. Volgens mij heeft degene die hem daar heeft neergezet 'm ook mee terug genomen. En geloof inderdaad dat hij een manege heeft..

J_Jukema

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:56

Leuk om via dit topic de markt toch wat te kunnen volgen, toch een beetje spijt dat wij dit jaar overgeslagen hebben!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:21

Afbeelding

Afbeelding

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:28

Dus dat dekken was een bewuste actie? :+
Sommige mensen :roll:

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:33

mijn vriendin en ik waren er ook, mijn vriendin wilde een miniveulen kopen maar wel een merrie en elk staartje waar we onder keken was het verkeerde geslacht :) er was een klein merrietje bruin dun , die zag er goed uit, maar na controle van gebit bleek die een flinke onderbeet te hebben , verder wel heel veel kleine hengstjes. er liep een jongeman te leuren met 2 shetveulens, 90 euro vroeg hij er voor, leuke diertjes ook, maar geen plek voor een hengst . veel rare gevallen waren er niet vond ik, wel een donkerbruine met enorme O-benen , een paar echte oudjes , die vind ik dan zo sneu :( . ik vind die foto hierboven ook sneu, arme merrie , daar zo gedekt te worden. Verder een supergezellige dag gehad, de braderie was ook leuk, nog wat leuke dingen gekocht

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:44

jolandje schreef:
mijn vriendin en ik waren er ook, mijn vriendin wilde een miniveulen kopen maar wel een merrie en elk staartje waar we onder keken was het verkeerde geslacht :) er was een klein merrietje bruin dun , die zag er goed uit, maar na controle van gebit bleek die een flinke onderbeet te hebben , verder wel heel veel kleine hengstjes. er liep een jongeman te leuren met 2 shetveulens, 90 euro vroeg hij er voor, leuke diertjes ook, maar geen plek voor een hengst . veel rare gevallen waren er niet vond ik, wel een donkerbruine met enorme O-benen , een paar echte oudjes , die vind ik dan zo sneu :( . ik vind die foto hierboven ook sneu, arme merrie , daar zo gedekt te worden. Verder een supergezellige dag gehad, de braderie was ook leuk, nog wat leuke dingen gekocht

Ik heb toevallig een enorm leuk (mini) merrie veulen staan die eventueel voor een goed huis te koop is O:)