Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:Wat wil jij nu daadwerkelijk bereiken met dit topic?
Dat iedereen het met je eens is en Sarah gaat zien als de bron van kwaad?
Sarah heeft een mening en die mag ze verkondigen, je hoeft het er niet mee eens te zijn.
JudithGigi schreef:Elisa2 schreef:En volgens mij trainen de meeste mensen op een beloningsgerichte manier.
Ik ben 'in real life' nog nooit iemand tegen gekomen die echt beloningsgericht traint, hooguit pressure & release aangevuld met een snoepje of een aai.
Elisa2 schreef:Bedankt voor de verduidelijking!
Ja ik zie het toch anders, mijn paard mag aangeven wat hij/ zij wilt maar uiteindelijk ben ik het die bepaald. Een paard kan niet inschatten wat gevaarlijk is, zeker op de weg of als ze aangespannen lopen etc.
En volgens mij trainen de meeste mensen op een beloningsgerichte manier.
Overigens gaat dit hele topic niet alleen over dit stuk en deze titel he? Ik blijf het maar herhalen dat het wijs is om wat meer te lezen over haar beweringen. (oa in de drafsport link)
Elisa2 schreef:JudithGigi schreef:
Ik ben 'in real life' nog nooit iemand tegen gekomen die echt beloningsgericht traint, hooguit pressure & release aangevuld met een snoepje of een aai.
Het ligt er aan wat je onder beloningsgericht verstaat, ook Sarah traint haar paarden voor medische handelingen, heel geleidelijk en met veel beloning.
Zo trainen volgens mij vrij veel mensen? Zij heeft het over niet overspoelen en niet afdwingen..wat een dikke prima is. Maar zo trainen vrij veel mensen?
Elisa2 schreef:Nee dat is niet de reden, het is echt meer de extreme stellingen die ze heeft.
Vandaag ook weer op de Bit site, zal even een screenshot maken dan zie je wat ik bedoel.
Ik ben iemand die zich al heel erg lang in zet voor verbeteringen zelf.
[ [url=m/dt6hxP.png]Afbeelding[/url] ]
Dit soort dingen schrijft ze, in de wedstrijd sport? Nou nee hoor, dat is altijd als we met een paard bezig zijn en dat heet leiderschap. Waarbij een goede leider altijd luistert naar zijn paard..
En dit over de drafsport:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/320944/t ... verij-pijn
Is ze uitgenodigd om een week mee te lopen om te kijken hoe het gaat. Maar dat weigert ze.. je zou juist zeggen dat je dan pas goed kan zien of de paarden wonden hebben/ hoe ermee omgegaan wordt etc.
Uiteraard worden die dieren op wedstrijd terrein ook nagekeken.
Elisa2 schreef:fransje23 schreef:Wat wil jij nu daadwerkelijk bereiken met dit topic?
Dat iedereen het met je eens is en Sarah gaat zien als de bron van kwaad?
Sarah heeft een mening en die mag ze verkondigen, je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Eh nee..? hoe kom je daarbij?
Ik heb al een aantal keer uitgelegd waarom ik dit topic ben gestart. Dat er verder gediscussieerd wordt is toch normaal?
Ik zie het probleem niet? Zeg alleen dat het wijs om volledig in te lezen..en dat is en blijft gewoon mijn mening.
Elisa2 schreef:Ik vraag me altijd af wat er gebeurd is met goed paardrijden?
Het is altijd zo makkelijk om hulpmiddelen de schuld te geven en te doen alsof een los teugeltje en een weggedrukte rug vriendelijk zijn.
Bit loos wordt vaak gebruikt omdat mensen niet met een bit om kunnen gaan, imo als ze niet met een bit om kunnen gaan kunnen ze ook niet goed rijden met een bitloos hoofdstel. Of denkt iedereen massaal dat die geen pijn kan doen?
EdithEri schreef:Sjonnie, wij bij Bit zijn bezig met het maken van een informatief en lekker leesbaar blad over paarden, waarbij we de actualiteit volgen en nieuwe ontwikkelingen en interessante personen belichten. Niet meer, niet minder. Onze doelgroep is memsen met een brede interesse in paarden, van gedrag tot training tot anatomie enz. Geen interesse in? Niemand is verplicht het te lezen. Misschien zijn mensen die zo op Sarah afgeven meer geïnteresseerd in hoefslag, in de strengen, paardenkrant etc. Daar geen kwaad woord over wedstrijdruiters of lastige vragen over welzijn. Ieder zn ding.
prompter schreef:Hier ook gestopt met Bit, inderdaad de oppervlakkigheid die me tegen ging staan. overgestapt op Duitse paardenbladen. Ik ben drafsportliefhebber, daar valt nog zat te verbeteren maar dat er in Nederland geschermd wordt door D&R met onderzoeken uit het buitenland met bitten die hier niet eens zijn toegestaan vind ik het publiek vals voorlichten, en bewust onjuiste informatie inzetten om je punt te maken.
Elisa2 schreef:JudithGigi schreef:
Het ligt er aan wat je onder beloningsgericht verstaat, ook Sarah traint haar paarden voor medische handelingen, heel geleidelijk en met veel beloning.
Zo trainen volgens mij vrij veel mensen? Zij heeft het over niet overspoelen en niet afdwingen..wat een dikke prima is. Maar zo trainen vrij veel mensen?
EdithEri schreef:Sjonnie, wij bij Bit zijn bezig met het maken van een informatief en lekker leesbaar blad over paarden, waarbij we de actualiteit volgen en nieuwe ontwikkelingen en interessante personen belichten. Niet meer, niet minder. Onze doelgroep is memsen met een brede interesse in paarden, van gedrag tot training tot anatomie enz. Geen interesse in? Niemand is verplicht het te lezen. Misschien zijn mensen die zo op Sarah afgeven meer geïnteresseerd in hoefslag, in de strengen, paardenkrant etc. Daar geen kwaad woord over wedstrijdruiters of lastige vragen over welzijn. Ieder zn ding.
Elisa2 schreef:JudithGigi schreef:[knip]
Elisa2 schreef:En ik insinueer niets Herr_Balou...Sarah heeft het alleen over keuzevrijheid, geeft dit als voorbeeld en ik antwoord daar op.
Elisa2 schreef:Maar hoe zit het dan met Pesie zelf? Die brengt hengsten voor bij de hengstenkeuring. Dat moet ook op een specifieke dag op een specifiek tijdstip. Ik zie gewoon niet waarom dat wel oke is en alle wedstrijden niet?
Vind dat meten met twee maten.
Ik lees echt nergens dat zij onderscheidt maakt. Zij wil echt alle sport met paarden verbieden.
En natuurlijk zijn er voorbeelden van mensen die het niet goed doen. Maar die zijn er ook van mensen die het wel goed doen.
EdithEri schreef:Sjonnie, jammer dat je bent afgehaakt maar dat kan natuurlijk, zoals ik al eerder aangaf is het blad enige tijd geleden overgenomen en wellicht dat jouw smaak meer paste bij het oude format.
Oppervlakkig is niet iets wat ik herken gezien hoe diep we ingaan op bepaalde onderwerpen, zoals paardentaal, dressuurtraining aan de hand, dissectie om maar een paar onderwerpen te noemen waarover we een serie artikelen hebben (gehad). Het is echter zeker waar dat we nu een breder veld bedienen dan vroeger het geval was.
EdithEri schreef:Sjonnie, jammer dat je bent afgehaakt maar dat kan natuurlijk, zoals ik al eerder aangaf is het blad enige tijd geleden overgenomen en wellicht dat jouw smaak meer paste bij het oude format.
Oppervlakkig is niet iets wat ik herken gezien hoe diep we ingaan op bepaalde onderwerpen, zoals paardentaal, dressuurtraining aan de hand, dissectie om maar een paar onderwerpen te noemen waarover we een serie artikelen hebben (gehad). Het is echter zeker waar dat we nu een breder veld bedienen dan vroeger het geval was.