[VOLG] Ísmoli, van veulen tot ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: [VOLG] Ísmoli, van veulen tot ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 16:42

Mijn man is echt de beste <3

Ik heb de filmpjes ook een paar keer teruggekeken omdat ik twijfelde. Ik denk dat hij vooral last heeft van mijn niet stabiele handhouding, want aan de dubbele longe loopt hij wel rad
Ik wil hem in elk geval wel klinisch laten keuren, röntgen is vrij zinloos denk ik op deze leeftijd

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:57

Zou ik ook doen. Aan de andere kant kan röntgen zinvol zijn omdat mocht er wel ergens artrose zitten, je tijdig met inspuiten kunt beginnen. Dus eigenlijk niet keuren om daar een oordeel aan te hangen, maar meer om te zorgen dat je op tijd ondersteuning kunt gaan geven.

Ik denk dat het heel verstandig is om voor een oudere te gaan.... Hoe braaf ook, jonge dieren kunnen ( hoeft niet, maar kan dus wel) tot hun 7e nog wel gaan testen hoe ver ze kunnen gaan.
Ieder dier natuurlijk als je geen leiding geeft, maar een jonkie is vaak sneller verpest dan een van 20 die al weet hoe het werkt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 22:21

Sky_As schreef:
Zou ik ook doen. Aan de andere kant kan röntgen zinvol zijn omdat mocht er wel ergens artrose zitten, je tijdig met inspuiten kunt beginnen. Dus eigenlijk niet keuren om daar een oordeel aan te hangen, maar meer om te zorgen dat je op tijd ondersteuning kunt gaan geven.

Ik denk dat het heel verstandig is om voor een oudere te gaan.... Hoe braaf ook, jonge dieren kunnen ( hoeft niet, maar kan dus wel) tot hun 7e nog wel gaan testen hoe ver ze kunnen gaan.
Ieder dier natuurlijk als je geen leiding geeft, maar een jonkie is vaak sneller verpest dan een van 20 die al weet hoe het werkt.

Sluit ik me bij aan, röntgen is niet alleen goed- of afkeuren maar ook om te weten of/wat er is zodat je daar rekening mee kan houden

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 22:26

Juist ook omdat ik het je zo gun weer plezier te hebben van een paard en dat dan ook zo lang mogelijk!

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 07:52

Wat een leuke foto’s en je straalt er helemaal op. Vind je er netjes op zitten .
Denk dat het een goede keus is , zowel voor jou zelf als zeker ook voor molletje.
Hij is hoe braaf hij nu ook is , straks wel een jong dier dat vele kilometers moet maken en z’n energie kwijt moet kunnen.
Ik vind Cer echt ook mooi bij je passen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 23:07

Bedankt iedereen!

Ik heb gisteren samen met de eigenaresse los in de roundpen wat filmpjes gemaakt en daar zie ik geen onregelmatigheid op. Wel stijfheid maar dat is normaal, paard is door/voor mij uit de wei geplukt na een vakantie van 1,5 jaar. We zijn nu rustig aan het opbouwen.

Sky_As en Autumn, dat is zeker een goede overweging! Dankjewel daarvoor.

Balouke, superlief van je! Klinisch gaat hij sowieso wel gekeurd worden en rx benen denk ik nu ook over na dankzij bovenstaande berichten.

Gombal, mijn rijkunstige kwaliteiten zijn helaas ook op vakantie :') Maar we blijven dan ook wekelijks lessen zodat we verder geraken. Nou ja, ik dan vooral, Cer kent alles tot het Z2. Ik vind het qua zicht behoorlijk wennen na jaren IJslanders, maar het staat zeker beter!

Vandaag voor het eerst met Cer in het donker gewerkt. Even bij de dubbele longe gehouden, want ik ben een schijterd in het donker. Tref ook alleen maar paarden die gezellig mee 7 kleuren schijten, dat helpt niet :')
Geen probleem met onze grote vriendelijke reus, die liep superrelaxed zijn rondje en heeft geen stap verkeerd gezet. Topper <3 Het is dat er geen zadel op lag, anders was ik zo opgestapt (en dat wil wat zeggen bij mij)

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Zulke blije berichten word je zelf toch ook blij van! Super fijn TS dat hij zo braaf was <3